PDA

View Full Version : Stadium Arcadium, ik had em als eerste!!!



Globetrotter
5 mei 2006, 02:09
Yo!

Effe patsen... heb 2u geleden, om middernacht stipt, in de eerste minuut van 5 mei 2006 de nieuwste telg van de Red Hot Chilli Peppers in huis gehaald om mijn collectie te vervoegen. Den Bilbo hier in Antwerpen ging der speciaal voor open om middernacht. Kwam der 2 voor 12 aan, stond al een 30 man te wachten, mor mijnen beste maat stond vanvoor, dus ikke als eerste binnen, als eerste gekocht. Voor wat ik er al van beluisterd heb zit hij wel dik snor. De looks zijn ook te gek... heb de limited edition box gekocht (zie foto), wel wat duurder, mor voor Peppers fans een echte must have!
Cheers,

Bart

http://images.amazon.com/images/P/B000ENV2P0.01._SCLZZZZZZZ_V53866771_.jpg

drap
5 mei 2006, 19:08
edit; Domme vraag van me... Ik moet es leren lezen...

Bram+
5 mei 2006, 19:12
Wat krijg je er allemaal bij? Knikkers, een tol en lucifers? Ziet er netjes uit trouwens.

drap
5 mei 2006, 19:21
Wat krijg je er allemaal bij? Knikkers, een tol en lucifers? Ziet er netjes uit trouwens.

Nee, Frusciante's snitterdoekje om lekker aan te kunnen ruiken tijdens het in slaap vallen. Voor de echte Frusciante fans die nogal "anaal" gaan op Frusciante. Thevens zit er ook nog een bonus cd'tje bij met Frusciante's meest valse solo's voor zover dat mogelijk is. Daarnaast krijg je ook nog een miniatuur gasbrander om ritueel Zeppelin cd's mee te verbranden. Ik moet 'm hebben die gelimiteerde versie!!! :rockon:

Bram+
5 mei 2006, 20:23
ik heb werkelijk geen idee waar dat vandaan kwam.

drap
5 mei 2006, 20:26
ik heb werkelijk geen idee waar dat vandaan kwam.

Oh, kwam zomaar in me op eigenlijk. Zit niks achter

Bram+
5 mei 2006, 20:29
OK, want ik stelde toch een normale vraag dacht ik. Die dingetjes op dat zakje lijken op knikkers, dat ding eronder op een tol en dat gele ding links op een luciferdoosje (zo'n envelopje zeg maar). Je kwam bijna over als een gefrustreerde peppersfan die het niet kan hebben dat zijn favoriete bandje niet door iedereen evenhard gewaardeerd wordt, maar dat zal een inschattingsfout van mij zijn.

Dus nogmaals: Hee topicstarter! Dat ziet er netjes uit! Wat krijg je er wel niet allemaal bij?

drap
5 mei 2006, 20:31
Een beetje humor over ons rijkelijk verleden van veel te lang geëmmer over de Peppers moet toch kunnen :D

Bram+
5 mei 2006, 20:37
Euhuh, maar dit was dan weer welgemeende interesse van mijn kant, en ik heb voor de rest niet echt interesse in weer een topic verstieren met een peppersfan/niet-peppersfandiscussie. Ik ben niet echt in die bui vandaag denk ik, anders was ik er graag op ingegaan.

drap
5 mei 2006, 20:43
Euhuh, maar dit was dan weer welgemeende interesse van mijn kant, en ik heb voor de rest niet echt interesse in weer een topic verstieren met een peppersfan/niet-peppersfandiscussie. Ik ben niet echt in die bui vandaag denk ik, anders was ik er graag op ingegaan.

Was ook niet om over de Peppers te gaan emmeren hoor, gewoon een grapje :D Maar omdat ik ook erg geïnteresseerd ben wat er bijgesloten zit bij die gelimiteerder versie, vraag ik 't bij deze ook aan de topicstarter. Ik ga namelijk morgen ff in Groningen kijken of ie daar ook te verkrijgen is. Voor zover ik weet zit er ook een dvd'tje bij en die zou ik graag willen hebben

Bram+
5 mei 2006, 20:45
OK, trouwens, Led Zeppelin-cd's mag je van mij gaan verbranden.














als je maar met je poten van de LP's afblijft. Geldt eigenlijk voor alles.

Trocar
5 mei 2006, 21:27
Omdat ik ook benieuwd was, ben ik even gaan rondkijken. Dus totdat de eigenaar precies kan uitleggen wat het is, een tipje van de sluier:

The Limited Edition 8-panel digipak contains 2 cd’s and a DVD. It’s a 3D-image shadow box containing a 28-page plus cover booklet containing lyrics and band photos. Bottom of box has compartments that hold various "toys" including a velvet bag containing 3 small marbles and a "shooter" marble, a wooden spinning top with four interchangeable "art" toppers, notes from each member of the band, and a fake matchbook that is really a miniature notepad.

Bram+
5 mei 2006, 21:29
Omdat ik ook benieuwd was, ben ik even gaan rondkijken, dus totdat de eigenaar precies kan uitleggen wat het is, een tipje van de sluier:

The Limited Edition 8-panel digipak contains 2 cd’s and a DVD. It’s a 3D-image shadow box containing a 28-page plus cover booklet containing lyrics and band photos. Bottom of box has compartments that hold various "toys" including a velvet bag containing 3 small marbles and a "shooter" marble, a wooden spinning top with four interchangeable "art" toppers, notes from each member of the band, and a fake matchbook that is really a miniature notepad.
Hehe. nuff said.

Globetrotter
5 mei 2006, 22:49
Hoi!

Zit inderdaad niet veel soeps in, maja als peppers fan moest ik het gewoon hebben. Nuja, de doos pronkt wel mooi op mijn cdrek. Ben op dat gebied wel nen erge, koop ik een cd en vind ik hem nadien ergens in speciale uitvoering, dan koop ik die ook, gewoon om die uitvoering te hebben. Of nou met deze, heb beide CD 's al gekopieerd zodat ik die doos niet om de haverklap moet opendoen waardoor hij misschien ooit wel eens beschadigd zou kunnen worden. Ach, in ieder zal wel een beetje maniak schuilen zeker? Cd rockt trouwens echt wel hard... heel wat melig zeemzoet gezeik zoals we dat de jaren wel meer gewend zijn van de Peppers, maar toch ook een aantal funky nummertjes die wat meer aanleunen bij het oudere (lees Blood Sugar Sex Magic e.a.) werk. Dat alleen al (samen met de soms halsbrekende baspartijen van Flea en het scheur en solowerk van Frusciante) maken deze CD voor een echte Peppers fan een absolute must have (en dan liefst nog in de way to overpriced box).
Cheers,

Bart

Philippe
5 mei 2006, 23:22
Ik had hem gister al. Tja, je werkt bij een platenzaak of niet 8-)

Bram+
6 mei 2006, 12:45
Platenzaak in waalwijk?

Philippe
6 mei 2006, 18:41
Naja..ik noem het altijd de platenzaak, maar het is gewoon de free record shop.
Eigenlijk eerder een dvd zaak de laatste tijd.

bat
6 mei 2006, 20:49
Naja..ik noem het altijd de platenzaak, maar het is gewoon de free record shop.
Eigenlijk eerder een dvd zaak de laatste tijd.
Inderdaad.

Maar goed, ik heb 'm daar ook gekocht (nouja, de FRS in Apeldoorn dan), vooral omdat ik 'm dan voor freebees had.

new deep
6 mei 2006, 23:59
klinkt super (opgenomen) die plaat, vooral de nummers charlie, slow cheetah, hump de bump en hey van de 1ste cd spreken mij aan na 1 keer vluchtig luisteren.
Goede samenzang weer trouwens.

Globetrotter
7 mei 2006, 00:34
klinkt super (opgenomen) die plaat, vooral de nummers charlie, slow cheetah, hump de bump en hey van de 1ste cd spreken mij aan na 1 keer vluchtig luisteren.
Goede samenzang weer trouwens.
En trompet! Flea heeft zich weer eens compleet kunnen uitleven!
Cheers,

Bart

bat
7 mei 2006, 00:41
klinkt super (opgenomen) die plaat
Knap hard ook. Het volumeverschil met andere CD's en de gewone radio is behoorlijk.

Axl Rose
7 mei 2006, 17:29
Moesten jullie ook lachen toen jullie het boekje eruit haalden? :D

Squier4ever
7 mei 2006, 20:43
hump de bump ownt zo zwaar hard....
vind t ook eg een vette nieuwe plaat...

drap
7 mei 2006, 21:41
Knap hard ook. Het volumeverschil met andere CD's en de gewone radio is behoorlijk.

Dat was eigenlijk met Californication en By The Way ook al zo. Vooral bij Californication schrok ik me soms rot als ie in cd 2 zat en cd 1 was afgelopen :)

Luke-wannabe
8 mei 2006, 00:14
Haha
Die dikke distorted E van Flea!

Yeah :rockon: Ik heb hem sinds gisteren en ik was zo blij als een kind met een lollie!
Meteen geluisterd, en hij is weer cool! Toffe Frusciante dingen weer en lekkere drums van Chad! Flea owned ook zwaar en Anthony zingt gewoon goed!

Niet dan lof van mijn kant!

Globetrotter
8 mei 2006, 00:37
Haha
Toffe Frusciante dingen weer en lekkere drums van Chad! Flea owned ook zwaar en Anthony zingt gewoon goed!

Niet dan lof van mijn kant!
IDEM DITO!
Cheers,

Bart

The Flying Dutchman
8 mei 2006, 19:21
vraagje: vind er niemand dat If opvallend veel gelijkenissen vertoont met if van Pink Floyd, of ben ik de enige die deze link leg?

bat
8 mei 2006, 22:14
Tja, er zitten wel goede nummers tussen, maar ook wat slapper spul.

En op sommige foto's is te zien dat de heren beslist niet meer jeugdig zijn... :nervous:

spanky_franky
9 mei 2006, 11:13
Er zitten een paar rotte appels tussen, maar voor de rest: VEEEEEEL beter dan by the way, echt weer een paar onvervalste funk nummers !! geweldig.

Richwoodje
9 mei 2006, 16:13
Pff, ik wilde hem kopen, maar 80 euro voor een album met wat extraatjes is me echt veel te veel, dan moet die Flea ook niet zaniken als er wat gedownload wordt...

Bigfoot414
9 mei 2006, 16:35
Ik heb em net besteld bij bol.com...

Als ik de verhalen zo hoor belooft het wat.
Ik vond BTW ook niet zo fantastisch dus ze hebben wat in te halen!

guitardude
9 mei 2006, 17:20
Pff, ik wilde hem kopen, maar 80 euro voor een album met wat extraatjes is me echt veel te veel, dan moet die Flea ook niet zaniken als er wat gedownload wordt...
Je kon ook de gewone cd voor 20 euro kopen ipv de collectors edition? :)

Richwoodje
9 mei 2006, 17:24
Je kon ook de gewone cd voor 20 euro kopen ipv de collectors edition? :)

dat is een betere optie inderdaad, maar ik ben vandaag veel te lui om naar de frs te gaan, ik zit al de hele middag duf muziek te luisteren en te internetten, ik ben bang dat ik nauwelijks mn stoel uit kom op het moment :D

Axl Rose
9 mei 2006, 18:31
mediamarkt utrecht: 15 euro :P

maarem...ze hadden er best 1 cd van kunnen maken. Inderdaad erg vette funky nummers op. Maar ook gaap dinge. maarja geeft niet....ooh wacht....het wah wah werk in she's only 18 is echt super. Mooi nummer! En natuurlijk Torture me! Super drums en lekkere groovende bas in het begin/

bat
11 mei 2006, 22:51
Zo, een paar keer kunnen beluisteren in de auto.

Er staan een paar nummers op die beter achterwege hadden kunnen worden gelaten. Maar er staan ook nummers bij die moeten groeien. Nummers waarbij ik na drie keer luisteren ineens denk 'damn, dat had ik nog niet gehoord'.

En er staan nummers op die gewoon erg lekker zijn.

Oh, het enige nummer dat ik nog niet volledig heb gehoord is Stadium Arcadium. Mijn vinger kan niet van de 'next'knop afblijven als dat nummer begint...

Bram+
12 mei 2006, 00:41
Zo, een paar keer kunnen beluisteren in de auto.

Er staan een paar nummers op die beter achterwege hadden kunnen worden gelaten. Maar er staan ook nummers bij die moeten groeien. Nummers waarbij ik na drie keer luisteren ineens denk 'damn, dat had ik nog niet gehoord'.

En er staan nummers op die gewoon erg lekker zijn.

Oh, het enige nummer dat ik nog niet volledig heb gehoord is Stadium Arcadium. Mijn vinger kan niet van de 'next'knop afblijven als dat nummer begint...
Dat vind ik ook echt een tenenkrommend nummer. Ik kan je niet zeggen of ik het de ergste vind, maar zeker één van de.

drap
14 mei 2006, 01:47
Yeah, drappie heeft 'm nu ook. De gelimiteerde versie. Gekocht bij Plato in Groningen. Wel pokkeduur :o Maar ja, je bent fan of niet

bat
14 mei 2006, 19:13
Yeah, drappie heeft 'm nu ook. De gelimiteerde versie. Gekocht bij Plato in Groningen. Wel pokkeduur :o Maar ja, je bent fan of niet
Nouja, je wilt een poot uitgedraaid worden of niet ;)

drap
14 mei 2006, 22:23
Nouja, je wilt een poot uitgedraaid worden of niet ;)

Het stelt nog geen fuck voor ook behalve het luxe doosje :D

Luke-wannabe
15 mei 2006, 13:33
Zo, een paar keer kunnen beluisteren in de auto.

Er staan een paar nummers op die beter achterwege hadden kunnen worden gelaten. Maar er staan ook nummers bij die moeten groeien. Nummers waarbij ik na drie keer luisteren ineens denk 'damn, dat had ik nog niet gehoord'.

En er staan nummers op die gewoon erg lekker zijn.

Oh, het enige nummer dat ik nog niet volledig heb gehoord is Stadium Arcadium. Mijn vinger kan niet van de 'next'knop afblijven als dat nummer begint...
Moet je hem toch eens luisteren, ik vind hem echt goed.

Luke-wannabe
15 mei 2006, 13:34
Pff, ik wilde hem kopen, maar 80 euro voor een album met wat extraatjes is me echt veel te veel, dan moet die Flea ook niet zaniken als er wat gedownload wordt...
Je meot ook de normale kopen zakkenwasser!

bat
16 mei 2006, 11:51
Moet je hem toch eens luisteren, ik vind hem echt goed.
Heb ik gedaan. Mijn vinger had gelijk.

StefMan
22 mei 2006, 18:30
Ik kreeg de volgende link van Ganjaman: http://rhripoff.ytmnd.com/

drap
22 mei 2006, 21:38
Ik kreeg de volgende link van Ganjaman: http://rhripoff.ytmnd.com/

Ik moet bekennen dat ik die Tom Petty versie nog beter vind klinken ook :o Om nou te zeggen dat het 2 dezelfde nummers zijn gaat ook wat ver, maar er is duidelijk aan leentjebuur gedaan

Luke-wannabe
22 mei 2006, 22:41
Heb ik gedaan. Mijn vinger had gelijk.
:seriousf:

marc_o
23 mei 2006, 10:58
Nou, sodemieters zeg.
Hier en daar staat er weer prima werk op.
Helaas hebben ze hun hoogtepunt wel gehad met BlodSugarSexMagik...
Van Stadium Arcadium kun je 1 goed album maken, als je de troep eraf haalt.
Dat titelnummer, dat is gewoon slecht.
Ik zou zeggen, wanneer jij of ik dat als demootje zouden opsturen naar een café om op te treden sturen ze het terug...

M O P
24 mei 2006, 14:24
Nou, sodemieters zeg.
Hier en daar staat er weer prima werk op.
Helaas hebben ze hun hoogtepunt wel gehad met BlodSugarSexMagik...
Van Stadium Arcadium kun je 1 goed album maken, als je de troep eraf haalt.
Dat titelnummer, dat is gewoon slecht.
Ik zou zeggen, wanneer jij of ik dat als demootje zouden opsturen naar een café om op te treden sturen ze het terug...

Ik vind de titeltrack juist het beste! :O

marc_o
24 mei 2006, 16:25
Ik vind de titeltrack juist het beste! :O


Prima toch? Smaken verschillen.

Basseytje
28 mei 2006, 11:45
Nou, sodemieters zeg.
Hier en daar staat er weer prima werk op.
Helaas hebben ze hun hoogtepunt wel gehad met BlodSugarSexMagik...
Van Stadium Arcadium kun je 1 goed album maken, als je de troep eraf haalt.
Dat titelnummer, dat is gewoon slecht.
Ik zou zeggen, wanneer jij of ik dat als demootje zouden opsturen naar een café om op te treden sturen ze het terug...

dat was de goede cd daarna zijn ze crap geworden ik vind dat de tijd van de rhcp eropzit

drap
28 mei 2006, 16:37
dat was de goede cd daarna zijn ze crap geworden ik vind dat de tijd van de rhcp eropzit

Ik ben alleen maar blij dat ze niet zijn blijven hangen in die stijl. Bloos Sugar vind ik ook top, maar om nou elke cd hetzelfde truukje te horen, laat maar. Tip, Stadium Arcadium is een groei album. Des te vaker dat je 'm hoort, des te meer dingen hoor je en wordt ie steeds pakkender. Trouwens, d'r staat ook weer aardig wat funkrock op dit album hoor, in tegenstelling tot By the Way (wat ik persoonlijk ook een groei album vond)

FruscianteFan
28 mei 2006, 17:18
Ik ben alleen maar blij dat ze niet zijn blijven hangen in die stijl. Bloos Sugar vind ik ook top, maar om nou elke cd hetzelfde truukje te horen, laat maar. Tip, Stadium Arcadium is een groei album. Des te vaker dat je 'm hoort, des te meer dingen hoor je en wordt ie steeds pakkender. Trouwens, d'r staat ook weer aardig wat funkrock op dit album hoor, in tegenstelling tot By the Way (wat ik persoonlijk ook een groei album vond)Eens.

Vind het een heerlijk album, ondanks de mindere nummers (Stadium Arcadium en If.. maar ook die zullen wel groeien). Die limited shit vind ik wel veel te duur.. mijn kaartje voor Pinkpop kostte ook al 60 euro :P

Bram+
31 mei 2006, 22:11
Ik had 'm gister weer eens opstaan en toen viel me die solo's in Especially in Michigan ineens op. Ik skipte dat nummer eerst vaak omdat ik de zang heel irritant vond. Ik vond ze niet echt 'des Frusciantes' zeg maar, maar nu begrijp ik ook waarom...

Was meer uit te halen, helaas..

Pete Townshend
6 juli 2006, 15:25
"Especially in Michigan" is een van mijn favoriete nummers op de CD. "Animal Bar" vind ik ook geweldig. Maar er staan ook een aantal nummers op die veel op elkaar lijken, da's jammer. Over het algemeen toch wel een goeie cd.

B_2_the_a
8 juli 2006, 14:42
zit er ook een goeie versie van het album bij?

Mr Joe
8 juli 2006, 15:38
zit er ook een goeie versie van het album bij?


meneer is komiek? :noob: