PDA

View Full Version : Kort FXloop vraagje



up-guitarman
8 mei 2006, 13:44
Hey, mijn effecten staan momenteel allemaal voor de preamp van mijn versterker en ik zou binnenkort wat meer met de FXloop van de amp willen doen.

Nu, in de parallel loop komen de effecten te weinig tot hun recht maar in de seriele klinken ze wel lekker. Wat mijn idee is, is van mijn FX loop naar een TB-boxje te sturen zodat ik alles tegelijk aan en uit kan schakelen (ik gebruik dit nl. voornamelijk voor cleane stukken).

Dan is het natuurlijk wel zo dat er tussen de pre- en de poweramp 12 meter ongebufferde kabel ligt als de TB-box uit staat ... Gaat dit veel signaalverlies geven en zo ja, wat an ik ertegen doen? (ik kan het momenteel niet testen want ik heb een kabel te weinig ...)

nielsduursma
8 mei 2006, 14:12
zit op de footswitch van je versterker geen aan het uit knop voor je fx-loop? dat zie je nml. wel is.

up-guitarman
8 mei 2006, 14:16
zit op de footswitch van je versterker geen aan het uit knop voor je fx-loop? dat zie je nml. wel is.

Nope, het is daarom dat ik het met een TB-boxje wil doen eventueel !!!

nielsduursma
8 mei 2006, 14:31
als je geen kwaliteitskabels gebruikt is de kans erg groot dat je een hoop signaal verliest. is een "permanent" boostertje of eq met boost instelling aan het begin van de loop dan geen idee? dat je dat pedaaltje gewoon achterin je versterker gooit?

up-guitarman
8 mei 2006, 15:18
Mss een goed idee om mijn NS-2 mee in de loop te zwieren? Die staat toch permanent aan ...
(Kan ik deze dan best als eerste of als laatste in de loop zetten?)

up-guitarman
10 mei 2006, 11:59
bumpje ...