PDA

View Full Version : Charvel model 1 of 2?



Jax
7 mei 2006, 16:52
Hallo,

Ik heb een charvel kunnen kopen voor 60 euro, moet alleen nog een beetje aan geklust worden (moet nog een trem op, en een van de locking nuts mist). Nou weet ik niet zeker of het hier gaat om een model 1 of 2. De gitaar heeft de volgende specs:

- Superstrat body, gebroken wit
- 1 humbucker, emg-stijl, staat jackson op
- 1 volumeknop
- maple hals, rosewood fretboard met dots
- Klein charvel logo op de kop, superstrat headstock, donkere voorkant en lichte achterkant

Gaat het hier om een model 1 of 2? Iemand een idee?

bert k
7 mei 2006, 19:37
SO! BOFFERD! Je hebt een 2, die heb ik ook...(De mijne is roze, helaas) Goeie gitaar, is identiek aan model 4, maar met dus maar 1 pickup en geen aktieve elektronika. Maar voor 60 euro een superkoopje.

marter544
7 mei 2006, 19:50
Foto!!!!!!

Jax
7 mei 2006, 20:39
Ee, bedankt voor de reacties! Ik twijfelde nog of het een model 1 of 2 was, maar het is dus een 2. Bert, 60 euro is idd een leuk bedrag, maar er moet nog veel aan gedaan worden. Zoals ik al zei moet ik nog een trem ervoor vinden, en moet er nog een locking nut op. Daarnaast mist het plastic plaatje achterop ook, en zit er een klein scheurtje in de body, bij de verbinding met de hals. Ik weet dus niet zeker of dit in de lak zit of ook in het hout, wat wel vervelend zou zijn. Hoe dan ook is 60 euro niet veel geld, en is het een leuk projectje.

Foto's volgen nog, de batterij van mijn camera is op dit moment leeg, dus die moet ik even opladen, morgen staan de foto's er wel.

Trouwens, ik ben erachter gekomen dat er op een model 2 standaard een Jackson JT-6 trem zat, maar dat die over het algemeen redelijk crappy was. Wat zou een goede trem zijn om erop te zetten, of liever gezegd, welke zou goed passen?

bert k
7 mei 2006, 21:58
Ja, leuk project! Die trem schijnt door velen als crappy te worden ervaren, maar aan de andere kant heb ik hem al twintig jaar op mijn Model 4 in gebruik zonder vele problemen. (Mijn 2 gebruik ik nauwelijks; het was mijn backup gitaar destijds.)

Ik heb horen zeggen dat Schaller een trem maakt die precies past op de studs, en die veel beter is.
Locking nut zeker vervangen. Ik heb nog steeds de originele, maar in feite is het een pestding.

Dat scheurtje, tja, toch ff een deskundige naar laten kijken. Ik ben eens met een flink gescheurde body bij De Gier in Schiedam geweest, en die kon et wel maken. Hij wilde de scheur dan injekteren met verdunde lijm, zodat de hele scheur zou vullen. Het is er helaas nooit an gekomen, maar het is dus goed te repareren.

Achterplaatjes kan je voor weinig bij Vox krijgen.

Wormaap
7 mei 2006, 22:53
De JT-6 kan in de meeste gevallen rechtstreeks vervangen worden door een originele Floyd. Kun je zo op de bestaande studs hangen :) Soms gaat't fout bij de armhouder van de OFR, maar je kan misschien het beste in de winkel vragen of je even mag 'passen' :P

Jax
8 mei 2006, 06:47
Thnx Bert en Wormaap, ik hou jullie wel op de hoogte!

Jax
8 mei 2006, 16:04
Hier zijn de twee beloofde foto's:

http://www.xs4all.nl/~epedel/model%202.JPG
http://www.xs4all.nl/~epedel/model%202_2.JPG

AlterEgo
8 mei 2006, 16:42
Doorverkopen is zeker geen optie *nudge nudge, wink wink*

Jax
8 mei 2006, 16:47
Doorverkopen is zeker geen optie *nudge nudge, wink wink*

Afhankelijk van wat je ervoor wil geven is alles mogelijk... ;) Check je pm maar.