PDA

View Full Version : welk been?



alcyoon
9 november 2002, 18:00
okén dit kan mss een belachelijke vraag zijn (ik ben nog maar pas begonnen met gitaarspelen) maar op welk been laten jullie je gitaar rusten?
Ik heb gelezen dat het normaal op het linkerbeen moet (ik laat het op het rechterbeen rusten)

JV
9 november 2002, 18:21
met klassieke gitaar is links inderdaad beter.

ik leg em ook op rechts

Negative K3 fan
9 november 2002, 18:49
Ik wissel, ik speel ook klassiek, maar het maakt mij weinig uit, als ik "pijn" krijg in mn rug of pols of weetikveel dan wissel ik van been.

Negative K3 fan
9 november 2002, 18:49
Maar op het linker been steunen ziet er natuurlijk minder goed uit en ik speel ook veel staand.

moretel
10 november 2002, 02:30
Ik heb met elektrisch gitaar ook regelmatig de gitaar op mijn linker been.
Kan je netjes de sweeps oefenen en legato's etc. in een goede houding, leert veel sneller.
Als ze er in zitten kun je ze gewoon op de normale manier spelen.

Arbz
29 november 2002, 18:51
Eigenlijk heb ik hem altijd 'netjes' links (ik speel klassiek) maar af en toe als ik n beetje zit te jammen voor mezelf heb ik hem wel eens rechts.

Anders Destium
30 november 2002, 01:02
Tja dit is wel een beetje een trick question: Als je klassiek bent geschoold "hoor" je hem op je linker been te leggen, ik ben op een gegeven moment overgestapt om dat ik tegelijkertijd TV wilde kijken zonder last van mijn rug te krijgen (gaaf ergonomie) en sindsdien.... Verder speel ik vaak staand

Tip: als je te zuinig bent om meerdere gitaarbanden te kopen voor je gitaren: Dezelfde straplocks en een band die je goed zit (staand spelen is wel zo prettig vaak)

delphiro
30 november 2002, 23:20
bij (bv) BenElly in Den Haag verkopen ze hele mooie gitaarsteunen. Je zet deze steun op je rechterbeen en je hebt je (klassieke) gitaar in de perfecte houding. Geen tintelende of slapende benen meer. Ik vind dit een hele vooruitgang!

panorama de mar
2 december 2002, 21:07
Op 2002-11-30 22:20, schreef delphiro:
bij (bv) BenElly in Den Haag verkopen ze hele mooie gitaarsteunen. Je zet deze steun op je rechterbeen en je hebt je (klassieke) gitaar in de perfecte houding. Geen tintelende of slapende benen meer. Ik vind dit een hele vooruitgang!


Precies Delphiro! Je was me net voor.... Nooit meer zo'n klote-voetenbankje meer, nooit meer 3 ruggenwervels 40 graden naar links gedraaid (of juist naar rechts? :S), nooit meer moeite met het pakken van de grepen omdat je toch maar weer als een voorovergebogen zigeuner zit te pielen.... Kortom: ideaal zo'n gitaarsteun, zeker aanschaffen als je vaak op 'n klassieke gitaar speelt.
(Op de site van Casa schrijven ze er ook droog iets bij in de trend van: "Doe je ziektekostenverzekeraar een lol....". Zegt genoeg denk ik. Speel je over 45 jaar misschien ook nog wel :grin:.)

MADdie86
8 december 2002, 14:34
Het lgt er bij mij aan wat voor nummer ik zittend moet spelen.
Is het een nummer waarvoor je veel moet tokkelen, of boven de 15e fret moet komen dan zit ik in de klasieke posistie.
Is het een nummer van voornamenlijk alleen akkoorden dan zit ik op de west man manier (lekker lullig).

Acc. zit ik meestal wel in de klassieke posistie.

moretel
9 december 2002, 13:09
Kortom: ideaal zo'n gitaarsteun, zeker aanschaffen als je vaak op 'n klassieke gitaar speelt.


Is ie ook geschikt als je alleen elektrisch speelt ?