PDA

View Full Version : Interesse in basgitaar - HELP!



Frankeh
6 mei 2006, 13:30
Ik ben een complete leek op vlak van instrumenten, ik wou altijd al in een bandje spelen maar het kwam er nooit echt van om eens te beginnen, nu ben ik op het punt om me in de muziekale wereld te storten met een gitaar of basgitaar.

De basgitaar heeft men interesse omdat ze meer gezocht worden door bands dan gitaristen die zijn er in overvloed.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken voor de aankoop (sites met de basis informatie over basgitaren etc?) van een (bas)gitaar.

Een nadeel echter vind ik dat de basgitaar een instrument is dat samen met de drummer het ritme van de muziek legt, en dus niet een instrument is om solo te spelen.. is dit echt zo? Ik zou graag wat liedjes vna metallica enzo kunnen spelen solo

Kan ik best lessen volgen bij een leraar voor basgitaar? Of kan ik het perfect op men eigen leren? etc

nielsduursma
6 mei 2006, 13:53
die site met informatie, daar ben je nu belant welkom.

geen solo instrument?!?!:o ga maar is ff zoeken op internet (en hier op het forum) dan kom je genoeg hele vette dingen tegen.

het beste is les nemen, ik heb dat nooit gedaan (ik speel overigens gitaar).

en als je alleen maar bas wilt spelen omdat je dan meer gewild bent bij bandjes vind ik een beetje slap argument. je moet gewoon gaan spelen wat je leuk vindt.

Primitive
6 mei 2006, 16:24
bas is een prima solo instrument, je hoort het alleen niet heel veel maar zijn genoeg zeer goede bassisten die er een mooi solotje uit kunnen gooien zoek maar is op victor wooten, marcus miller of stuart hamm

Bassland
6 mei 2006, 16:27
Een speciaal forum voor basgitaar:
www.basgitaarforum.nl

Wat te kopen hangt natuurlijk af van je budget, of je wil optreden enzovoort....
Mijn belangrijkste advies: laat je oren beslissen, ga niet af op merken. Jij weet wat goed klinkt voor jou, of in het geval van een basgitaar: wat goed aanvoelt in je handen.

Succes!

guitartub
6 mei 2006, 20:45