PDA

View Full Version : Hoe blok ik de tremolo van mijn strat?



gjlp
9 november 2002, 19:26
Aangezien ik hem nooit gebruik kan ik hem net zo goed vastzetten dacht ik zo..

Robert..

disse
9 november 2002, 19:36
schroefje erin denk ik
ben niet zeker

pimmetje
9 november 2002, 19:39
Blokje hout achterin de gitaar zetten zodat de brug niet meer van de voorkant van de gitaar af kan komen.

gjlp
9 november 2002, 19:40
Ja maar ik wil niet zelf gaan schroeven en dergelijke. Hij moet niet definitief vast bedoel ik eigenlijk..

Bouke
9 november 2002, 19:53
Hey,

ik heb mijn tremolo ook ooit vastgezet op de manier die Pimmetje hierboven omschrijft. Je drukt je tremolo zover mogelijk tegen de body aan. Ondertussen kijk je achterin je gitaar en je schat de dikte van het wigvormige blokje hout in. Die zaag je van een mooi stukkie wrakhout dat je nog heb liggen en die druk (lees: ram) je er tussen. Ik heb er voor de zekerheid ook nog even een houtschroef doorheen gedraaid en het zit nu perfect vast, de brug strak op de body. En als ik wil kan ik 't later zo weer weghalen.

Andere manier (gedaan op m'n strat): vul je verenpartij aan tot 5 en draai de schroeven van het houderplaatje zover je kunt in de body. Dan houden de veren de tremolo ook strak op de body. Ook dit is weer undoable.

Bouke

sweet
9 november 2002, 20:03
Heb je dan niet opeens een veel lagere actie als je de brug zo strak mogelijk naar de body richt ?

Negative K3 fan
9 november 2002, 20:19
Je kan dat blokje hout ook aan de andere kant zetten maar dan moet je je veren wel redelijk los hebben

vulvasonic
9 november 2002, 21:12
5 veren erin en helemaal in het hout schroeven. Ben je van alle problemen af.
;}

Moonchild
9 november 2002, 21:27
dan zit je brug toch niet 90 graden op de body of ligt het nou aan mij?
Doe gewoon een balkvormig blokje achter en voor de tremolo, achter in de trem cavity, tussen de trem en de binnenkanten van het remolo gat.
zorg er wel voor dat de blokjes precies passen, want dan ligt je brug mooi vlak.

en ga er geen wig tussen slaan of 5 snaren vastdraaien want dat kan nooit goed zijn voor je gitaar en de playability daarvan

sash
9 november 2002, 21:28
Idd, 5 veren erin en helemaal strak trekken, dan zit ie moervast. Ik heb er nog hout tussen gedaan voor wat extra sustain, maar dat is niet echt nodig. Er zijn ook speciale 'sustainblokken' te koop die je er zo tussen kan duwen :smile:

Moonchild
9 november 2002, 21:30
*sigh*

vulvasonic
9 november 2002, 21:37
Kun je me vertellen wat het nadeel is van die 5 veren vastschroeven? Het kan zijn dat het bij bepaalde tremolo(vibrato)systemen niet werkt, maar bij mij werkt het perfect. Keurig 90 graden enzo.

Moonchild
9 november 2002, 23:04
nee je hebt gelijk hoor, ik had het fout, t gaat om een strat brug.

iemand had dit eerder al een keertje aangeraden aan iemand met een floyd rose :F
was daarmee in de war