PDA

View Full Version : Cab voor Koch Twintone top?



Rhythm Machine
6 mei 2006, 16:05
Aangezien mijn vorige topic zwaar ge-hijacked is door liefhebbers van meerkanaals Marshalls :D begin ik maar een nieuw. Ik was dus op zoek naar een alternatief voor mijn ouwe JCM800 combo omdat ik meer behoefte heb gekregen aan een goed clean geluid. Gisteren heb ik de Twintone top van Rupke gekocht. Ik ben er nog volop mee aan het experimenteren. De echte test komt in de komende weken, ik heb tussen half mei en half juni 6 gigs, daarna zal ik het wel weten...
Ik heb momenteel 2 cabs ter beschikking, een ouwe Marshall 1933 1x12 met een EV12L erin (de extension cab van mijn 4010), en een Gallien Krueger 4x8" metal cab (metalen uitvoering, niet om metal mee te spelen...). Het geluid van de Twintone is meer dan OK over de twee cabs, maar ik ben wel benieuwd hoe ie over een 2x12 zou klinken. Kunnen jullie mij een niet te grote 2x12 kast aanbevelen? Afmetingen eerder als een Marshall 1922 dan een 1936. Ik heb ook nog een paar losse 12" speakers liggen (2 Celestion Sidewinders en een G12-65), misschien moet ik die ook eens in de 1933 proberen.

RM

Dude
6 mei 2006, 16:29
Hey tof dat je de twintone hebt !!

zoals ik in de mails ook al zei, ik ben echt geil op koch + celestion G12H speakers. In mijn oren klinkt mijn studiotone over een 1x12 G12H (zelfbouw openback, ontzettend loeizwaar en 2 keer zo diep als de 1936) vele malen lekkerder dan over mijn 4x12 greenback marshall kast,

agressief maar toch vol en rond, clean is het echt te gek !!

http://professional.celestion.com/guitar/products/speakers/g12h.jpg

1922 kast klinkt ook erg gaaf vind ik, zeker met de standaard celestion 75T speakers, nadeel daaraan vind ik dat het clean me iets te happerig en pinnig klinkt.. zeer zeker nog mooi. maar stukken minder als die G12H

Rhythm Machine
6 mei 2006, 21:26
Hey Dude,

het geheim van je zelfbouw is volgens mij de open back. Kan je mij er wat meer details over geven? Afmetingen, constructie, afwerking enz...
Ik weet een 1922 te koop voor 190 euro. Als ik die koop en de speakers vervang door G12H's, heb ik dan the best of both worlds? Of ik bouw een 1922 clone met een open back.
BTW, de lead gitarist in mijn band heeft een 1922 met 2 EVM12L's erin (passen net, maar we hebben de handgrepen ondersteboven moeten draaien). Je kan je niet voorstellen hoe loeihard die gaat met z'n 5150 top.

RM

Dude
7 mei 2006, 11:12
190 euro is een nette prijs btw !!

verkoop de orginele speakers voor 75 euro en koop die G12H's zijn volgens mij 115 euro per stuk ??

heb je voor +/-345 euro een cab met splinternieuwe speakers,

je kan ook mixen, ook tof, 1 G12H en een greenback ofzo,

wat ook ERG goed klinkt is een Vintage30 en die orginele g75T er in...

its up to you,

de afmetngen van mijn zelfbouw weet ik niet precies, ik weet dat die exact zo diep is als mijn ashdown MAG300 combo, en ook net zo breed. En hij is vierkant dus net zo hoog als breed. Kan je het wel effe uitzoeken. Aan de achterkant is die 2/3 dicht en 1/3 open.

Het hout van de speakerbaffle is eeuh... shit zeg. Nou ja iig 2 cm dik duur hout van de gamma, geen geperst hout of triplex ofzo, weet niet meer precies wat. Was een prijzig plaatje iig, de rest van de kast is van 18mm multiplex. Hij weegt echt als dieploop. Bijna netzoveel als die 1922.

http://img236.imageshack.us/img236/4541/zelfbouw19sp.jpg
foto van de achterkant, nog met de Hot100 van celestion er in. Klinkt ook te gek maar stukken moderner en agressiever.

http://img152.imageshack.us/img152/94/cab64dy.jpg
beide ouwe foto's maar ze geven een idee.

Wizz
7 mei 2006, 19:47
De Genz Benz 2X12" is de beste die ik ooit gehoord heb.

Wizz