PDA

View Full Version : Vragen ivm brug en neck



Wimvdb
8 mei 2006, 20:48
Hoi , zaterdag ga ik mijn fender buddy guy ruilen voor mijn oude liefde ( Mijn eerste goede gitaar ) een PRS santana SE die ik verkocht had aan een kameraad. Buddy guy is een zeer toffe goed klinkende en goed spelende gitaar. Maar de PRS heeft een grotere sentimentele waarde.

Nu heb ik een vraagje:
Mijn fender heb ik 3 weken geleden gekocht met een tremelo brug , die was echter vastgezet door de vorige verkoper. Stel dat de toekomste eigenaar zich wil uitleven met tremelo'en, dan moet ik als ik me niet vergis gewoon een veer eruit nemen achter het afdekplaatje achteraan de body, of ben ik nu mis ?


Nog een klein vraagje:
Die gast zegt dat de ( een gelijmde ) neck van die prs mischien een afstelbeurt kan gebruiken, hoe doe ik dit ? gewoon draaien de steng onder de Tussenrod cover ? Kan ik hiermee veel mis doen ?

Groeten Wim

nielsduursma
8 mei 2006, 20:53
1: ligt eraan hoe de tremolo geblokkeerd is, als het met een blok hout vast zit heeft het weinig zin om er een veer uit te halen.

2: dat afstellen met de hals, als je daar geen ervaring mee hebt kan je het beter laten doen.

Wimvdb
8 mei 2006, 21:08
1. Niet met hout , gewoon met een aantal veren

2. Ik heb wel al ervaring, maar dat was voor squiers / strats , ... laten doen is nogal lastig omdat de dichtsbijzijnde ( betrouwbare ) winkel 30 kilometer ver is, en ik kan mijn gitaar echt niet missen...

Wimvdb
9 mei 2006, 12:29
up 10tekens

imlikeajungle
9 mei 2006, 12:56
Met je trussrod kan je je gitaar totaal verneuken, ik zou het (met jouw voorgeschiedenis ;)) laten doen.

Wimvdb
9 mei 2006, 15:45
ok dan , wat kost dat?

nielsduursma
9 mei 2006, 15:49
volledige afstelbeurt, incl. nieuwe snaren. meestal niet mer dan 40 euro. dus laat je niet naaien, het kan gewoon goed gedaan voor 35 euro.