PDA

View Full Version : Even voorstellen...



mauritsl
7 mei 2006, 22:55
Hoi, ik ben Maurits, 19 jaar... Ik wil elektrisch gitaar gaan spelen, alleen heb ik zo'n ding nog nooit aangeraakt en ik speel ook geen ander muziekinstrument

Wat tips bij de aanschaf kan ik dus wel gebruiken. Ik houd vooral van muziek als Guns 'n Roses, Incubus, Staind en Foo Fighters :rockon: . Zat wat te denken aan 'n Marshall versterker met overdrive en hi-gain i.c.m. een Ibanez gitaar... Heb ik dan nog meer nodig (pedalen o.i.d.?) Iemand tips daarvoor? Zitten er sowieso veel verschillen in die gitaren die belangrijk zijn voor het soort muziek wat ermee gespeeld wordt? Budget is 500 tot 1500 euro, 't is maar hoeveel jullie zeggen nodig te hebben voor 'n goede set :)

Verder ga ik dat natuurlijk niet vanzelf leren, wat kost een privéleraar ongeveer? Ik zou bij voorkeur in het weekend (anders kan het alleen 's avonds laat, ik werk 40 uur per week) les willen hebben in de (wijde) omgeving van Dordrecht. Dat wil zeggen; niet verder dan Tilburg, Utrecht, Leiden of Bergen op Zoom. Als ik de auto voor de deur kan zetten dan is 't best 8-) Waar vind ik het beste iemand die mij kan leren gitaar spelen?

Alberto
8 mei 2006, 11:06
Wat die lessen betreft kan je is een aanvraag doen in het forum 'lessen' onderaan het forumindex. Voor jouw budget zijn er veel prachtige gitaren maar veel zal afhangen van je persoonlijke voorkeur. Wil je zwaardere muziek spelen dan kan je best gaan voor dubbelspoels elementen (humbuckers) en voor het meer 'zuivere werk' enkelspoels elementen. Dubbelspoels hebben 2 rijen magneten en enkelspoels 1 rij. Over versterkers weet ik niet zo veel maar Marshall is toch één van de betere merken... Ibanez lever goede gitaren af tegen een redelijke prijs dus ik zou zeggen ga er eens een paar bekijken.
Wat die pedalen betreft is een pedaal voor te switchen tussen je clean kanaal en overdrive kanaal wel handig maar meer kan ik je er ook niet over vertellen.

Succes!

Kim Wilson
8 mei 2006, 11:47
Eén advies kan ik je wel geven: ga het gitaarspelen liever niet leren met een hoop distortion. Op die manier klinkt het al gauw heel wat, maar foutjes vallen zo ook een stuk minder op.

Ook is het te overwegen om eerst eens een akoestische gitaar te kopen en kijken of je wel wil/kunt gitaarspelen. Als het achteraf niks wordt, heb je niet voor een vermogen in huis. Vind je het wel leuk, heb je een poosje kunnen sparen, om dan in één keer te kunnen kopen wat je graag wil hebben. Want je ontwikkelt ook je smaak. Vaak kun je pas na een bepaalde tijd duidelijk zeggen wat voor soort geluid je zoekt. Sommige mensen zoeken na 20 jaar nog naar het juiste geluid. :p

Suc6!