PDA

View Full Version : Giga Delay van Boss



Aimé
6 mei 2006, 15:45
Ik ben wat aan het loeren naar dit model, maar ik vroeg me tergelijkertijd iets af:
Kan je met zo'n soort delay (of de Boss DD-6, of eender wat voor delay bv) een soort van reverb nabootsen?

Heeft er daarnaast al iemand toevallig ervaring met de giga delay (twinpedal)?

robert-gitarist
6 mei 2006, 17:07
DD-6 heb ik en kun je inderdaad een reverb achtig iets uithalen.
Maar als je een reverb zoekt waarom neem je dan geen Boss RV ofzo?Neem de RV-3 ofzo(?) die heeft Reverb en Delay.

Aimé
6 mei 2006, 17:16
Oh, zijn die dan nog te koop? Nog nooit ergens gezien...zal eens rondneuzen, merci ;)

nielsduursma
6 mei 2006, 17:19
Oh, zijn die dan nog te koop? Nog nooit ergens gezien...zal eens rondneuzen, merci ;)

ik denk dat je vooral 2ehands moet gaan zoeken. ik zie ze regelmatig voorbijkomen.

Mitch
6 mei 2006, 18:36
Sterker nog, daar heeft Boss een nieuwe versie van als ik me niet vergis. Wel erg duur dacht ik. Anyway, ik ben een DD20 gebruiker en ben er erg enthousiast over. Zeer, zeer goede sounds en erg makkelijk een goed geluid uit te krijgen en eenvoudig in te stellen.

robert-gitarist
6 mei 2006, 19:00
Sterker nog, daar heeft Boss een nieuwe versie van als ik me niet vergis. Wel erg duur dacht ik. Anyway, ik ben een DD20 gebruiker en ben er erg enthousiast over. Zeer, zeer goede sounds en erg makkelijk een goed geluid uit te krijgen en eenvoudig in te stellen.

Yepz de Boss RV-5 als ik me niet vergis..Super mooie pedalen alleen nog al duur..2de hands kom je wel eens een RV-2/3 tegen maar die zijn echt duur.Toch vind ik de beste reverbs uit een versterker komen.Vraag me niet waarom ik dat vind maar ja :D

nielsduursma
6 mei 2006, 19:39
Yepz de Boss RV-5 als ik me niet vergis..Super mooie pedalen alleen nog al duur..2de hands kom je wel eens een RV-2/3 tegen maar die zijn echt duur.Toch vind ik de beste reverbs uit een versterker komen.Vraag me niet waarom ik dat vind maar ja :D

omdat daar meestal (echte) galmveren inzitten??

robert-gitarist
7 mei 2006, 11:42
Nja niet op alle versterkers ;) Mijn Marshall JCM had wel echte galmveren erin zitten.Mijn Randalls die ik nu heb hebben ook een super mooie Reverb maarrrr heeft geen veren ;)

Luigi
8 mei 2006, 17:48
@Robert-gitarist; heb jij een setting voor je giga-delay voor een goeie reverb?
Ik heb ook zo'n delay, ben er ook erg tevreden over. Maar een mooie reverb-setting zou welkom zijn.

Nitefly7
8 mei 2006, 18:20
ik denk dat je vooral 2ehands moet gaan zoeken. ik zie ze regelmatig voorbijkomen.

...ja, dit in tegenstelling tot de DD-20 (teveel tevreden gebruikers potverdikkie....)

Aimé
8 mei 2006, 21:34
@Robert-gitarist; heb jij een setting voor je giga-delay voor een goeie reverb?
Ik heb ook zo'n delay, ben er ook erg tevreden over. Maar een mooie reverb-setting zou welkom zijn.

Heb jij dan zo'n twin pedal?! Soundsamples? :D

Luigi
8 mei 2006, 22:19
Heb jij dan zo'n twin pedal?! Soundsamples? :D
niet van mezelf maar wel hier; http://www.musiciansfriend.com/product/Guitar/Effects?sku=151305

Jeanken
9 mei 2006, 08:45
Heb jij dan zo'n twin pedal?! Soundsamples? :D
Onze andere gitarist heeft er eentje, kan je misschien eens komen proberen..

fullorder
9 mei 2006, 12:30
Ik heb er ook 1 en ik kan 'm van harte aanraden! Ontzettend praktisch en divers voor op het podium, maar bovendien is de geluidskwaliteit erg goed en kun je tevens een goede benadering maken van analoge delay's. Ik heb ook een Roland Space Echo dus ik heb een goede referentie-sound. In de studio zou ik nog steeds de Space Echo pakken, maar voor op het podium (en oefenruimte) voldoet de Giga-Delay ruimschoots wat mij betreft.
En reverb is er ook wel mee te maken hoor, kwestie van een korte echo met een beperkte level en heel veel feedback.

Aimé
9 mei 2006, 17:50
Ha, prachtig :)
Najah ik wil in de toekomst enkel pedalen kopen die in staat zijn je geluid héél hard te veranderen, en die soundsamples helpen wel :D vooral die S.O.S functie spreekt me wel aan...

Wat heb je er ongeveer aan betaald? Ik ga morgen sowieso eens in Brussel gaan zien, maar soit

fullorder
9 mei 2006, 18:25
Ha, prachtig :)
Najah ik wil in de toekomst enkel pedalen kopen die in staat zijn je geluid héél hard te veranderen, en die soundsamples helpen wel :D vooral die S.O.S functie spreekt me wel aan...

Wat heb je er ongeveer aan betaald? Ik ga morgen sowieso eens in Brussel gaan zien, maar soit

ik weet niet aan wie je het vraagt, maar ik heb er 150 voor betaald (tweedehands).
radicale effecten zijn zeker mogelijk met dit pedaal. naast de zeer bruikbare gangbare delay's heb je ook de 'twist' en de 'warp' functies en ondanks dat ik velen heb horen zeggen dat dat grappige maar verder onbruikbare features zijn vind ik ze wel degelijk bruikbaar en gebruik ik ze dan ook met groot plezier in de band. :satisfie: