PDA

View Full Version : ENGL Powerball



Nocki
4 mei 2006, 22:18
Hoi.

Ik kon mijn 2:90 Mesa poweramp ruilen tegen een ENGL powerball. Eerlijk gezegd was ik niet zo'n fan van engl want ik vond het te steriel klinken. Maar omdat de verkoop waarde van de powerball wat hoger ligt dan die van de 2:90 heb ik het maar gedaan. ik had in de tussen tijd toch een amp nodig totdat mn Mesa Roadster binnen komt dus het kwam wel redelijk leuk uit!

Net even zachtjes op gespeeld maar wauw wat een geweldig geluid. Ik wist niet dat het zo goed was. Natuurlijk houdt ik m niet want ik heb een heel andere droom maar ik wil wel graag vertellen dat ik als mesa gek dit beestje echt kan waarderen. Hij is op 19-4-2006 gekocht dus nu precies 2 weken oud die top. hij is helemaal gloednieuw en de prijsjes hanger er nog aan! echt een geweldig stukje werk!!! heel leuk!

Jullie begrijpen dat ondanks dat ie zo leuk is ik m wel te koop ga zetten maar ik wou toch even kwijt dat ik deze ENGL wel heel erg kan waarderen.

het mooiste is eigenlijk dat je ook bij high gain alles hoort wat je doet. je hoort ook echt 2 of 3 afzonderlijke noten als je ze speelt en pinched harmonics vlieger er heel simpel uit!

echt een heerlijk dingetje...

Nocki

Wicked Willy
4 mei 2006, 22:25
Poehee Nocki hoeveel verschillende soorten amps heb je het afgelopen jaar wel niet in je bezit gehad? Make up your mind :p

Nocki
4 mei 2006, 22:28
Vanaf januarie dit jaar

1 mark IV
1 Mesa/boogie Triaxis + 2:90 pwoeramp
1 Mesa/boogie Studio preamp
1 Behringer V-amp pro
1 Engl powerball

valt eigenlijk nog wel mee moet ik zeggen... :-)

De powerball is er alleen maar omdat ik m kon ruilen. en ik er tijdelijk meer aan had dan alleen een poweramp!

marc_o
4 mei 2006, 22:40
Het is tenslotte al mei, je loopt achter op voorgaande jaren Nocki! Hup, ga shoppen, je stelt ons teleur..:(

AART
4 mei 2006, 22:51
Je hebt nog geen Stiletto, Hartbreaker of F-100 gehad nocki! :chicken:

Nocki
5 mei 2006, 13:02
Gaat er waarschijnlijk niet van komen ook. dat zijn net een paar amps die ik niet zie ziten. stilleto heb ik nog niet gehoord trouwens.

Die powerball is echt bruut! ik heb vanochtend wat harder gespeeld en hij reageerd echt lekker op je gitaar en spel. alleen op de toneknoppen dicht reageerd hij niet zo lekker.

het leukste vind ik dat hij best stil is! maaar het allerleukste is dat bepalade acdc dingetjes als vanzelf gaan

tappen enzo is echt heel goed te doen op deze amp!

Nocki

DarknessAwaits
5 mei 2006, 13:26
Dat is nog een behoorlijke ruil mag ik wel zeggen. Wat was de reden dat hij 'm zo graag kwijt wilde? Of wilde hij gewoon zó graag die Mesa poweramp?

ieme
5 mei 2006, 14:58
januarie



........:(

BLOK182
5 mei 2006, 18:36
Powerball is idd fijn, ben er na 3 jaar Mesa ook op overgestapt, en ben nu al zo'n 2 jaar tevreden gebruiker, heeft al veel podia en studio's gezien en me nooit teleurgesteld:-)

Nocki
6 mei 2006, 15:15
Hij wilde idd graag de mesa 2:90 hebben.

ik kan de overstap van mesa naar ENGL best begrijpen. de voicing is heet anders en de kwaliteid van het geluid voor dit geld is fantastisch.

het is allemaal rauwer en grover... toch ben ik benieuwd naar mn mesa topje straks...

NOcki

pint
6 mei 2006, 18:43
nocki's lijst voor dit jaar
mesa 2:90
engl powerball
mesa roadster
engl ???



lol
go nocki

marc_o
6 mei 2006, 23:10
Ik ben ook weer aan de Powerball, en eigenlijk gekocht voor het clean.....echt knetterhelder glasachtig clean, en dat verrastte me eigenlijk nog het meest, zelfs mijn vrouw is er erg blij mee.....ongelooflijk!!Powerball met Fender strat is echt mooi!

http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/100-0057_IMG.jpg



Ik zeg, Duim omhoog voor de Powerball!!!!!!!!!!!


http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/100-0052_IMG.jpg

:)

marter544
6 mei 2006, 23:55
WWHAHHAHAHAHAHAHA! PRACHTIG! :seriousf:

Stitch
7 mei 2006, 09:37
hehe :D

____________

pint
7 mei 2006, 12:09
lol mark
waneer krijgen we de complete revieuw

Dude
7 mei 2006, 17:09
post eens wat soundclips man !!

en ik vind het behoorlijk "on true" dat je niet ingeplugt staat te showen met dat ding...

Nocki
7 mei 2006, 17:23
Sound clips gaat me waarschijnlijk niet meer lukken maar hier een review...

1. clean.
Erg goed. niet super maar wel erg goed. je kan er heel veel mee van super clean op hoog volume tot lekker crunch.

2. crunch.
erg cunchy maar wel helder. zelf houdt ik van nog meer articulatie maar inprincipe heeft ie dat genoeg.
dit kanaal gebruikt mid en bass van clean maar heeft een eigen treble en volume.

3. lead1.
Erg lekker enhelder. precies genoeg gain om helder te zijn. dit is al een echt high gain kanaal maar voor strakke riffs enzo.

4. lead2.
over de top zoveel gain. de eerste keer dat ik een amp bespeel waarvan ik de gain terug draai. die is echt vet geluid. en met vet bedoel ik vet enniet het mode woordt voor goed. alles wordt dichtgesmeerd en er is geen duidelijkheid als op lead1. dit is echt een kanaal voor een tapijt van gelijd. wel nog enige articulatie over maar echt bedoeld voor drop d enzo. klinkt super.

de top kan je eigenlijk super gebruiken voor metal. wil je snelle riffs enzo danpak je lead 1 voor helderheid en articulatie wil je een dikke fundering leggen dan pak je lead 2.

alle reageerd heerlijk met de knopjes die erbij zitten. ook de depth punch werkt super. en de presence doet ook heel goed wat hij moet doen.

deze hele amp reageerd ontzetten goed op je spel en je knoppen. behalve tone daar doet ie minder mee. maar dat ligt ook aan je instelling heb ik gemerkt.

het mooiste aan deze top is de manier waarop pinched harmonics eruit vliegen! heerlijk!

deze ENGL heeft me echt iets laten horen waar ik van gecharmeerd ben.
Ik weet dat ik vroeger ENGL helemaal niks vond maar na m een aantaldagen in huis gehad te hebben merk ik dat hij heerlijk reageerd. hij zorgt er ook voor dat ik meer zin heb om te spelen en hij geeft inspiratie voor leuke riffs enzo.

al met al zeker een amp voor het zware werk. maar ook voro crunch en clean helemaal niet slecht.

alle kanalen zijn goed. niks op aan te merken.

Nocki

sebastiaan88
10 september 2006, 13:57
en in vergelijking met een dual rectifier, ik ben nog een beetje leek met deze amps, maar ik speel echt nummers van stevie wonder tot toto tot metallica, en heb dus alles nodig mooi clean lekker scheurtje en zware overdrives. Verder gooi ik wel een hoop effecten in de loop. Ik kreeg te horen dat die ENGL powerball gewoon de amp is door de gozer die ik ken, hij heeft er zelf ook een en is al een stuk ouder en veel meer ervaring dan ik heb. Maar mijn idee bij deze 2 amps is altijd van dit is voor het zware jankende geluid. En ik ben juist ook heel erg van het mooie bijv warme gary moore sound, ik weet dat ik ze gewoon een keer moet uitproberen en dat ga ik ook doen maar ik wil graag weten hoe jullie dit ervaren want jullie hebben lekker de tijd gehad om aan de knoppen te draaien. Ik ben zelf wel weg van de marshallsound, maar door mijn JCM900 dualreverb 4100, ben ik dat diode clipping en slechte trafo verhaal meer dan zat. Iemand anders ideeën over wat een goeie amp voor mij is, of is die powerball geschikt voor mij?

MVG Sebastiaan

Nocki
10 september 2006, 14:36
Hee Sebastiaan,

De ENGL is al weer weg zoals je mishcien al weet. ik heb een Mesa Roadster top waar ik toen dit ropic gemaakt werdt voor spaarde.

nu heb ik echt 4 vershillende kanalen en dat had de engl niet. speel je graag verschillende stijlen zou ik niet gaan voor de engl. de engl blinkt zeker uit op een aantal stijlen maar voor diversiteid kan je beter naar een rack gaan of een 4 kanaals top ofzo.
ik zou je meer kunnen vertellen over de Roadster maar dit is natuurlijk een engl topic


Nocki

gerrekat
10 september 2006, 14:58
De gedeelde EQ bij de PB is niet echt een probleem vind ik, maar wil je gescheiden EQ's kun je de ENGL INVADER eens checken. De PB is zeker heel versatile te noemen!

sebastiaan88
10 september 2006, 21:55
Aaa dank jullie wel,
ik was zelf erg rack fanatiek:P maar word me afgeraden:S waarom geen idee
Maar ik zal dit topic hoog laten en stoppen met vragen hier;)
Bedankt, dit was iig een handige topic voor powerballinformatie