PDA

View Full Version : raar bijgeluid vox ac30cc



Gitaarman21
6 mei 2006, 11:16
Hallo,

Ik heb sinds kort een ac30cc. Wanneer ik gewoon akkoorden speel hoor je het niet echt maar wanneer ik bijvoorbeeld een solo wil spelen krijg ik het bijgeluid. Het geluid zelf is wat lastig te beschrijven, maar het lijkt wel een andere toonhoogte die achter de orginele toon zit. De versterker zelf bromt ook iets wanneer ik een noot aansla. Ik gebruik overigens ook een Hot Plate attenuator. Ik weet niet of dit wat uit maakt.

Ik snap dat dit nogal een vage beschrijving is maar ik zou het op dit moment niet preciezer kunnen beschrijven. Zit dit probleem misschien in de buizen?

Gearjunkie
6 mei 2006, 11:19
Heb je al een andere gitaar gebruikt om te horen of het daarbij ook is?
Is het bij alle elementen van de gitaar?
Hoor je het ook zonder de Hot Plate attenuator?

Gewoon dingen gaan uitsluiten, kom je vanzelf het probleem tegen.

nielsduursma
6 mei 2006, 11:25
andere kabel?

Gitaarman21
6 mei 2006, 11:29
Net hot plate er tussenweg gehad en andere gitaar eraan gehad. Dit maakt geen verschil. Ik heb 2 verschillende kanalen geprobeerd met verschillende eq instellingen maar ik blijf het probleem houden.

Nog andere ideeën misschien ?

beus
6 mei 2006, 11:52
hallo,

dat zijn waarschijnlijk ghostnotes, speel je met de 22uF stand? zoja probeer de 44uF stand eens.

Aart

Negative K3 fan
6 mei 2006, 11:55
hallo,

dat zijn waarschijnlijk ghostnotes, speel je met de 22uF stand? zoja probeer de 44uF stand eens.

Aart


precies, ghost noting, niets om je zorgen over te maken.

Gitaarman21
6 mei 2006, 11:55
ik speel op 44 uF stand. Op de 22uF stand is het nog iets erger. niet veel overigens.

Gitaarman21
6 mei 2006, 11:56
Ik maak me er ook geen zorgen over. Maar het klinkt niet echt mooi... :S. Het is echt een vervelende ondertoon. Ik vraag me af of ik dan gewoon een zeikerd ben of dat jullie mijn probleem misschien iets onderschatten.

Bedankt voor de reacties trouwens :)

Negative K3 fan
6 mei 2006, 12:13
tja dan moet je erachter zien te komen hoe je het zo goed mogelijk kunt vermijden, zoals gezegd, op 44uF spelen en misschien je bias anders zetten... verder merkte ik bij mijn ac30 (geen CC) dat het effect erger werd als het volume ver open stond, dus zachter spelen. Ook verschilt het per gitaar enzo, of dat het bij het nek element erger is dan het brug element.

als je er op die manieren geen oplossing v oor kunt vinden en het stoort je nog steeds te erg, zul je op zoek moeten naar een andere amp denk ik

Gitaarman21
6 mei 2006, 12:16
Zit dit probleem dan niet eventueel in de buizen? Ik kan me niet voorstellen dat niet meer mensen dit een storend element vinden. maar ik zal eens kijken of ik het op een manier kan omzeilen..

Bedankt!

Mitch
6 mei 2006, 12:18
Nee, 't is een beetje inherent aan het ontwerp.

Gitaarman21
6 mei 2006, 12:29
Mitch Nee, 't is een beetje inherent aan het ontwerp.

die begreep ik ff niet?

Negative K3 fan
6 mei 2006, 12:45
het zou kunnen dat je het ghost noten zou kunnen beinvloeden dmv het wisselen van eindbuizen, zou je dus kunnen proberen en el84s zijn niet zo heel erg duur....

the sure thing
6 mei 2006, 13:05
... Aan het woord "ghostnote" blijkt dus dat men tot op heden niet weet hoe het komt (als de voorgaande genoemde opties geen uitkomst bieden)? Dat is toch vreemd? Anno 2006 ? Komen er in de toekomst dan amp moddellers met als optie "ghost notes" :-)

Negative K3 fan
6 mei 2006, 13:13
... Aan het woord "ghostnote" blijkt dus dat men tot op heden niet weet hoe het komt (als de voorgaande genoemde opties geen uitkomst bieden)? Dat is toch vreemd? Anno 2006 ? Komen er in de toekomst dan amp moddellers met als optie "ghost notes" :-)

fout, iedereen weet hoe het komt; is een gevolg van modulatie van een onvoldoende gefilterde voedings (hoog) spanning met het signaal

ghost slaat op het feit dat het klinkt alsof er een 2e 'spook'gitaar meespeelt.

in bepaalde modellers hebben ze geloof ik de ghost notes ook gemodellt bij bijvoorbeeld de ac30 die daarom bekend staat

nielsduursma
6 mei 2006, 13:14
ik weet niet hoor, maar in slagwerk is een ghostnote iets wat je zelf speelt om de boel mooi op te vullen/kleuren. :satisfie:

Negative K3 fan
6 mei 2006, 13:17
dan zit je hier gvd op het verkeerde forum!!!!







:)

nielsduursma
6 mei 2006, 13:19
dan zit je hier gvd op het verkeerde forum!!!!


weet ik, maar ik speel gitaar naast drummen (drummen ben ik toch wel beter in, doe het ook al langer) maar die drumforums zijn zooooooo saai. nergens humor oid. en de techniek van gitaar(pedalen/versterkers) vind ik gewoon veel interessanter.

Mitch
6 mei 2006, 13:24
... Aan het woord "ghostnote" blijkt dus dat men tot op heden niet weet hoe het komt (als de voorgaande genoemde opties geen uitkomst bieden)? Dat is toch vreemd? Anno 2006 ? Komen er in de toekomst dan amp moddellers met als optie "ghost notes" :-)

Bij Line 6 hebben ze inderdaad serieus overwogen of ze dat er in moesten stoppen of niet.