PDA

View Full Version : Ervaringen opnemen met Apple



Soulflyhigh
4 mei 2006, 22:10
Hoi medeforummers. Ik wilde altijd al kunnen opnemen met m'n computer (Apple Emac G4) Ik wilde dit via een podxt gaan doen maar ben voor de poor man's oplossing gegaan gewoon een instrumentenkabel-> computer -> Garageband Klinkt op zich aardig maar zou beter kunnen natuurlijk. Hebben jullie tips en ervaringen over het opnemen met Apple computers?
Bij voorbaat dank :)

Tristan
4 mei 2006, 22:40
Ik zou Logic kopen...
Dat vind ik een van de fijnste opname programma's.
In Logic Pro zitten ook behoorlijk goede amp simulaties, volgens mij zeker zo goed als een Pod...
Logic Express heeft veel minder goede ampsimulaties en de sampler is ook beperkter, je kan niet je eigen samples erin maken, maar wel eigen samples inladen die je met Logic Pro hebt gemaakt.
Ook heeft Pro meer en betere plugins (software synths en effecten), maar ik verwacht niet dat je alles daarvan maximaal zal kunnen gebruiken, aangezien je een Emac G4 hebt...
Een goede audio en midi interface helpen natuurlijk ook...
Een Pod is dan mijns inziens nutteloos...
Als je student bent, dan kan je een behoorlijke korting krijgen op Logic Express en volgens mij ook op Logic Pro, maar daar moet je maar even naar informeren...
Express is wel veel goedkoper, ik verwacht twee a driehonderd euro en Pro
zal zeker wel achthonderd euro zijn, als het niet meer is, maar ja een Pod kost ook al gauw driehonderd euro (het hangt ervan af welke) en die hoef je dan niet aan te schaffen...

Soulflyhigh
7 mei 2006, 19:10
Thanks Logic was mijn oog idd ook al opgevallen. Goed dat je zegt dat je die studenten korting kan krijgen. Pro zit denk ik een beetje boven mijn budget ;) Ik zal eens kijken. Zitten in logic ook goede drumsequencers?? Ik gebruik nu iDrum. Ook aardig maar niet je van het zeker niet qua gebruiksvriendelijkheid. Ik heb nog even op de apple site gekeken in principe zou je toch een flink eind moeten kunnen komen met een G4?

Ic3gl0vE
7 mei 2006, 21:16
bij logic betaal je 50 tot 100 euro voor bugfixes/patches... ik zou niet graag zakendoen met die afzetters!

Tristan
7 mei 2006, 21:42
Bugfixes? Ik ben nog geen bugs tegengekomen en volgens mij kan je als je je programma registreert gewoon gratis heel veel dingen downloaden van de Apple site...
Wat betreft de drumsequences zitten er heel wat drumgeluiden standaard in het programma en je ook nog je beschikking tot een Loop Browser waarin heel veel geclearde samples zitten, waaronder ook veel drumgrooves...
Bovendien kan je op internet ook wel cracks vinden van die Garageband jampacks en dan heb je nog veel meer samples die je in Logic kan gebruiken...
Logic Express, de goedkopere versie van Logic Pro heeft echter wel veel minder goede amp simulator plugins, dus dan zou je toch nog een Pod nodig hebben... Kijk anders eens hoe veel het je zou kosten met korting, misschien valt het je mee...

Soulflyhigh
9 mei 2006, 18:47
Even kijken ik heb nu de volgende opties welke lijkt jullie het meest geschikt?

- opnemen via amp met microfoon, mengpaneel in externe geluidskaart
- via podxt
- via Logic

ik sta een beetje in dubio kunnen jullie eventueel nog wat voor- en nadelen noemen?