PDA

View Full Version : Bass Extremes



Dude
6 mei 2006, 13:31
http://video.google.com/videoplay?docid=7179726751961627284&q=victor+wooten


vast !! als eens langsgekomen maar kon hem niet vinden dus.. plemp hem maar effe neer.

Biertje erbij en lekke 40 minuutjes kiekn !

nielsduursma
6 mei 2006, 13:54
ik heb thuis een gratis drum-dvd die ooit bij de slagwerkkrant zat. daar staat hij ook op. echt ongelooflijk wat hij allemaal uit zo'n bas weet te toveren. ja, er zullen vast wel betere bassisten zijn, maar daar heb ik me niet echt in verdiept :satisfie:

Bram+
6 mei 2006, 15:10
Victor Wooten is een zieke mofo. Die andere gast vind ik eigenlijk niet zo heel fraai spelen.

Wouter J
6 mei 2006, 17:55
Een maat van me (Ex-Volumia basgitarist Richard Ritterbeeks) heeft zo'n zesnsarige Aria Steve Bailey bas en die snaren staan crimineel dicht op elkaar.

Hier is Victor Wooten solo.
http://www.youtube.com/watch?v=5yyTA9pSHbE
Die vent heeft er gewoon plezier in.

guitartub
6 mei 2006, 20:16
Blijft leuk, twee vituozen die elkaar kompleet voor de gek zitten te houden, en passant fabelachtige muziek makend. Deze gasten zou ik als beginner (zie ander topic) toch niet voorgeschoteld willen krijgen.
Ik zou concluderen dat de basgitaar niets voor mij is. Ben echter een ouwe volhouder die zowel van zijn basje als gitaartjes alleen maar geniet, en dat lijkt me uiteindelijk de bedoeling, wat je niveau dan ook is.

musicmaestro
7 mei 2006, 17:36
Ik ben op zich meer bewonderaar van Steve Bailey, die gast die er maar n beetje bijstaat met z'n 6-snaar fretloos.
Ik heb daar n stukje instructievideo van, die gast is zo supercool en ongelooflijk goed.

FrankS
11 mei 2006, 10:25
Een maat van me (Ex-Volumia basgitarist Richard Ritterbeeks) heeft zo'n zesnsarige Aria Steve Bailey bas en die snaren staan crimineel dicht op elkaar.

Hier is Victor Wooten solo.
http://www.youtube.com/watch?v=5yyTA9pSHbE
Die vent heeft er gewoon plezier in.Heey doe Richard de groeten!! Ook nog mee gespeeld :D

Bassist van mn oude band Symmetry had dezelfde bas ja. Idd erg dicht op mekaar die snaren (ik ben gitarist btw).

'k Moet zeggen dat Richard dr wel een ontzettend vet geluid uit krijgt.

'k Heb zelf de DVD van Bass Extremes als kado'tje aan mn vriendin gegeven, lekker droog die 2 lui hehe. En die Wooten heerst Bailey dr absoluut uit imho.

musicmaestro
12 mei 2006, 22:07
Eerlijk is eerlijk: hij is wel goed!

Hij speelt ook erg relax, alsof het absoluut geen moeite kost.

huskey
24 mei 2006, 21:15
Ik ben wel onder de indruk van de boventonen op die 6 snarige bas

dejohan
30 mei 2006, 14:25
Wel jammer dat die basgenieën geen lekkere babes zijn, want die kerels hun, ahum "schoonheid" maakt het toch een beetje lastig om naar te kijken :D :)

Bassbitch
30 mei 2006, 15:01
Ik ben niet zo fan van wat die Steve doet, die kan beter een gitaar kopen IMO, Victor Wooten grooved echt!

musicmaestro
30 mei 2006, 18:47
Ik ben niet zo fan van wat die Steve doet, die kan beter een gitaar kopen IMO, Victor Wooten grooved echt!

mmmmmm ben ik absoluut niet met je eens!

Bailey kan echt waanzinnig spelen. Hier begeleidt hij, maar hij heeft ook een waanzinninge techniek, maar anders als Wooten.

Ik heb andere dingen gezien van Bailey, echt amazing.

Beetje meer respect is denk ik wel op z'n plaats.

Overigens als je over gitaar gaat beginnen; ik vind het spel van Wooten meer op het spel van een gitarist lijken als het spelen van Bailey!

Bram+
30 mei 2006, 20:22
Wooten slapt en pluckt als een gek, dat vind ik nou niet echt bepaald gitaristenidioom... Zeker niet als ik het vergelijk met Bailey. Ik moet BB 100% gelijk geven.

musicmaestro
30 mei 2006, 22:29
Wooten slapt en pluckt als een gek, dat vind ik nou niet echt bepaald gitaristenidioom... Zeker niet als ik het vergelijk met Bailey. Ik moet BB 100% gelijk geven.

ik denk dat de functie van de bassist meer ligt in het begeleiden van de band, in dit opzicht vind ik het spel van Wooten meer lijken op een gitarist: op de voorgrond treden als hoofdinstrument.

Overigens bewonder ik hetgeen wat Wooten doet wel!

Bassbitch
30 mei 2006, 22:47
Ik vind dat Wooten meer ondersteuning geeft dan die andere knakker (ben ff zijn naam kwijt, sorry), omdat Wooten meer gebruik maakt van lage, lange tonen en de ander snelle hoge, een soort van solo's geeft.. Wooten legt meer een 'tapijt' waar de rest op door kan IMO.

Bram+
30 mei 2006, 23:20
ik denk dat de functie van de bassist meer ligt in het begeleiden van de band, in dit opzicht vind ik het spel van Wooten meer lijken op een gitarist: op de voorgrond treden als hoofdinstrument.

Overigens bewonder ik hetgeen wat Wooten doet wel!
Nouja, Wooten is een geweldig solist, maar hij kan ook prima een stukje begeleiden, net als Bailey natuurlijk. Wooten valt in de begeiding meer op omdat hij slapt en pluckt, dat is een heel karakteristiek en hard geluid. Dat is voor sommige (misschien wel conservatieve) mensen inderdaad iets teveel van het goede.

future2future
31 mei 2006, 00:16
Ik vind Victor echt geniaal en ik speel alleen gitaar! hij is zooooo goed!

TFO
1 juni 2006, 00:04
victor speelde een damn kicke solo op han the man, damn :rockon:
Bailey ook wel nice gedaan met zijn pinch, maar was niet echt stunned van zijn werk om eerlijk te zijn.
maar klonk goed en super team work daar, Victor nog beetje dansen :dance:

Davidian
1 juni 2006, 12:23
Geweldige shit man, echt bass mentaliteit ook :)

Bassbitch
1 juni 2006, 12:55
Offtopic berichten verwijderd/aangepast.
Vragen/opmerkingen -> PM

musicmaestro
1 juni 2006, 18:03
(zucht) ik wou dat ik ook zo kon spelen!!!

musicmaestro
1 juni 2006, 18:13
is dit wel eens voorbij gekomen, kicken!!!!

(ik hoopdat-ie pakt)

http://www.youtube.com/watch?v=HTnPajfUObQ&search=les%20claypool

musicmaestro
1 juni 2006, 19:11
en deze!!


http://www.youtube.com/watch?v=glwXu47HW94&search=flea

http://www.youtube.com/watch?v=DSdvqkwFj_s&search=flea (korte versie)

kars
2 juni 2006, 01:02
ik heb die cd van deze 2 mannen. eerlijk gezegd heb ik me altijd wat geërgerd aan het beetje valse 'gepiel' (ok, erg oneerbiedig ;) van bailey... luister weinig naar die plaat daardoor. hoe geniaal het spel ook is.
wooten rules. ik zal ns naar ander spul van steve bailey zoeken..

[edit] toch wel heel ziek hoor, wat die bailey doet. dat biertje is erbij open..

musicmaestro
3 juni 2006, 20:00
ik heb die cd van deze 2 mannen. eerlijk gezegd heb ik me altijd wat geërgerd aan het beetje valse 'gepiel' (ok, erg oneerbiedig ;) van bailey... luister weinig naar die plaat daardoor. hoe geniaal het spel ook is.


Dit meen je?

Ik was altijd wel benieuwd naar die cd, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dit zegt. s jammer!