PDA

View Full Version : Zoek een site met speaker sounds



Punt
7 mei 2006, 10:35
Ik heb eens op dit forum een link gezien naar een site waar je verschillende speakersounds kunt horen.

Ik heb echt m'n best gedaan die link weer te vinden, maar lukt me niet.

Iemand die het zo weet?

Ik overweeg mijn CL80 / V30 speakers in m'n 2 x 12 Bogner cabte vervangen door Greenbacks maar wil toch de sound nog eens vergelijken op die site.

Slowhand41
7 mei 2006, 11:27
Op de site van celestion staan alleen celestionspeakers: http://professional.celestion.com/guitar/features/tone/index.asp
geeft een klein beetje een idee van deze speakers.
Ik ben zelf helemaal gelukkig met de combinatie Vintage 30 + Classic Lead.

Nocki
7 mei 2006, 12:00
Tja... ik heb ook al heel vaak geluisterd op de site van celestion naar die v30's en ook naar andere speakers dus. puntje bij paaltje. thuis klinkt het toch heel anders. je hebt wel een idee van karakter maar het klinkt toch anders...

Nocki

DarknessAwaits
7 mei 2006, 12:18
Op de site van LordRiffenstein staat volgens mij ook een speakervergelijking met sounds.

Punt
7 mei 2006, 13:05
Bedankt zover!

Hoe heet de site van Riffenstein?

Ik zag trouwens een hele mooie aanbieding op musicstore Koln voor GB's (67 euro).

LordRiffenstein
7 mei 2006, 13:14
Bedankt zover!

Hoe heet de site van Riffenstein?

Ik zag trouwens een hele mooie aanbieding op musicstore Koln voor GB's (67 euro).

LordRiffenstein (http://www.lordriffenstein.com)

:cooler:

ieme
7 mei 2006, 14:05
www.proguitar.de staan ze ook op http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareSpeaker/CompareSpeaker.html

Negative K3 fan
7 mei 2006, 14:22
www.proguitar.de staan ze ook op [url]

hmm bij deze klinkt de g12h veruit het best....

Tristan
7 mei 2006, 15:32
hmm bij deze klinkt de g12h veruit het best....

Ik vind die Blue Alnico ook wel mooi klinken op de clipjes en de Greenback klinkt clean kut, maar bij de overdrive dingen komt hij wel goed tot zijn recht... Wel raar trouwens van die G12H, want dat zijn die anniversary dingen en die zijn in het echt mega ruk vind ik...
Die Vintage 30 blijft wel bij elk clipje door de mand vallen, echt een slechte speaker eigenlijk i.m.h.o... Die zou ik nooit kopen...
Ik vind de toon zowieso eigenlijk niet best op al die clipjes, veel te klinisch, misschien komt het door die Dr. Z amps, of door die Kloppmann pickups, maar echt te gek vind ik het niet...
Ik ben er overigens een keer geweest, het is in de buurt van Neurenberg...
Die gast is echt helemaal gestoord, kwam ik daar aan, voornamelijk om Suhr gitaren te proberen, want die hadden ze toen nog niet in Nederland en ik had verhalen gehoord dat dat de allerbeste Strats waren. Ging die gast een heel verhaal van een uur houden over de toon van verschillende houtsoorten bij strats, dus alder body met maple neck, alder body met rosewood neck, swampash body met maple neck enzo...
Kon ik eindelijk die gitaren proberen, vond ik die Suhr gitaren echt mega ruk en die Dr. Z amps konden me ook niet echt bekoren...
Die Morgaine gitaren waren wel goed en die Don Grosh gitaren ook wel, maar de Strat die ik bij had van een Nederlandse gitaarbouwer (Huub Van Schooneveld) deed het zeker zo goed en kostte geen 2 a 3000 euro...
Die gast is echt reteduur en dan nu alleen maar handbedrade versterkers verkopen en Kloppman gitaren enzo, omdat dat zogenaamd beter zou zijn,
maar dan toch van die Chinese ruk Celestions als een G12H verkopen, dat vind ik wel erg grappig...
Je moet die site ook echt eens checken, dan lig je in een deuk, helemaal in het Duits over hoe je de beste toon bij een Strat krijgt enzo, echt een giller...
Aardige gast hoor, maar mij ziet hij niet meer in ieder geval...

Punt
7 mei 2006, 15:54
Ik heb 2 Greenbacks besteld.
Ben benieuwd hoe die gaan klinken.
Helaas kan ik ze niet mengen met m'n huidige speakers, die zijn 16 Ohm en de GB's 8 ohm. Maar gezien de aantrekkelijke prijs neem ik dat nadeel op de koop toe.

Slowhand41
7 mei 2006, 17:25
Waarom kies je dan 8 ohm speakers?? Je kunt ze dan toch beter 16 ohm nemen??

Negative K3 fan
7 mei 2006, 22:23
Ik vind die Blue Alnico ook wel mooi klinken op de clipjes en de Greenback klinkt clean kut,

de blue alnico's klinken veel te dof en levenloos, de greenbacks hebben iets lelijks in het midhoog dat vooral te wijten valt aan de opname techniek denk ik... best apart, in andere speaker vergelijkingen (zoals die van lordriff ofzo) komen andere speakers heel positief naar voren terwijl anderen juist weer kut klinken, zoals de g12h30...

drap
7 mei 2006, 22:41
Op de site van dr Tube vekopen ze ook Celestions. Daar staat ook een linkje naar Celestion met alle speakers en met de daarbij behorende geluidsvoorbeelden. Alleen ff 1 van de datasheets aanklikken

Punt
7 mei 2006, 23:05
Waarom kies je dan 8 ohm speakers?? Je kunt ze dan toch beter 16 ohm nemen??

Omdat ze alleen 8 ohm aanbieden...

Tristan
8 mei 2006, 01:57
de blue alnico's klinken veel te dof en levenloos, de greenbacks hebben iets lelijks in het midhoog dat vooral te wijten valt aan de opname techniek denk ik... best apart, in andere speaker vergelijkingen (zoals die van lordriff ofzo) komen andere speakers heel positief naar voren terwijl anderen juist weer kut klinken, zoals de g12h30...

Ik ben het niet met je eens over de Blue alnico's, maar wat betreft die Greenbacks absoluut wel en die G12H (de goedkopere versie) die is gewoon ruk hoor, een van de slechtste speakers die ik ooit gehoord heb...
Die zitten ook in die dure 2x12 handwired kast van Marshall...

LordRiffenstein
8 mei 2006, 08:36
maar dan toch van die Chinese ruk Celestions als een G12H verkopen, dat vind ik wel erg grappig...

Mag ik hier uit afleiden dat je die zogenaamde Chinese ruk Celestions vergeleken hebt met de Engelse Celestions? En indien ja, post dan eens een review over wat je merkte.

Einzeln
8 mei 2006, 09:38
Er zit een G30H huppeldepup edition van 175 euro in de vox clone van mijn band maat, en die klinkt verre van kut, verre van kut zeg ik twee keer. Veel laag helder! Prachtige speaker! Moest wel even een tijdje gebruikt worden voordat hij lekker klonk.

Dude
8 mei 2006, 09:52
http://www.youtube.com/watch?v=4aqpXx-yvOg&search=marshall%20amp

hier een geweldige speakersound !!

mister big time rock'n'roll !!!! :rockon:


:satisfie:

Tristan
8 mei 2006, 12:00
Mag ik hier uit afleiden dat je die zogenaamde Chinese ruk Celestions vergeleken hebt met de Engelse Celestions? En indien ja, post dan eens een review over wat je merkte.

Nee dat heb ik niet gedaan, maar er zit al wel een verschil in, want de G12H uit de Heritage serie is een zogenaamde low resonance versie, dus die zal zeker anders klinken...
Ik heb nu drie van die Marshall 2x12 handwired kasten geprobeerd i.c.m. de Marshall 2061x handwired top en alle drie de keren klonken die G12H anniversary speakers echt helemaal ruk...
Mega schel, wel lekker laag, maar wat het ergste was, ze breken afschuwelijk op en geven een waanzinnige gruis in je overdrive/crunch, super onstrak en gewoon mega lelijk en ongedefinieerd... Ik heb er een Marshall 4x12 met Greenbacks aan gehangen en dat klonk echt veel en veel beter, je kon de amp helemaal openschroeven, dikkere mids, en totaal niets van die gruis te bekennen, gewoon een hele mooie volle, natuurlijke overdrive, en veel betere definitie... Alleen had de 4x12 kast minder laag dan de 2x12 kast, maar ik miste het niet en waarschijnlijk komt dat omdat de 4x12 kast slechter gewired is en een achterkant van mdf heeft (zoals alle standaard produktie Marshall kasten), want dat zit bij die handwired wel goed voor mekaar geloof ik, de kast klonk lekker...
Bovendien heb ik ook een Matchless Lightning 1x12 combo getest en daar zit ook een G12H speaker in, weliswaar is de cone een beetje aangepast door Matchless, maar daar hoorde je het ook wel, alleen minder, veel en schel hoog en een raar gruizig randje aan het geluid, wel minder storend dan bij de 2x12 kast... Het gekke is ook dat het vooral ook merkte met mijn ES335...
Die klonk bijvoorbeeld totaal niet op die Matchless, heel ongedefinieerd en donker... datzelfde merkte ik met die Marshall 2x12 kast met die goedkope G12H's, veel te ongedefinieerd met de ES335 en dat terwijl ik daar helemaal geen last van had met de (slechtere) 4x12 kast met Greenbacks...
Nog iets anders, ik durf er bijn avergif op in te nemen, na het horen van de Vox AC30CC versterkers, dat die Vox GSH12 speakers eigenlijk die goedkope G12H speakers zijn en laten we wel wezen, die breken ook mega lelijk op en zijn een beetje schel... Daar hoor ik ook iedereen over...

Negative K3 fan
8 mei 2006, 12:22
http://www.youtube.com/watch?v=4aqpXx-yvOg&search=marshall%20amp

hier een geweldige speakersound !!

mister big time rock'n'roll !!!! :rockon:


:satisfie:

doe mij deze maar
http://www.youtube.com/watch?v=9xgs9jOZzcQ&search=kotzen

nepugo90
10 mei 2006, 18:33
op mijn site www.bertwolters.nl kun je verschillende versterkers en speakers
beluisteren.