PDA

View Full Version : Schoonmaak vraag!



Axelll
5 mei 2006, 21:09
He,

Ik heb vandaag 'Guitar Polish Gloss' gekocht. Dit heeft de verkoper mij geadviseerd, volgens hem kon ik het voor mn hele gitaar gebruiken (inclusief de hals enzo).

Nu gaat het om dit product van GHS:

http://www.bigbillmorganfield.com/pages/626641/guitar_gloss.jpg

Nu was ik op I-net aan het kijken en vond ik juist op de webiste dat het juist voor de hardware en slagplaat was.

Nu is de vraag: Wie heeft dit spul ook, en kan mij vertellen wat ik hier precies mee kan schoonmaken en Hoe?! (dus op wat voor doek en hoeveel enzo?

Bij voorbaat dank!

nielsduursma
5 mei 2006, 21:18
guitar gloss, staat hoogstwaarschijnlijk op de verpakking:roll: maargoed, gewoon beetje op een doekje doen, gewoon over je gitaar wrijven, en dan evt. afvegen met een schone doek.

Axelll
5 mei 2006, 21:25
En is het ook te gebruiken voor de hals?

nielsduursma
5 mei 2006, 21:47
wat verta jij onder hals? de toets (gelakt of ongelakt of geolied?) of de achterkant (gelakt of ongelakt of geolied?)

zijn deze gelakt, ja dan kan het. in geval van de andere 2 mogelijkheden zou ik het even niet weten.

Axelll
5 mei 2006, 21:48
De toets en de achterkant zijn beide geolied vandaar dat ik de vraag stel :)

DarknessAwaits
6 mei 2006, 11:46
Dan zou ik het niet doen. Misschien gaat het best, maar ik zou toch voor wat Lem-Oil gaan om het hout te voeden.

Wouter!
6 mei 2006, 11:50
Ik gebruik hetzelfde spul, maar ik heb hem nog nooit voor de hals gebruikt, alleen voor de body en de slagplaat.

Basseytje
6 mei 2006, 13:01
misschien een egte noob vraag maar waarom moet je je gitaar schoohouden??? ik heb nooit m'n gitaar schoongemaakt wel m'n toets met een vochtig doekje maar verder nooit iets.

nielsduursma
6 mei 2006, 13:04
misschien een egte noob vraag maar waarom moet je je gitaar schoohouden??? ik heb nooit m'n gitaar schoongemaakt wel m'n toets met een vochtig doekje maar verder nooit iets.

waarom wassen mensen hun auto??

ook zoiets. ik maak eigenlijk bijna nooit m'n gitaar schoon, soms als ik er een tijdje niet op heb gespeeld wel, of als hij echt vies is.

DarknessAwaits
6 mei 2006, 13:17
De toets schoonmaken/olieën bij iedere keer dat je een nieuw setje snaren erop zet is bij mij standaard geworden. Zo droogt je hout niet uit, en het ziet er weer wat netter uit dan die vuile vette aanslag.

nielsduursma
6 mei 2006, 13:21
De toets schoonmaken/olieën bij iedere keer dat je een nieuw setje snaren erop zet is bij mij standaard geworden. Zo droogt je hout niet uit, en het ziet er weer wat netter uit dan die vuile vette aanslag.

maar dat zijn standaard dingetjes waardoor je gitaar langer meegaat. beetje vergelijken met een grote beurt voor je auto.

net als afstellen.