PDA

View Full Version : Shiny pedalen



almarvk
8 mei 2006, 20:25
Ik zag op marktplaats en gitaarmarkt advertenties van Shinyguitargear pedaaltjes. Distortion/overdrive pedaaltjes, en jawel; boutique natuurlijk.

Ik vroeg me af; wie kent het, heeft er ervaring mee en wat vindt je er dan van??

Of moet ik toch maar een HWA pedaal om erbij te horen?? ;)

El Capitain
9 mei 2006, 00:33
Ik zag ze ook staan inderdaad en ik ben eigenlijk wel benieuwd...Maar ik kan er dus nog niks over zeggen...

Einzeln
9 mei 2006, 01:13
Klinkt goed die filetjes.

BillyG
9 mei 2006, 08:34
en ze zien er ook gelikt uit.

almarvk
9 mei 2006, 08:36
Ja daarom :)

Maar die dingen klinken natuurlijk altijd weer anders op je eigen versterker e.d.

Jeanken
9 mei 2006, 08:52
Klinken inderdaad niet mis maar zien er wel weer vrij groot uit..
Soundfiles zijn wel goed weergegeven, gitaar en amp vermeld, wel jammer dat er geen voor en na is.

renier
9 augustus 2006, 13:27
ik ben momenteel in overleg met gerard van Shiny om een "custom" pedaal te maken.

so far: perfecte communicatie, aardige vent, en een goeie aanpak.

ik heb een schets gemaild, een voorbeeld track van het soort geluid dat ik wil en een beschrijving van mijn gear.

ik had binnen no time een lijstje met vragen terug over het pedaal, na antwoord daarop had ik weer binnen een uurtje een prijsquote terug.

een halve dag later had ik een aantal voorbeeld mp3's van een testopstelling die hij gemaakt had voor het pedaal! (om het soort chip en sound dat ik wilde te bepalen)

ik zal vanavond mijn design even posten. als het goed is heb ik het pedaal over 2 weken.

interessander
9 augustus 2006, 14:15
Wat voor soort effect wordt het? OD, boost, distortion? alles in een?

farstreetblues
9 augustus 2006, 14:27
Hoi,


Heb vanmiddag nog contact gehad met Gerard van Shiny, en heb die laatste bluesbug aangeschaft, mooi ding, even transactie nog afwachten, dan hoop ik dit weekend hem al te gebruiken met mijn band op Big Rivers Bluesfestival Dordrecht.

Farstreet

renier
9 augustus 2006, 15:13
Wat voor soort effect wordt het? OD, boost, distortion? alles in een?

het wordt een OD, die neigt naar distortion. het word een variatie op zijn standaard distortion overdrive. ik wil de karakteristiek van een ts-9, maar dan met wat meer gain, minder mid boost en iets voller. een lekkere droge, open overdrive die niet je trommelvliezen scheurt maar je acute warme rillingen geeft.

er zal vast wel zoiets zijn daarbuiten, maar bij shiny kan ik het met mijn eigen design, eigen layout en voor een schappelijke prijs precies krijgen wat ik wil. ik ben eens benieuwd.

interessander
9 augustus 2006, 15:20
Klinkt goed, is de standaard dist/od van shiny dan ook gebaseerd op een ts-9?

zoon van Piet
9 augustus 2006, 16:59
het wordt een OD, die neigt naar distortion. het word een variatie op zijn standaard distortion overdrive. ik wil de karakteristiek van een ts-9, maar dan met wat meer gain, minder mid boost en iets voller. een lekkere droge, open overdrive die niet je trommelvliezen scheurt maar je acute warme rillingen geeft.

dat klinkt wel heel erg naar mijn ouwe favoriet, de Ibanez SD-9 Sonic Distortion.... Ooit gehoord?


Alhoewel die dus veel meer gain heeft dan een TS...

Speeddemon
9 augustus 2006, 17:22
Hoi,


Heb vanmiddag nog contact gehad met Gerard van Shiny, en heb die laatste bluesbug aangeschaft, mooi ding, even transactie nog afwachten, dan hoop ik dit weekend hem al te gebruiken met mijn band op Big Rivers Bluesfestival Dordrecht.

Farstreet
En hoe is't met je Fuzzwork Orange? :hippie:

renier
10 augustus 2006, 11:35
Klinkt goed, is de standaard dist/od van shiny dan ook gebaseerd op een ts-9?

nee, is een iets andere chip. ik heb daar overigens ook voor gekozen, omdat hij bij nader inzien toch wat vetter klonk.

renier
10 augustus 2006, 11:36
dat klinkt wel heel erg naar mijn ouwe favoriet, de Ibanez SD-9 Sonic Distortion.... Ooit gehoord?


Alhoewel die dus veel meer gain heeft dan een TS...

nope, die kom je ook zelden of nooit tegen..wel ene mooi pedaal.

renier
10 augustus 2006, 11:42
hierbij 2 voorbeeldjes van testjes die ik van shiny heb gekregen. 1 met de ts-9 chip, een met de "standaard" shiny chip. die laatste heeft mijn voorkeur.
hij verontschuldigde zich voor de opname, maar ik vindt het wel duidelijk klinken..

standaard chip (http://members.home.nl/renierh/shiny/standaardchip.mp3)

tubescreamer chip (http://members.home.nl/renierh/shiny/tubescreamerchip.mp3)

Jeanken
10 augustus 2006, 13:20
Kheb zijn Overdrive 'O-Blaze' en de Punch Crunch, best wel leuke pedaaltjes, die Punch Crunch bv, 75EUR, geen geld vind ik..

Fuhgawz
10 augustus 2006, 14:49
hierbij 2 voorbeeldjes van testjes die ik van shiny heb gekregen. 1 met de ts-9 chip, een met de "standaard" shiny chip. die laatste heeft mijn voorkeur.
hij verontschuldigde zich voor de opname, maar ik vindt het wel duidelijk klinken..

standaard chip (http://members.home.nl/renierh/shiny/standaardchip.mp3)

tubescreamer chip (http://members.home.nl/renierh/shiny/tubescreamerchip.mp3)

Die link naar de Tube Screamer Chip wil niet werken. Maar die andere klinkt zeker lekker!

MarkS
10 augustus 2006, 15:00
Die link naar de Tube Screamer Chip wil niet werken. Maar die andere klinkt zeker lekker!

http://members.home.nl/renierh/shiny/Tubescreamerchip.mp3

(Tubescreamerchip met hoofdletter dus)

renier
17 augustus 2006, 13:22
gisteren een update van gerard, pedaal is klaar voor de clearcoat...

http://members.home.nl/renierh/shiny/rh1overdrive.jpg

RH zijn mijn initialen, en de haan is een verwijzing naar mijn achternaam...


wat denken we ervan?

ranvan2000
17 augustus 2006, 15:57
Ziet er strak uit! Leuk logo ook.

Maar was het op jouw verzoek dat input aan de linkerkant en output aan de andere kant zit? Normaal is het juist andersom volgens mij...

renier
17 augustus 2006, 16:00
Ziet er strak uit! Leuk logo ook.

Maar was het op jouw verzoek dat input aan de linkerkant en output aan de andere kant zit? Normaal is het juist andersom volgens mij...


nouja, het verschilt. ik heb oudere pedalen waarbij het ook zo is. het maakt mij verder niets uit, ik heb er niet echt bij stilgestaan...

groet,

renier

zoon van Piet
17 augustus 2006, 16:47
nouja, het verschilt. ik heb oudere pedalen waarbij het ook zo is. het maakt mij verder niets uit, ik heb er niet echt bij stilgestaan...

groet,

renier

Dat is inderdaad een vintagetrekje, die 'verkeerd om' in en out. het heeft als nadeel dat je gitaarkabel dan gegarandeerd over je peda(a)l(en) heen gaat hangen, met het risico dat je knoppen verdraaid worden. (en het is bijvoorbeeld ook ronduit irritant bij een wahwah, je trapt dan altijd op je kabel).

renier
19 augustus 2006, 16:09
Dat is inderdaad een vintagetrekje, die 'verkeerd om' in en out. het heeft als nadeel dat je gitaarkabel dan gegarandeerd over je peda(a)l(en) heen gaat hangen, met het risico dat je knoppen verdraaid worden. (en het is bijvoorbeeld ook ronduit irritant bij een wahwah, je trapt dan altijd op je kabel).

ach, ik heb george L's, dus ik maak het wel op maat. ik laat de kabel gewoon achterlangs lopen..

zit me nu te bedenken: als ik al mijn pedalen door Gerard laat maken, en allemaal "verkeerd om" maakt het natuurlijk niets meer uit.. ;)

daar gaat mijn 13e maand.... :)

zoon van Piet
19 augustus 2006, 16:25
ik laat de kabel gewoon achterlangs lopen..

:)

Dat gaat niet werken, tenzij je stil staat op het podium. eventjes achteruit lopen en je kabel hangt over je pedaal heen en molt je instelling...

renier
21 augustus 2006, 09:03
Dat gaat niet werken, tenzij je stil staat op het podium. eventjes achteruit lopen en je kabel hangt over je pedaal heen en molt je instelling...

jawel hoor.. de RH1 is niet het laatste pedaal in de keten. op zich geen punt dus.

update: pedaal is klaar en word dinsdag afgeleverd.

http://members.home.nl/renierh/shiny/rh1overdrive_klaar.jpg

Kim Wilson
21 augustus 2006, 09:32
Lekker handig... De in- en output zitten net andersom dan bij Boss pedalen...

Desalniettemin een meesterlijk mooi pedaaltje!

mcannegieter
21 augustus 2006, 10:15
Interesante pedaaltjes wel. Die RH ziet er echt gaaf uit. Nu ben ik zelf ook op zoek naar een vette distortion voor over mn Fender DeVille. Die zoektocht liep langs diverse pedaaltjes en een Mesa Nomad maar tot nu toe heb ik nog niets gekocht.
(Thread over de Mesa: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78796).

Die rockdrive van Shiny zou dat wat voor mij zijn? Ik zoek dus een heftige distortion om dichtbij dat Metallica geluid van Enter Sandman te krijgen of bv van Dream Theater. Tot nu toe vond ik de MXR Dime Distortion het gaafste klinken maar die soundfiles van de Rockdrive klinken ook wel vet.

Speeddemon
21 augustus 2006, 10:33
Ik zoek dus een heftige distortion om dichtbij dat Metallica geluid van Enter Sandman te krijgen of bv van Dream Theater. Tot nu toe vond ik de MXR Dime Distortion het gaafste klinken maar die soundfiles van de Rockdrive klinken ook wel vet.
Ik ben eerlijk gezegd nog geen enkele 'boutique' distortion tegengekomen die een dergelijk vet metal-geluid weet voort te brengen, aangezien dergelijke distortions een hoop ingewikkelde filtering nodig hebben en mogelijk ook de juiste manier van gain-cascading (opstapelen van lichtere distortions, om zo een vettere distortion te krijgen).

Qua 'productie-pedalen' zou je kunnen kijken naar een 3-tal pedalen van Zoom, te weten de Driver 5000, HL-01 Hyper Lead en de TM-01 Tri Metal.

Deze worden alle 3 niet meer gemaakt, dus je zult ze 2e hands moeten zoeken. Maar ze zijn zeker de moeite waard.

renier
21 augustus 2006, 12:03
Interesante pedaaltjes wel. Die RH ziet er echt gaaf uit. Nu ben ik zelf ook op zoek naar een vette distortion voor over mn Fender DeVille. Die zoektocht liep langs diverse pedaaltjes en een Mesa Nomad maar tot nu toe heb ik nog niets gekocht.
(Thread over de Mesa: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78796).

Die rockdrive van Shiny zou dat wat voor mij zijn? Ik zoek dus een heftige distortion om dichtbij dat Metallica geluid van Enter Sandman te krijgen of bv van Dream Theater. Tot nu toe vond ik de MXR Dime Distortion het gaafste klinken maar die soundfiles van de Rockdrive klinken ook wel vet.

de rockdrive is just that: een rockdrive. het is gevoelsmatig meer een overdrive dan een distortion, en dus niet geschikt voor die scooped metal sound. hij heeft best wat gain, maar wel veel mid en een vintage karakter.. niet geschikt voor metal lijkt me.

DiscoFreq
22 augustus 2006, 13:42
Dat is inderdaad een vintagetrekje, die 'verkeerd om' in en out. het heeft als nadeel dat je gitaarkabel dan gegarandeerd over je peda(a)l(en) heen gaat hangen, met het risico dat je knoppen verdraaid worden. (en het is bijvoorbeeld ook ronduit irritant bij een wahwah, je trapt dan altijd op je kabel).
Tenzij je linkshandig bent zoals ik :p

sickpunk
22 augustus 2006, 13:57
of als je alles op een board hebt ;) met een centrale in en uitgang... op m'n big muff heb ik et ook, maar opzich niet bijster veel last van.