PDA

View Full Version : Ik ben nieuw hier



Dennis_Zero
7 mei 2006, 18:42
Hallo,

Ik ben Dennis, en ben 18 jaren jong.
Al een lange tijd zit ik er aan te denken om een elektriche gitaar aan te schaffen, er is alleen een probleem, ik weet helemaal niks van gitaren. Me interesse voor de gitaar is voortgekomen uit Slayer, een trash metal band, ik was en ben zwaar onder de indruk van de 'solo stukjes die ze kunnen spelen. En aangezien ik opzoek ben naar een echte hobby, waar ik veel tijd in kan en wil steken lijkt dit me dus wel wat.
Ik zal zometeen is gaan posten op de forums en vragen stellen over bepaalde gitaren enzovoorts.

Nou ja dat was het wel, groet! :rockon:

Bassbitch
7 mei 2006, 20:56
Hallo Dennis :rockon:

cardinal
7 mei 2006, 23:34
Hey Naamgenoot,

Als je a la slayer aan de bak wil zit je hier goed. Lees bijvoorbeeld het interview met de gitaristen van suffocation en andere metalspecials.

Wat betreft gitaren; slayer speelt over esp en bc rich. Maar de bc rich waar king over speelt zijn usa gitaren en dat zijn vrij dure maar wel zeer goede gitaren. Ze maken ze ook in korea en dat is eigenlijk brandhout. Wellicht doe je er goed aan om eens met een esp te beginnen, ik denk dat je dan meer waar voor je geld krijgt. Enorm veel metalbands spelen op esp en hebben daardoor een bepaalde sound.

Over het algemeen kan je ook wel zeggen dat als je een setje emg 81/85 elementen in elk willekeurig gitaar rost je er ook wel bent.

Qua versterker, als je budget dit toelaat, is een engl powerball/fireball wellicht wel wat. Ander is een peavey 5150 of een jcm 900 misschien wel wat voor je.

Succes met de metal