PDA

View Full Version : welke engl amp is geschikt voor mij (en mijn band)?



cardinal
8 mei 2006, 19:16
Hoi allemaal,

Ik speel in een band en zoek een nieuwe VETTE sound die clean ook goed kan hebben. Mijn oog is op Engl gevallen, maar weet niet welke amp ik het beste kan pakken. Weten jullie welke het beste bij onze muziek past, bijgaand een link naar een sampler track en lukt dat niet, dan even via de site.

http://www.theuntuned.com/The%20Untuned%20Rocksampler,%20new%20cd%20Kings%20 of%20Cool.mp3

www.theuntuned.com

Rock!

Wicked Willy
8 mei 2006, 19:36
Stap 1: ga naar een muziekwinkel
Stap 2: probeer iedere ENGL die ze hebben
Stap 3: probeer ook andere merken (Koch, Marshall, Mesa etc)
Stap 4: ga naar huis met de versterker die je het beste vindt klinken

Simpel toch?

spanky_franky
8 mei 2006, 19:41
Hm.. Hardrock.. is een Marshall niet meer wat?? (jcm800 met pedalen?)

Rude Perception
8 mei 2006, 19:45
waarom is je oog op engl gevallen?

jw009
8 mei 2006, 19:47
klinkt als echte marshall muziek ;)

Ratdawg
8 mei 2006, 19:59
Lijkt mij iets in het straatje van de blackmore.

cardinal
9 mei 2006, 19:08
hahaha, de jcm 800 head lead heb ik al. De engl (powerball?) voor een strak maar vet geluid. Het is trouwens geen hardrock hoor, gewoon stevige rock.

Wat voor cabinet is geschikt, ik heb nu een jcm 800 cab en een custom build ding, maar mis steeds de vette sound (gebruik mesa 50.50 en een digi 2101 preamp).

Het is het steeds niet helemaal terwijl ik echt wel over super gitaren speel.

Ik wil een voller en vetter geluid hebben, ballen in de sound zonder dat het zompig wordt of dat vervelende midhoog/hoog.

Mijn ervaring is dat het in de winkel prima klinkt, elke oefenruimte heeft een andere accoustiek en daardoor valt het toch vaak tegen vind ik.

Veel van jullie kennen de gear wel een beetje en dan heb ik een richting om te zoeken ipv 30000 versterkers uitproberen.

Rock.

pint
9 mei 2006, 19:24
hangt geheel van je budget af
blackmore is niet verkeerd , maar ik raad de savage120 aan om te testen
een veelzeidige amp

Orpheo
10 mei 2006, 00:30
als je stevige rock niet uit een jcm800 krijgt weet ik t ook niet meer. dat ding brult gewoon. 'ballen in tone' is haast synoniem aan jcm800 voor rock.

maar goed.. wat je ook kan proberen is soldano.. de hotrod50, of de SLO100, de mesa rectifier, de mesa mark4, de laney VH100...

moet t perse engl zijn? dan ga ik voro de sovereign.

DarknessAwaits
10 mei 2006, 00:51
Voor een ferme rocksound zou ik ook de Blackmore niet overslaan.

FrankS
10 mei 2006, 11:22
hier kun je wel veel engl-samples checken :

http://www.rocksolidamps.com/sounds.php

Dweezman
10 mei 2006, 12:14
engl multi/of powertone!

;-)

Mauser
11 mei 2006, 18:22
Hoi allemaal,

Ik speel in een band en zoek een nieuwe VETTE sound die clean ook goed kan hebben. Mijn oog is op Engl gevallen, maar weet niet welke amp ik het beste kan pakken. Weten jullie welke het beste bij onze muziek past, bijgaand een link naar een sampler track en lukt dat niet, dan even via de site.

http://www.theuntuned.com/The%20Untuned%20Rocksampler,%20new%20cd%20Kings%20 of%20Cool.mp3

www.theuntuned.com

Rock!

Hier zijn wat samples te horen van verschillende ENGL versterkers ;)

http://www.rocksolidamps.com/sounds.php

Nocki
11 mei 2006, 21:09
Hoi.

ik heb net de powerball weggedaan en heb nu even een savage 120. het clean van de savage is veel beter dan de clean van de powerball.
waarschijnlijk was dat ook wel te verwachten.

Waar de powerball meer een metal amp is is de savage meer een rock amp. maar zeker in staat om mee te komen in metalland. als zal de powerball meer geschikt zijn voor de diverse soorten death en doom metal.

heb ze net dus naast elkaar gehoor maar heb de powerbal maar net een week gehad en de savage nog maar net een uur. dus mijn revieuw is alleen maar grote lijnen en een indruk.

Nocki

paulusdeBKB
12 mei 2006, 02:19
Als je zegt dat je in de oefenruimte vaak teleurgesteld bent in het geluid van je versterker, bedoel je dan niet dat je eigenlijk teleurgesteld bent in het geluid van je oefenruimte?

Tip: ga eens flink experimenteren met de plek en de richting van je versterker, en natuurlijk ook met je eigen positie tov je amp. Wedden dat je zeer drastische verschillen zult merken?

Mr.Bluesbreaker
12 mei 2006, 09:49
Misschien is het makkelijker om tot een goed oordeel te komen als je ons kunt beschrijven wat er niet bevalt aan je amp. Zoals Orpheo als zei, een jcm 800 (met evt. een OD ervoor) staat garant voor een enorme rocksound.
Ik zou niet weten welke amp dit beter zou moeten doen.
Ik speel zelf op een 2203 met een visual sound J&H overdrive. Misschien dat je een EQ kunt proberen? Of een pedaal om hem verder/anders over zijn nek te helpen? Wat voor gitaren/pickups/snaren gebruik je?

cardinal
12 mei 2006, 23:06
ik speel op een gibson lp met emg 81/85 erin. Die jcm klinkt super, maar wel wisselvallig, klinkt de ene keer top en de andere keer lijkt het toch weer een andere sound te hebben.

ik gebruik bij die jcm een boss overdrive en af en toe een metalzone. Wat zou nog een goeie optie zijn, behalve de tubescreamer dan.

Ik wil een engl omdat alles wat ik erover lees mij aanstaat.

Maar wat is een vette cabinet? ik heb nu de jcm 800, maar die doet het niet helemaal voor mij, weinig laag in de sound.

jw009
13 mei 2006, 00:37
ik heb nu de jcm 800, maar die doet het niet helemaal voor mij, weinig laag in de sound.


Weinig laag? Dacht altijd dat deze juist meer laag hadden dan standaard jcm 900 1960a cabs