PDA

View Full Version : Stickers op gitaar



Jay75
5 mei 2006, 16:09
Ik wil mijn gitaar wat opfleuren door er een leuke sticker op te plakken, maar beschadigd de lak dan niet mocht ik m er ooit af willen halen of verkopen?

www.posterpop.com staan erg coole rock$roll stickers namelijk :D

En neej, is niet zonde, i like it!

STW
5 mei 2006, 16:41
kan er gewoon op

guitartub
5 mei 2006, 16:53
Zou het niet doen, krijg je geheid SPIJT van.

Vind je die stickers COOL, plak ze dan op je koffer, gigbag, hoes, studieboek, tekstenboek etc, maar NOOIT op je gitaar.

crazylay
5 mei 2006, 16:53
stom.. maja wat je zelf leuk vind he.
pimp hem dan op met wat nieuwe goed uitziende hardware ofzo.
vind ik zelf veel mooier dan.

STW
5 mei 2006, 17:01
deze sticker vind ik helemaal goed (die gitaar ook trouwens):
http://www.bettieserveert.com/photo/barestrippednaked/zwolle34.jpg

Micro-e
5 mei 2006, 18:09
Ik plak alleen stikkers op me akoustische, dat staat wel tof bij/in het kampvuur.
Op mn electrische ga ik er denk spijt van krijgen.
:rockon:

bon_jovi
5 mei 2006, 18:24
Zou het zelf ook nooit doen, maar das ieder zn keuze hé

Random_hero
5 mei 2006, 18:31
deze sticker vind ik helemaal goed (die gitaar ook trouwens):
http://www.bettieserveert.com/photo/barestrippednaked/zwolle34.jpg

Wat is daar nou goed aan :/

Jay75
5 mei 2006, 18:39
Ik wil m op mn gretsch plakken :P

Dus als t er gewoon af kan geen probleem!

Thanks

Peter Visser is best wel cool hehe

frekie
5 mei 2006, 19:36
Post alleen geen foto van je bestickerde gitaar, dan word je hier volledig afgebrand...http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWAL2.jpg

Blen-D*?
5 mei 2006, 19:54
peace teken op je gitaar GEWELDIG!!! :hippie:

gewoon doen alleen dan op je akoestische das toch wel wat btr :satisfie:

Aimé
5 mei 2006, 20:10
Ik zou er enkel op de slagplaat kleven...en als jet doet, je sticker verschillende keren op andere voorwerpen plakken en aftrekken, dan vermindert de sterkte van je lijm, mss iets minder schade als jet beu bent...

Cris
5 mei 2006, 20:27
Stickers zijn voor kids man.

Niet erop plakken. Als je een mooiei gitaar heb is dat zonde.

Blen-D*?
5 mei 2006, 20:35
das waar :satisfie:

Bram+
5 mei 2006, 20:40
In water neuken kikkers, thee en stickers zijn voor flikkers.

of zo.

Bron: Vulvasonic

Als je persé stickers op je gitaar wil plakken: ga je gang, maar kom dan niet over een half jaar met een thread van 'hoe krijg ik die lijmresten van mijn gitaar?'

Edit:
Oja, voor op de lange baan, het stukje onder de sticker kleurt vaak niet mee als de lak verkleurt door licht/nicotine etc. Als je 'm eraf haalt, houd je dus vaak een vlek over. Da's niet alleen ontzettend vintage, maar sommige mensen vinden het ook nog eens ontzettend lelijk. Houd er rekening mee dus.

Wouter J
5 mei 2006, 21:20
Niet te geloven zeg wat een gedoe, sticker resten komen er super gemakkelijk af als je gewoon wat nagellak remover gebruikt, de lak zelf van de gitaar lijdt er niet onder.

En voor de mensen die vinden dat stickers het geluid aantasten: BULLSHIT! Hoe dik denk je dat die laklaag zelf is? Zeker anderhalve milimeter dus een sticker van niet eens een derde van die dikte zal het geluid echt niet aantastten.

Bram+
5 mei 2006, 21:23
Dan is het nog steeds lelijk toch?

Malle Eppie
5 mei 2006, 21:28
Gewoon volplakken die hap!

http://www.geocities.com/slayer_slipknot_666/jeff.jpg

Wouter J
5 mei 2006, 21:28
Dan is het nog steeds lelijk toch?

"Beauty is in the eye of the beholder"

als fabrikanten zoals Fender al voor beschadigde modellen uitbrengt dan denk ik niet dat wat stickers en plekken waar ze zaten zoveel verschil uit maken.

Bram+
5 mei 2006, 21:32
"Beauty is in the eye of the beholder"

als fabrikanten zoals Fender al voor beschadigde modellen uitbrengt dan denk ik niet dat wat stickers en plekken waar ze zaten zoveel verschil uit maken.
Hehe het blijft een discussion board hier natuurlijk. Maar niemand had het er over dat je geluid ervan achteruit ging toch?

AART
5 mei 2006, 21:59
stickers krijg je er altijd weer af.

op mijn RGT zat er eentje, maar die is nu verplaatst naar mijn RG 470, die nu helemaal onderzit.

Maar ik vind het wel karakter hebben, mits niet loos volgeplakt en als het je prutsgitaar is maakt het al helemaal niet uit.

crazylay
5 mei 2006, 22:00
lijm ;; vreet 8-|

Jay75
5 mei 2006, 23:41
Geen prutsgitaar, Gretsch Hotrod! ;)

http://www.posterpop.com/merchandise/cartitems/vrs13.html

Tis al gedaan, ze zit erop !!

Jax
6 mei 2006, 08:43
Fotoo!! Fotoooo!!

pippydude
6 mei 2006, 12:29
als je een sticker erop plakt, en je vindt het niet mooi, haal hem er dan meteen, ja meteen, weer af. die lijm vreet nl door de lak heen. mijn pa heeft hier een dikke Martin staan, is een slordige €3000 waard, maar iemand heeft er een keer een setlist opgeplakt met plakband, 1 optreden en je ziet het nog steeds, na zo'n 25 jaar...
mee oppassen dus.

AART
6 mei 2006, 13:08
ligt ook aan de lak.

Op mijn RGT heeft een maand of 4 een sticker opgezeten, zie je niks van.

Op mijn oude gsa had 1,5 een sticker gezeten, na die tijd eraf gehaald vanwege ruil/verkoop, zag je niks van.

nielsduursma
6 mei 2006, 13:10
ligt ook aan de lak.

Op mijn RGT heeft een maand of 4 een sticker opgezeten, zie je niks van.

Op mijn oude gsa had 1,5 een sticker gezeten, na die tijd eraf gehaald vanwege ruil/verkoop, zag je niks van.

1,5 wat? seconde, lichtjaar??:???:

AART
6 mei 2006, 13:26
jaar, sorry

FruscianteFan
6 mei 2006, 13:45
1,5 wat? seconde, lichtjaar??:???:lichtjaar geeft een afstand en niet een tijd aan

nielsduursma
6 mei 2006, 13:48
lichtjaar geeft een afstand en niet een tijd aan

[edit] lichtjaar is toch de tijd dat licht erover doet om van de zon naar de aarde te komen? ofzo?, het is iig wel erg veel en lang :hippie:

was ook niet echt serieus bedoelt... ik zat alleen te twijfelen tussen maanden en jaren. maargoed het is dus jaren.

en stickers, tsja een pin-up sticker op een rockabilly gitaar vind ik nog wel kunnen, maar anders niet eigenlijk.

Jesse v.d
6 mei 2006, 13:56
[edit] lichtjaar is toch de tijd dat licht erover doet om van de zon naar de aarde te komen? ofzo?, het is iig wel erg veel en lang :hippie:

was ook niet echt serieus bedoelt... ik zat alleen te twijfelen tussen maanden en jaren. maargoed het is dus jaren.

en stickers, tsja een pin-up sticker op een rockabilly gitaar vind ik nog wel kunnen, maar anders niet eigenlijk.

lichtjaar is de afstand die het licht in een jaar maakt. Van aarde naar de zon duurt geloof ik 8 seconden ;).

nielsduursma
6 mei 2006, 13:58
lichtjaar is de afstand die het licht in een jaar maakt. Van aarde naar de zon duurt geloof ik 8 seconden ;).

dus eigenlijk is lichtjaar, en jaar in TIJD hetzelfde :satisfie:

Rude Perception
6 mei 2006, 14:03
lichtjaar is de afstand die het licht in een jaar maakt. Van aarde naar de zon duurt geloof ik 8 seconden ;).
8 minuten;)

fullorder
6 mei 2006, 14:19
dus eigenlijk is lichtjaar, en jaar in TIJD hetzelfde :satisfie:

tijd is relatief, maar een lichtjaar duurt toch echt een jaar :D

en inderdaad de zon is 8 minuten ver weg, heb er net nog even een terrasje gepakt 8-)

koennie
6 mei 2006, 14:26
boeie! t is hier toch geen kosmonautenboard?

ik wil een foto zien!

Bram+
6 mei 2006, 15:38
Een lichtjaar is geen tijdseenheid maar een afstand, ongeveer 9,5 biljoen kilometer als ik het goed onthouden heb. Terug naar de schoolbankjes!

rscalex
6 mei 2006, 16:08
Een lichtjaar is een lengtemaat die wordt gebruikt in de astronomie. Een lichtjaar is geen eenheid van tijd. Het is de afstand die licht aflegt in één jaar: ongeveer 9,46 × 1012 kilometer (9,46 petameter). Om precies te zijn is een lichtjaar gedefinieerd als de afstand die een foton zou afleggen in vrije ruimte, oneindig ver weg van elk zwaartekrachtsveld en magnetisch veld in één Juliaans jaar (365,25 dagen van elk 86.400 seconden). Omdat de lichtsnelheid in vacuüm per definitie exact gelijk is aan 299.792.458 m/s is een lichtjaar exact gelijk aan 9.460.730.472.580.800 m.

Het lichtjaar wordt vaak gebruikt om de afstand tot sterren, sterrenstelsels en andere objecten in het heelal aan te duiden. In de astronomie wordt voor zulke afstanden echter vaker de parsec gebruikt, die gedefinieerd is als de afstand op welke een object een parallax van één boogseconde genereert als het geobserveerde object zich één astronomische eenheid zou verplaatsen loodrecht op de zichtlijn van de waarnemer. Een parsec is ongeveer gelijk aan 3,26 lichtjaar. De voorkeur wordt gegeven aan de parsec omdat deze gemakkelijker kan worden afgeleid uit en vergeleken met gegevens uit observaties. Bij het algemene publiek buiten wetenschappelijke kringen wordt de term lichtjaar echter vaker gebruikt.

Een lichtjaar is ook gelijk aan 63.241 astronomische eenheden (AE).

Eenheden gerelateerd aan het lichtjaar zijn de lichtminuut en lichtseconde, de afstand die het licht aflegt in vacuüm in respectievelijk één minuut en één seconde. Een lichtminuut is gelijk aan 17.987.547.480 m. Omdat licht per seconde een afstand van 299.792.458 m aflegt, is een lichtseconde gelijk aan 299.792.458 m.

ziezo nu weten we het allemaal :p

Bins
6 mei 2006, 16:58
Zolang het vinyl stickers zijn, en de lak van het caliber "made in korea" onverwoestbaar is, krijg je ze er zo af. Beetje contactspray en een zachte doek voor evt lijmresten. Ik heb een gitaar die helemaal ondergestickerd was met een beetje "elbow-grease" weer helemaal schoon gekregen. Alleen die papier-stickers zijn echt kut. Onder al die stickers was de laklaag nog als nieuw gebleven na 8 jaar misbruik! Dat was bonus bij het verkopen.
Op een dure gitaar met delicate lak zou ik er niet aan beginnen.. Lijkt me iets te veel risico.

Axelll
6 mei 2006, 17:02
Wat interessant al dat lichtjaar gezeik!!!!!


























:dontgeti:

nielsduursma
6 mei 2006, 17:07
Wat interessant al dat lichtjaar gezeik!!!!!


snap je het nu nog niet?!?!?!:???:
en als je het niet snapt (in welke klas zit je dan?)

gitaar-z
21 oktober 2006, 15:15
Als je nou een afgeragte remake van een Stratocaster bijv het merk van Legend of Amuse oke.. Dan is het vet , maak je een punk of metal gitaar.. Maar als je nou een mooie Ibanez, ESP, Gibson of Fender of een nieuwe wat dan ook hebt dan zou ik het echt niet doen..

iwamoto
21 oktober 2006, 15:23
even snel tussendoor, ik hou niet van stickers op de body, toch heeft mn oude strat er een gekregen:
http://img168.imageshack.us/img168/1660/stratqx9.png
maar deze stickers heeft ook een betekenis, het is mijn 1e, en mijn naam begint met een C, dus C1, dat paste wel vond ik :)

Axelll
21 oktober 2006, 15:28
snap je het nu nog niet?!?!?!:???:
en als je het niet snapt (in welke klas zit je dan?)

Pisvlek, het ging der niet om of ik snapte of niet maar het ging erom dat ik het totaal niet interessant vond. Het is een gitaarforum klootviool.

nielsduursma
21 oktober 2006, 15:38
Pisvlek, het ging der niet om of ik snapte of niet maar het ging erom dat ik het totaal niet interessant vond. Het is een gitaarforum klootviool.
:seriousf: :seriousf:

Slevin
21 oktober 2006, 16:38
'Maar ik bats wel met je moeder' , voor de kenners :seriousf:

Stickers vind ik ook maar niets, hou me gitaar liever clean. Net zoals opzettelijk relic-en me niets lijkt :)

plingploing
21 oktober 2006, 23:12
tijd is relatief, maar een lichtjaar duurt toch echt een jaar :D

en inderdaad de zon is 8 minuten ver weg, heb er net nog even een terrasje gepakt 8-)

Op míjn brommer 7 minuten! Relatief he?

JimiDylan
21 oktober 2006, 23:23
ik wou dit ook gaan doen, weet iemand een bedrijfof iets waarmee je plaatjes tot stickers kan maken? :hippie:

Orpheo
21 oktober 2006, 23:30
tijd is relatief, maar een lichtjaar duurt toch echt een jaar :D




tijd is relatief ten opzichte van de diverse observatoren ja. maar dat een lichtjaar een jaar DUURT is kul. t hangt namelijk af van je snelheid. is zoiets zeggen als 'een kilometer duurt een minuut'.

Flipkoos
22 oktober 2006, 02:01
Het is een gitaarforum klootviool.

eeeeeuhm...www.vioolnet.nl....?

Hectische Hector
22 oktober 2006, 13:40
ik wou dit ook gaan doen, weet iemand een bedrijfof iets waarmee je plaatjes tot stickers kan maken? :hippie:

je gaat naar een computerwinkel, koopt er stickers waarop je kan printen, je gaat naar je map met plaatjes, klik op print en hupsakee! ;)
heb ik vorige week net zelf gedaan, nu moet ik em alleen nog op m'n gitaar kleven :), die staat thuis, en ik zit op kot, van zodra het in orde is zal ik wel foto's posten.

Realeigo
22 oktober 2006, 13:47
Als je een gitaar gaat pimpen met stickers dan moet je n Fernandes Strat kopen!

;)

Anders is het dood en dood zonde, maar ik ben zelf wel van plan om een nieuwe slagplaat voor mn squier te kopen en daar een Airbrush artist op los te laten, dat is stukken mooier!

Zino Z
22 oktober 2006, 13:57
ik vind het niet altijd zonde...

http://www.thebluesatemyhomework.com/srv.jpg

...maar meestal wel...

Vonk
22 oktober 2006, 13:59
http://img155.imageshack.us/img155/4357/naamlooskb7.jpg

Zo benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Hectische Hector
22 oktober 2006, 14:06
ik weet niet of iemand billy bacon & the forbidden pigs (tex/mex rockabilly) kent, maar hun vorige gitarist jerry 'hot rod' demink, heeft z'n bijnaam dus op z'n gitaar, ik vind het er wel zeer cool uitzien :)
http://www.hotroddemink.com/photos/jerrysmad.jpg
(duidelijkste foto die ik kon vinden)

shredbeast
6 januari 2008, 11:34
'k zou de sticker enkel plakken op het plakaat dat er op hangt (= niet zo definitief) en is het toch beschadigt achteraf koop je gewoon een nieuwe met een heftige look enzo^^

cheers° :speed:

rock 'n roll
6 januari 2008, 11:45
je bent net te laat voor bump van het jaar hoor :hippie:

Rouzy
6 januari 2008, 11:55
http://www.sonicyouth.com/mustang/eq/gtr66h.jpg

:dontgeti:

Squier4ever
6 januari 2008, 12:59
'k zou de sticker enkel plakken op het plakaat dat er op hangt (= niet zo definitief) en is het toch beschadigt achteraf koop je gewoon een nieuwe met een heftige look enzo^^

cheers° :speed:

welkom hier maar t is nergens voor nodig om het topic te bumpen met zo'n reactie. dit is een beetje out of date.

Wiellem
6 januari 2008, 13:25
Tom Morello vindt ik wel een toffe gitaar emt stickers hebben, ws al vaker gepost.

http://www.unplugged-cafe.org/images/2/2d/Tommorello.jpg

GibsUn
6 januari 2008, 13:35
lichtjaar is de afstand die het licht in een jaar maakt. Van aarde naar de zon duurt geloof ik 8 seconden ;).

minuten...

edit: ok was al gezegd :)

chubbyfan
6 januari 2008, 13:56
De afstand van de zon ten opzichte van de aarde is 8 lichtminuten ,is dus 60 keer 300000 keer 8,is dus 144000000 kilometer :o

Jellyfish00
6 januari 2008, 17:56
dit slaat helemaal nergens meer op!

YannickH
6 januari 2008, 18:00
plak anders je achterkant helemaal vol van je gitaar ofzo:p

pussyblaster
6 januari 2008, 18:22
Ik had eerst een blanke alexi 200, maar ik heb er wat pinstripes op geplakt, en oordeel zelf maar of je m lelijker vind.

http://aycu29.webshots.com/image/41108/2003957391231896820_rs.jpg

YannickH
6 januari 2008, 18:25
gvd kerel!Je deed me schrikken!!!Ik dacht dat dat een nieuwe signature van Alexi was ofzo joh:pMaar je hebt ze zelf gemaakt :satisfie: Hoe speelt di 200?

barno
6 januari 2008, 18:28
niet mijn model gitaar maar wel goed gedaan!, pinstriping is trouwens wel wat anders dan fucking stickers

YannickH
6 januari 2008, 18:30
niet mijn model gitaar maar wel goed gedaan!, pinstriping is trouwens wel wat anders dan fucking stickers

Inderdaad en ze zijn heeeeeeeeeeeeeeeel mooi op rr modellen

pussyblaster
6 januari 2008, 18:43
haha, mijn pa heeft een reclamebureau waar ze onder andere auto's beplakken, dus dit was een eitje.

Maar ik vind die gitaar wel goed spelen, zeker goed voor metal. maar staand spelen is een beetje kut omdat ik dan de hoge frets niet goed kan halen. godzijdank dat die inkeping er zit anders had ik niet eens hoger kunnen komen dan de 17 e fret, alleenb dit ligt misschien meer aan mijn manier van spelen dan de gitaar zelf :P

De klank met distortion is echt gewéldig, Maar als je dingen zoals dire straits ofzo wilt spelen pak ik toch naar mijn good old telecaster. want clean spelen op een alexi signature is niet zo mooi.


en nee, interpunctie is inderdaad niet mijn ding.

Luke-wannabe
6 januari 2008, 18:52
niet mijn model gitaar maar wel goed gedaan!, pinstriping is trouwens wel wat anders dan fucking stickers
't zijn tog ook gewoon stickers....

Squier4ever
6 januari 2008, 18:55
Ik had eerst een blanke alexi 200, maar ik heb er wat pinstripes op geplakt, en oordeel zelf maar of je m lelijker vind.

http://aycu29.webshots.com/image/41108/2003957391231896820_rs.jpg

je had een lelijke gitaar en nu nog steeds....

pussyblaster
6 januari 2008, 19:00
1,5 wat? seconde, lichtjaar??:???:

Lichtjaar is afstand slimmerik
Wel lache :D

Squier4ever
6 januari 2008, 19:06
Lichtjaar is afstand slimmerik
Wel lache :D

volgens de formule V= s/t is er toch weldegelijk een verband tussen tijd en afstand dus indirect is afstand ook tijd.

chubbyfan
6 januari 2008, 19:26
volgens de formule V= s/t is er toch weldegelijk een verband tussen tijd en afstand dus indirect is afstand ook tijd.
niet volgens de kwantummechanica :chicken:

Squier4ever
6 januari 2008, 19:27
niet volgens de kwantummechanica :chicken:

dat heb ik nooit gehad en ben er blij om ook.

pussyblaster
6 januari 2008, 19:52
niet volgens de kwantummechanica :chicken:

Verzin je dat woord nou ter plekke?

barno
6 januari 2008, 19:54
't zijn tog ook gewoon stickers....

gewone stickers staan meestal plomp op een gitaar omdat ze totaal andere of gewoon geen vormtaal hebben. Pinstripes zijn ontworpen in funtie van het specifieke model gitaar en accentueren vaak de curves bij fifties lookers en de hoeken bij hardrockers etc...

Squier4ever
6 januari 2008, 19:56
Verzin je dat woord nou ter plekke?

nee het bestaat echt ook wel bekend als quantummechanica.

Wiellem
6 januari 2008, 20:42
Ik had eerst een blanke alexi 200, maar ik heb er wat pinstripes op geplakt, en oordeel zelf maar of je m lelijker vind.

http://aycu29.webshots.com/image/41108/2003957391231896820_rs.jpg

Zitten er LEDjes bij de frets of lijkt dat maar?

Azrael
6 januari 2008, 20:54
niet volgens de kwantummechanica :chicken:

Klopt maar daar wordt eigenlijk geen echte afstand overbrugt want er wordt geen snelheid bereikt. Het gaat om electronen die twijfelen waar ze moeten zitten en plotseling besluiten om toch maar op een andere plek neer te planten.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik er weinig van af weet verder (niet mijn vak).

Azrael
6 januari 2008, 20:55
Zitten er LEDjes bij de frets of lijkt dat maar?

Nee, gewoon schittering met infrarood vervuiling.

chubbyfan
6 januari 2008, 21:08
Klopt maar daar wordt eigenlijk geen echte afstand overbrugt want er wordt geen snelheid bereikt. Het gaat om electronen die twijfelen waar ze moeten zitten en plotseling besluiten om toch maar op een andere plek neer te planten.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik er weinig van af weet verder (niet mijn vak).
ja plotseling,dus direct,zonder zich wat aan te trekken van onze regeltjes over ruimte en tijd :o
(what the bleep do we know)

Azrael
6 januari 2008, 22:28
ja plotseling,dus direct,zonder zich wat aan te trekken van onze regeltjes over ruimte en tijd :o
(what the bleep do we know)

Ohja, die moet ik eens kijken. Youtube stond dat op dacht ik....

Bij nader inzien. De film krijgt belabberde recensies en er blijkt weinig van waar te zijn. Denk niet dat ik hem ga kijken dus want als het onzin is dan heeft het geen zin.

chubbyfan
6 januari 2008, 22:31
Ik weet er ook geen drol van hoor,ik ben toevallig het boek aan het lezen :satisfie:

fullorder
7 januari 2008, 14:29
Ohja, die moet ik eens kijken. Youtube stond dat op dacht ik....

Bij nader inzien. De film krijgt belabberde recensies en er blijkt weinig van waar te zijn. Denk niet dat ik hem ga kijken dus want als het onzin is dan heeft het geen zin.

Heb de film wel gezien. Wat een slappe hap...
Op eerste gezicht verwachte ik een leuk romantisch verhaaltje over quantummechanica, maar het is niet meer dan een zweverig flutromannetje van een paar mensen die na een teleac-cursus moderne natuurkunde van stephen hawking de zin van het leven denken te hebben gevonden. Had een beetje een intelligent design vibe, brrrrr. Wat een prutsers...

pussyblaster
7 januari 2008, 16:31
Nee, gewoon schittering met infrarood vervuiling.

ja.... in ieder geval geen ledjes nee. gewoon schittering van t licht

jordyw
9 maart 2008, 16:52
http://img299.imageshack.us/img299/4831/pic0006ub4.jpg

heb ze vol met stickers geplakt omdat ikde kleur lelijk vind

bassej
9 maart 2008, 17:10
waar gaat dit over ,,V=s/t heb je lang over nagedacht zeker en electronen die niet weten waar ze heen willen. Electronen hebben intuite en kruipen gezzelig met elkaar in 1 schil en vormen dan samen met een andere atoom een molecuul :hippie: