PDA

View Full Version : Goeie Chorus gezocht



blademan
8 mei 2006, 13:12
wie kan mij een goede eenvoudige chorus aanraden? Ik heb nu een oude (20 jaar) Tokai Chorus en die ruist als een gek, dus ik zoek een betere, stillere.
Graag jullie advies

fullorder
8 mei 2006, 13:16
Boss CE-2. Ook oud, maar ruist niet, heeft twee knoppen, hoeft niet duur te zijn en klinkt heeeeel erg lekker!

Dastard
8 mei 2006, 13:18
En nog simpeler, de BOSS DC-2 DIMENSION C, 4 drukknoppen, 4 verschillende warme soort van Chorus geluiden

robert-gitarist
8 mei 2006, 13:23
Boss CE-2. Ook oud, maar ruist niet, heeft twee knoppen, hoeft niet duur te zijn en klinkt heeeeel erg lekker!

Haha ik las de topic titel en wou al meteen met CE-2 reageren haha maar je was me al voor :D inderdaad erg mooie chorus enzo..lekker warm,geen ruis enzo..ik ben super blij met die van mij.je komt ze 2de hands nog wel eens tegen.Zeer het geld waard.De DC-2 en DC-3 van Boss zijn ook aanraders hoewel de DC-3 niet een chorus is maar een soort van..het heeft een heel eigenaardig geluid dat absoluut ook erg mooi klinkt :)

Pat85
8 mei 2006, 13:25
goede eenvoudige chorus:
Electro-Harmonix Small Clone, goed klinkende en eenvoudige chorus: 1 switch en 1 draaiknop, kan niet eenvoudiger....

knepman
8 mei 2006, 13:38
+1 voor de small clone, ik heb er zelf ook 1 en ik ben er dik tevrede over. erg mooi geluid.

dano
8 mei 2006, 13:48
rocktron tsunami~!

Tristan
8 mei 2006, 15:48
Die Boss dingen vind ik niet zo vet, daar raak ik of zeeziek, of klinisch dood van... Behalve die oude CE1 dan, die is wel te gek, maar die koop je ook meer voor de vibrato...
Nee, dan zou ik de Electro Harmonix Small Clone nemen, een hele lekkere chorus en die kost niet zoveel, zo niet minder dan zo'n Boss...
Oh ja, nog een tip, de vibrato van die Arion Chorus dingen is ook erg goed en die kosten helemaal geen drol, ze zitten wel in een plastic behuizing...

Dirk_Hendrik
8 mei 2006, 16:32
Die Boss dingen vind ik niet zo vet, daar raak ik of zeeziek, of klinisch dood van... Behalve die oude CE1 dan, die is wel te gek, .

Klassiek modeantwoord.

Joey Handsome
8 mei 2006, 16:48
Ik zou ook lekker voor die small clone gaan, daarnaast ziet ie er nog goed uit ook!

Tristan
8 mei 2006, 16:55
Klassiek modeantwoord.

Nee hoor, ik heb gewoon echt een hekel aan die Boss CE2, CE3 en CE5...
Als je ze subtiel afstelt dan maken je ze geluid alleen maar klinischer en als je ze extreem instelt (meer als vibrato) dan klinken ze een beetje dun en vals, het pulseert niet echt... Dat doet zo'n Small Clone beter en die kost ook minder...
Zo'n Dimension C heb ik ook weleens gehoord, ik weet niet echt wat ik daar van vond, maar ik heb hem in ieder geval niet gekocht, ik vond het niet echt een bijzonder ding...
Die Maxon Chorus moet ook wel vet zijn, aangezien ik ook weleens mensen hoor over die Ibanez BC9 en daarvan hebben ze volgens mij ook een reissue van Maxon, misschien is dat ook nog interessant voor de Topic Starter...

Wizz
8 mei 2006, 17:25
Ik heb altijd geroepen dat ik niet van chorussen hou, tot ik de Fulltone Choral Flange hoorde...

Wizz

Les Paul
8 mei 2006, 17:49
Ik heb altijd geroepen dat ik niet van chorussen hou, tot ik de Fulltone Choral Flange hoorde...

Wizz

Choral Flange is inderdaad geweldig, maar kan ik niet eenvoudig vinden. Het heeft mij toch wel wat tijd gekost om daar een echt lekker geluid uit te krijgen.
De Boss CE1 en CE2 vind ik prima. Lekker dik. De CE1 klinkt wel dikker dan de CE2.
De Ibanez BC9 en CS9 vind ik ook erg mooi. Ik denk dat de Maxon versie hiervan ook prima zal zijn.

Speeddemon
8 mei 2006, 18:15
Nee hoor, ik heb gewoon echt een hekel aan die Boss CE2, CE3 en CE5...
Als je ze subtiel afstelt dan maken je ze geluid alleen maar klinischer en als je ze extreem instelt (meer als vibrato) dan klinken ze een beetje dun en vals, .
Jij noemt de CE-2 in 1 adem met de CE-3?! :stop:

En sowieso, een CE-2 klinisch en/of dun? Mag ik m'n "Bullshit Joker" tevoorschijn halen? :roll:

Nitefly7
8 mei 2006, 18:19
CE-5 (écht niet veel mis mee IMHO)

of

TC SCF

Tristan
8 mei 2006, 19:40
Jij noemt de CE-2 in 1 adem met de CE-3?! :stop:

En sowieso, een CE-2 klinisch en/of dun? Mag ik m'n "Bullshit Joker" tevoorschijn halen? :roll:

Misschien vind jij hem wel goed... Ik vind het gewoon helemaal niks, sorry...
Ik bedoel, die Small Clone klinkt echt dikker hoor en bij hogere Rate instellingen wordt het een minder zeeziek achtig geluid...
Ik vind dat die CE2 bij lichte instellingen eigenlijk niet zoveel doet, hij laat het alleen slechter klinken vind ik, klinischer en bij extreme instellingen krijg je een lelijke vibrato, omdat je het toonhoogte verschil te goed hoort in de modulatie, dat is een voor mij bekend probleem bij die Boss chorus pedalen (behalve de CE1 dan), dat is mij altijd al opgevallen...
Die CE3, CH1 en CE5 zijn nog een stapje erger, want die klinken echt dun en klinisch... Ik zou bijna gaan denken dat ze digitaal zijn, wat een ruk dingen zijn dat zeg... Daar zit toch geen vibe in, die maken je geluid zo dood als een pier...

farstreetblues
8 mei 2006, 20:22
Danelectro Coolcat chorus

Tristan
8 mei 2006, 21:51
Die heb ik ook gehad, klinkt op zich wel lekker, maar die eet je signaal op als je hem niet aan hebt staan, maar hem wel zonder buffer voor je amp input zet...

Nitefly7
8 mei 2006, 21:53
Ik zou bijna gaan denken dat ze digitaal zijn.......
.......
:sssh:
.......

vinni
8 mei 2006, 22:38
Chorus?

Ben me alweer een tijdje aan het orienteren....

Die Maxon's zijn geweldig....
Ik zie nog wel eens de CE-1's van Boss op ebay.
De nieuwe stereo chorus van MXR.....
De Chorus/flanger van TC.....

Er komt een hele mooie aan van Fulltone....een Tri-stereo reissue.

Zoek zelf een DC2 van Boss....niet echt chorus...maar wil dr wel eens mee spelen. Staar er eentje bij Penterman muziek voor Eur 150...hahaha...die zijn gek!.....

Vinni

Rhythm Machine
8 mei 2006, 22:57
Staat er eentje bij Penterman muziek voor Eur 150...hahaha...die zijn gek!.....

Vinni

Nee hoor. Ik heb de mijne een maand of drie geleden verkocht voor 150 euro. Was binnen de 24 uur weg...
Doe maar eens een search op ebay.com. Daar halen ze soms wel $300!

RM

zjanke
9 mei 2006, 21:34
Die bij Penterman heeft de eerste en tweede golfoorlog meegemaakt en nauwelijks overleefd, aan het uiterlijk te beoordelen.

Ik heb de mijne pas op ebay verkocht voor 127,50 incl boekje en doosje. het hoeft dus niet perse heel gek te gaan.

Nu heb ik een polychorus, veel meer over the top en een beregoeie flanger (vind ik dan he :satisfie:)

vinni
9 mei 2006, 22:58
Die polychorus is zeker ook een hele mooie.

Maar wat vind jij nou qua sound?
Hoe zou jij die beschrijven?

Enne...ruis?

Vinni

zjanke
11 mei 2006, 17:50
Een DC-2 is een ontzettend mooi pedaal om heel subtiel je geluid dikker te maken. De eerste stand hoor je eigenlijk niet als ie aanstaat, maar mis je wel als ie uitstaat (of zoiets) De overige standen vond ik niet "extreem" genoeg om als verschillende chorus geluiden te gebruiken.
De polychorus heeft deze mogelijkheid wel, maar ik moet nog wel de beste standen zoeken, ik heb nog niet de tijd gehad om echt te tweaken. Hij klinkt veel meer over-the-top als de meeste andere chorussen die ik heb gehoord, overigens zonder echt te gaan jengelen. De flangerfunctie is de vervanger voor de DC-2, daarmee maak ik mijn geluid weer wat voller en dat was de reden dat ik het ding heb gekocht.

Enne... ruisen doet ie ook niet

Pat85
11 mei 2006, 18:29
.
De polychorus heeft deze mogelijkheid wel, maar ik moet nog wel de beste standen zoeken, ik heb nog niet de tijd gehad om echt te tweaken. Hij klinkt veel meer over-the-top als de meeste andere chorussen die ik heb gehoord, overigens zonder echt te gaan jengelen. De flangerfunctie is de vervanger voor de DC-2, daarmee maak ik mijn geluid weer wat voller en dat was de reden dat ik het ding heb gekocht.

Enne... ruisen doet ie ook niet
de polychorus is echt een superding, kost wat...maar superveelzijdig :)

Joey Handsome
11 mei 2006, 19:11
Polychorus is echt geweldig. Je moet idd wel even voor het pedaal gaan zitten om er mooie bruikbare geluiden uit te halen. Leuk is ook dat je er een klein delaytje aan toe kan voegen voor wat een wat spacender geluid. Je kan hem ook flink over de top laten gaan en er echt leipe maar ook gore geluiden uit halen. Zelf gebruik ik de flanger eigenlijk nooit, ik vind hem wat metalig klinken, maar zeker geen slechte flanger. Leuk is ook de 'filter matrix' funtie, waarmee je de flange kan bevriezen en met je hand (of voet) kan manual flangen. Best een veelzijdig pedaal eigenlijk. Ik heb zelf nog de oude versie met de mooie knoppen en het houten kistje, heb wel het idee dat die net iets beter klinkt dan de nieuwe, maar ik heb nog niet de gelegenheid gehad ze echt goed te a/b-en. Al met al een te gek pedaal. :rockon: