PDA

View Full Version : Koch TS-212H cab



Rhythm Machine
7 mei 2006, 14:47
Kan iemand hier mij de afmetingen van deze kast geven? Op de site van Koch vind ik niets (ik kan de beschrijvingen maar voor de helft zien, mijn browser vind die site blijkbaar maar niks...)

Thanks!

RM

LordSpeedyShit
7 mei 2006, 17:04
Specs:
Cabinet: Closed-back
Speakers: 2 x 12" Koch VG12-90 speakers
Inputs: 2 x Jack 8 ohm
Power Handling: 180W RMS
Dimensions (cm): 72w x 50h x 28d
Weight: 26 Kg

rupke
7 mei 2006, 17:10
He die Rythm Machine,

Wat wordt een mooie combintie met de koch twintone. Weet iemand wat die 2x12"cabinetjes vna kch kosten. Want ik ben er zelf ook op zoek naar. Ennuh Rythm Machine al sje dat 1x12" kastje wegdoet laat het me dan even weten ok ;-)

Greetz Rupke

Rhythm Machine
7 mei 2006, 17:24
Thank you Lord!

RM


Specs:
Cabinet: Closed-back
Speakers: 2 x 12" Koch VG12-90 speakers
Inputs: 2 x Jack 8 ohm
Power Handling: 180W RMS
Dimensions (cm): 72w x 50h x 28d
Weight: 26 Kg

Rhythm Machine
7 mei 2006, 17:28
Neeee Rob, die 1933 gaat niet weg. Die kan ik niet missen, en m'n JCM800 ook niet!

RM


He die Rythm Machine,

Ennuh Rythm Machine al sje dat 1x12" kastje wegdoet laat het me dan even weten ok ;-)

Greetz Rupke

rupke
7 mei 2006, 19:07
He Jammer,

Maar kon het altijd proberen he ;-). Hij klonk wel erg goed in combinatie met de twintone. Dus ik dacht dat zal dan ook wel goe dklinken met de koch kv50.

Greetz Rupke

Rhythm Machine
7 mei 2006, 20:13
Ik heb de twintone deze namiddag eens grondig (en luid) getest. Hij klinkt toch het beste met de Marshall 1933 kast. Daar heb ik een EVM12L in zitten en die klinkt als een klok. Het clean van de Twintone is echt goed en blijft ook op hoog volume en met humbuckers echt clean. De overdrive wordt voor mij snel onbruikbaar, maar met de gain ongeveer 1/3 open kreeg ik een zeer aangename rhythm crunch. Niet zo goed als mijn JCM800, maar toch in de buurt. Wat mij wel opvalt is dat de Twintone in vergelijking met mijn JCM800 behoorlijk ruist, vooral op het overdrive kanaal, zelfs met de gain vrij laag. Die ouwe JCM800 is werkelijk muisstil. Je zou eerder het omgekeerde verwachten. In een druk en lawaaierig café valt dat natuurlijk niet op. Ook op mijn overdrive en distortion pedalen (een Timmy en een Crunch Box, toch geen rommel) reageert de Twintone iets minder goed dan de Marshall. Niet dat het slecht klinkt, absoluut niet, maar toch minder. Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik al bijna 22 jaar op die Marshall speel (het is een 1x12 eenkanaals combo, model 4010, nieuw gekocht in 1984). Alles wat anders klinkt valt dan natuurlijk enorm op. 't Is gewoon weer wennen denk ik.
Kortom, de Twintone valt zeer in de smaak. De komende optredens zullen uitwijzen of hij mijn Marshall op pensioen kan sturen.

RM

Droffie
9 mei 2006, 13:01
Ik heb de twintone deze namiddag eens grondig (en luid) getest. Hij klinkt toch het beste met de Marshall 1933 kast. Daar heb ik een EVM12L in zitten en die klinkt als een klok. Het clean van de Twintone is echt goed en blijft ook op hoog volume en met humbuckers echt clean. De overdrive wordt voor mij snel onbruikbaar, maar met de gain ongeveer 1/3 open kreeg ik een zeer aangename rhythm crunch. Niet zo goed als mijn JCM800, maar toch in de buurt. Wat mij wel opvalt is dat de Twintone in vergelijking met mijn JCM800 behoorlijk ruist, vooral op het overdrive kanaal, zelfs met de gain vrij laag. Die ouwe JCM800 is werkelijk muisstil. Je zou eerder het omgekeerde verwachten. In een druk en lawaaierig café valt dat natuurlijk niet op. Ook op mijn overdrive en distortion pedalen (een Timmy en een Crunch Box, toch geen rommel) reageert de Twintone iets minder goed dan de Marshall. Niet dat het slecht klinkt, absoluut niet, maar toch minder. Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat ik al bijna 22 jaar op die Marshall speel (het is een 1x12 eenkanaals combo, model 4010, nieuw gekocht in 1984). Alles wat anders klinkt valt dan natuurlijk enorm op. 't Is gewoon weer wennen denk ik.
Kortom, de Twintone valt zeer in de smaak. De komende optredens zullen uitwijzen of hij mijn Marshall op pensioen kan sturen.

RM

Vreemd om te horen dat je Twintone zo ruist op het OD kanaal. Mijn TT is muisstil.
Een voorbuisje niet helemaal goed misschien?