PDA

View Full Version : Tom Anderson



ReinoutV
7 mei 2006, 10:54
Hallo allen

Wie van jullie heeft er ervaring met de gitaren van Tom Anderson? Ik ben vooral geïnteresseerd in de Hollow T (HSH, veel schakelmogelijkheden). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n gitaar in mn handen heb gehad, maar de noodzaak aan een storingsvrije gitaar begint te groeien. Ik speel nu voornamelijk op een USA tele en een Blade R4, alles met single-coils. Deze gitaren zijn op podia met dimmers nogal brommerig. Nu is dat bij de bands waar ik nu mee speel nog niet desastreus, maar ik moet toch binnenkort de mogelijkheid hebben om stil te zijn wanneer dat nodig is.
Ik ben dus op zoek naar een veelzijdige gitaar, het hoeft geen scheurmonster te zijn, maar van funk en soul tot rock moet ie makkelijk kunnen. Van een lekkere dot karakter in de gitaar ben ik niet vies. Is een Tom Anderson dan een goede keuze, of vergeet ik hier en daar iets?

Tristan
7 mei 2006, 12:28
Ze maken naar mijn mening de aller aller beste superstrats en de tele's zijn ook super... Je moet echter wel houden van het wat klinische karakter van de gitaren... Ze hebben wel karakter, meer dan de meeste andere superstrats, maar ze zijn zo goed dat ze een beetje klinisch klinken, maar als je een Blade gewend bent en dat een goede gitaar vindt dan weet ik vrijwel zeker dat die Tom Anderson je zal bevallen, want dat is gewoon nog eens drie klassen beter...

Michael AE
7 mei 2006, 12:48
Tom Anderson gitaren zijn de best gebouwde gitaren op de planeet. Punt. Tristan heeft wel gelijk dat ze daardoor ietwat klinisch klinken, maar daar stoor ik me persoonlijk totaal niet aan. Als ik het geld had, zou ik onmiddelijk nog een aantal Andersons kopen.

imlikeajungle
7 mei 2006, 14:34
Ik heb nog maar eentje mogen bespelen, en hoewel ik geen superstrat fan ben, vond ik dat een enorm aangename gitaar die overigens ook nog eens subliem klonk: al was ze in goed gezelschap tijdens de test, had ik blind moeten kiezen, had ik haar meegenomen.

Het ging over een Pro Am geloof ik.

Anders Destium
7 mei 2006, 14:58
Dat klinische qua tone kan ik beamen, voor de rest zijn Tom Andersons echt helemaal de bom! Ik speel te weinig op die van mij omdat ik geen fan (meer) ben van basswood.

Jiboom
7 mei 2006, 16:16
Welke winkels in Nederland hebben meerdere Tom Andersons op voorraad?
Ik heb er nog nooit op gespeeld en ben wel benieuwd na alle lovende dingen die ik voortdurend lees.

ReinoutV
7 mei 2006, 17:22
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb op het moment nog niet de financiën voor zo'n gitaar, maar dan heb ik iig iets om voor te sparen. 2e hands heb ik ze nog amper gezien, ook niet op ebay.com. In mijn Blade heb ik wel andere pickups gegooid, omdat ik de standaard elementen iets te vlak vond klinken. Verder is dat wel een supergitaar. En af en toe heb je een iets rustiger toon nodig, dus past een Anderson mooi in het plaatje.

imlikeajungle
7 mei 2006, 17:58
Alain, lid van dit forum, volgt 2ehands Andersons goed op en af en toe blijken er toch op te duiken in België, niet zelden in het Franstalige deel. Misschien even 2ehands.be en dergelijke ook in het oog houden!

Tristan
7 mei 2006, 19:48
De meest bekende winkel die Tom Anderson gitaren heeft staan is volgens mij Limit, maar die zit in Herentals, in Belgie...

Anders Destium
7 mei 2006, 22:15
Alain, lid van dit forum, volgt 2ehands Andersons goed op en af en toe blijken er toch op te duiken in België, niet zelden in het Franstalige deel. Misschien even 2ehands.be en dergelijke ook in het oog houden!

Ik heb mijn Drop Top opgehaald in Charleroi (wat een kutstad, maar dat terzijde ;) ) Alain was degene die me erop attendeerde destijds!

Ik speel al een tijdje met de gedachte om mijn Drop Top te verkopen, ik speel er gewoon te weinig op wat zonde is voor zo'n gitaar. Als er mensen geïnteresseerd zijn mogen ze me een PM sturen :).