PDA

View Full Version : Mesa scheur uit een marshall ...



up-guitarman
8 mei 2006, 13:49
Hoi, ik ga komende zomer werken en zou graag een pedaal aanschaffen dat een lekkere mesa-achtige grom uit mijn JCM600 kan toveren.
Ik zoek een pedaal dat de sound van Mike Einziger (Incubus) zowat kan benaderen, uberstrakke rocksound maar geen metal gedoe voor mij.

Kan bvb. een Vtwin dit of is dat eerder richting metal ??? (en wat is een mooie prijs voor zo'n ding?
Of zo'n enkele Mesa V (hoe noemt die ook weer, bottle rocket of zo, kan dat???)
Als er andere pedalen zijn die dit (eventueel goedkoper) kunnen hoor ik dat uiteraard ook graag !!!

U weze bedankt,
Erik

robert-gitarist
8 mei 2006, 13:53
Hmm misschien als je de Carl Martin Plexitone goed afstemd op je versterker ofzo kun je ook zeer aaridg strak rock geluid krijgen.En met Boost functie erop..

Chroxy
8 mei 2006, 14:37
je weet toch dat mike einzinger nu op een Marshall *plexi iets* en een Vox Ac30 speelt? vanwaar dan de Mesagrom? Of zoek je het geluid van een paar jaar terug?

up-guitarman
8 mei 2006, 14:39
Hmm misschien als je de Carl Martin Plexitone goed afstemd op je versterker ofzo kun je ook zeer aaridg strak rock geluid krijgen.En met Boost functie erop..

En krijg ik hiermee een mesa-achtige scheur? Ik ben echt op zoek naar de Incubus sound of iets in die aard ...
(de man in kwestie speelt op een dual rectifier tremoverb, dus een pedaaltje dat dit aan kan, liefst tegen een mooie prijs, is wat ik zoek)


je weet toch dat mike einzinger nu op een Marshall *plexi iets* en een Vox Ac30 speelt? vanwaar dan de Mesagrom? Of zoek je het geluid van een paar jaar terug?

Dat is idd zo, da weet ik! Ik speel zelf op een JCM 600 en ben zeer tevreden van de crunch, de clean kan er ook goed door, maar voor de zwaardere strakkere stukken ben ik idd op zoek naar de sound van in de vroegere periode !!! (het moet vooral een strakke grom zijn, wat ik met het crunch kanaal van mijn marshall niet kan)