PDA

View Full Version : emg's in ibanez



jeroenvanlankveld
10 november 2002, 00:46
zou mijn ibanez rg (kweet niet zo meteen wat voor model) in plaats van zijn originele powersounds, emg's kunnen nemen?
zou het uitfresen van de ruimte voor de batterijen veel invloed hebben op het geluid?

zit er veel verschil tussen emg's pickups? wat is jullie ervaring met brug-neck positie? wat is jullie visie op deze pick-ups, wat zijn de eigenschappen van de verschillende moddelen pick-ups en hoe klinken ze echt?
alvast bedankt , jeroen

Anders Destium
10 november 2002, 00:55
Bij een RG heb je voldoende ruimte aan de achterkant om je batterij kwijt te kunnen, schroef het electronica-plaatje er maar af...
Verder geven EMG's een zeker heftig geluid, je moet wel oppassen dat je elementen niet duurder worden dan je gitaar :wink:
Als je vooral metal wilt spelen, neem dan 81 bij de brug en 85 in de halspositie.
81 bij de brug kan ook, maar is te actief naar mijn smaak...

MegaDrive
10 november 2002, 01:54
"Verder geven EMG's een zeker heftig geluid, je moet wel oppassen dat je elementen niet duurder worden dan je gitaar"

Haha ik heb laatst op een rommelmarkt een roze imitatie van een imitatie van een squierimitatie gekocht voor 10 euro (Zork, made in Poland :smile:)waar nog best een lekkere hals op zat en daar een EMG81 in de brug gezet... Vegen dat ding niet normaal. Bij wijze van taboedoorbreking ga ik hem op het podium gebruiken bij de volgende gig. Als er foto's zijn ga ik ze uploaden voor jullie :grin:

skabouter
13 november 2002, 23:11
zozo, das mazzel. ik vind dat dus nooit ergens zomaar op een rommelmarkt...

als je je element verkoopt krijg je 4x de inkoop waarde van je gitaar trug joh, das cool.

dat die verkoper dat zelf niet weet. als je EMG`s hebt, weet je de waarde toch ook wel ?

vulvasonic
13 november 2002, 23:23
haha, ik heb een tijdje geleden nog op een rommelmarkt een Fender telecaster uit 62 (USA,uiteraard) zien staan voor net geen 1500 gulden. Koopje toch?
Dat er duidelijk op de hals van de gitaar te lezen viel 'made in Japan' en dat het ding 3 elementen had, waarvoor er een met een figuurzaagje extra gat in de slagplaat was gemaakt en dat het ding geen schuifje had, maar 2 toggleswitches, was voor de verkoopster geen reden aan zijn originaliteit te twijfelen. Volgens haar waren daar maar een paar van in heel Nederland.
Nou volgens mij is er maar eentje van in de hele wereld. gotgotgot wat een duffe trut was dat.
Enfin, ga gerust verder met het eigenlijke onderwerp hierzo, ik liet me even gaan....
;}

skabouter
13 november 2002, 23:35
hehe, raar he, als mensen nie weten wat ze eigenlijk hebben..

hoe komen ze er dan aan vraag ik me dan altijd af.

pinchaholic
14 november 2002, 10:37
Jeroen,
ik heb zelf ook een ibanez (roadstar RG 420)
en heb daar vorige maand emg's 81 & 85 ingezet. Klinkt als een huis!! Aanrader!
Plek zat voor batterij... Ik ga mijn gitaar zelfs 18 volt wiren mbv een tweede batterij en daar is met pas en meetwerk zelfs nog plaats voor..

Mocht je nog aarzelen, gewoon stellen die vragen!

Gr.
Pinch