PDA

View Full Version : distortion... alweer



knepman
7 mei 2006, 13:16
Jaja daar is er weer 1, een distortiontopic. Ik heb de zoek functie gebruikt, maar niet echt een goed antwoord gevonden.

Ik heb een fender jazzmaster en een Marshall 900 combo, waar ik erg tevreden mee ben. Ik zoek nu alleen een distortion pedaal voor als ik ergens speel waar ik mijn eigen versterker niet (altijd) mee heb, zoals ik de oefenruimte. Ik wil een distortion die het geluid van Tom Morello (audioslave) benaderd.

Ik zat zelf te denken aan een Proco Rat 2, ik ga hem binnekort ff uit proberen, maar ik wil graag jullie mening erover, of zijn er andere pedaaltjes die ik ook uit zou moeten proberen. Alvast bedankt.

Job

robert-gitarist
7 mei 2006, 14:09
Kijk eens na een 2de hands Boss SD-2 Dual Overdrive.
Die heeft echt een lekkere scheur in.In heb nu tijdje een LC top te leen en gebruik mijn SD-2 op die top en klinkt heerlijk..Speel zelf ook veel RATM ;)
Trouwens in denk eerder dat je na een Overdrive zoekt dan een Distortion?

up-guitarman
7 mei 2006, 21:05
Sowieso overdrive voor rage !!!
Een RAT is idd wel een goeie optie, ka je nog wa andere stijlen mee aan dus das altijd mooi meegenomen !!!

Marshall pedalen zouden ook in de buurt moeten komen (ik kan je echter niet zeggen welke), want Tom Morello speelt zelf op een JCM800 als ik me niet vergis ...

robert-gitarist
7 mei 2006, 22:19
Sowieso overdrive voor rage !!!
Een RAT is idd wel een goeie optie, ka je nog wa andere stijlen mee aan dus das altijd mooi meegenomen !!!

Marshall pedalen zouden ook in de buurt moeten komen (ik kan je echter niet zeggen welke), want Tom Morello speelt zelf op een JCM800 als ik me niet vergis ...

De Jackhamer en Guv'nor.
Misschien ook wel een Bluesbreaker trouwens..die oude garde schijnen erg breed inzet baar te zijn.Net als de Boss Blues Drive.
Ik zeg de Boss SD-2 omdat die 2 drives heeft en erg inzet baar is voor diverse dingen.

Speeddemon
7 mei 2006, 22:31
De Jackhamer en Guv'nor.
Misschien ook wel een Bluesbreaker trouwens..die oude garde schijnen erg breed inzet baar te zijn.Net als de Boss Blues Drive.
Ik zeg de Boss SD-2 omdat die 2 drives heeft en erg inzet baar is voor diverse dingen.
Robert, vergeet niet dat jouw SD-2 door de mod een stuk beter klinkt dan de stock-versie. Met name de Rhythm mode is er op vooruit gegaan (klonk origineel erg dun en krasserig).
de Lead was al goed, maar nu nog beter.

robert-gitarist
7 mei 2006, 23:08
Yepz dat klopt inderdaad wel Remco,
Ik zelf ken de standaard SD-2 wel maar die klinkt ook zeer goed ;) Ik heb er wel eens getest op een Marshall JCM800.Klonk zeer dik :rockon:

BartL
8 mei 2006, 01:20
Eens kijken...volgens mij moet ik nog van een gemodde MS-10 en een Marshall drivemaster af. Dus die zou je kunnen overwegen :D

...nu ga ik je topic lezen ;)

Einzeln
8 mei 2006, 08:52
Probeer ook de MI audio crunchbox!!

knepman
8 mei 2006, 12:07
bedankt voor de reactie allemaal..... ik heb een tijdje geleden al een blues driver gekocht van boss, is idd erg goed, maar als ik over de distortion van mijn versterker speel en daarna over de blues driver is het geluid toch wel heel dun... dus vandaar dat ik iets nieuws zocht. Ik zal van de week ook even die marshall pedalen uitproberen. Heb ik ook goede verhalen over gehoort.