PDA

View Full Version : Engl Fireball ???



Dude
6 mei 2006, 11:33
Mjah weer simpel vraagje...

wie heeft dr ervaringen mee, nieuw kost die maar 880 euro dus ik vroeg me af of het een waardige vervanger zal zijn voor mijn kochje...

Negative K3 fan
6 mei 2006, 12:02
inn een ver verleden eens opgespeeld, beviel me toen stukken beter dan de powerball wat betreft sound

Bins
6 mei 2006, 12:28
Ik heb em ooit eens op vrij laag volume getest. Klonk wmb. meer dan prima. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen de " brewtal high gain" stand heb geprobeerd.

gerrekat
6 mei 2006, 12:30
superamp, maar geloof nu niets van de verhalen dat hij zo anders is als de POWERBALL want het zijn precies dezelfde amps, aleen heeft de Fireball natuurlijk een kleinere eindtrap (60 watt) en zijn de kanalen 1 en 4 van de POWERBALL ook in de FIREBALL terug te vinden.

Ik vond hem super destijds, en nog steeds eigenlijk, ik heb alleen 2 goede high gain kanalen nodig.

Jeee
6 mei 2006, 12:33
superamp, maar geloof nu niets van de verhalen dat hij zo anders is als de POWERBALL want het zijn precies dezelfde amps, aleen heeft de Fireball natuurlijk een kleinere eindtrap (60 watt) en zijn de kanalen 1 en 4 van de POWERBALL ook in de FIREBALL terug te vinden.

Ik vond hem super destijds, en nog steeds eigenlijk, ik heb alleen 2 goede high gain kanalen nodig.

Fireball is een stripped versie van de Savage 60, niet van de Powerball.

Ik vond hem ook duidelijk een andere voicing hebben dan de Powerball.

AART
6 mei 2006, 12:38
Ga je niet voor de soldano dan?

LordRiffenstein
6 mei 2006, 12:44
Fireball is een stripped versie van de Savage 60, niet van de Powerball.

Ik vond hem ook duidelijk een andere voicing hebben dan de Powerball.

Inderdaad, Fireball is NIET afgeleid van de Powerball, de Fire was er al 2 jaar eerder dan de Power. Is eigenlijk eerder een afgeleide van de Screamer met wat Savage erin wat betreft het gain kanaal.

Negative K3 fan
6 mei 2006, 12:47
mja, misschien dat het van binnen wel gebaseerd is op een powerball (al lijkt me dat sterk), maar er zat toch een duidelijk verschil in wat betreft sound/karakter. ik bedoel, technisch gezien zijn een 5150, een recto en een SLO100 van binnen ook zo goed als identiek, maar het is vergelijkbaar met dna; ik dacht dat ik ooit ergens had gelezen dat het verschil wat betreft DNA tussen een mens en een vlieg maar 1% procent was...

Orpheo
6 mei 2006, 13:24
mja, misschien dat het van binnen wel gebaseerd is op een powerball (al lijkt me dat sterk), maar er zat toch een duidelijk verschil in wat betreft sound/karakter. ik bedoel, technisch gezien zijn een 5150, een recto en een SLO100 van binnen ook zo goed als identiek, maar het is vergelijkbaar met dna; ik dacht dat ik ooit ergens had gelezen dat het verschil wat betreft DNA tussen een mens en een vlieg maar 1% procent was...

tussen mens en chimpansee... een vlieg heeft uit mijn hoofd heel veel meer chromosomen.

AART
6 mei 2006, 13:29
tussen mens en chimpansee... een vlieg heeft uit mijn hoofd heel veel meer chromosomen.


mens en muis is iets van 15 %

vlieg had idd veel meer, meeste andere organismen hebben meer chromosomen dan wij dacht ik.

Mitch
6 mei 2006, 13:56
Speeddemon speelt er al jaren over, stuur die eens een PM

LordRiffenstein
7 mei 2006, 10:07
Speeddemon speelt er al jaren over, stuur die eens een PM

REmco heeft een Savage60 en dat is niet hetzelfde!!

Wormaap
7 mei 2006, 23:25
Hardstikke fijne amp! Clean kan enorm lekker klinken, en high-gain is'ie de bomb :) Hij is redelijk strak in't laag en heeft veel te veel gain aan boord (ik gebruik 40-45% voor m'n metalsound) maar hij is wel behoorlijk veelzijdig (als je je gitaarvolume en je vingers gebruikt)
Als je toevallig een keer in Maastricht en omgeving bent, kom maar langs om'm te testen ;)

Wabbie
7 mei 2006, 23:57
De Fireball is zeker een vette amp, ik weet alleen niet wat voor koch je er voor in wilt ruilen, en wat je wilt hebben qua geluid. Ik ben zelf utieindelijk voor een Powertone gegaan toen ik een fireball aan het testen was bij de TAGS.

JacksonBas
23 september 2006, 11:46
waar heb je m nieuw voor 880 euro? k zie m alleen mar voor 1075 op zn goedkoopst

Dude
23 september 2006, 13:40
zoek eens naar vriese muziek (oid) in doetinchem, zo heet die zaak geloof ik. Daar kon ik hem destijds (mei dit jaar) voor 880 euro online bestellen, ik zag afgelopen week weer van diezelfde vriese muziek advertenties op marktplaats staan dat ze een partij marshalls goedkoop verkochten.

succes

BLOK182
23 september 2006, 19:57
Inderdaad, Fireball is NIET afgeleid van de Powerball, de Fire was er al 2 jaar eerder dan de Power. Is eigenlijk eerder een afgeleide van de Screamer met wat Savage erin wat betreft het gain kanaal.
De Powerball is een uitbreiding van de Fireball:p

Davidian
24 september 2006, 12:22
zoek eens naar vriese muziek (oid) in doetinchem, zo heet die zaak geloof ik. Daar kon ik hem destijds (mei dit jaar) voor 880 euro online bestellen, ik zag afgelopen week weer van diezelfde vriese muziek advertenties op marktplaats staan dat ze een partij marshalls goedkoop verkochten.

succes

Adviesprijs: € 1195,-
Winkelprijs: € 955,-


Toch wel een verschill hoor daar bij vriese :p

state:chaos
23 maart 2007, 09:54
De Fireball is een toppie versterker. Mooi geluid en niet te zware eindtrap (60 watt). Voordeel van 60 ipv 120 (wat de powerball is) is dat je hem lekker open kan zetten. Zeker op het podium is dat een voordeel: met 120 watt begint je PA-man als snel zeuren :)

Clean kanaal levert een mooi rond en helder geluid. Scheur kanaal doet precies wat ie zegt: scheuren !!!

Als je een idee wilt hebben van hoe het ding klinkt luister dan eens naar de sounds op http://www.myspace.com/statechaos. Opgenomen met de fireball met een marshall 1960 A lead speaker (maakt heel veel uit ja, andere speakers = ander karakter in je geluid). De EQ op de fireball waren bij deze opname zo goed als standaard: dus alles ongeveer op de helft (bass, mid, high, presence enzo).

Lennartmot
18 september 2007, 13:38
Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe Fireball gekocht. Het probleem is alleen dat als ik hem een beetje open zet (gain op de helft, master op drie kwart) hij vreselijk begint te piepen.. Hoe goed ik de gitaar ook afdemp. Ik vraag me af of iemand misschien een idee heeft waardoor dit komt. Komt het door de high-gain?

gerrekat
18 september 2007, 14:52
yup ald de gain en volume hoog staan gaan amps feedbacken, probeer en goede noise gate (ISP decimator!!!) voor je amp.

Lennartmot
18 september 2007, 18:42
ja feedbacken. Maar dit is geen normale feedback meer.. gewoon non stop piepen als ik even niks aansla. Hij kan dan nog geen seconde stilblijven..

AART
18 september 2007, 20:05
microfonische preampbuis?
wissel eens een voor een de voorbuizen uit met een goede en kijk bij welke hij stopt met piepen.