PDA

View Full Version : Snel advies nodig: Guvnor of Jackhammer???



scholier
7 mei 2006, 11:34
Ik ga binnenkort een distortion pedaaltje kopen, ik zoek een beetje geluid in de hard-rock kant, kwa, slash's snakepit, guns n roses, ac-dc, maar soms ook iets harder zoals (jongere) zakk wylde. Ik heb momenteel een richwood les paul en een Hughes & Kettner 60 watt blue edition waar ik beide heel tevreden over ben. Ik zoek dus een beetje een warme distortion, het is een beetje moeilijk uit te leggen, ik weet alleen niet of ik de Marshall Jackhammer of de Marshall Guvnor moet kopen. Wat is het verschill tussen deze 2? Ik heb er niets over kunnen vinden. Alvast bedankt

robert-gitarist
7 mei 2006, 11:41
Niks over kunnen vinden??
Beter zoeken dan..zat over te vinden.zeker via Google wel..
Anyway welke je beter kunt nemen beslis je zelf..ga na muziekwinkel toe en test ze allebei..9van10 winkels hebben die 2 wel liggen...
Ik heb de GvN2 en klinkt ongeveer als mijn oude JCM900 top..lekkere goeie scheur..Jackgeval heb ik geen ervaring mee.

Dastard
7 mei 2006, 13:10
Bij mij is het precies andersom, ik heb de Jackhammer gekocht omdat ik hem veel op mijn JCM900 vond lijken, ikzelf vind het het mooiste overdrive/distortion pedaal, ik heb toen ik hem kocht, een stuk of 10 verschillende overdrive/distortion pedalen uitgetest, en deze kwam voor mij het meest in de buurt van mijn JCM900.
De Guvnor vond ik iets te mild, de Jackhammer had wat meer power.
Ik zou zeggen, test ze alle 2 even in de winkel

robert-gitarist
7 mei 2006, 13:20
Of test eens een MXR Zakk Wylde Overdrive..ook een lekkere sound..

dano
7 mei 2006, 14:06
ik vind de jackhammer ook tegek, gebruik hem al een tijdje live. De overdrive functie vind ik echt helemaal tegek, de distortionfuncite vind ik daarentegen echt heel erg slecht, is geen normaal geluid uit te krijgen, maar he ik gebruik toch maar 1 functie tegelijk:D

Kamiess
8 mei 2006, 10:29
Ik zou voor de guv'nor gaan, probeer eens de 1e versie te krijgen(zwart).
Onlangs stond er eentje op marktplaats.

Ideaal voor de Guns sound en gary moore stuff(rockperiode)

suc6

Mitch
8 mei 2006, 10:33
Ja, maar het moet wel op een transistorbak gebruikt gan worden ! Dat geeft heel andere resultaten. Van de twee opties is dan denk ik de Jackhammer de betere keus.
Andere pedalen die echte aanraders zijn voor op transistorversterkers zijn de Ibanez Tube King (had BartL die van hem te koop ?) en de Carl Martin Heavy Drive. De eerste is vrij mid-heavy en voor Slash werk heel geschikt, de CM is wat warmer en heeft iets minder sustain.

Squier4ever
8 mei 2006, 13:22
Of test eens een MXR Zakk Wylde Overdrive..ook een lekkere sound..

+1 , dat ding heeft idd ballen en dikke vette sound, niet al te veel gain

robert-gitarist
8 mei 2006, 13:24
+1 , dat ding heeft idd ballen en dikke vette sound, niet al te veel gain

Dacht ik ;)
Hij kan onwijs scheuren maar ook heel lekker warm en subtiel klinken..de scheur doet me beetje denken aan een Marshall JCM900/800.Heerlijk geluidje.

rocker_71
8 mei 2006, 13:56
Misschien een idee om online soundexamples te luisteren:

http://www.musiciansfriend.com/home/navigation?N=100001+201002+7&page=1

Het vertelt niet het hele verhaal natuurlijk, maar geeft je wel een indicatie!

Succes.

rocker_71
8 mei 2006, 13:58
En de MARSHALL site raadplegen of course:

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=18