PDA

View Full Version : beginnersvraag



Danielll
5 mei 2006, 22:45
Hi iedereen,

Ik speel nog niet zolang elektrisch gitaar, maar ik heb al best wel veel akkoorden redelijk onder de knie, maar is dit genoeg om een beetje mee te kunnen komen als slaggitarist bij een beginnend bandje? Want wat doet een slaggitarist precies? Kort gezegt: gewoon akkoorden aanslaan?

Het klinkt een beetje dom, maar ik heb er nog niet zo veel verstand van, dus ik zou het zeer waarderen als jullie antwoord konden geven op mijn vraag.

MichaelSS
5 mei 2006, 22:49
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben. Als mensen even terugkijken, weten ze ook dat hun ooit zijn begonnen met slagwerk.

Denk dat je best bij een bandje kan komen. Natuurlijk geen pro ultra 13373 band, maar een beginnerbandje zou wel moeten lukken.

bat
5 mei 2006, 23:04
Gewoon doen. Is ontzettend leuk én leerzaam.

In mijn eerste bandje was onze zanger de enige die gitaarles had gehad en al een paar jaar speelde... en hij speelde géén gitaar in die band! Ik had net 2 jaar gitaarprutsen achter de rug, de tweede gitarist net een jaar (en die had alleen een electro-akoestische gitaar... wij speelden 'grunge'). De bassist kocht zijn bas 2 dagen voor de eerste oefensessie.

Een half jaar later hadden we ons eerste optreden, anderhalf jaar later speelden we elk weekend 1-3 keer en werden we gevraagd in plaats van zelf te moeten bedelen om optredens. In die tijd zijn we echt met sprongen vooruit gegaan qua speeltechniek.

the sure thing
14 mei 2006, 22:01
+1: in de praktijk leer je zoveel meer! Gewoon in een bandje gaan spelen.

Gear Slut
22 augustus 2006, 05:17
Wat doet een slaggitarist? Nou ja dus, onder andere akkoorden slaan. maar ook tokkelen en riffjes spelen; de mogelijkheden zijn oneindig. Ik weet niet of het boek nog te koop is maar Chord Chemistry van Ted Green is een van de klassiekers als het gaat om begeleiden; anders is De Gitaar van Ralph Denyer een leuk boek. De Beatles begonnen ook toen ze net drie akkoorden konden spelen dus waarom jij niet!

JasonX
22 augustus 2006, 11:02
Wil prima :) ik ging ook na 3 maand in een beginnersband, en tis altijd handig om ervaring op te doen

-=JEROEN=-
22 augustus 2006, 11:43
kijk eens of er ergens in de buurt misschien een popworkshop is

dan leer je onder begeleiding van een (semi)prof samen spelen met andere beginners