PDA

View Full Version : Clips: amp meeting vintage Fender/Marshall



Mitch
8 mei 2006, 18:38
Pics and Clips !
Let wel: het is allemaal onversneden, zonder FX, direct op MD opgenomen met een distant mic. Je zal dus af en toe wat omgevingsgeluiden horen en het zijn geen perfect afgemeten likjes, maar het geeft naar mijn idee een zeer goede indruk voor wie de meeting gemist heeft of sowieso wel eens een keer een goeie ouwe amp wil horen....

Fender:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Amp%20meeting/DR.jpg

Deluxe reverb met een strat (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20013-Fender%20Deluxe%20Reverb%20+%20strat.mp3)
En met een PRS met humbuckers/splitstanden (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20046-Fender%20Deluxe%20Reverb%20+%20PRS.mp3)
Amp is gerestaureerd, maar heeft volledig origineel schema, geen mods.


Marshall:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Amp%20meeting/slp%20cab%20prs.jpg

1959SLP re-issue, licht gemodificeerd (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20007-1959SLP.mp3)
Als ik het me goed herinner wordt op deze clip af en toe ook een boostpedaal ingetrapt, maar ik kan me vergissen....

En twee clips van de JMP oftewel 2203 van Thijssie. That 70's show !

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Amp%20meeting/JMP%20%20greenback%20cab.jpg

PRS in de high input (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20037-JMP%20mastervolume%20hihg%20input.mp3)
...en in de low input (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20043-JMP%20low%20input.mp3)


Die heerlijke cab met greenbacks is van Ray, oftewel 1959SLP.
Hier ook zijn PRS:

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Amp%20meeting/PRS%20Ray.jpg

DREAMMACHINE
8 mei 2006, 18:51
klinkt allemaal erg lekker!...

Tristan
8 mei 2006, 19:14
Dat klinkt erg goed inderdaad!
Die Deluxe is heel erg warm en vol, met de bekende thump die ik altijd graag in een (Blackface) Fender (clean) geluid hoor...
Die JMP 2203 vind ik ook echt te gek klinken en met de PRS in de low input (het allerlaatste stukje van de opname) klinkt hij ook wel een beetje richting de Fender Deluxe, over het algemeen vind ik het clean van deze amp, voornamelijk in de low input ook best lekker klinken moet ik zeggen, de crunch daar hoeven we niets meer over te zeggen lijkt me, echt klassiek, dat is nou Rock 'n Roll to the Bones, misschien toch nog net ietsje vetter dan een eenkanaals JCM800...
Alleen die 1959SLP kan mij niet zo bekoren, te gecompresst en klinkt ook wat dunner en ongedefinieerder, maar volgens mij staat dat boost pedaaltje waar je het over had het grootste gedeelte van de opname aan, dus dat kan het ook zijn...
Heb je overigens allebei de Marshalls over dezelfde kast gezet bij het opnemen van de clipjes?
Bedankt in ieder geval voor je post, Mitch!

Franc
8 mei 2006, 19:17
Okee, even wat tegengas geven :D

Fotootje van zaterdag:

http://www.vernetamps.com/pics/Photo-0050.JPG

Mitch
8 mei 2006, 19:18
Alles over dezelfde cab.....leek ons wel handig ! De SLP stond ook wel wat scherp afgesteld, ik zou er zelf denk ik een beetje mider presence of treble indraaien. Neem van mij aan dat -ie in real life niet echt dunner was. En van de boost werd -ie al helemaal niet dunner ;)
Clips zijn leuk, maar het blijft altijd relatief hè ?

Tristan
8 mei 2006, 19:32
Alles over dezelfde cab.....leek ons wel handig ! De SLP stond ook wel wat scherp afgesteld, ik zou er zelf denk ik een beetje mider presence of treble indraaien. Neem van mij aan dat -ie in real life niet echt dunner was. En van de boost werd -ie al helemaal niet dunner ;)
Clips zijn leuk, maar het blijft altijd relatief hè ?

Ik zei het misschien niet goed, ik bedoelde vooral indirecter en buzzier...
Hij komt wat minder door op de clipjes voor mijn gevoel...
Wat voor speakers zaten er dan in die kast, oude Greenbacks, nieuwe Heritage of Classic of andere speakers?

Thijssie
8 mei 2006, 19:36
Die JMP 2203 vind ik ook echt te gek klinken en met de PRS in de low input (het allerlaatste stukje van de opname) klinkt hij ook wel een beetje richting de Fender Deluxe, over het algemeen vind ik het clean van deze amp, voornamelijk in de low input ook best lekker klinken moet ik zeggen, de crunch daar hoeven we niets meer over te zeggen lijkt me, echt klassiek, dat is nou Rock 'n Roll to the Bones, misschien toch nog net ietsje vetter dan een eenkanaals JCM800...
Alleen die 1959SLP kan mij niet zo bekoren, te gecompresst en klinkt ook wat dunner en ongedefinieerder, maar volgens mij staat dat boost pedaaltje waar je het over had het grootste gedeelte van de opname aan, dus dat kan het ook zijn...
Heb je overigens allebei de Marshalls over dezelfde kast gezet bij het opnemen van de clipjes?


Alle clips gingen over hetzelfde Marshall Cabinet met Greenbacks.

Het boost pedaal stond niet aan. Ik vond die CMW booster sowieso over de SLP niet zo super. Ik had graag nog de MXR ZW44 als booster op de SLP willen proberen (doet het waanzinnig op de 2203), maar ik moest helaas weg.

Maar de SLP was zeker niet dunner, eerder nog wat vetter door de dikke chunk in de onderkant. De 2203 was wel meer "aggressive in your face". Nu nog die dikke chunk in de onderkant er bij en dan heb ik mijn perfecte amp gevonden
:blast:

Mitch
8 mei 2006, 19:37
Oude greenbacks.
Ik bedenk me wel dat ik bij de JMP de mic iets dichterbij had staan en 'm bij de SLP wat verder weg had gezet omdat die nogal hard stond. Ahum. :sssh:
Denk dat dat de opname een beetje verstoord heeft. Het buzzy karakter kan ik me wel een beetje in vinden, maar we hebben ook wel een beetje aan de knoppen lopen klooien en er kwamen heel diverse sounds uit. 't Kan allemaal wel....

Joey Handsome
8 mei 2006, 19:41
Ha, altijd leuk een paar clipjes. Ik vind die Deluxe echt te gek klinken, daar zat ik flink op te gassen, en nu ik dit hoor loopt het gas m'n oren uit.
Die 2203 klinkt ook lang niet gek, de 1959SLP vind ik ook minder, maar goed, dat zou ook heel goed aan de opname kunnen liggen, je moet zo'n ding natuurlijk in het echt horen.

Tristan
8 mei 2006, 19:46
Ja, ik baseer mijn mening ook nooit op clipjes...
HJet is wel frappant, want die Deluxe en die JMP2203, die hebben op de clipjes een echte gitaartoon, zoals het hoort, je hoort gewoon dat ze goed klinken en responsief zijn... Ik geloof toch ook wel dat een echt goede amp met een redlijke mic opstelling en opname altijd wel goed over zal komen...
Dus het kan aan de opname liggen, maar ik denk dat ik de 1959SLP op de Meeting ook de mindere amp had gevonden...

Negative K3 fan
8 mei 2006, 21:05
leuk leuk, jammer dat die clips allemaal zover af zijn, gaat tenkoste van het detail, vooral bij de SLP. De 2203 low input klinkt idd ergg goed.

wie speelde trouwens wanneer?

BLOK182
8 mei 2006, 22:15
Godsamme gasten, lekkere clipjes:-) Soms gaat het door mijn hoofd mijn Engl Powerball te verruilen voor een ouwe Marshall met wat boostpedaaltjes...verleidelijk....:p

JoostBaksteen
8 mei 2006, 22:22
Gave clips Mitch! Klinkt allemaal wel lekker.

Mitch
8 mei 2006, 23:28
Overigens nogmaal hartelijk dank aan Gerard (GVees) voor het lenen van de mic voor de MD. Ik heb zelf een super-simpel MD micje, maar deze was echt prima. De beperking is gewoon dat wanneer de mic een te hoog signaal de MD instuurt grijpt zijn limiter in en die kun je niet overrulen. Zelfs op de laagste stand betekent dat dat grote pieken (met name op clean bijvoorbeeld) gesquasht worden.

Alles werd gespeeld door ene Chris W. uit V.

imlikeajungle
9 mei 2006, 09:02
Bedankt voor de clips!

Ik had het verslag al vol interesse gelezen en dit maakt het helemaal af! Wat mij betreft is de Deluxe met de PRS dé combi na het beluisteren van deze clipjes, helemaal te gek!
Daar een AC30 bij voor echte crunch en ik zou een blij mens zijn :-)
Spijtig dat er geen clips zijn van de CMW/Vernet/andere 'kleine' bouweramps zijn!

Franc
9 mei 2006, 09:05
Je bent bij altijd welkom om wat te komen spelen hoor.
Al kan het dan niet in huis zoals Ray (dat trekken mijn buren niet :P), maar er is dan wel wat te regelen.

Mitch
9 mei 2006, 09:11
Je bent bij altijd welkom om wat te komen spelen hoor.
Al kan het dan niet in huis zoals Ray (dat trekken mijn buren niet :P), maar er is dan wel wat te regelen.

Misschien kunnen we later in het jaar of zo, als de groep klein genoeg is, bij ons in de oefenruimte wat organiseren. Op zondag zoveel herrie maken als je wil....

Franc
10 mei 2006, 12:32
Klinkt goed :)

1959SLP
10 mei 2006, 12:53
+1. Met een beetje geluk is m`n `76 superlead dan ook klaar. Die staat nu in Vleuten. Kan ik dan mooi in een weg doen.

DaveItUp
10 mei 2006, 13:50
76 superleads. Hell yeah :)

Wat heb je eraan laten doen eigenlijk?

1959SLP
11 mei 2006, 14:30
76 superleads. Hell yeah :)

Wat heb je eraan laten doen eigenlijk?

Er komen zowiezo nieuwe buizen en elco`s in. Verder moet ie nog helemaal nagelopen worden want er zit ergens sluiting. Als ie t dan eenmaal doet gaan we bekijken of er nog iets aan moet gebeuren.

Toaster
11 mei 2006, 17:35
He thijssie wat heb jij destijds betaald voor die 2203? Ben naarstig op zoek naar zo'n versterker.

Groeten Niels

Daniël_san
11 mei 2006, 17:49
Die jmp klink nog best goed.... :D De meeste marshall's vond ik wat minder, maar deze klink goed.

Mitch
11 mei 2006, 22:34
Na nog wat te hebben gemaild blijkt dat ik de indeling niet helemaal juist had: de Deluxe is geen originele, maar een natuurgetrouwe replica. Dus geen tweaks, maar wel een nieuw opgebouwde amp.
I stand corrected :satisfie:

Chris Winsemius
19 mei 2006, 22:30
Correctie :) :D

Die DeluxeReverb is 'n replica uit Vleuten :) en > 97% blackface specs met 'n Celestion G12H30 Ann..

Alle trafo's en de smoorspoel zijn van MercuryMagnetics, tremolo is uitschakelbaar voor wat meer gain en transparantie (maar in dit geval zonder het laag [nog] "zompiger" te maken), op de achterkant zit 'n mastervolume-regelaar die op 10 "stock" is en nog 'n paar zeer subtiele tweaks.

Normaal ga ik veel verder met tweaken maar ik wou gewoon 'n vervanger voor m'n oude DR hebben.

Chris Winsemius
2 juni 2006, 23:22
Bedankt voor de clips!

Spijtig dat er geen clips zijn van de CMW/Vernet/andere 'kleine' bouweramps zijn!

Jammer dat Franc (Vernet) er zondag niet was tijdens de recordings, de DeluxeReverb is 'n replica gemaakt door CMW amps.

Hopelijk is Lennart/NegK3fan er de volgende keer weer bij.

BLOK182
5 juni 2006, 18:32
Godsamme gasten, lekkere clipjes:-) Soms gaat het door mijn hoofd mijn Engl Powerball te verruilen voor een ouwe Marshall met wat boostpedaaltjes...verleidelijk....:p
Om hier ff op door te gaan, die Powerball is dus al verkocht...:-)

1959SLP
5 juni 2006, 20:00
Om hier ff op door te gaan, die Powerball is dus al verkocht...:-)

zow, jij laat er ook geen gras over groeien he? ;) Die Powerball is toch ook geen minne versterker? Suc6 met je volgende amp.

imlikeajungle
6 juni 2006, 09:13
Jammer dat Franc (Vernet) er zondag niet was tijdens de recordings, de DeluxeReverb is 'n replica gemaakt door CMW amps.

Kon ik al opmaken uit de post van Mitch, en dat is een leuke verrassing... Blijft m'n favo clipje. Hopelijk is het volgende keer eens een meeting wat zuidelijker in Nederland, dan kan ik ook een stukje karren & eens komen luisteren :hippie:

Chris Winsemius
6 juni 2006, 09:43
Thanks!

Voor heel veel mensen was Sittard al te zuidelijk :)

Ik hoop dat er in de toekomst iets centralers mogelijk is met Ray als rockende gastheer :D

ijzerbroot1
7 juni 2006, 18:57
I second that......;)

BLOK182
11 juni 2006, 03:12
zow, jij laat er ook geen gras over groeien he? ;) Die Powerball is toch ook geen minne versterker? Suc6 met je volgende amp.
Toch geen ouwe Marshall geworden, maar wel plexi-scheur-inspired!