PDA

View Full Version : Dikke vingertop(pen)



Postov
5 mei 2006, 23:42
Ben nu sinds 4 maandjes bezig met gitaren spelen, maar ik merk dat ik een beetje met het volgende zit. Met name mijn middelvinger raakt regelmatig de onderliggende snaar. Dan is dit vaak het zachte kussengedeelte van je vinger, het gedeelte dat de tafel raakt als je je hand er gewoon vlak op legt.

Is dit gewoon een kwestie van puur trainen? Ik kan me voorstellen dat het iets helpt, maar zelfs wanneer mijn vinger kaarsrecht op de hals staat, hoef ik maar iets te bewegen of ik raak de onderliggende snaar. Zijn hier geen touwtjes of dergelijke dingen voor om je vingertoppen wat smaller te maken :)

MichaelSS
5 mei 2006, 23:52
Ik had dit ook altijd. Net als de G die ik nooit kon pakken.

Naja gewoon oefenen. Heb er nu geen last meer van. Mischien vallen je vingers er wel door af :hippie:

meul
8 mei 2006, 00:25
Ben nu sinds 4 maandjes bezig met gitaren spelen, maar ik merk dat ik een beetje met het volgende zit. Met name mijn middelvinger raakt regelmatig de onderliggende snaar.

Dit zie je veel bij mensen die net beginnen met spelen.
je vingers moeten een beetje gebogen zijn en de bovenste vinger kootjes moeten een soort van loodrecht naar je snaren wijzen.

dit is en beetje moeilijk uit te leggen hoe je dit oefend, dit is een motorisch gevoelsmatig dingetje. uiteindelijk lost dit bij iedereen die gewoon doorgaat met spelen vanzelf op, je handen gaan namelijk onbewust de meest confortabele stand vanzelf aannemen. geen zorgen dus!

gr,
j