PDA

View Full Version : edwards



Orpheo
6 mei 2006, 21:09
Zo, via katanaguitars net een edwards les paul gekocht.... heel snelle emailcorrespondentie overigens. daar alvast pluspunten voor.

t wordt een 'randy rhoads' les paul custom met een JB in brug en een '59 in hals. de nek schijnt er diep in te zitten (long neck tennon) ik ben benieuwd!!

mocht het ECHT een klote les paul zijn, dan stel ik m zo af dat ie goed speelt, schilder en zwarte ringen op, emg's erin, en gaan met die banaan. mocht ie WEL top zijn (wat ik wel denk maar ok) dan neem ik nog een sunburst LP van edwards.

bert k
6 mei 2006, 21:10
Edwards, zegt me niet veel, vertel...

Orpheo
6 mei 2006, 21:14
Edwards, zegt me niet veel, vertel...

is eigenlijk bedoeld voor de japanse markt. ongeveer de prijs van tokai, orville etc etc, maar edwards komt uit de stal van esp, net als navigator en grassroots. vandaar dus dat ik er wel wat vertrouwen in heb. een slechte esp zie je niet vaak. ook LTD's zijn echt niet verkeerd.

Tupelo
6 mei 2006, 21:35
Gaat het budget omlaag? Nog ff en je speelt Richwood Orpheo. :nervous:

bert k
6 mei 2006, 21:35
Aha, klinkt niet gek. Wanneer heb je hem? Foto?

Orpheo
6 mei 2006, 21:37
Gaat het budget omlaag? Nog ff en je speelt Richwood Orpheo. :nervous:

ghehe

ik heb altijd al gezegd: t maakt me niet uit wat op t headstock staat. ik heb nl teveel goeie (echt goeie) tokais en orvilles gehoord, en teveel slechte gibsons. ik ben geen merkenslet, vandaag dat ik dit uitstapje maak.

daarnaast.. ik wil nog redelijk rap mijn setje volmaken met wat dingen, om die in de loop der jaren te gaan vervangen door de gibsonvariant.

mits natuurlijk deze exemplaren grandioos zijn.

Orpheo
6 mei 2006, 21:38
Aha, klinkt niet gek. Wanneer heb je hem? Foto?

die kerel, die in japan zit, zegt dat ie m morgen op de bus doet. ik verwacht 'm over 1.5 week. dan zal ik ook direct foto's posten en een uitgebreidde review. ik vermoed dat deze gitaar is, wat laney is onder de amps; onbekend, onbemind, maar immens goed.

Orpheo
6 mei 2006, 22:34
http://www.katanaguitars.com/guitar/g010/g012.html dat is 'm.

qua afwerking ziet ie er goed uit vind ik. nu nog sound.

Ritch
6 mei 2006, 22:38
mocht het ECHT een klote les paul zijn, dan stel ik m zo af dat ie goed speelt, schilder en zwarte ringen op, emg's erin, en gaan met die banaan.

Met alle respect Orph, maar ik moet toch soms wel lachen om je uitspraken...

Orpheo
6 mei 2006, 22:44
Met alle respect Orph, maar ik moet toch soms wel lachen om je uitspraken...

i know i know. ik mag emg's nog steeds niet, maar he, emg's klinken altijd goed (HAHAHAHA :seriousf: ) ook al zitten ze in een bezemsteel.

bert k
6 mei 2006, 23:16
Ik zie dat er Seymour Duncans inzitten, dat is toch niet echt kut...

Orpheo
6 mei 2006, 23:24
Ik zie dat er Seymour Duncans inzitten, dat is toch niet echt kut...

nee inderdaad. en de long neck tennon. dat wordt overigens bevestigd door esp zelf. en de CORRECTE multiply binding! 7 boven 5 onder.

pietros
7 mei 2006, 00:10
vette gitaar :cooler:

ik ben ook al een tijdje aan het nadenken om een edwards te bestellen maar de douane en vervoerskosten etc. schrikken mij af. hoeveel betaal je hiervoor ongeveer ?

Orpheo
7 mei 2006, 00:30
vette gitaar :cooler:

ik ben ook al een tijdje aan het nadenken om een edwards te bestellen maar de douane en vervoerskosten etc. schrikken mij af. hoeveel betaal je hiervoor ongeveer ?

t is dat de dollarkoers meehelpt, maar ongeveer 700 euro. iets minder. mocht t echt een lemon zijn, dan heb ik al wel een plan ervoor....

Noid
7 mei 2006, 00:31
@ Orpheo: Mooi ding man zo in het creme wit. Deze gitaar heeft ook weer de openbook headshape. Die is mooier dan de headshape die ze een tijd gebruikt hebben (zie plaatje hieronder).

Schijnen goede gitaren te zijn. Er zijn ook al meer topic's over Edwards geweest. Daarin heb ik al aangegeven dat ik al een tijd op deze GAS
http://image.www.rakuten.co.jp/ikebe/img1029512176.jpeg
Maar veel geld neertellen voor een gitaar, die ik niet van te voren uit kan proberen houd me tegen. Ik volg ebay al wel lange tijd in de hoop om er 'n keer zo 1-tje 2e hands tegen te komen, maar helaas tot nog toe ...

Orpheo
7 mei 2006, 07:11
deze wordt nog wel gemaakt btw... dat model, en dat headstock. prijs weet ik niet...

Stitch
7 mei 2006, 09:31
Volgens mij ziet ie er precies zo uit als Speeddemons' Burny of niet?

Rewind
7 mei 2006, 12:54
Die met hawaii-surfstyle bloemen is echt heel vet :)

Franc
7 mei 2006, 13:05
Ziet.er.erg.goed.uit.....

GAS? :nervous:

Ik zie daar ook een Goldtop met P90s......:rockon:

Benieuwd hoe de hele afhandeling is. Ook qua invoeren enzo.

Tupelo
7 mei 2006, 16:59
Net ff zitten kijken maar is idd erg interessant. Ben heel benieuwd wat je ervan vind.

Orpheo
7 mei 2006, 18:51
ik ben ook zeer benieuwd :) ik wacht het netjes af.

Orpheo
10 mei 2006, 19:59
gisteren geland in NL!! hopelijk heb ik 'm al vrijdag, als t net zo snel gaat als met de PRS.

De Beer
10 mei 2006, 20:14
Mooi spul, die sykes LP en de gold top zijn sweeeeeeet!

Orpheo
10 mei 2006, 20:24
Mooi spul, die sykes LP en de gold top zijn sweeeeeeet!

de goldtop is wellicht de eerstvolgende die komt als de witte custom goed is! de sykes.. nee heb ik niks mee. immers. ik heb al n BB....

Squier4ever
10 mei 2006, 20:33
http://cgi.ebay.com/EDWARDS-ELS-85-LT-TV-YELLOW_W0QQitemZ7413671069QQcategoryZ33038QQssPage NameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

deze dan:

http://i19.ebayimg.com/02/i/07/11/99/9a_12.JPG

http://i1.ebayimg.com/02/i/07/17/99/be_12.JPG

oef....

Franc
10 mei 2006, 20:35
Oeeeeeeeeeeee...... :(

Ik wilde een JR maar dit is dan natuurlijk nog ff lekkerder :(

Squier4ever
10 mei 2006, 20:36
hahaha

ik vind juniors ook errug vet, maar heb een keer een echte ouwe Gibson LP Special gezien op Ebay, helemaal versleten, dat ding was gewoon geweldig

grayfink
10 mei 2006, 20:54
Ongetwijfeld een goede gitaar, met Seymour Duncan P-90's. Maar... 600$ starting bid? 120 $ verzendkosten, en 22% btw en invoer. Dan hoef je er toch niet gek veel meer bij te doen voor de Gibson versie. Dat deed ik dan toch liever.

Orpheo
10 mei 2006, 21:01
Ongetwijfeld een goede gitaar, met Seymour Duncan P-90's. Maar... 600$ starting bid? 120 $ verzendkosten, en 22% btw en invoer. Dan hoef je er toch niet gek veel meer bij te doen voor de Gibson versie. Dat deed ik dan toch liever.

bij die versie: mee eens. maar bij de custom vind ik t wel een mooie prijs.

jw009
10 mei 2006, 21:44
Ziet er goed uit man die LP, trouwens een redelijk gas verwekkende website. Ik ben zeer benieuwd naar je review!

Orpheo
10 mei 2006, 22:06
Ziet er goed uit man die LP, trouwens een redelijk gas verwekkende website. Ik ben zeer benieuwd naar je review!

ghehe ik ook! ik ben bang dat als dat ding is wat ik HOOP dat t is, dat dan t halve forum daar lp's gaat bestellen, en ik achter het net vis voor nog een LP :D

Squier4ever
11 mei 2006, 10:45
http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-85CD_BLK.jpg

dus jij krijgt er zoeen neem ik aan?

of zoeen:

http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-90LTC_B.jpg

Squier4ever
11 mei 2006, 10:53
en dan die ES-335'en:

http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-SA-130LTC_BK.jpg

komt neer op 966 € zonder invoer

http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-SA-118LT_CH.jpg

877€

Orpheo
11 mei 2006, 11:16
http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-85CD_BLK.jpg

dus jij krijgt er zoeen neem ik aan?

of zoeen:

http://www.espguitars.co.jp/edwards/original/E-LP-90LTC_B.jpg

de onderste dus :) zo ik t ff snel zie. maar dan in t wit. nogmaals de speclist:

gewone les paul houtsoorten, mahonie hals, ebben (!) toets (ja op zo'n goedkope gitaar!)

Seymour Duncan JB en '59 pickups

Long Neck Tennon (ik heb foto's gezien van de nekpocket: die is inderdaad lang, evenlangs als gibsons long neck tennon!)

NITRO lak!

net gibson dus ;) alleen dan 2000 euro goedkoper, en zonder de split diamond. wij wachten af.

jw009
11 mei 2006, 12:53
Hoe zit het met de vervoers/verzekering en invoerkosten?
Hoeveel euro's betaal je uiteindelijk voor de gitaar?

Orpheo
11 mei 2006, 13:02
Hoe zit het met de vervoers/verzekering en invoerkosten?
Hoeveel euro's betaal je uiteindelijk voor de gitaar?

vervoer was 100 dollar

tot nu toe is t allemaal 660 euro. daarover ongeveer 25% btw enzo. dus in totaal tegen de 850 euro. maar als t is wat ik denk dat is is, is dat peanuts. maar ik weet ook niet hoe t zit met opgegeven waarde en verschepen vanuit japan.. vanuit japan worden dacht ik minder dingen onderschept. ik merk t wel.

bram123
11 mei 2006, 13:06
uhm had jij niet al zon gibson custom?

Franc
11 mei 2006, 13:11
uhm had jij niet al zon gibson custom?

En dus :D

Mag ie er niet nog 1?























mmmmm....ben ik het wel mee eens eigenlijk

:seriousf:

Orpheo
11 mei 2006, 13:21
uhm had jij niet al zon gibson custom?

jep. maar ik wil nog een custom, een standard en evt. goldtop erbij.....en als edwards ook maar 80% zo is als mijn LP op t moment, dan is edwards zeker nog de moeite waard om nog een erbij te nemen...

bram123
11 mei 2006, 13:26
ga je dan ook spelen op een gitaar die maar 80% is van de andere die je hebt?

Orpheo
11 mei 2006, 13:34
ga je dan ook spelen op een gitaar die maar 80% is van de andere die je hebt?

waarom niet. mijn prs is voor mijn gevoel ook 80% van mn lp custom, en daar speel ik ook heel veel op. verklaar me voor gek. maar mijn lp custom is voor mij de beste gitaar in de wereld, ondanks t feit dat ie dat echt NIET is. snap je? :)

bert k
11 mei 2006, 13:50
Grappig dat jij zo verslingerd ben aan die Custom. De mijne speelt best, en klinkt zoals je mag verwachten, maar mijn Charvel is qua sounds en speelcomfort toch wel veel fijner. De Gibson wint natuurlijk overtuigend op karakter...

wytz
11 mei 2006, 14:59
waarom niet. mijn prs is voor mijn gevoel ook 80% van mn lp custom, en daar speel ik ook heel veel op. verklaar me voor gek. maar mijn lp custom is voor mij de beste gitaar in de wereld, ondanks t feit dat ie dat echt NIET is. snap je? :)

hehe...
mn gibson is 80% van mn prs 8-)
al heeft de prs niet de ballen van de gibson, maar dat vind ik ook wel weer fijn....

Orpheo
11 mei 2006, 18:10
Grappig dat jij zo verslingerd ben aan die Custom. De mijne speelt best, en klinkt zoals je mag verwachten, maar mijn Charvel is qua sounds en speelcomfort toch wel veel fijner. De Gibson wint natuurlijk overtuigend op karakter...

ja precies. ik snap t ook niet. de PRS klinkt EIGENLIJK beter, en speelt EIGENLIJK beter. maar die custom...tja... kweenie... vergroeid met me, dat lijkt erop ghehe

Noid
11 mei 2006, 22:28
jep. maar ik wil nog een custom, een standard en evt. goldtop erbij.....en als edwards ook maar 80% zo is als mijn LP op t moment, dan is edwards zeker nog de moeite waard om nog een erbij te nemen...

Iets in mij zegt dat die Edwards die 80% ver gaat overtreffen ... Daarom ben ik ook zeeeeer benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort!

Orpheo
11 mei 2006, 22:33
Iets in mij zegt dat die Edwards die 80% ver gaat overtreffen ... Daarom ben ik ook zeeeeer benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort!

ja, ik denk ook niet dat t 80% maar 81% wordt :seriousf:

Luke-wannabe
12 mei 2006, 00:42
ga je dan ook spelen op een gitaar die maar 80% is van de andere die je hebt?
Ligt eraan. Misschien zijn het wel 80 hele goeie procenten :chicken:

iam
15 mei 2006, 23:10
nog geen nieuws?

Orpheo
15 mei 2006, 23:16
nog geen nieuws?

nog in douane. ik wacht nog af.

Speeddemon
15 mei 2006, 23:55
Volgens mij ziet ie er precies zo uit als Speeddemons' Burny of niet?
Yep, alleen heeft de mijne al ong. 25 jaar mojo kunnen opdoen. :dance:
Ik weet niet of m'n Burny een long neck tennon heeft, maar hij heeft wel fret-edge bindings, en dat hadden alleen de allerduurste series van Burny.

Ik zit momenteel nog steeds te gassen op een Burny, Greco of Orville erbij. 't liefst weer een Custom, maar dan in Tobacco burst, of indien mogelijk, Amber Flame.

Ibanez RuleZ
16 mei 2006, 00:01
ik heb wel eens een recensie over die Edwards gezien incluis foto's en dat loog er niet om: ernstig goed. ben benieuwd. als dit iets leuks is, komt dr misschien ook bij mij wel zoiets IPV een Gibson LP Custom.

Harrald

Orpheo
16 mei 2006, 00:21
Yep, alleen heeft de mijne al ong. 25 jaar mojo kunnen opdoen. :dance:
Ik weet niet of m'n Burny een long neck tennon heeft, maar hij heeft wel fret-edge bindings, en dat hadden alleen de allerduurste series van Burny.

Ik zit momenteel nog steeds te gassen op een Burny, Greco of Orville erbij. 't liefst weer een Custom, maar dan in Tobacco burst, of indien mogelijk, Amber Flame.

de edwards heeft in ieder geval long neck tennon....

@ ibanez rulez:

ik ben ook benieuwd! als ie echt top is zal ik nog wel eerst NOG een edwards erbij bestellen.. anders loopt t forum ermee weg!

Outrage
16 mei 2006, 17:15
wat laney is onder de amps; onbekend, onbemind, maar immens goed.

Er zijn van die dagen dat ik wel eens kan gaan huilen van geluk. Ze moesten een standbeeld voor je oprichten. ;)

Orpheo
16 mei 2006, 17:23
Er zijn van die dagen dat ik wel eens kan gaan huilen van geluk. Ze moesten een standbeeld voor je oprichten. ;)

;) jammer dat laney niet heeft wat ik wil; een multichannel amp met 30 watt en veel gain ;) anders was ik naar laney gegaan

Orpheo
23 mei 2006, 23:26
update:

vrijdag j.l. heb ik met de post een formulier gekregen over de edwards die ingevuld diende te wordne. er zat geen factuur op. omdat ik las dat speeddemon dat ook had met zijn burny was ik niet verbaasd, maar nog steeds wel lichtelijk pissed off. die sukkels verdommen t dus om er goed naar te kijken.... denk ik. de verkoper zei dat ie de factuur op de doos had geplakt! ik ga 'm ook ff mailen hierover, wellicht krijg ik geld terug :listen: vast niet, maar goed... hij doet t de volgende keer (als ik weer wat bij die toko koop) maar beter, anders is ie mij echt als klant kwijt!

vandaag dat ding op de bus gedaan (eerder geen tijd). dus ik verwacht 'm volgende week vrijdag in huis. als t ff meezit!

Orpheo
27 mei 2006, 12:40
hehe, eindelijk is de gitaar uit de douane!! ik verwacht 'm nu UITERLIJK woensdag, en met wat mazzel voor vanmiddag!

Anders Destium
27 mei 2006, 12:43
Succes!


We wachten af ;)

Orpheo
27 mei 2006, 12:49
Succes!


We wachten af ;)

thnx ;) ik wacht het ook af! :D ik heb hoge verwachtingen!

Cris
27 mei 2006, 12:52
Als je hem vanmiddag krijgt dan kan je mooi er je weekend mee opvullen. Lekker de hele dag spelen.

Orpheo
27 mei 2006, 12:59
Als je hem vanmiddag krijgt dan kan je mooi er je weekend mee opvullen. Lekker de hele dag spelen.

waarschijnlijk niet :) moet nog werken morgen, ben ik echt een lijk de rest van de avond, en vandaag moet ik nog veel in t huis doen...

Cris
27 mei 2006, 13:00
Ah verdorie. Dat is wel balen. Dan lrijg je echt een vette gitaar binnen waar je al ff op wacht en dan kan je er niet op spelen. Ah, die tijd word wel ingehaald toch :)

Hopelijk bevalt hij als je hem hebt.

Orpheo
27 mei 2006, 13:29
Ah verdorie. Dat is wel balen. Dan lrijg je echt een vette gitaar binnen waar je al ff op wacht en dan kan je er niet op spelen. Ah, die tijd word wel ingehaald toch :)

Hopelijk bevalt hij als je hem hebt.

ach, inderdaad, ik haal t wel weer in! :D toen ik mn gibson kreeg was t nog erger; 3 dagen bijna non stop werken, niet spelen. das niet leuk! t werk was niet leuk, dus dan is t nog schrijnender. nu ben ik een nieuw huis voor mij aan t regelen, en dat maakt t niet spelen dragelijker haha

bert k
27 mei 2006, 13:48
Niks spelen! Eerst een paar nette foto's maken en hier posten. Dat vinden wij hier belangrijker dan dat jij een beetje gaat zitten spelen.:)

1959SLP
27 mei 2006, 14:00
Hmm, ziet er inderdaad lekker uit. Ook ik wacht jouw review af Orph.

Btw, het is trouwens tenon en niet tennon (dus dan weet je dat Anders D. :D )

Orpheo
27 mei 2006, 14:01
Niks spelen! Eerst een paar nette foto's maken en hier posten. Dat vinden wij hier belangrijker dan dat jij een beetje gaat zitten spelen.:)

ga vooral eisen stellen :D dan komt er helemaal niks ;)



nee hoor, die foto's die komen wel hoor, maar dan moet t wel beter weer zijn; maak ik familiefoto buiten.

Anders Destium
27 mei 2006, 14:07
Hmm, ziet er inderdaad lekker uit. Ook ik wacht jouw review af Orph.

Btw, het is trouwens tenon en niet tennon (dus dan weet je dat Anders D. :D )

Ik heb toch niets over gezegd of gevraagd over een tenon :???:

Orpheo
27 mei 2006, 14:14
Ik heb toch niets over gezegd of gevraagd over een tenon :???:

nee idd. ik noem t altijd tennon met dubbel n :P foutje.

Anders Destium
27 mei 2006, 14:37
Zo spreek je het wel uit: "tennòn", maar je schrijft het tenon...

1959SLP
27 mei 2006, 14:58
Ik heb toch niets over gezegd of gevraagd over een tenon :???:

:D


p.s. ik ben niet van de spellinggestapo hoor ;)

Anders Destium
27 mei 2006, 15:05
Dat krijg je als je halverwege besluit je zin anders te laten eindigen :hippie:


Geef nu maar gewoon toe dat je Orpheo bedoelde :p

iam
27 mei 2006, 19:07
issie nu al binnen?

Orpheo
27 mei 2006, 20:53
issie nu al binnen?

helaas!! :angry: nja als ik 'm woensdag maar heb!!

casper innosence
27 mei 2006, 21:11
ben dr ook wel benieuwd naar...

Orpheo
27 mei 2006, 21:16
Processing at delivery Post Office


das wat er nu staat op t trackingschema. kortom, maandag wordt t nu weer op z'n vroegst... de TPG is toch zo geweldig efficient...

AART
27 mei 2006, 21:42
dinsdag, maandag bezorgen ze geen paketten.

Orpheo
27 mei 2006, 22:39
dinsdag, maandag bezorgen ze geen paketten.

toch wel....

AART
27 mei 2006, 23:02
nee, alleen paketten die op zaterdag niet bezorgd zijn omdat de bewoners niet thuis waren oid.

zjanke
27 mei 2006, 23:20
Er zat geen factuur op. omdat ik las dat speeddemon dat ook had met zijn burny was ik niet verbaasd, maar nog steeds wel lichtelijk pissed off. die sukkels verdommen t dus om er goed naar te kijken.... denk ik.

Die "sukkels" werken niet met een factuur vanaf een doos, maar doen een inklaring op basis van papierwerk wat als een digitaal image binnenkomt.
Je japanse verzender heeft het dus niet goed gedaan, kunnen wij tenminste weer zeiken op de douane :roll:

Het verbaast mij hoe er vaak over de douane gedacht wordt: Ze zijn dom en zitten er alleen maar om ons te pesten. Als je met die gasten meedenkt/meewerkt gaat het allemaal heel simpel en snel.
Ze doen gewoon hun werk en dat kost geld, zo zit het systeem nou eenmaal in elkaar.

Je moet eens proberen om een autoverkoper op te lichten. Pssst, als ik nou eens geen BTW en invoerrechten wil betalen, lever je de auto dan goedkoper?

Orpheo
27 mei 2006, 23:27
Die "sukkels" werken niet met een factuur vanaf een doos, maar doen een inklaring op basis van papierwerk wat als een digitaal image binnenkomt.
Je japanse verzender heeft het dus niet goed gedaan, kunnen wij tenminste weer zeiken op de douane :roll:

Het verbaast mij hoe er vaak over de douane gedacht wordt: Ze zijn dom en zitten er alleen maar om ons te pesten. Als je met die gasten meedenkt/meewerkt gaat het allemaal heel simpel en snel.
Ze doen gewoon hun werk en dat kost geld, zo zit het systeem nou eenmaal in elkaar.

Je moet eens proberen om een autoverkoper op te lichten. Pssst, als ik nou eens geen BTW en invoerrechten wil betalen, lever je de auto dan goedkoper?

alsof t mij daarom gaat. ik betaal heus wel, en daar doe ik geen centje moeilijk over. echt niet. maar ik baal er wel van dat ze gewoon zo ongelooflijk inefficient werken.

Orpheo
28 mei 2006, 00:01
ik kijk naar het tracking scheme weer. er staat:

absence, attempted delivery. maar niet in den haag! in katwijk!! ik snap er geen HOL meer van....

Speeddemon
28 mei 2006, 01:05
Die "sukkels" werken niet met een factuur vanaf een doos, maar doen een inklaring op basis van papierwerk wat als een digitaal image binnenkomt.
Je japanse verzender heeft het dus niet goed gedaan, kunnen wij tenminste weer zeiken op de douane :roll:
Wacht effe, jij wil zeggen dat als Orpheo een gitaar koopt van een Japanner, dat die Japanner dan op eigen houtje de Nederlandse douane per brief-post een factuur moet zenden?

Ik weet dat jij nogal graag advocaat van de duivel speelt als 't over de douane gaat, maar dat slaat echt nergens op.
Als iemand (in dit geval de douane) iemand's centen wil, moeten ze er zelf maar voor werken, ipv dat jij er als koper/verkoper zelf achteraan zou moeten. :stop:

terrasbeest
28 mei 2006, 02:26
Wacht effe, jij wil zeggen dat als Orpheo een gitaar koopt van een Japanner, dat die Japanner dan op eigen houtje de Nederlandse douane per brief-post een factuur moet zenden?

Ik weet dat jij nogal graag advocaat van de duivel speelt als 't over de douane gaat, maar dat slaat echt nergens op.
Als iemand (in dit geval de douane) iemand's centen wil, moeten ze er zelf maar voor werken, ipv dat jij er als koper/verkoper zelf achteraan zou moeten. :stop:

Ja, daar zal de Douane echt wel wakker van liggen.

zjanke
28 mei 2006, 08:40
Wacht effe, jij wil zeggen dat als Orpheo een gitaar koopt van een Japanner, dat die Japanner dan op eigen houtje de Nederlandse douane per brief-post een factuur moet zenden?

Ik weet dat jij nogal graag advocaat van de duivel speelt als 't over de douane gaat, maar dat slaat echt nergens op.
Als iemand (in dit geval de douane) iemand's centen wil, moeten ze er zelf maar voor werken, ipv dat jij er als koper/verkoper zelf achteraan zou moeten. :stop:

Inderdaad moeten ze ervoor werken. Ze geven dus aan hoe ze graag een en ander aangeleverd willen hebben en dan werken ze prima mee. Als de afzender in dit geval een aankoopbonnetje van tien jaar oud -in japanse tekens- op de doos plakt (effe chargeren, ik ken de feiten natuurlijk ook niet) kan de nederlandse douane daar niets mee.
Er moet een bij het verzenden een formulier worden ingevuld waarbij een orginele waardeverklaring of factuur wordt gevoegd (in sommige gevallen kan het formulier zelf de waardeverklaring zijn, zie het_voorbeeld (http://www.tpgpost.nl/voorthuis/images/Voorkantp2320versie0106_tcm44-168687.pdf) van TPG post) en dat gaat digitaal naar de nederlandse douane. Inderdaad doet de afzender dat niet zelf, maar de dat doet de transportmaatschappij die de handel vervoert naar Nederland en dus voor jou achter het papierwerk en de douaneafhandeling aangaat.
De manier waarop wij onze effecten, gitaren etc binnenkrijgen die we via internet kopen is voor de consument de meest eenvoudige, alles wordt namelijk afgehandeld door een transporteur en de uitzonderingsregels en vrijstellingen zijn het grootst. De normale gang van zaken (handelaren of importeurs met grote partijen) is dat je inderdaad zelf met je papierwerk naar de douane moet en moet aangeven wat je gaat invoeren
Het feit dat de gitaar van Orpheo blijkbaar in Katwijk rondzwerft in plaats van in Den Haag, heeft ook niets met de douane van doen, ook daarvoor moet ie bij de vervoerder zijn....

@ Orpheo, mijn opmerking was algemeen bedoeld. Ik weet wel dat jij gewoon wil betalen, maar ik hoor en lees vaak dat mensen alles willen, behalve wat de douane vraagt. Als het dan niet goed of snel genoeg gaat ligt dat altijd aan de douane. In de praktijk ligt het echter meestal aan de vervoerder of de ontvanger, soms aan de verzender.

Speeddemon
28 mei 2006, 13:40
In mijn geval ZAT er zo'n dergelijk formulier op de doos in een plastic hoesje, opgesteld door EMS (de Japanse verzender) in Engels en Japans. Toch wilden de douane een factuur zien. Vertel mij maar eens hoe een Japanse PARTICULIER een factuur moet opstellen van een 2e HANDS gitaar. :mad:

Ik betaal voor verzenden binnen 5-7 dagen, en die gitaar blijft doodleuk een maand (!!!) bivakkeren bij de douane. Dus kom bij mij niet aan dat ze netjes meewerken en hun werk goed doen! :stop:

(daarbij waren laatst nog eens 2 pakketjes uit Amerika ook 2-4 weken 'tussen wal en schip' NADAT ze al ingechekt waren in NL, en hierbij moest ik NIET bij TPG zijn, maar douane/inklaringsdienst. Misschien dat je van mij kant dan ook begrijp dat ik die gasten lager heb zitten dan de gemiddelde zwarte taxi.

Orpheo
28 mei 2006, 18:25
Het feit dat de gitaar van Orpheo blijkbaar in Katwijk rondzwerft in plaats van in Den Haag, heeft ook niets met de douane van doen, ook daarvoor moet ie bij de vervoerder zijn....


das logisch. ik ga morgen ook even de tpg/tnt bellen, en vragen om info.

zjanke
28 mei 2006, 20:23
Vertel mij maar eens hoe een Japanse PARTICULIER een factuur moet opstellen van een 2e HANDS gitaar. :mad:


Hij pakt een A4-tje en typt daarop zijn eigen naam en adres, het jouwe en een omschrijving van de gitaar (serienummers) en de waarde. Jij hebt dat ding gekocht en daar een bedrag voor betaald, dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Als je precies wilt zijn vermeld je de transportkosten apart. Handtekening erop en klaar.


Ik betaal voor verzenden binnen 5-7 dagen, en die gitaar blijft doodleuk een maand (!!!) bivakkeren bij de douane. Dus kom bij mij niet aan dat ze netjes meewerken en hun werk goed doen! :stop:
(daarbij waren laatst nog eens 2 pakketjes uit Amerika ook 2-4 weken 'tussen wal en schip' NADAT ze al ingechekt waren in NL, en hierbij moest ik NIET bij TPG zijn, maar douane/inklaringsdienst.

De douane heeft helemaal geen boodschap aan transittijden die jij hebt afgesproken en als de transporteur haar zaken niet goed regelt, kan de douane daar ook niets aan doen... Als een zending aankomt in nederland komt ie in een entrepot en dat betekent dat de zending fysiek wel hier staat, maar officieel nog niet is ingevoerd.
De "inklaringsdienst " is de transporteur zelf of een bedrijf wat door de transporteur wordt ingeschakeld. Het is een afschuiftactiek van de transporteur, ook dit is niet de schuld van de douane.


Misschien dat je van mij kant dan ook begrijp dat ik die gasten lager heb zitten dan de gemiddelde zwarte taxi.
Dat je slechte ervaringen hebt weet ik, ik lurk al langer dan vandaag. Maar om fouten van een transporteur en een gebrek aan specifieke kennis af te wentelen op slechte service van de douane is niet terecht. invoeren kost gewoon geld en wat tijd, calculeer dat in en zorg dat jouw kant van het verhaal goed geregeld is, dan valt het allemaal wel mee.
Particulieren weten vaak niet precies hoe het werkt en dus gaat het niet helemaal goed (bvegrijpelijk, maar levert wel vertraging op)
Koop een tweedehands gitaar via een winkel buiten de EU die vaker zaken doet met europeanen en dan kan het wel...




en don't shoot me, i'm just the messenger :)

Speeddemon
28 mei 2006, 21:07
Maar dat wat jij zei WAS aanwezig.
Zijn adres, mijn adres, omschrijving gitaar (Alpine White electric guitar Burny),
waarde, etc.
(Burny's hebben geen serienummers dus daar konden ze verder niks mee).

het kwam op mij gewoon over als onnodig moeilijk doen, als ze de benodigde data voor hun neus hebben.

Orpheo
29 mei 2006, 11:34
een half uur geleden ben ik mn bed uit gebeld... TRIIINNNNNNNGGGG TRIIIKNNNGGGGGGGG. de deurbel!

met andere woorden; ze is er! even spelen, dan examen doen, dan foto's.

aanvankelijke indruk: WOW!

Speeddemon
29 mei 2006, 11:39
een half uur geleden ben ik mn bed uit gebeld... TRIIINNNNNNNGGGG TRIIIKNNNGGGGGGGG. de deurbel!

met andere woorden; ze is er! even spelen, dan examen doen, dan foto's.

aanvankelijke indruk: WOW!
op maandag?! YOU LUCKY FUCKIN' BASTARD!

:rockon:

keep us posted! (hey Orpheo, ik heb binnenkort ook een nieuw schatje...

http://i4.ebayimg.com/03/i/07/35/1d/ec_1.JPG
:cooler: Burny Les Paul Custom, vriend! Best wel vet. Je weeeeeet! 8-)

Orpheo
29 mei 2006, 11:49
op maandag?! YOU LUCKY FUCKIN' BASTARD!


keep us posted! (hey Orpheo, ik heb binnenkort ook een nieuw schatje...

http://i4.ebayimg.com/03/i/07/35/1d/ec_1.JPG
:cooler: Burny Les Paul Custom, vriend! Best wel vet. Je weeeeeet! 8-)

nie verkeerd!

ja idd op maandag. als t zaterdag mislukt, t afleveren, gebeurd t maandag :soul: blijkbaar had aart gelijk ghehe

DarknessAwaits
29 mei 2006, 11:50
Gefeliciteerd, het lange wachten is over!

Orpheo
29 mei 2006, 12:07
een miniverslagje.

ik nam de doos aan, en dacht, verrek, wat licht! ja, de gitaar is HEEL licht vind ik! 'maar' 3.8 kilo! das echt superlicht. de PRS weegt 'maar' 200 gram meer, maar voelt veel zwaarder! maar goed. massa zegt niets over de sound zelf!

ze klinkt in 1 woord goed. ze klinkt echt goed. ik weet niet of t de seymours zijn, of t hout, of combi, maar ze klinkt heel warm, vol, toch helder, en OPEN! de gibson klinkt veel meer compressed dan de gibson. ik zou haast zeggen 'je hoort de mahonie hals' ipv de esdoorn hals van de gibson!

qua speelgemak... tja.. tja...dikkere hals dan de gibson, dikkere en hogere frets dan de gibson... met andere woorden: qua speelgemak speelt de edwards de gibson er finaal uit.

qua electronica: nog niet open gemaakt. die ik vanavond. maar ik kan wel zeggen: ze is VEEL stiller dan de gibson, en bijna even stil als de PRS! de switch werkt perfect. lekt niet. de pots werken super. geen kraak te bekennen. alleen jammer dat de pups echt TOTAAL mijn smaak niet zijn. de gibson is hotter dan de edwards, en de PRS helemaal. ja raar. de PRS heeft de mccarty pups en de gibson een '57 classic (ik denk de plus versie). de JB zou hotter moeten zijn dan beiden, maar is t niet. de '59 is ook mijn smaak niet. hij is te warm, en mist wat transparantie en helderheid. ik vind bv de halspup van mn gibson en van mn PRS veel lekkerder.

al met al: TOPgitaar!!! de volgende is al in bestelling.

DarknessAwaits
29 mei 2006, 12:12
de gibson klinkt veel meer compressed dan de gibson.

Ik neem aan dat de tweede Gibson de Edwards is?

Maar leuk om te horen, beetje vreemd inderdaad dat de pups milder zijn dan die in je andere gitaren. JB's blazen toch best wel naar mijn ervaring.

Speeddemon
29 mei 2006, 12:12
de '59 is ook mijn smaak niet. hij is te warm, en mist wat transparantie en helderheid..
exact mijn ervaring, en sinds ik er een GFS Vintage '59 Alnico PAF in heb liggen (nieuw $39.95 op www.guitarfetish.com, maar op Ebay vind je 'm soms voor $26, als niemand bied. ook nieuw dus), ben ik Slash de 2e, met een geweldige 'bell-like' tone, met een mooi open top-hoog en definitie.

Maar daarom had ik 't dus over die Air Norton. Je kan wel zeggen dat die Ibanez veel dunner is dan een LP, toch is de combi dusdanig dat die gitaar qua warmte niet onderdoet voor een LP, en dus heldere pickups nodig heeft, om 'de modder te bestrijden'.
Dus ik ga ook zeker nog eens een splittable Air Norton in 1 van m'n toekomstige Les Pauls gooien. Dat element mixt warmte en helderheid op een manier die bijna niet kan. Vind 'm ook veel vetter dan een Duncan Jazz, want die laatste mist mids IMO.

Orpheo
29 mei 2006, 12:19
Ik neem aan dat de tweede Gibson de Edwards is?

Maar leuk om te horen, beetje vreemd inderdaad dat de pups milder zijn dan die in je andere gitaren. JB's blazen toch best wel naar mijn ervaring.

uh ja klopt :P mijn fout ik ga t zo editten.

ik ben er nu ook helemaal uit; de pups gaan echt vervangen worden. de brugpup mist een dosis ballen, niet normaal, en de halspup mist enerzijds warmte en anderzijds mist ze wat helderheid.. superdistortion en paf pro OF air norton gaat t dus worden. in zebra btw.

Orpheo
29 mei 2006, 17:38
net weer 2 uur spelen erop zitten... kheb maar eens iets gedaan wat ik NOOIT doe namelijk met tone spelen (met de toneknop). nu klinkt t eindelijk wat beter. warmer vooral. die pups, die gaan er echt uit. onversterkt klinkt ie nl top. heel warm, gebalanceerd, maar die pups verkloten de boel.

kheb 'm verder 'afgesteld'. lees: brug hoger gezet, pups hoger gezet. speelt en klinkt nu weer beter. kheb ook fotos. die post ik zo. ff oploaden.

Anders Destium
29 mei 2006, 17:44
Gefeliciteerd!

http://img.photobucket.com/albums/v401/slipperywombat/worthless.gif

AART
29 mei 2006, 17:45
blijkbaar had aart gelijk ghehe


Je weet toch, swa...

Orpheo
29 mei 2006, 17:59
jaja de pics komen er nu aan ;-)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00351.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00350.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00356.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00354.jpg

Bram+
29 mei 2006, 18:06
Zo verrot ziet je PRS er nou ook weer niet uit Orpheus, beetje stoeremannenpraat, of heb je toevallig écht bewijs van schade aan dat ding? Hehehe.

Axelll
29 mei 2006, 18:07
Nice!

Ik moet ook eens een keer aan de les paul :)

Orpheo
29 mei 2006, 18:14
Zo verrot ziet je PRS er nou ook weer niet uit Orpheus, beetje stoeremannenpraat, of heb je toevallig écht bewijs van schade aan dat ding? Hehehe.


zit onderaan. geen zin om nu een foto van te maken ;)

d'oh
29 mei 2006, 18:15
wooh hij is mooi orpheo, erg mooi super mooi

nu nog die prs weg doen, die verziekt de foto behoorlijk:p

Orpheo
29 mei 2006, 18:16
grappig detail: de edwards is 5 cm dik van binding tot binding, en de gibson 4.7 cm.

Orpheo
29 mei 2006, 18:17
wooh hij is mooi orpheo, erg mooi super mooi

nu nog die prs weg doen, die verziekt de foto behoorlijk:p

ik heb eraan zitten denken, om 'm te ruilen voor een leuke gibson als ik 'm tegen kom. maar toch niet. de PRS speelt en klinkt te lekker. daarnaast is t een perfecte stagegitaar

Ibanez RuleZ
29 mei 2006, 19:17
wow, ziet er SUPER uit. ik had volgens mij al gezegd dat ze naar ik had gehoor goed zijn. ze zitten ook bij mij in de GAS pocket. prachtplank, superkleur!

over die JB: helemaal mee eens, klinkt nergens naar:-D

Harrald

Speeddemon
29 mei 2006, 19:22
Nou nog die lelijke trussrod cover van de Edwards, en de knoppen vervangen... :cooler:

Before:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyheadstockBEFORE.jpg

After:
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyheadstockAFTER.jpg

:cooler:

rickert
29 mei 2006, 19:30
ziet er goed uit Orpheo!!! ben benieuwd hoe dat speelt.

Ritch
29 mei 2006, 19:30
Die Gibson en Edwards verneuken die foto met de PRS helemaal! =P Maar jij zit niet op mijn ongezouten mening te wachten, hartelijk gefeliciteerd!

Luke-wannabe
29 mei 2006, 20:12
WOW :o Orf!
Vette gitaar! Jammer van de elementen alleen.. Dus nu worden het DiMarzio's?
Ik heb sinds ik The Darkness zag al een zwak voor witte LP's. Alleen jammer dat t niet echt mijn sound is :satisfie:.

Maar ik las dat de 2de al in bestelling was? Wat word dat voor een..?

Anders Destium
29 mei 2006, 20:25
Prachtig!

Ik vind hem mooier om te zien dan je Gibson (ik ben de zoveelste met iets aan te merken op de foto's :hippie: )

Orpheo
29 mei 2006, 20:33
ach, dat van die prs hoor ik wel vaker. ook thuis haha

@ Speeddemon: ja, ik ga 'm nog wel verder aanpassen. knoppen worden gewone normale knoppen, er komen 2 dimarzio's in; air norton gold cover en superdistortion in zebra.


@ Ritch: huh? das raar om dat uit jou mond te horen :P jij hebt immers een ibanez die wel wat weg heeft van mijn prs ghehe

@luke wannabe:
dit wordt n gewone standard sunburst, beetje als jou epi (kweenie of jij 'm nog hebt :) ) en dan ga ik er voodoo's inzetten ipv die POKKEseymours!

@ anders: tja, ik vind 'm ook wel heel mooi ghehe

@ Ricktekent:
deze speelt heel soepel, eenvoudig, gemakkelijk, en klinkt ook (onversterkt ) supergoed, versterkt is t echt even pielen voor een acceptabele sound. ik heb al eens eerder de JB geprobeerd, en iedere keer beviel 'ie me niet. nja, dan maar die dimarzio's erin!

Luke-wannabe
29 mei 2006, 21:13
ach, dat van die prs hoor ik wel vaker. ook thuis haha

@ Speeddemon: ja, ik ga 'm nog wel verder aanpassen. knoppen worden gewone normale knoppen, er komen 2 dimarzio's in; air norton gold cover en superdistortion in zebra.


@ Ritch: huh? das raar om dat uit jou mond te horen :P jij hebt immers een ibanez die wel wat weg heeft van mijn prs ghehe

@luke wannabe:
dit wordt n gewone standard sunburst, beetje als jou epi (kweenie of jij 'm nog hebt :) ) en dan ga ik er voodoo's inzetten ipv die POKKEseymours!

@ anders: tja, ik vind 'm ook wel heel mooi ghehe

@ Ricktekent:
deze speelt heel soepel, eenvoudig, gemakkelijk, en klinkt ook (onversterkt ) supergoed, versterkt is t echt even pielen voor een acceptabele sound. ik heb al eens eerder de JB geprobeerd, en iedere keer beviel 'ie me niet. nja, dan maar die dimarzio's erin!
Okey cool dan!

Fumi SG
29 mei 2006, 21:18
@ Ritch: huh? das raar om dat uit jou mond te horen :P jij hebt immers een ibanez die wel wat weg heeft van mijn prs ghehe

Lees nog eens goed!;)

Mooi ding hoor!! Ik heb ook een behoorlijke zwak voor witte LP Customs, stoer maar toch met stijl. Zoiets lijkt me zeker wel wat, complimenten!;)

RedBuell
29 mei 2006, 21:23
Mooie gitaar man, gefeliciteerd.

Heb een tijdje geleden er ook aan gedacht zo'n LP te bestellen maar durfde het toen niet aan omdat ik het een beetje moeilijk vind om een gitaar te kopen die ik nooit in mijn handen heb gehad, een gitaar bekijken in de winkel en dan bestellen op het net zou weer iets makkelijker zijn.

Je hebt het over die JB die je niet lekker vind klinken maar volgens de Katana site zit er geen 59/JB setje in maar :
About the Electric Circuits and Pickup:Original Seymour duncan SH-1 on it`s front ,SH-4 on it`s rear,3 Way PU

IK heb die 95/JB set eens geprobeerd naast een EMG 60/81 set in een LTD EC400AT en een LTD EC400. Ik vond die JB veel meer ballen hebben dan die 81, die 81 was gewoon schel en clean geen normaal geluid uit te krijgen maar die JB vond ik toch lekker klinken. (over een DSL 401)

Hoeveel was je nu in totaal kwijt aan die axe en hoe lang heb je er nou op gewacht? Hoe was de afstelling toen hij binnen kwam en wat van stemmechaniek zit erop. Voor de rest, ziet er gewoon top uit man, nogmaals gefeliciteerd

Orpheo
29 mei 2006, 21:28
Mooie gitaar man, gefeliciteerd.

Heb een tijdje geleden er ook aan gedacht zo'n LP te bestellen maar durfde het toen niet aan omdat ik het een beetje moeilijk vind om een gitaar te kopen die ik nooit in mijn handen heb gehad, een gitaar bekijken in de winkel en dan bestellen op het net zou weer iets makkelijker zijn.

Je hebt het over die JB die je niet lekker vind klinken maar volgens de Katana site zit er geen 59/JB setje in maar :

IK heb die 95/JB set eens geprobeerd naast een EMG 60/81 set in een LTD EC400AT en een LTD EC400. Ik vond die JB veel meer ballen hebben dan die 81, die 81 was gewoon schel en clean geen normaal geluid uit te krijgen maar die JB vond ik toch lekker klinken. (over een DSL 401)

Hoeveel was je nu in totaal kwijt aan die axe en hoe lang heb je er nou op gewacht? Hoe was de afstelling toen hij binnen kwam en wat van stemmechaniek zit erop. Voor de rest, ziet er gewoon top uit man, nogmaals gefeliciteerd


de SH1 IS de '59 en de SH4 IS de jb! En vergeet niet dat ik een ouwe paf al eens heb gehoord in mijn les paul, en daar kan echt verdomd weinig tegenop, hooguit een voodoo paf oid.

@ FumiSG: oh ja... oeps.. :sssh:

Speeddemon
29 mei 2006, 21:28
Je hebt het over die JB die je niet lekker vind klinken maar volgens de Katana site zit er geen 59/JB setje in maar :

dat IS een '59/JB setje. FRONT = hals-element. SH-1='59. SH-4=JB.

RedBuell
29 mei 2006, 21:28
Laat maar over die SD's heb net op de SD site gekeken en SH-1 is een 59 en SH-4 is een JB......

RedBuell
29 mei 2006, 21:29
Je was me voor......

Ritch
29 mei 2006, 21:38
@ Ritch: huh? das raar om dat uit jou mond te horen :P jij hebt immers een ibanez die wel wat weg heeft van mijn prs ghehe


Goed lezen Orph, ik zei/bedoelde dat de LP's de schönheid van de PRS bagatelliseert. :)

Orpheo
29 mei 2006, 21:41
Goed lezen Orph, ik zei/bedoelde dat de LP's de schönheid van de PRS bagatelliseert. :)

ja ik zie t nu :P maar tis eigenlijk andersom ;) vandaar dat de PRS weer in de verkoop gaat.

Noid
29 mei 2006, 22:16
Ah, hij is er dus! Zeker een mooie gitaar. Gefeli!

Wabbie
29 mei 2006, 22:24
En hoe speelt ie? Heb me altijd afgevraagd hoe goed een Edwards nu is tegenover een echte gibson. Mooi zijn ze iig wel. Als ik ooit nog een Les Paul erbij koop dan wordt het ook een witte custom. Die zijn gewoon geil. Voor zo'n mooie gitaar wil ik de, in mijn ogen, gebreken van een LP wel over het hoofd zien. Naja voor lopig vermaak ik me wel met mijn goldtop ;).
Waarom gaat de PRS trouwens weg? Toch niet "the real deal" genoeg tov van een Les Paul?

Orpheo
29 mei 2006, 22:29
En hoe speelt ie? Heb me altijd afgevraagd hoe goed een Edwards nu is tegenover een echte gibson. Mooi zijn ze iig wel. Als ik ooit nog een Les Paul erbij koop dan wordt het ook een witte custom. Die zijn gewoon geil. Voor zo'n mooie gitaar wil ik de, in mijn ogen, gebreken van een LP wel over het hoofd zien. Naja voor lopig vermaak ik me wel met mijn goldtop ;).
Waarom gaat de PRS trouwens weg? Toch niet "the real deal" genoeg tov van een Les Paul?

over de PRS: je slaat de spijker op de kop. ik heb nu 2 customs, die echt niet voor elkaar onderdoen in sound, looks, en speel(on)gemak, en de PRS past niet in t plaatje, niet qua tone (niet helemaal in ieder geval) en zeker niet qua looks en spelen.

tegenover een echte gibson? de lak is superstrak afgewerkt, de frets zijn PERFECT (!!) de intonatie PERFECT. tis alleen die pups, met burstbuckers erin kon t zo doorgaan voor een gibson.

Wabbie
29 mei 2006, 22:32
over de PRS: je slaat de spijker op de kop. ik heb nu 2 customs, die echt niet voor elkaar onderdoen in sound, looks, en speel(on)gemak, en de PRS past niet in t plaatje, niet qua tone (niet helemaal in ieder geval) en zeker niet qua looks en spelen.

tegenover een echte gibson? de lak is superstrak afgewerkt, de frets zijn PERFECT (!!) de intonatie PERFECT. tis alleen die pups, met burstbuckers erin kon t zo doorgaan voor een gibson.

Ah okee, in dat geval vet cool! Altijd gaaf als je de ideale gitaar vindt ;). Jammer dat ik nu net totaal geen geld heb om die PRS van je over te nemen, maargoed je kan niet alles hebben. Verder veel plezier met je nieuwe Les Paul!

Orpheo
29 mei 2006, 22:34
Ah okee, in dat geval vet cool! Altijd gaaf als je de ideale gitaar vindt ;). Jammer dat ik nu net totaal geen geld heb om die PRS van je over te nemen, maargoed je kan niet alles hebben. Verder veel plezier met je nieuwe Les Paul!

moet lukken :D ik kom echt ALTIJD terug bij de les paul!

nja ik weet niet hoeveel die PRS waard is... das t probleem, ik gok maar op 2000 a 2500 euro...

grayfink
29 mei 2006, 22:42
Orpheo (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=6687) vbmenu_register("postmenu_855933", true);
Senior Member

Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Den Haag
Posts: 4.478
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/misc/im_msn.gif (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72571&highlight=PRS+McCarty#)

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon1.gif
Citaat:
Origineel gepost door grayfink
Mooi ding. Er komt nog wel wat bij de prijs, invoerrechten en btw. 2000$ zal ongeveer 2000€ worden. Maar dat wist je ongetwijfeld al.
Ik hoop voor je dat je hier mee een tijdje tevreden kunt zijn.


(Jou een beetje kennende is hij voor de zomer alweer ingeruild voor een Les Paul :-)...)



daar had ik al rekening mee gehouden :D

en nee, deze gaat hoogstwaarschijnlijk niet weg voor n nieuwe les paul (of de LP moet wel HEEL HEEL mooi en bijzonder zijn...). ik vind mccarty prs-en nl ongelooflijk mooi, spelen supergoed, en vooral die rosewood hals doet t 'm. ik spreek nl soms nog wel eens met mensen van t forum in real life, en die weten gewoon dat deze PRS exact dat heeft wat ik zocht :)

grayfink
29 mei 2006, 22:43
On-topic, wel mooi, die Edwards. Gefeliciteerd.

Orpheo
29 mei 2006, 22:55
Orpheo (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=6687) vbmenu_register("postmenu_855933", true);
Senior Member

Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Den Haag
Posts: 4.478
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/misc/im_msn.gif (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72571&highlight=PRS+McCarty#)

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon1.gif
Citaat:
Origineel gepost door grayfink
Mooi ding. Er komt nog wel wat bij de prijs, invoerrechten en btw. 2000$ zal ongeveer 2000€ worden. Maar dat wist je ongetwijfeld al.
Ik hoop voor je dat je hier mee een tijdje tevreden kunt zijn.


(Jou een beetje kennende is hij voor de zomer alweer ingeruild voor een Les Paul :...)



daar had ik al rekening mee gehouden :D

en nee, deze gaat hoogstwaarschijnlijk niet weg voor n nieuwe les paul (of de LP moet wel HEEL HEEL mooi en bijzonder zijn...). ik vind mccarty prs-en nl ongelooflijk mooi, spelen supergoed, en vooral die rosewood hals doet t 'm. ik spreek nl soms nog wel eens met mensen van t forum in real life, en die weten gewoon dat deze PRS exact dat heeft wat ik zocht


HET SPIJT ME!!! HET SPIIIJJJTTT MEE!!!! *kruipt diep diep diep door het stof* maar het vleesch is zwakker dan de geest!

:hippie:

goeroezeboe
29 mei 2006, 22:59
en wat heeft het je nu allemaal samen gekost?

Effectief rond de 850€ of toch nog (on)aangename verrassing?


ps. Mooie gitaar hoor :p

Orpheo
29 mei 2006, 23:26
en wat heeft het je nu allemaal samen gekost?

Effectief rond de 850€ of toch nog (on)aangename verrassing?


ps. Mooie gitaar hoor :p

rond de 850 inderdaad :)

grayfink
30 mei 2006, 17:08
Maar ik zou er geen andere elementen in doen. Je kunt mij niet wijsmaken dat die Seymour Duncan's slecht zijn. Ze klinken misschien heel anders dan je andere gitaren en andres dan je verwacht had. Maar daarom heb ik juist meerdere gitaren, omdat de 1 anders klinkt als de andere.

jw009
30 mei 2006, 17:20
gefeliciteerd met deze mooie gitaar!

ps. wel heel laag hangen dat ding he :rockon:

RedBuell
30 mei 2006, 17:43
Soundclips..................................?

Orpheo
30 mei 2006, 18:22
Maar ik zou er geen andere elementen in doen. Je kunt mij niet wijsmaken dat die Seymour Duncan's slecht zijn. Ze klinken misschien heel anders dan je andere gitaren en andres dan je verwacht had. Maar daarom heb ik juist meerdere gitaren, omdat de 1 anders klinkt als de andere.


ze klinken niet SLECHT. maar neit zoals ik t wil, das t enige :)

en soundclips; dat lukt niet, ik heb geen mic.

Nickname
30 mei 2006, 18:24
ze klinken niet SLECHT. maar neit zoals ik t wil, das t enige :)

en soundclips; dat lukt niet, ik heb geen mic.

Je hebt toch wel een line in op je pc? gewoon aan je amp hangen en klaar :)

Orpheo
30 mei 2006, 19:42
Je hebt toch wel een line in op je pc? gewoon aan je amp hangen en klaar :)

ook niet. kheb n mac laptop....

Lock en Load
30 mei 2006, 20:23
ook niet. kheb n mac laptop....

Stoer, wat voor een? Geen nieuwe Macbook, die hebben wel een (Optische) Audio In.

Orpheo
30 mei 2006, 20:28
Stoer, wat voor een? Geen nieuwe Macbook, die hebben wel een (Optische) Audio In.

imac G4. doet t al 2 jaar top. :)

bert k
30 mei 2006, 21:51
Daar zit toch een microfoon ingebouwd?

Orpheo
30 mei 2006, 22:31
Daar zit toch een microfoon ingebouwd?

oh?

@ bert k: kan je dat topic van de PRS dichtgooien? nie meer nodig.

bert k
30 mei 2006, 22:58
Done...............

Orpheo
30 mei 2006, 23:09
Done...............

TOP!!!!

....

RedBuell
28 september 2006, 00:12
Hoe staat het er nu voor met die Edwards (mischien heb ik iets gemist en is het ding al lang niet meer). Bevalt ie nog, heb je al de pups verandert.


Mzl

Luke-wannabe
28 september 2006, 00:23
Hahaha, hij heeft m gesloopt, de sukkel

Ibanez RuleZ
28 september 2006, 00:38
er was het een en ander mis met die plank....

harrald

RedBuell
29 september 2006, 12:19
Gesloopt? wat was er mis dan met dat ding??

Chroxy
29 september 2006, 14:58
dit was dr mis mee..

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/mail.jpg

Axelll
29 september 2006, 15:20
Hahaha, hij heeft m gesloopt, de sukkel


Hoor jezelf nou praten man, je bent zelf een sukkel.

Dirk W
29 september 2006, 15:45
ja ik vind het ook een beetje te ver gaan dat gezeik op orph.

MusicManMaestro
29 september 2006, 15:47
Laat Orpheo nou maar lekker surfmuziek maken 8-)

Kim Wilson
29 september 2006, 15:59
Smurfmuziek:

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00090/Pierre_Kartner_90317h.jpg

RedBuell
29 september 2006, 17:28
Weet nu nog steeds niet wat er aan mankeerde......

Luke-wannabe
29 september 2006, 17:57
dit was dr mis mee..

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/mail.jpg
:o What the fuck!! (ik zeg er verder nis meer over)



Hoor jezelf nou praten man, je bent zelf een sukkel.
Ok

vester86
29 september 2006, 21:54
massief nepmahonie met multiplex top ja
simpel gezegd
dus........