PDA

View Full Version : snel en....?



gorgasm
6 mei 2006, 16:32
wat denk jij hiervan?
http://video.google.com/videoplay?docid=2787039226673188860&q=fastest+guitar

niet bedoeld van zie eens hoe snel maar meer, is hier gezeurd...

Bram+
6 mei 2006, 16:44
Zoveel gevoel in zijn spel, en die accoordenkennis! Ik kruip denk ik maar eens heel ver bij hem in zijn reet.

Trocar
6 mei 2006, 17:15
Snel en...

meer ook niet.

Da's mijn mening. Als dit representatief is voor zijn werk, zal ik nooit iets van hem kopen. Als dit enkel een 'demo' is, geef ik hem een kans (zoals bij iedereen).

Paultje-k
6 mei 2006, 18:08
Zulke geluiden maakt mijn gameboy ook...

Negative K3 fan
7 mei 2006, 13:39
ik vraag me serieus af wat voor sfeer zo iemand neer zou zetten met een acoustische gitaar rond een kampvuur...

waayer
7 mei 2006, 13:49
Dit heeft natuurlijk geen reet meer te maken met gitaarspelen.
En ik denk dat als zo'n figuur op die manier speelt bij een kampvuur, dat ze hem er na twee minuten ook op gooien.

DavidGilmour
7 mei 2006, 15:46
Ik vind dit niet eens gitaarspelen. Ik bedoel, wat heb je eraan? Op die manier entertain je mensen hooguit 1 à 2 minuten. Krijg de zaal op die manier maar eens plat bij een concert.. Betwijfel het of 'ie ook gewoon kan spelen.. :sssh:

Anders Destium
7 mei 2006, 15:52
Hoe is dit geen gitaarspelen? Het is niet mooi maar hij speelt gitaar dus is het gitaarspelen...

Wie weet kan deze knakker ook bluesen of jazzen of kampvuurjengelen als de sodemieter, wie zal het zeggen ;)

Dude
7 mei 2006, 17:14
RESPECT voor het feit dat die zich op die manier bezig houdt met zn instrument. Iedereen die hem afzeikt is gewoon jaloers.

Het zal hem echt geen kont intresseren of iemand het mooi vind of lelijk, hij doet het omdat hij het cool vind toch ? Net als de reden waarom je zelf gitaarspeelt, omdat jij het cool vind wat je doet.

Ik vind het waanzinnig tof om te zien, maar niet mooi om naar te luisteren. Maar dat maakt ook geen flikker uit...

toch ?

Trocar
7 mei 2006, 18:01
RESPECT voor het feit dat die zich op die manier bezig houdt met zn instrument. Iedereen die hem afzeikt is gewoon jaloers.

Het zal hem echt geen kont intresseren of iemand het mooi vind of lelijk, hij doet het omdat hij het cool vind toch ? Net als de reden waarom je zelf gitaarspeelt, omdat jij het cool vind wat je doet.

Ik vind het waanzinnig tof om te zien, maar niet mooi om naar te luisteren. Maar dat maakt ook geen flikker uit...

toch ?

Die gast moet inderdaad gewoon doen wat hij wil, maar als mij gevraagd wordt wat ik er van vind, hoef ik daar toch geen rekening mee te houden?

Ik vind het onzin om te zeggen dat dit niets met gitaarspelen te maken heeft, ik vind het ook onzin om te zeggen dat mensen die het niets vinden jaloers zijn. Allebei wat overtrokken.

Dat je het gaaf vind om te zien snap ik (ik heb ook zo iets van 'wow!') .
Maar als je dit op je mp3speler hebt staan voor onderweg, maakt het wel degelijk uit of je het mooi vindt om naar te luisteren, en maakt het heel weinig uit of die man nu doet wat hij wil (tenminste; met betrekking tot jouw luisterplezier onderweg).

terrasbeest
7 mei 2006, 19:53
Dacht even dat er wat aan de hand was met mijn verwarming ofzo.....

Tristan
7 mei 2006, 19:57
Ik kan niet eens horen in welke ladder hij speelt...
Aan de bewegingen van zijn hand te zien speelt hij bijna de hele tijd hetzelfde, dus is het gewoon een lick of iets dergelijks...
Misschien wel knap, maar redelijk zinloos volgens mij, want ik kan me niet voorstellen dat er iemand, buiten hemzelf dan, op deze aardkloot woont die dat toevallig ook gaaf vind klinken...
Of misschien moet hij gewoon muziek gaan schrijven voor computergames...

waayer
7 mei 2006, 20:06
Hoe is dit geen gitaarspelen? Het is niet mooi maar hij speelt gitaar dus is het gitaarspelen...

Wie weet kan deze knakker ook bluesen of jazzen of kampvuurjengelen als de sodemieter, wie zal het zeggen ;)

Hij speelt gitaar dus is het gitaarspelen, helemaal juist, maar er wordt gevraagd wat we er van vinden en niet wat we denken dat hij eventueel nog meer zou kunnen spelen.

Kaboemba
7 mei 2006, 20:18
Het kan aan mij liggen maar wat heb je nu eigenlijk gehoord of t zie maar ?
Het zegt geen reet over of hij wel of niet gitaar kan spelen want dat is gewoon niet te horen.

Kris Haex
7 mei 2006, 20:45
Het is knap gespeeld maar ik vind het niet zo mooi. Malmsteen heeft beter dingen!

DavidGilmour
7 mei 2006, 20:56
Ja, en bij hem hoor je tenminste goed wat ie speelt. Ik vind er gewoon niet veel aan, dat snelheidsgedoe. Leuk om op te zitten pielen, maar het heeft niet echt veel nut hè, na een tijdje krijg je er barstende koppijn van.. Hij is wel de goeie man voor de muziek van Mario doet 't weer deel 36.. :sssh:

Tristan
7 mei 2006, 21:16
Hoe komt daar die Mario, ik zie hem al staan...

Tristan
7 mei 2006, 21:17
Je bedoelde wel de Mario Brothers toch, van Nintendo???

Maxxas
7 mei 2006, 22:49
Echt weer een inkoppertje voor de anti-shredders onder ons.....
Zo'n lekker videootje om op af te zeiken.
Ze zien iemand nog niet een minuutlang spelen en hij kan meteen al niet meer dan in het videootje.
a- technisch gezien is dit top
b- het gaat hier om een lick en niet om een compositie
c- als je zo kunt spelen kun je ook echt wel die drie akkoorden bij het kampvuur.

Draai de situatie eens om.
Kijk, wat ik niet snap is dat als er een videootje langskomt van een bluesgitarist dan wordt er toch ook niet meteen gezegd dat het helemaal niets is en dat hij eerst maar eens moet laten zien dat hij snel kan spelen, toch?

Lucky
7 mei 2006, 23:08
technisch gezien erg goed... maar ik mis het verhaal\emotie in zijn spel en voor mij gaat muziek om het verhaal\emotie, techniek moet in dienst daarvan staan.

Maxxas
7 mei 2006, 23:13
technisch gezien erg goed... maar ik mis het verhaal\emotie in zijn spel en voor mij gaat muziek om het verhaal\emotie, techniek moet in dienst daarvan staan.

Jonge het gaat hier om een lick, dit is toch geen compositie? Hoe kun je nou zeggen dat je het verhaal, cq de emotie mist op basis van zo'n videootje?

Trocar
8 mei 2006, 00:35
Jonge het gaat hier om een lick, dit is toch geen compositie? Hoe kun je nou zeggen dat je het verhaal, cq de emotie mist op basis van zo'n videootje?

+1

Mijn vrije interpretatie:

Meneer was in de studio. Andere meneer heeft een camera en zegt: "Was jij niet die gast die zo heel snel kan pielen?" Snelle-gast zegt: "Uhm... ja. Ik kan ook langzaam hoor!" Man met camera zegt: "Dat is niet gaaf. Ik wil dat je een paar seconden zo snel mogelijk over dat ding ragt". Snelle-gast zegt: "Nou, vooruit. Maar niet op internet zetten hoor! Dan gaat iedereen weer zeuren dat ik alleen maar snel kan". Camera-man doet het stiekem toch...

Dat is toch heel wat anders dan: "Dit is een compositie van mij. Een compleet nummer waar ik echt voor ben gaan zitten om het te schrijven en de spreekwoordelijk puntjes op de i te zetten. Wat je nu gaat zien is representatief voor alles wat ik doe. Koop mijn cd!".

Ik vind het eerste wat aannemelijker.

(Ja, ik brabbel 8-) )

Tristan
8 mei 2006, 01:23
Precies, het is gaaf voor hem dat hij het kan...
Tsja, sommige mensen kunnen hun eigen pik licken (Mario misschien?), maar dat is ook alleen maar leuk voor jezelf...
Dat is dan meestal ook niet het enige dat die mensen kunnen...

Thijs G
8 mei 2006, 15:27
Hoe is dit geen gitaarspelen? Het is niet mooi maar hij speelt gitaar dus is het gitaarspelen...

Wie weet kan deze knakker ook bluesen of jazzen of kampvuurjengelen als de sodemieter, wie zal het zeggen ;)

idd

ik vind het een beetje triest om deze gozer zo af te kraken als je maar 1 clip van hem hebt gehoord, Michael Angelo schijnt ook een zeer goede jazz gitarist te zijn.

WICKED
8 mei 2006, 15:41
Fucking ziek, probeer maar eens je coordinatie zo goed te trainen..echt knap, ik heb geen idee wat die gozer daar aan het doen is, reden genoeg om hem niet af te kraken!

Negative K3 fan
8 mei 2006, 15:45
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiago_Della_Vega

en de website van zn band:
http://www.fermatha.com/

Negative K3 fan
8 mei 2006, 15:47
er is geen andere muziek van hem te vinden, terwijl hij toch erg actief schijnt te zijn op internet...

Erikt
8 mei 2006, 16:54
t lijkt wel alsof ie zn hals niet eens aanraakt! komt misschien omdat ik zonder geluid het filmpje bekijk.. (heb ik hier niet opt werk)

Kris Haex
8 mei 2006, 17:39
Hij heeft die lick inderdaad fantastisch gespeeld. En reken maar dat hij ook muziek kan spelen! Hier op het forum worden gitaristen nu eenmaal snel afgekraakt. Of ze nu blues, heavy-metal of shred spelen. Ik zie wat ik zie bij de topics.

Maxxas
8 mei 2006, 18:28
Hier op het forum worden gitaristen nu eenmaal snel afgekraakt.

+1
Typisch Nederlands trouwens.
Niet verder kijken dan de neus lang is.....

Anders Destium
8 mei 2006, 20:33
Generaliseren is ook typisch Nederlands :cheerup:

Trocar
8 mei 2006, 20:35
Verzuchten dat dingen typisch Nederlands zijn, is ook...
*zucht* ;)

gorgasm
8 mei 2006, 21:20
kvind ook dat ie enorm snel is(wie niet) ok hij doet maar 2 dingen in t filmpje, maar kdenk niet dat iemand hier zn snelheid KAN halen. Ik vind ook dat r geen barst gevoel in dat stukkie zit(daar gaat het niet om ook)... maar als ie dit kan, zal ie wel andere dingetjes kunnen ook, dingen die jij met je 'gevoel' niet zal kunnen.

dus denk ik dat we op 1 of andere manier wel onze petjes mogen afdoen voor deze heer. Dit bereik je niet in n paar maandjes.

hier opt forum worden vid's vaak onterecht afgekraakt, men ziet alleen wat er op t filmpje te zien is, denken geen sec er over na hoe lang deze persoon daar al mee bezig is. Vergelijken die persoon met hun held en hoe kan het dan ook anders; ivm met hun held kan deze nix. Akkoord r moet gevoel(en bend's) in n solo zitten maar als r over tfretboard gevlogen wordt janken ze alweer over gevoel. Dat wordt stilaan een reden om jouw mankementen op gitaar te verdoezelen. Laat maar eens zien dat je EN gevoel EN snelheid in n solo kunt proppen én spelen.

my 2 cents

Negative K3 fan
8 mei 2006, 21:27
Generaliseren is ook typisch Nederlands :cheerup:

aftrekken ook :cheerup:

om even een andere taart aan te snijden, ik denk dat dit soort discussies die vrijwel dagelijks worden gevoerd op elk gitaargerelateerd forum een geweldig psychologisch/filosofische tentoonstelling zijn..... zou je als filosoof zo je PhD. mee kunnen halen

Trocar
8 mei 2006, 21:38
aftrekken ook :cheerup:

om even een andere taart aan te snijden, ik denk dat dit soort discussies die vrijwel dagelijks worden gevoerd op elk gitaargerelateerd forum een geweldig psychologisch/filosofische tentoonstelling zijn..... zou je als filosoof zo je PhD. mee kunnen halen

Ik denk dat de gemiddelde psycholoog/filosoof heel snel uitgekeken is op dit soort discussies. Alleen al omdat wanneer je 1 discussie je hebt gezien, je ze allemaal al wel kunt invullen.
Misschien een doctoraal als 'forum waarzegger', waarbij je na 2 posts de komende vijf pagina's kunt voorspellen?

Negative K3 fan
8 mei 2006, 21:40
Ik denk dat de gemiddelde psycholoog/filosoof heel snel uitgekeken is op dit soort discussies. Alleen al omdat wanneer je 1 discussie je hebt gezien, je ze allemaal al wel kunt invullen.

en dat is juist het interessante lijkt me

Misschien een doctoraal als 'forum waarzegger', waarbij je na 2 posts de komende vijf pagina's kunt voorspellen?
hehe die zijn er al wel, ik kwam laatst echt een geweldige tegen op harmony central even kijken of ik hem kan vinden

gevonden: toevalligerwijs ook een topic over RHCP, de onderste post op de eerste pagina http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1238039

Bouke
8 mei 2006, 21:40
... van een bluesgitarist dan ...

Waarom nou weeeeeeeeeeeeer die vergelijking met een bluesgitarist! Neem eens de gitarist van Jantje Smit ofzo :D

Bouke

new deep
8 mei 2006, 22:31
Ik hoor eigenlijk maar vijf noten terwijl hij druk bezig is met zijn picking-hand en de hele hals af raast, zo goed vind ik zijn stijl (en zijn tone) dus zeker niet.

Eerst maar eens beter naar Petrucci luisteren voor het betere alternate picking-werk bijvoorbeeld.

Maxxas
8 mei 2006, 23:17
Ik hoor eigenlijk maar vijf noten


Hier wel eens aan gedacht?
http://members.chello.nl/p.steen11/wat.jpg

new deep
9 mei 2006, 08:28
wat zeg je?
je begrijpt neem ik aan wel dat het figuurlijk bedoeld was, niet? ;-) maar bedankt voor de wattenstaafjes, was weer eens nodig na al die herrie.

Anders Destium
9 mei 2006, 13:39
"al die herrie"

:seriousf:

Trocar
9 mei 2006, 15:29
Ik hoor eigenlijk maar vijf noten terwijl hij druk bezig is met zijn picking-hand en de hele hals af raast, zo goed vind ik zijn stijl (en zijn tone) dus zeker niet.

Eerst maar eens beter naar Petrucci luisteren voor het betere alternate picking-werk bijvoorbeeld.

Toch knap dat je zijn stijl kunt beoordelen in een paar seconden 'show-off' video. Denk je echt dat hij uren lang deze lick herhaalt ofzo? En ik wil wel eens weten hoe jouw tone is, opgenomen met een hobby camera en afgespeeld in een compressed video. Tsssk...

Nee, ik vind het ook niet mooi. Maar ik hou er rekening mee dat dit slechts een paar seconden 'kijk-eens-wat-ik-kan' video is. Daar kun je iemand niet op afrekenen.

[EDIT: Wacht... dit had ik allemaal al eens gezegd... :sssh: ]