PDA

View Full Version : www.outoftune.nl



hassent
5 mei 2006, 08:40
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Simpel in html opgebouwd, maar m.i. aardig gelukt.
www.outoftune.nl (http://www.outoftune.nl)

nr9
5 mei 2006, 09:27
Mooi gemaakt! :). Ik ben nog steeds groot fan van Frames, alhoewel veel mensen het om bepaalde reden niks vinden, is het toch altijd een heel stuk sneller en netter. Wellicht kan de jpg compressie minder, want je ziet wat artifacts bij het logo en het menu. Nice!

Fvddungen
5 mei 2006, 09:43
Qua layout heb je tegenwoordig echt geen frames meer nodig en bandbreedte is tegenwoordig ook geen issue meer. Zelf heb ik de voorkeur voor niet-frames, omdat dat makkelijker onderhoudbaar is.
De plaatjes kun je beter in gif doen zodat je dat wazige blur effect niet krijgt. Dan ziet het er strakker uit. Je hebt toch niet meer dan 256 kleuren nodig voor dat logo. Jpg gebruik je gewoonlijk voor foto's.

Overigens wel een prima site. Doet gewoon wat hij moet doen. Geen overbodige lappen tekst en lekker functioneel.

hassent
5 mei 2006, 10:24
Wat bedoel je met die wazige plaatjes? Op de intro pagina heeft dat niets te maken met het formaat. Dit is een 'posterize' functie in Photoshop.
Onder de text is bewust een schaduw gezet. Misschien dat het daarom wazig lijkt? Ik heb ook bewust gekozen voor een pixel font omdat je daar grafisch leukere dingen mee kan doen. Maar smaken verschillen uiteraard.

Jammer alleen dat je voor IE6 een javascripje moet draaien om het werkend te krijgen. Nescape en Firefox en IE7 kunnen dit zonder problemen handelen.

Waarom zou je geen frames meer gebruiken? Qua onderhoud lijkt het me juist makkelijker!

nr9
5 mei 2006, 10:26
Qua layout heb je tegenwoordig echt geen frames meer nodig en bandbreedte is tegenwoordig ook geen issue meer. Zelf heb ik de voorkeur voor niet-frames, omdat dat makkelijker onderhoudbaar is.

Nodig zijn ze niet inderdaad, maar het is het verschil tussen de hele pagina opnieuw laden of alleen het gedeelte of gedeeltes die je wilt veranderen, dus sneller! Maar qua onderhoud kan ik het me wel voorstellen.

Kasper
5 mei 2006, 11:54
De reden om geen frames te gebruiken is het feit dat zoekmachines niet zo makkelijk de inhoud kunnen opvragen en bijvoorbeeld linken naar de pagina die in een frame zit en niet naar de indexpagina. Dan typ je bijvoorbeeld 'out of tune' in google in en kom je plots op volgende pagina uit: http://home.tiscali.nl/hassent/main.htm
Alhoewel dat er daar nu in dit geval wel geen tekst instaat die kan opgezocht worden door google.

Vroeger had het ook te maken met browser compatibiliteit, maar dat is nu te verwaarlozen naar mijn mening.

Fvddungen
5 mei 2006, 12:49
Wat bedoel je met die wazige plaatjes? Op de intro pagina heeft dat niets te maken met het formaat. Dit is een 'posterize' functie in Photoshop.
Maak eens een image van 1 kleur en sla dat op als jpg. Bekijk die jpg weer in je browser en dan zul je zien dat de kleur niet meer egaal is, maar een soort van blur effect er overheen heeft gekregen. Dat is het nadeel van jpg. Voor vrijwel alles wat niet foto is kun je beter gif gebruiken.

TRC
5 mei 2006, 17:18
Weet iemand trouwens wat de HTML code is van een overlay plaatje (of hoe dat ook mag heten?) Dat wanneer je me jet muis over een plaatje heen gaat, er een andere verschijnt.
Heb eens zitten zoeken maar kan geen goede vinden?

Dude
5 mei 2006, 18:02
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Simpel in html opgebouwd, maar m.i. aardig gelukt.
www.outoftune.nl (http://www.outoftune.nl)

wat een setlist joh... :o :o 95 !! nummers ?? en allemaal qua band goed neer kunnen zetten ??

vindik echt knap. Wij hebben momenteel 30 nummers en dat kost al aardig wat moeite om alle afspraken en weet ik wat te onthouden,

hassent
5 mei 2006, 22:39
Kun je nagaan, het waren er eerst 110!.

Maar er zitten ook een hoop recht toe recht aan nummers bij.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat we er allemaal wel een map met tekst en akkoorden naast hebben, anders ben je zo de draad kwijt...

hassent
10 mei 2006, 07:48
Weet iemand trouwens wat de HTML code is van een overlay plaatje (of hoe dat ook mag heten?) Dat wanneer je me jet muis over een plaatje heen gaat, er een andere verschijnt.



Als je een pakket als dreamweaver gebruikt is dat een standaard functie, die heet: roll-over image.

Zie ook de volgende link, dan kun je het met een javascripje oplossen.
http://www.webdeveloping.nl/tutorial.php?f=Bekijken&id=20

sembo
9 juli 2006, 17:22
mooie site dieter

ik wist niet eens dat jullie een site hadden

mazzel sem :rockon: :p