PDA

View Full Version : Verminderd refinish waarde?



Maxxas
4 mei 2006, 22:31
Wat ik me al tijden afvraag. Stel ik heb een vrij zeldzame gitaar maar die wil ik herlakken om wat voor reden dan ook. Verminderd dit de waarde?

nielsduursma
4 mei 2006, 22:33
Wat ik me al tijden afvraag. Stel ik heb een vrij zeldzame gitaar maar die wil ik herlakken om wat voor reden dan ook. Verminderd dit de waarde?

wat denk je zelf.... :satisfie:

DarknessAwaits
4 mei 2006, 22:35
Antwoord is: ja.

Ga door naar de volgende vraag

Maxxas
4 mei 2006, 22:46
Dus een afgeragde ferrari met deuken, roestplekken etc. is minder waard dan een ferrari die opnieuw gespoten is en mooi opgeknapt?
Vreemde wereld....

Maxxas
4 mei 2006, 22:47
Antwoord is: ja.

Ga door naar de volgende vraag

Niet te slim worden hé?

DarknessAwaits
4 mei 2006, 22:50
Niet te slim worden hé?

Maar had ik gelijk of niet? ;)

Het komt doordat het meerendeel van de mensen gewoon een instrument meer waard vinden als het in zijn originele staat verkeerd, vooral als het over een vintage instrument gaat.

Hetzelfde geld eigenlijk voor oude auto's ook. Als je ze wilt opknappen moet je ze restaureren met originele onderdelen anders daalt de waarde sneller dan de auto kan.

Anders Destium
4 mei 2006, 22:53
Als je je druk maakt om de waarde van je gitaar dan moet je het niet doen. Bij een gewone gitaar maakt het niet veel uit en kan hij zelfs meer waard worden bij een speciale finish. Je geeft alleen zelf aan dat het een zeldzame is en bij een zeldzame gitaar is het niet origineel = minder waard.

Robbert
4 mei 2006, 22:54
Ik ben van mening dat het wel degelijk aan het merk ligt. Een vintage Gibson of Fender keldert in waarde, een Tokai kan het wel hebben.

Anders Destium
4 mei 2006, 22:54
Maar had ik gelijk of niet? ;)

Het komt doordat het meerendeel van de mensen gewoon een instrument meer waard vinden als het in zijn originele staat verkeerd, vooral als het over een vintage instrument gaat.

Hetzelfde geld eigenlijk voor oude auto's ook. Als je ze wilt opknappen moet je ze restaureren met originele onderdelen anders daalt de waarde sneller dan de auto kan.

Het is "een gitaar verkeert in originele staat", en niet "een gitaar verkeerd in originele staat". Sorry voor de spellingsgestapo, maar het staat altijd zo stom!

Maxxas
4 mei 2006, 23:05
Het is mij volledig duidelijk!
Kijk zo vlot kan een thread weer klaar zijn!
Thanks!
Slot erop.

DarknessAwaits
5 mei 2006, 00:11
Het is "een gitaar verkeert in originele staat", en niet "een gitaar verkeerd in originele staat". Sorry voor de spellingsgestapo, maar het staat altijd zo stom!

Je hebt gelijk, ben net een dag bezig geweest met klussen aan een douche. Dan wil zo'n foutje er wel eens door de spellingscorrectie slippen. Maar als ik jou was had ik het ook gezegd.

Het ergste vind ik nog om in allerlei topics 'jou' ipv 'jouw' te lezen, en vice versa...

Zo moeilijk is dat toch niet?

Maxxas
5 mei 2006, 07:12
Slot erop.
Tien voor taal elders.

Agent_Smith
5 mei 2006, 08:50
Slot erop.
Tien voor taal elders.

Kan dan off-topic zijn, maar een Nederlander wordt wel geacht de Nederlandse taal te kennen. Het taalgebruik van vele gasten hier is werkelijk bedroevend. Steeds zie je dingen als: "me vader..." of "gitaars" .... Nou, dat kan toch niet?!?

Kim Wilson
5 mei 2006, 08:51
Nee, dat vindt ik ook. ;)

Anders Destium
5 mei 2006, 09:02
Even over de topictitel nog, de vraag had moeten zijn "Vermindert een refinish de waarde?"

Maxxas
5 mei 2006, 16:54
Je geeft alleen zelf aan dat het een zeldzame is en bij een zeldzame gitaar is het niet origineel = minder waard.

Wat klopt er in je eigen bovenstaande reactie niet?

Maxxas
6 mei 2006, 12:29
Anders Destium, waar blijf je nou?

DarknessAwaits
6 mei 2006, 12:35
Je geeft alleen zelf aan dat het een zeldzame is en bij een zeldzame gitaar is het niet origineel = minder waard.Wat klopt er in je eigen bovenstaande reactie niet?

Het is een zin in spreektaal geschreven, bedoel je dat? Of dat 'een zeldzame' geen bijpassend zelfstandig naamwoord heeft?

Vertel, vertel, ik brand van nieuwsgierigheid!

Maxxas
6 mei 2006, 14:42
Het is een zin in spreektaal geschreven, bedoel je dat? Of dat 'een zeldzame' geen bijpassend zelfstandig naamwoord heeft?

Vertel, vertel, ik brand van nieuwsgierigheid!

Ja, inderdaad klopt deze zin grammaticaal gezien natuurlijk niet.
Na de tweede "het" moet een ; of een :.

Anders, joehoe, waar ben je?

Rude Perception
6 mei 2006, 15:41
Ja, inderdaad klopt deze zin grammaticaal gezien natuurlijk niet.
Na de tweede "het" moet een ; of een :.

Anders, joehoe, waar ben je?

; kan je zien als 'en' dus dat mag sowieso niet. Een : moet daar wel.

Maxxas
6 mei 2006, 15:48
; kan je zien als 'en' dus dat mag sowieso niet. Een : moet daar wel.

Bedankt!

Destium, kom eens achter dat krat bier vandaan!

bert k
6 mei 2006, 18:32
Ik zou hem zo schrijven:



Je geeft alleen zelf aan dat het een zeldzame is en bij een zeldzame gitaar is het: "Niet origineel = minder waard."


Verder hoort dit in Off Topic thuis, waar er iedere dag wel een paar topics over spelling gaan, dus ik gooi hem dicht.