PDA

View Full Version : [Bluescontest]Bouke 2



Bouke
5 mei 2006, 02:18
Hey,

Nog maar eentje dan, vast nog niet de laatste :D (edit: wel dus...)

Nu met nóg meer cliche's!! :D

Deze 'stuur ik in'.

Bouke II (http://members.home.nl/boukejanssen/Bouke_Bluescontest_II.wma)

Bouke

nopster
5 mei 2006, 19:45
Het zijn voor mij 2 verschillende stukken. Andere speelwijze, ander geluid, moeilijk kiezen. (wat als er nog een 3de komt? :satisfie: )
Ik zou toch voor de eerste gaan. Meer ballen en wat eigenzinniger.

Bouke
17 mei 2006, 00:38
Ik ga toch voor deze tweede versie, ondanks de wat 'krakerige' tone. Ik vind mijn spel hier ietsje meer Bouke, zeg maar.

Jury, bij deze vervalt dus ook de eerste inzending (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72841).

Groet,

Bouke

charlie45
17 mei 2006, 01:01
ah lekker.. ik vind het mooi hoe de hoeveelheid drive varieert met de intensiteit.

meul
17 mei 2006, 10:08
deze (2de) loopt net ff wat lekkerder vind ik, goede keuze wat mij betreft.
vooral tot aan de helft vind ik heel lekker gespeeld, het heeft drive.

wat ik wel grappig vind is dat bij de blues georienteerde meedingers het eerste deel van de track vaak heavier gespeeld lijkt te worden dan het 2de deel. voelt voor mij een beetje vreemd (geen oordeel)
anyway toffe track.

JorisBos
17 mei 2006, 11:42
Deze begint echt ijzersterk! Vet. Geluid is wat aan de iele kant maar erg vet. Klasse in mijn optiek de winner. Maaarrr we shall see!

Bouke
17 mei 2006, 11:53
@Charlie: Thanks! Ik vind dat ook wel lekker als je geluid flink reageert op de aanslag. Lekker graven voor meer crunch en een lichtere touch geeft een clean randje. Handig zo'n PodXT, leuk om mee te klooien!

@Meul: Danku! Ik probeer de backing een beetje te volgen en daar zit ook een rustpunt in. Als ik dan vol door zou gaan is er geen reet aan, dus een beetje gas terug is daar denk ik wel op z'n plaats om vervolgens naar het eind toe nog even door te gassen :D

@Joris: Dankie! De totaal tone is in dit stukkie niet mijn favo. Er zit een soort kraakje in het midhoog dat ik minder mooi vind. Maar het spelen gaat hier wel oke dus ik laat het maar zo. We zien wel wat de jury er van vindt :D

Groetsens,

Bouke

meul
17 mei 2006, 12:24
Meul: Danku! Ik probeer de backing een beetje te volgen en daar zit ook een rustpunt in. Als ik dan vol door zou gaan is er geen reet aan, dus een beetje gas terug is daar denk ik wel op z'n plaats om vervolgens naar het eind toe nog even door te gassen :D

Groetsens,

Bouke

ik doel natuurlijk ook op voor en na het rustpunt, als ik een beetje blueslicks zou kunnen spelen zou ik het dus precies andersom hebben gedaan. misschien wel om de reden die joris aangeeft, het begin is heel sterk! maar het is jouw blues and that's it!!! overigens vind ik die sound dus juist wel lekker vel. het gevaar met die podjes is dat het snel veel te hifi word, het blijft buizen simulatie het rocked net niet echt. die andere sound was soepeler maar vind hier je spel beter uitkomen.

mzl,
j

robin..
18 mei 2006, 21:29
:rockon: het beste van allemaal als je het mij vraagt..

benwave
19 mei 2006, 00:52
Lekker gespeeld vind ik, en wat mij betreft een heerlijk geluid voor de blues.

goed gedaan ....Ben

Letsgo21
19 mei 2006, 10:08
Lekker gespeeld vind ik, en wat mij betreft een heerlijk geluid voor de blues.

goed gedaan ....Ben

Perfect!! Prachtige sound, goeie skills, klasse!!

(*gearfreakmode on*)
Btw, welke gear gebruik je hiervoor?
(*gearfreakmode off*)

Bouke
21 mei 2006, 16:39
Btw, welke gear gebruik je hiervoor?

Strat, PodXT, pc

Thanks!

Bouke

Helter Skelter
24 mei 2006, 02:37
het hangt weer van cliche's aan elkaar....en zo hoort het! :cooler:

goed gespeeld, goede sound ook, sommige stukjes doen me een beetje aan The paladins denken: zo'n mooie qua dirt net op het randje sound.

zeker een kanshebber!

Blauw
1 juni 2006, 21:47
wow, nu ik zie dat je dit met een PodXT hebt gedaan ga ik ineens twijfelen...gaaf zeg :)

sjoerd5
27 augustus 2006, 10:05
klinkt wel goed

Globetrotter
27 augustus 2006, 12:47
Heel knap! Ik ben ook wel redelijk zot van de blues, maar 't moet je liggen om te spelen hé... If you wanna know how to play the blues, you 've got to find yourself a woman...
Cheers,

Bart

hendrix2
27 augustus 2006, 17:40
euh, de bluescontest is al een tijdje gedaan hoor en bouke heeft denk ik de 2de of 3de plaats behaald.

Bart10
18 september 2006, 18:20
hey bouke super geluid man!!
wat gebruik jij voor amp-settings? ik heb een marshall denk je dat je daar een beetje zulk geluid uit kan halen?
groetjes bart

Bouke
21 september 2006, 10:34
hey bouke super geluid man!!
wat gebruik jij voor amp-settings? ik heb een marshall denk je dat je daar een beetje zulk geluid uit kan halen?
groetjes bart

Haha, leuke ietwat late reacties allemaal, cool!

Dit is opgenomen via een PodXT, Blackface Deluxe-model met 4x10 tweedcab.

Met een Marshall kun je ook mooie bluestones maken, hangt wel een beetje van het type af, maar je kunt er vast een leuk geluid uit halen. Blijft toch een smaakkwestie.

Groets,

Bouke