PDA

View Full Version : G&L Tribute



Angel
5 mei 2006, 21:40
Kan iemand mij zijn bevindingen doorgeven van:

G&L Tribute ASAT Special Semi-Hollow
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/assh.jpg

en/of de G&L Tribute Classic Semi-hollow
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/tribute.jpg

THX

Angel
6 mei 2006, 13:08
Niemand?????

Rock&Roll
6 mei 2006, 14:26
Ik heb nog een Tribute Asat special gehad en dat was een hele fijne gitaar. Die speciale high output elementen waren niet direct mijn ding, maar qua bespeelbaarheid en afwerking was die gitaar echt super. Mooi hout id body, niet te zwaar, geen overlakte nek zoals bij sommige goedkopere tele's,... Echt de moeite waard om te overwegen, en in dezelfde prijsklasse als fender mex teles...(Ik weet zelfs een heel goed adres om ze te halen, maar dat is voor jou misschien wat ver...) :sssh:

koennie
6 mei 2006, 14:38
De 'L' van G&L staat toch voor Leo Fender? Bij mijn weten zijn deze gitaren door DE man gemaakt. Het zal dus wel goed zitten denk ik zo. Laatst sprak ik iemand die zei dat als je een echte originele strat zou willen, zoals ze vroeger gemaakt werden je een G&L moet kopen. Deze gitaren worden namelijk gemaakt in de fabriek waar vroeger de echte Fenders gemaakt werden in 1950-1960 geloof ik. Toen Leo dus nog de eigenaar was van 'Fender'

imlikeajungle
6 mei 2006, 16:49
Niemand?????


Ik heb alleen ervaring unplugged, maar kan wel vergelijken met de USA G&Ls, en ik zeg je onmiddellijk: voor de nieuwprijs van deze Tributes kan je tweedehands een USA scoren met wat zoeken. G&L USA is geen zak waard tweedehands, rond de prijs van een USA Fender Std, maar in mijn weliswaar beperkte ervaring met USA Fender vele malen beter. Ik heb lang getwijfeld over een deal om een G&L Asat met die P90s te kopen, ik had de gitaar in kwestie al eens bespeeld en dat was het vetste rockmonster dat ik ken.
Als ik aan de tele ga, zoek ik wel een mooie G&L. De Tributes zijn goed, maar je krijgt waar je voor betaalt: middenklasse.

bat
6 mei 2006, 16:57
De 'L' van G&L staat toch voor Leo Fender? Bij mijn weten zijn deze gitaren door DE man gemaakt. Het zal dus wel goed zitten denk ik zo. Laatst sprak ik iemand die zei dat als je een echte originele strat zou willen, zoals ze vroeger gemaakt werden je een G&L moet kopen. Deze gitaren worden namelijk gemaakt in de fabriek waar vroeger de echte Fenders gemaakt werden in 1950-1960 geloof ik. Toen Leo dus nog de eigenaar was van 'Fender'
Klok, klepel...

Inderdaad de L in G&L is van Leo Fender. Dit was z'n tweede bedrijfje nadat hij Fender had verkocht. Eerst nog MusicMan en daarna G&L dus.

Leo Fender heeft in al die bedrijven zijn ontwerpen en ideeën steeds verfijnd. De 'strat' van G&L is dan ook als het ware een verder onwikkelde versie van die van MusicMan en de 'echte'. En dus niet zoals ze die vroeger maakten.

Wel goede instrumenten, die USA G&L's. De Tributes zijn de aziatische variant. De boel wordt daar in elkaar gezet, maar de elementen komen uit de USA. Ook dat zijn geen slechte instrumenten.