PDA

View Full Version : WSC Pickups



SilverFoo
5 mei 2006, 19:53
De search kwam niet echt met resultaten dus dan maar eventjes een berichtje. Op de voxhumana site kwam ik WSC pickups tegen, maar eigenlijk weet ik hier niet zoveel van. Het schijnt een goede prijs/kwaliteitsverhouding te zijn, ten opzichte van Seymour Duncan en Dimarzio. Ik zit erover te denken om een van die humbuckers in single coil formaat van WSC te kopen, om wat extra punch uit mijn strat te fabriceren. Goed alternatief? Of niet? Wie kent WSC? Ervaringen?

G.G.
6 mei 2006, 09:19
Ik heb net zo'n rails in een strat gezet. kwaliteit vond ik echt geweldig. Enige nadeel was dat ik mijn slagplaat een heel klein beetje uit moest vijlen.
Maar voor het geld izjn ze echt super.

SilverFoo
6 mei 2006, 10:24
Bedankt voor je reply, wat voor sound moet ik aan denken? Beetje dimarzio like?

G.G.
6 mei 2006, 10:28
Bedankt voor je reply, wat voor sound moet ik aan denken? Beetje dimarzio like?

Tsja.. moelijke vraag omdat ieder element in iedere gitaar anders klinkt.

Output is niet absurd hoog, past dus wel bij andere stratelementen op midden en hals. Rails is redelijk helder en warm van klank zonder echt schel te zijn.

the sure thing
6 mei 2006, 19:31
He SilverFoo, ik heb nog een setje WSC strat elementen liggen voor je. Ik heb ze ongeveer 10 jaar geleden gekocht bij Vox Humana. Ik weet niet meer precies het type, in ieder geval geinspireerd op de fender '63 elementen. Doen het prima. zien er ook nog zeer goed uit. Als je ze wil, stuur een PM'ejte. Ze mogen voor EUR 35,- als setje van 3 weg. Kun je geen buil aan vallen!

hendrix2
6 mei 2006, 19:43
heb zelf een gitaartje waar WSC elementen inzitten en ik moet zeggen dat deze heel erg goed klinken. Klank is inderdaat moeilijk te omschrijven, maar ze zijn in ieder geval van goede kwaliteit.

SilverFoo
7 mei 2006, 17:19
He SilverFoo, ik heb nog een setje WSC strat elementen liggen voor je. Ik heb ze ongeveer 10 jaar geleden gekocht bij Vox Humana. Ik weet niet meer precies het type, in ieder geval geinspireerd op de fender '63 elementen. Doen het prima. zien er ook nog zeer goed uit. Als je ze wil, stuur een PM'ejte. Ze mogen voor EUR 35,- als setje van 3 weg. Kun je geen buil aan vallen!


Bedankt voor het aanbod maar ik denk erover om een van die hotrail ripoffs van WSC aan te schaffen, voor wat extra punch.

eng elfjuh
7 mei 2006, 17:30
ik heb er nog wel een liggen, pm me maar als je belang hebt

G.G.
9 mei 2006, 09:36
Heb ff voor je een klein stukkie ingespeeld om een idee te krijgen van de WSC rails pick-up.

Let niet op de kwaliteit. Is met een mobieltje, balancerend op mijn knie gedaan.

WSC zit in een imitatie strat uit de jaren 70 met een esdoorntoets. Hoe er rekening mee dat ie natuurlijk in iedere andere gitaar anders klinkt, en dat versterker, (mijn gebrekkige techniek) en effecten ook het geluid bepalen.

Link verwijderd, deed het niet. Zie volgende post:

G.G.
9 mei 2006, 11:01
Linkje was niet goed, deze doet het wel als het goed is:

http://www.esnips.com/doc/d0010bdd-e293-4f8c-a47d-342faae9bc14/little-wing.wav