PDA

View Full Version : Proefopnames HSD, commentaar graag:-)



BLOK182
7 mei 2006, 13:43
Hey mensen! Na het uitbrengen van onze 3-track demo Carnival of Animals vorig jaar willen we met HighSpeedDirt dit jaar een fullsize album op gaan nemen, +/- 10+ tracks dus. Een erg kostbare aangelegenheid, dat zeker, maar onze gitarist heeft zelf ook een studio. Niet het duurste van het duurste zoals een professionele studio, meer een uit de hand gelopen hobby:-) Gisteren hebben we met de band een nummertje opgenomen als test, om te kijken wat we konden bereiken in deze studio. Let dus aub niet op mogelijke speelfouten, en de opbouw van het nummer klopt ook niet helemaal, maar het is voornamelijk de sound. Wel ff in het achterhoofd houden dat we dit jaar met een GOED album willen komen, geen demootje o.i.d.

Thanks to Nocki voor het hosten!!

www.people.zeelandnet.nl/nocki/BitetheBullet.mp3

p.s. yours truly in actie tijdens de derde solo, met die wah, op 2:13:p

Negative K3 fan
7 mei 2006, 14:03
klinkt best wel aardig, de drums klinken te ver weg, de gitaren klinken buzzy, met minder gain en meer overdubs kan dat veel mooier denk ik.

voor deze muziek zou de zang ook wat directer kunnen klinken, meer 'in your face' ahw

genoeg commentaar?

BlackSun
7 mei 2006, 14:12
De gitaren vind ik erg goed klinken. Drums idd veel te ver weg, en de zang precies wat lennart zei is te weinig 'direct'.

Maar verder vind ik het erg lgoed klinken!

Trocar
7 mei 2006, 14:12
klinkt best wel aardig, de drums klinken te ver weg, de gitaren klinken buzzy, met minder gain en meer overdubs kan dat veel mooier denk ik.

voor deze muziek zou de zang ook wat directer kunnen klinken, meer 'in your face' ahw

genoeg commentaar?

Klinkt wel lekker.
Ik vind de buzzy gitaren wel okay. Maar je zou natuurlijk andere dingen kunnen proberen, kan nooit kwaad. Wel vind ik de leads te hard staan in de mix. De drum zijn inderdaad niet direct, te zacht of te ruimtelijk. Voor de zang wat compressie om het geheel wat gelijkmatiger te krijgen (ook icm de 'koortjes")? En dan in de master de boel wat stuwender maken...
Maar ik ben wel een leek als het hier op aankomt ;)

BLOK182
8 mei 2006, 21:03
Thanks for the comments! Hoe meer commentaar en hoe kritischer, hoe beter!

benwave
8 mei 2006, 21:12
drums zijn inderdaad te zacht ,snaredrum is veels te dof .
Gitaren klinken ok.
Zang ligt iets te veel op de muziek, met name de coupleten.

verder niet slecht voor een home opname.

groet Ben

spanky_franky
9 mei 2006, 00:18
Die drums moet je zeker wat aan doen ja. Vééél harder/duidelijker die meuk, krijgt het zooitje veel meer kracht. En ook met de zang sluit ik me aan bij de rest, meer in the face. Gitaren.. kan ik niets over opmerken behalve dat ik het fantastisch vind.

gitaarhaantje
9 mei 2006, 18:43
Best leuk alleen dat rifje in het begin doet me heel erg denken aan metallica, ook ritmisch is het bijna hetzelfde dat is dus wel jammer maar verder absoluut leuk hoor!!!!!

meul
9 mei 2006, 19:32
beetje typisch, gitaar klinkt behoorlijk direct en ook wel dik hier maar de drums klinken dan weer als een oude krant en dat is niet alleen maar een kwestie van balansen vermoed ik. gitaar is met de moderne line-out's en speaker simulatie boxjes ook wat makkelijker dan live drums denk ik. je moet nu heel goed gaan nadenken over microfoons, plaatsingen, fase probs, compressie en blaaaaa.... lang leve de drumcomputer wat dat betreft.

gezien je doel zou ik nog maar ff verder expirimenteren, het ego van de drummer aan de kant zetten (drumcomputer), of het overlaten aan een proffesional alhowel ik me afvraag of je met het gemiddelde bandjes budget in een studio beter af zal zijn. lastig dit, maar persoonlijk zou ik dit niet goed genoeg vinden voor een officiele presentatie.

gr,
jan

koella
9 mei 2006, 21:59
Tis wel een goei nummer. mooi gitaarmotiefje. :)

Firebird
11 mei 2006, 15:52
Drums idd te ver weg. Mischien als oplossing:
Ga voor één dag de studio in om de drums en bas op te nemen (evt. slaggitaar erbij?). Kost je lang niet zoveel als 10 nummers compleet opnemen (lukt misschien wel in een dagje...).

Succes!!

Squier4ever
15 mei 2006, 16:20
tis wel heftig Arjan.... alleen de genoemde punten moeten zeker nog worden verbeterd

BLOK182
15 mei 2006, 21:22
Thanks allemaal! De gitaarsound valt zo te horen wel redelijk mee, das al iets:-) Drums waren we zelf ook niet tevreden over. We hebben nog wat geexperimenteerd met ruimtelijk mic'en en dat mixen met close mic'ing, dat klonk standalone al een stuk beter. We kloten nog ff lekker door, ik hou jullie op de hoogte!

Neals
16 mei 2006, 10:00
Ik zou zeggen, probeer wat meer te knoeien met verschillende amp settings. Gitaargeluid kan iets dikker wat mij betreft. Verder niks aan op te merken.

Firebird
17 mei 2006, 18:20
Gitaar geluid vind ik goed... alleen de gitaar die je wat meer op achtergrond hoort vind ik wat dof klinken.
Verder vind ik (maargoed.. das mijn persoonlijke smaak) die wah-dingetjes iets te veel. Te dof... en te vaak. Ik kan me herinneren dat op die andere nummers die jullie hebben opgenomen ook (bijna) elke keer een wah in voor komt. Misschien eens kijken naar wat andere, apartere effectjes?

Verder is het nummer steengoed, net als die andere 3... dus daar hou ik lekker mn mond over... nog ff luisteren op 8 :P

BLOK182
17 mei 2006, 21:16
Ja de wah komt best vaak terug idd:-) De eerste 2 solo's in deze opname doen we normaal ook nooit, maar omdat dit een test was waren we ff aan het kijken hoe we het sologeluid van onze andere gitarist erin konden mixen:-) Normaal hoor je alleen de derde (wah)solo. We zijn momenteel druk aan het werken aan een fullsize-album, qua songs zijn we een aardig eind op weg. Ben ook erg veel andere muziek aan het luisteren om inspiraties op te doen. Denk dat we voor de sfeer/feel ook meer gebruik gaan maken met dik, vet cleangeluid.

ijzerbroot1
19 mei 2006, 08:56
Gaaf hoor. Ik moet onwillekeurig aan Nickelback denken......

Maar idd de drums ff wat aan doen, die worden nu begraven onder de rest, zang is in principe ok maar ook daar moet nog wat mee worden gedaan zoals de rest ook al opmerkte.

Verder gewoon goed hoor, zeker qua ff snel demo enzo. Ik zou er in ieder geval apetrots op wezen.