PDA

View Full Version : Hotwire Audio Miami Fuzz



Baby Evil
8 mei 2006, 16:34
Eind vorige week de Fuzz toegekregen, en ik heb er ondertussen al wat uurtjes lawaai mee aan't maken geweest. Ik was op zoek naar die ontplofte Strat sound zoals op Pink Floyd Live In Pompei, en wel, ik heb'm.
Fuzz helemaal open, volume op 1.30u en je hebt een ronduit smerige smerige sound met bakken gain. Desondanks vallen er toch nog akkoorden mee te spelen. Nu, begin die volumeknop op de gitaar terug te draaien, en je hebt een hele waaier aan fuzz en overdrive sounds. Met mijn MIM strat met SD Vintage Rails, die heel erg helder zijn en wel eens icepick willen spelen met vervorming, heb ik een romige sound. Wel room met van die pepertjes waar Homer J Simpson van gaat trippen.
Het zijn natuurlijk nog wittebroodsweken, maar ik begin zo toch stilletjes aan te denken dat dit mijn verlaten eiland vervormer zou kunnen worden, ipv de OCD.
Hij ziet er ook erg mooi uit, alhoewel ik altijd, als kind van de 80's (phtew), een hekel had aan Miami Vice :D Ook nog eens perfect verpakt, en mét een uitstekende handleiding voor dummies (ik was dus wel heimelijk van plan eens uit te testen of zo'n ding in een hondenaars geraakt). En dat alles voor nog geen €100, incl verzenden.
Vandaag een kerel over de vloer gehad die'm ook even getest heeft, en hij vroegt prompt om Remco z'n mail. Zijn Fulltone 69 is binnenkort te koop.

Morgen eerste repetitie ermee, maar die fuzz heeft voldoende mids, dus ik denk dat die er door zal snijden als een David Hasselhoff door een lesbo orgie.

Korte wankerijtjes :
http://www.maninspace.be/wavs/MiamiFuzz.mp3
http://www.maninspace.be/wavs/cjjam.mp3
Amp is Fender Dual Showman Reverb met een Bogner OS212, mics zijn sm57 en E606

Heil Remco!


Jan

Speeddemon
8 mei 2006, 18:16
niet té enthousiast, iedereen. :chicken:


:satisfie:

Rock&Roll
8 mei 2006, 18:53
Misschien binnenkort een reviewtje van een andere HWA fuzz? :listen:

hoofd
8 mei 2006, 19:07
Ja, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het geluid van de Maui Fuzz, die is volgens mij meer mijn ding...en ziet er sowieso cool uit.

Mitch
8 mei 2006, 19:33
niet té enthousiast, iedereen. :chicken:


Haha, jantje ongeduld ! Ja sorry hoor, wegens omstandigheden zit ik iets vaker op Versterkers.....

Maar prima hoor, stevige sound. Dit was Silicon toch ?

Speeddemon
8 mei 2006, 20:10
Haha, jantje ongeduld !
't was ook sarcastisch bedoeld (aangezien er iets van 3 à 4 topics lopen over 'wat is nou een goeie fuzz, blabla'.



Maar prima hoor, stevige sound. Dit was Silicon toch ?
Yep, de Miami is de silicon fuzz met BC109C's of BC108C's (wat mij toevallig uitkomt), high gain dus.

en de Maui Fuzz is de germanium fuzz met OC140's. Klinkt wat ronder, en cleant een stuk mooier op.

fullorder
9 mei 2006, 00:12
Morgen eerste repetitie ermee, maar die fuzz heeft voldoende mids, dus ik denk dat die er door zal snijden als een David Hasselhoff door een lesbo orgie.


Gaat helemaal goed komen, kan ik als Hasselhoff-gitarist beamen. ;)

Maar leuke clipjes heb je gemaakt, vooral die eerste. Die geeft goed weer wat een Miami Fuzz doet. Heb jij ook BC109's erin zitten?
Ik heb al meerdere malen beloofd soundclipjes te maken van de Miami Fuzz, maar jouw clip dekt aardig te lading.

Einzeln
9 mei 2006, 00:55
http://home.wanadoo.nl/nicoderoode/Doc1.mht
Deze komt binnenkort mijn kant op.

Einzeln
9 mei 2006, 09:01
Die soundfiletjes klinken heel lekker trouwens. Ik dacht dat ik de orangefuzz wilde maar nu weet ik het niet meer.

marc_o
9 mei 2006, 21:06
Ik weet het niet hoor, dat is nou juist altijd een geluid wat ik probeer te voorkomen. Op zich vreemd, want in een mix vind ik het echt te gek tijdens riffs, maar stand-alone kan het me niet bekoren...ieder het zijne natuurlijk.

Speeddemon
9 mei 2006, 21:27
Ik weet het niet hoor, dat is nou juist altijd een geluid wat ik probeer te voorkomen. Op zich vreemd, want in een mix vind ik het echt te gek tijdens riffs, maar stand-alone kan het me niet bekoren...ieder het zijne natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik de soundclips ook iets meer 'gated/stuttery' vind dan hoe ik 'm zelf laat klinken. Maar dan is er altijd nog de Fuzzwork Orange, die altijd smooth blijft, zonder z'n ballen te verliezen, zeg maar. :cooler:

Baby Evil
9 mei 2006, 22:09
Als je de Fuzz niet over 3 uur zet, heb je die gate/stutter effecten niet. Maar dat is nou net wat ik wel wou :D
Net mee gerepeteerd, en het was toch wat aan de versterker draaien om het geluid goed in de groep te krijgen. Lag niet echt aan de Miami, ik heb nog een andere nieuwe scheurbak, de Crunchbox, en dat was ook wat zoeken. Tegen het einde was het allemaal dik in orde, in de groep is de MF geweldig voor enkele noten, akkoorden verliezen definitie. Kan ook meer aan de kamer liggen, sinds ik een echt plafond heb gestoken ipv kippe-eieren kartons, is het geluid er minder.

Jan

Speeddemon
9 mei 2006, 23:15
Vreemd, want zelfs met fuzz voluit had ik nooit die stutter-effecten. Dat probeer ik ook altijd te vermijden. Misschien gebruik je een batterij die geen 9V meer geeft? :???:

Baby Evil
9 mei 2006, 23:29
Ik power'm met een DC Brick


mvg,


Jan

fullorder
10 mei 2006, 00:30
Die van mij klinkt voluit ook een tikkie gated, maar dat vind ik juist wel geinig. Onder 3uur is dat inderdaad als weg, maar bij lagere gain-standen vind ik het pedaal erg donker en dof worden, dus laat ik 'm lekker (bijna) voluit staan :rockon:

Ik moet nog steeds ff testen hoe de Miami Fuzz klinkt met de 2N3904's, maar elke keer als ik dat wil gaan doen speel ik eerst nog even met de BC109's en wil ik niet meer stoppen met spelen en is het uiteindelijk weer te laat om te gaan knutselen en moet ik weer beginnen met studeren/werken/koken/slapen/stofzuigen/repeteren....;)

Speeddemon
15 mei 2006, 11:43
Ik zat nog eens te denken over dat gated/stuttery geluid bij jullie;

heb je de Miami Fuzz wel als eerste in de keten, zonder buffered meuk ervoor?

Baby Evil
15 mei 2006, 12:20
Helemaal vooraan.

Jan

fullorder
15 mei 2006, 12:21
Ik zat nog eens te denken over dat gated/stuttery geluid bij jullie;

heb je de Miami Fuzz wel als eerste in de keten, zonder buffered meuk ervoor?

Niet als eerste in de keten, maar verder alleen maar TB-pedalen ervoor. De Miami Fuzz staat achter de OCD, zo kan ik ze samen gebruiken voor nog meer herrie :rockon:
de fuzz voor de OCD werkt niet als je ze samen aan trapt.