PDA

View Full Version : metallic slide



reitse
6 mei 2006, 13:49
hallo,

ik heb vandaag een metallic slide gekocht maar het valt me tegen want als ik hem om mijn vinger doet en een akkoord aanslaat dan is het ontzettend vals ofzo terwijl me gitaar anders niet vals is kent iemand dat?

nielsduursma
6 mei 2006, 14:07
staat je gitaar wel in een open stemming?
hou je de slide wel recht over de hals?
druk je je snaren niet in?
zit je wel precies bofen een fret of net iets daarboven?, (dus niet ergens halverwege het "hokje")

als je al die dingen hebt gedaan zou ik niet weten wat er eigenlijk verkeerd kan gaan :satisfie:

hoofd
6 mei 2006, 14:35
Met een slide moet je ook sliden totdat het zuiver klinkt...das 't mooie van een slide.

nielsduursma
6 mei 2006, 15:00
Met een slide moet je ook sliden totdat het zuiver klinkt...das 't mooie van een slide.

maar wat ik bedoel is dat als je net iets verder zit dan een fret klinkt het zuiver.

en mischien houd hij de slide wel tussen 2 frets in (waar je normaal je vinger zou zetten) en ja, dan klinkt het vals :satisfie:

Roy K.
6 mei 2006, 16:57
zit je wel precies bofen een fret of net iets daarboven?, (dus niet ergens halverwege het "hokje")


Wauw!! :o .

nielsduursma
6 mei 2006, 17:19
Wauw!! :o .

komt omdat ik hier achter een laptop zit, met zo'n verrot klein, irritant toetsenboardje, deze post duurt ook lang om hem goed te typen, ik heb nu minimaal 40 keer backspace gebruikt ofzo. :soul:

Gearjunkie
6 mei 2006, 17:42
hallo,

Ik heb vandaag een metallic slide gekocht maar het valt mIJ tegen, want als ik hem om mijn vinger doe en een akkoord aansla, dan is het ontzettend vals ofzo terwijl mIJN gitaar anders niet vals is kent iemand dat?

Mag ik vragen welk akkoord je aanslaat en hoe je dit doet?

Roy K.
7 mei 2006, 12:26
komt omdat ik hier achter een laptop zit, met zo'n verrot klein, irritant toetsenboardje, deze post duurt ook lang om hem goed te typen, ik heb nu minimaal 40 keer backspace gebruikt ofzo.:soul:

:cooler: .

reitse
7 mei 2006, 15:01
Mag ik vragen welk akkoord je aanslaat en hoe je dit doet?

ik gebruik het vooral bij powerakkoorden en daar is het ontzettend vals

GuitarMaster
7 mei 2006, 15:19
Ik heb het vermoeden dat je de slide anders gebruikt dan waar hij voor bedoeld is...

nielsduursma
7 mei 2006, 15:37
Ik heb het vermoeden dat je de slide anders gebruikt dan waar hij voor bedoeld is...

ik ook :satisfie:

reitse
7 mei 2006, 15:43
ik gebruik hem om te sliden maar als ik even geen slide nodig heb doe ik gewoon net alsof het mijn vinger is

nielsduursma
7 mei 2006, 15:57
ik gebruik hem om te sliden maar als ik even geen slide nodig heb doe ik gewoon net alsof het mijn vinger is

wat slide je dan?? en power-akkoorden kan je niet met slide doen als je gitaar in gewone stemming staat :satisfie:

je moet je gitaar in een open E of open D zetten ofzo om echt akkoorden te kunnen spelen met slide.

tenzij je (zoals the edge vaak doet) alleen op 1 of 2 snaren met slide een melodie of solo speelt.

en als je net doet alsof het je vinger is, je moet hem dan niet op je snaren leggen natuurlijk. want met je vinger druk je je snaar over een fret heen. maar met een slide wordt de slide de fret zegmaar. dus als je je slide tussen 2 frets houdt klinkt het heel er vals ja.

reitse
8 mei 2006, 17:39
ok ik snap hel al wat ik vekeerd deed, :) bedankt!