PDA

View Full Version : Behringer ULTRABASS BX4500H-top + box of Peavey TKO 115 100 W?



Whomper
7 mei 2006, 09:45
Hallo,

Ik(bassist) en drummer gaan een nieuw projectje beginnen: zang, drum en bas, nogal ruige rock, veel distortion en overdrive op bas dus, beetje zoals Death From Above 1979.

Maar nu zou ik nieuwe versterker willen kopen: Ofwel Behringer ULTRABASS BX4500H-head + Behringer BA115 ofwel Peavey TKO 115 100 W-combo?

Aangezien we hard spelen moet die versterker wel makkelijk boven drum kunnen geraken. Is die Behringer half-stack niet van slechte klankkwaliteit, ofniet?
Met welke van de twee zou ik het beste af mee zijn?

Bedankt voor jullie tips alvast.

musicmaestro
7 mei 2006, 17:31
he whomper,

kwestie van uitproberen, denk ik.

normaal gesproken kun je de meeste versterkers in de winkel uitproberen.

dan weet je het gelijk.

wattage zegt ook wel redelijk wat.

volgens mij kun je met beide versterkers wel n eindje blazen!

suc6

dejohan
9 mei 2006, 18:07
Voor de Death From Above overdrive moet je eigenlijk toch wel minstens een lampje in de pré amp hebben.

Lord Abortion
9 mei 2006, 18:17
Kijk ook eens naar materiaal van Hartke of Warwick. Valt meestal goed mee van prijs en is toch wel beter dan Behringer.

paulusdeBKB
9 mei 2006, 18:20
Wattage zegt heel weinig, vooral bij gitaar- en basversterkers. De ene 100 watt versterker gaat veel harder dan de andere. Maar gemiddeld genomen is 100 watt aan de magere kant als het echt moet beuken. Als je een (tweedehands) versterker kunt vinden met een hoger wattage voor hetzelfde budget dan ben je wellicht beter af.

(laagweergave slurpt vermogen)

B-bass
11 mei 2006, 10:36
he, kijk anders een keertje naar de nemesis lijn van David Eden.
goed spul en absoluut niet duur
greetz, b

Hydra99
18 mei 2006, 15:41
Ik zou ze eens naast elkaar zetten.
En kijk ook even naar hartke. Niet duur, maar wel kwaliteit.

Mufftin
18 mei 2006, 20:12
okee ik moet zeggen dat die ultrabas super lekker klinkt