PDA

View Full Version : welke fuzz op een marshall plexi reissue?



brunodb
8 mei 2006, 12:12
Hallo. ik heb vanaf volgende week normaal gezien een marshall 1987x 50 watt plexi reissue.(besteld maar nog niet binnen)

Nu, ik hou enorm van fuzzgeluiden in muziek. jimi hendrix, robin trower, stevie ray vaughan. dat soort vintage fuzzgeluiden. van Smashing pumpkins achtige fuzzgeluiden hou ik veel minder.

kan iemand mij vertellen wat volgens jullie de leukste fuzzes zijn die ik zeker moet gaan uitproberen. De fuzzes die het best zullen samengaan met mn marshall 1987x. en waar dus het jimi hendrix en robin trower geluid mee te maken is.

ik speel meestal op een amerikaanse standard strat met single coils en soms op een mahonie dean met seymour duncan humbuckers. En de fuzz zou zowel op laag volume van mn versterker als op hoog volume goed moeten klinken. in de repetitieruimte kan ik mijn versterker namelijk lekker opendraaien. maar thuis niet. thuis gebruik ik een overdrivepedaal op de cleane versterker om het geluid te laten crunchen. de marshall heeft namelijk geen mastervolume .

ik hoop dat de fuzzkenners onder jullie hiermee genoeg info hebben om mij wat wijze raad mee te geven. vriendelijke groet, Bruno

DREAMMACHINE
8 mei 2006, 12:40
check m'n sig!...

robzilla
8 mei 2006, 12:54
check m'n sig!...

Ja, da's een goeie :)

brunodb
8 mei 2006, 13:25
ik woon in gent in België, moest je daar niet zo ver vandaan wonen, zou ik die wel eens willen proberen.

maar ik zoek eigenlijk in de eerste plaats naar redenen waarom je denkt dat die bij mijn setup en smaak zou passen. zodat ik die dan in een winkel in de buurt kan uitproberen. want heb geen zin om een fuzz te kopen die ik niet kan uitproberen. langs de andere kant, naar Nederland rijden om een fuzz te proberen zie ik ook totaal niet zitten.

robzilla
8 mei 2006, 13:55
ik woon in gent in België, moest je daar niet zo ver vandaan wonen, zou ik die wel eens willen proberen.

maar ik zoek eigenlijk in de eerste plaats naar redenen waarom je denkt dat die bij mijn setup en smaak zou passen. zodat ik die dan in een winkel in de buurt kan uitproberen. want heb geen zin om een fuzz te kopen die ik niet kan uitproberen. langs de andere kant, naar Nederland rijden om een fuzz te proberen zie ik ook totaal niet zitten.

Jij moet gewoon een goede fuzzface achtige fuzz hebben, de MJM is er 1 en een vriend van mij verkoopt ook nog de Reissue die in mijn sig staat..

DREAMMACHINE
8 mei 2006, 13:56
tis maar een optie idd, ik denk dat voor de sound die je zoekt een germanium fuzz zoiezo lekker is. Dan kan je tevens een fulltone 69 bvb. uitproberen

brunodb
8 mei 2006, 14:05
idd, een germanium fuzz is wat ik zoek als ik er zowat over lees.

die london fuzz van jou, is die true bypass? en hoeveel wil je er nog voor trouwens? (is ook wel van belang :-) ). net die marshall besteld, dus financieel sta ik er niet zo heel sterk voor momenteel

die fulltone 69 vind ik lekker klinken op de site van fulltone.

maar ik lees dat er wel wat mensen zijn die er in het begin gek van zijn maar later erop terugkomen.
hoe zou dat komen.

en een fender blender? zou dat iets zijn? de gitaarwinkel in gent waar ik normaal gezien ga, heeft er zo eentje liggen. is er nog niet van gekomen om die eens uit te proberen.

is er trouwens een winkel in België, die mjm verdeelt?

al bedankt voor de reacties tot hiertoe

DREAMMACHINE
8 mei 2006, 14:11
check voor soundclips van MJM op http://www.mjmguitarfx.com/

hij is idd true-bypass en erg still voor een fuzz. Check voor meer specs op de site van mjm.

ewout
8 mei 2006, 14:46
fulltone 69

Heb em naast die MJM bespeeld en ik hoor echt geen verschil tussen die twee. De knoppen reageren iets anders, maar alles wat je uit de MJM haalt haal je ook uit de fulltone en vice versa, geloof me. Heel erg knap als je die twee dingen in een blinde vergelijkingstest uit elkaar kan houden. De fulltone heeft alleen twee extra knoppen en een interne pot, wat in de praktijk inhoud dat je alle beruchte wah problemen kunt verhelpen door de bias knop iets terug te zetten. Die interne pot maakt de 69 sappiger of juist rasperiger. Ander verschil; de fulltone 69 is een stuk beter qua constructie.

brunodb
8 mei 2006, 21:39
en die Fulltone 69 en die mjm, hebben die genoeg fuzz op zichzelf? ik wil zeggen als je ze op mijn marshall gebruikt die nog niet aan het opbreken is. dus met volume pakweg op twee ofzo. of moet hij daar elke keer al heel luid voor staan?

en de soulbender van fulltone, in welke zin verschilt die dan van de 69? die zou ook germanium transistors moeten hebben normaal gezien. als ik mij niet vergis althans

en hoeveel wil je nog voor die mjm london fuzz?

Wizz
8 mei 2006, 21:57
De soulbender doet het volgens mij vooral lekker met een Strat ervoor, met humbuckers kreeg ik er niet echt een harde van. De '69 van Fulltone is super, maar ik kan mezelf zolangzamerhand een echte Fulltone-fan noemen...

Wizz

brunodb
8 mei 2006, 23:22
ik moet zeggen, als ik de geluidsfragmenten hoor op de fulltone site, ben er zeker ook fan van. maar heb nog niet het genoegen gehad om er iets van te testen.

ik speel wel voornamelijk op mijn strat, dus het is geen bezwaar natuurlijk als de fuzz enkel op een strat goed klinkt.

maar volgens jou klinkt die 69 ook goed met humbuckers dus?

probleem is een beetje dat ik die fulltone pedalen nieuw te duur vind.

misschien zijn ze dat geld wel waard, maar ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij om zoveel geld uit te geven voor een stompboxje.

hopelijk kom ik binnenkort eens een fulltone 69 of soulbender tegen tweedehands. van iemand een beetje in de buurt althans. want om een pedaaltje te testen 200 km rijden, vind ik een beetje idioot.

ach ja, gitaar spelen, je moet er natuurlijk ook een beetje gek voor zijn natuurlijk :-)

Rock&Roll
9 mei 2006, 10:37
Pedaaltjes kan je gemakkelijk met de post laten opsturen ook hoor ;)
De fulltone zou je moeten kunnen testen in key music st niklaas. MJM zal je in België niet zo snel vinden, tenzij key ze ook al op voorraad heeft (nu ze toch zaken doen met vd Haar). Maar, anyway, ik kan je garanderen dat je met een mjm niet ontevreden zal zijn. IK krijg (binnenkort) een nieuwe fuzz van HWA, misschien zou je dat ook wel iets zeggen...(Ik woon trouwens heel dicht bij gent).