PDA

View Full Version : Caddy Methamorphosis: Part 2 BLACK METAL!



gerrekat
4 mei 2006, 19:15
Vandeweek de zwarte hardware voor de Caddilac binnengehad (Thanx Dean Zelinksy!) en moest natuurlijk gelijk geinstalleerd worden. Op zich valt het allemaal wel mee, alleen de PU selector switch is wat rottiger. Maar goed eens goed erin gedoken en wonder boven wonder in 1 keer goed gedaan! Was wle een andere switch met minder polen dan degene die erin zat, ik heb hem nu als volgt gewired:

1. Brug
2. Alledrie
3. Nek en Middle

Klinkt al goed, maar goed er zit een nieuwe brug dus hij moet nu natuurlijk weer opnieuw geintoneerd en een kleine halspen setup hebben!

Before:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddy2.jpg


Now:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddyblack5.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddyblack3.jpg

gerrekat
4 mei 2006, 19:16
http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddyblack2.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib5/Caddyblack.jpg

Philippe
4 mei 2006, 19:20
Nu nog ff de seymour duncan lettertjes eraf halen en hij is supermooi! :rockon:

gerrekat
4 mei 2006, 19:22
Dat zegt iedereen ja....moet maar eens gaan poetsen denk.....

Philippe
4 mei 2006, 20:03
Nou ja, hij is nu ook super hoor, maar ik vind persoonlijk dat die lettertjes het een beetje te druk maken :)

Squier4ever
4 mei 2006, 21:31
vind die lettertjes juist extra pimpish.... beetje patse dat je er SD's in hebt

gerrekat
4 mei 2006, 21:39
Ach SD's zijn toch gewoon normale PU's...ik vind ze nu niet zo speciaal, ohja ze klinken goed maar om er nu mee te koop te gaan lopen....

Anders Destium
4 mei 2006, 21:40
Ziet er cool uit!


Misschien is het alleen wel weer eens tijd voor een kapper :hippie:

DarknessAwaits
4 mei 2006, 21:46
En waarom staan je schoenen binnen als jij buiten staat?

vulvasonic
4 mei 2006, 21:49
Niet verwacht dat het zo mooi zou worden. Normaal hou ik niet van zwarte hardware namelijk, maar dit ziet er toch erg smaakvol uit!

Wat is er met je lange haren gebeurd trouwens? :D

Jeroenvanhulsteijn
4 mei 2006, 21:59
Erg vet! Ik vind de caddy nog altijd het mooiste model van dean. Dat is nog een gitaar die ik later wel zou kopen.

Noid
4 mei 2006, 21:59
Tsja, die zwarte hardware geven wel een meer gebalanceerder look aan de gitaar. Dat goud was niet gek: zeker niet voor poser-metal :rockon:

Maar ja, looks ... what looks? Zijn die pick-ups ook een verbetering? Klinkt ie beter en zo ja, hoe dan?

gerrekat
4 mei 2006, 22:12
Ziet er cool uit!


Misschien is het alleen wel weer eens tijd voor een kapper :hippie:

Juist niet ;)

gerrekat
4 mei 2006, 22:14
Wat is er met je lange haren gebeurd trouwens? :D


Die heb ik al een jaar of 6-7 niet meer helaas.....maar ze komen weer!

gerrekat
4 mei 2006, 22:18
Tsja, die zwarte hardware geven wel een meer gebalanceerder look aan de gitaar. Dat goud was niet gek: zeker niet voor poser-metal :rockon:

Maar ja, looks ... what looks? Zijn die pick-ups ook een verbetering? Klinkt ie beter en zo ja, hoe dan?


Ja hij klinkt behoorlijk beter, PU's met covers hebben natuurlijk minder output ten eerste omdat je ze vanwege de covers mider dicht bij de snaren kan zetten, en omdat een metal cover het magnetisch veld van de PU's verzwakt. Dus buiten de looks klinkt ie een stuk beter ook. de hardware is allemaal hetzelfde buiten de kleur. Tone Pro's tailpiece en brug, Switchcraft PU slector, Grover tuners, alles incl. vezendkosten voor nog geen € 90 dat is service!

Ik moet zeggen dat ik nogal een Dimarzio fan ben maar deze duncans hebben wel een hele lekker sound die net effe anders is, ze zijn wat grittier, miscshien ietjes gedefinieerder, maar ook wat minder smooth en wat scheller dan de gemiddelde DiMarzio. Maar de Duncan Distortion komt aardig overeen met de DiMarzio Super Distrtion al heeft de laatset wel duidelijk wat meer output!

gerrekat
4 mei 2006, 22:22
Vind dit ook wel een sjieke 3-PU bak trouwens

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7411509366&indexURL=0&photoDisplayType=2#ebayphotohosting

no 1 hops
5 mei 2006, 08:08
behalve de letters , nu vooral je de rest zwart hebt ook de stelschroeven van de pickups.
vond hem goud niet verkeerd, nu met alles zwart knapt hij ook op.
gewoon even photoshoppen. dan zie je direct of het er beter van word of niet.
die bruine explorer lijkt net of ze te weinig hout hebben gehad.
rechte plank met hals en twee punten erop.
volgens mij is die foto vertekend

Josdevos
5 mei 2006, 08:13
Zeer mooi Hans!
Van waar kwam die hardware als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook al zwarte hardware overwogen op m'n Blueburst TC V. (Zitten ook al Duncans in...)

gerrekat
5 mei 2006, 09:01
heb ik direct via Dean Zelinksy verkregen...gewoon een mailtje sturen!

jorrit
5 mei 2006, 13:13
Ziet er netjes uit man! maaruh SD? geen dimarzio's? verbaasd me. wat zit dr nu in?

gerrekat
5 mei 2006, 13:54
Ik heb 8 gitaren met Dimarzio's wilde eens wat anders....

En ik moet zeggen ze bevallen goed.

Baco
5 mei 2006, 19:48
Inderdaad erg knap, binnenkort ga ik ook de hardware op mijn BlueBurst ML in een zwart kleedje steken, ben alvast benieuwd ;)

gerrekat
6 mei 2006, 09:09
hmmm...ben beneiuwd! ik weet niet of ik het op een blueburst zo mooi vind, maar ben benieuws naar de pics! als het gaaf is....wie weet maar denk dat ik de mijne lekker chrome laat.

Baco
6 mei 2006, 09:22
hmmm...ben beneiuwd! ik weet niet of ik het op een blueburst zo mooi vind, maar ben benieuws naar de pics! als het gaaf is....wie weet maar denk dat ik de mijne lekker chrome laat.
Is een experiment, bevalt het me niet, dan zet ik de originele hardware er terug op. Heb al wat photoshops, ziet er niet mis uit ;)

gerrekat
6 mei 2006, 11:00
Het enige wat ik nog jammer vind is dat zwarte bindings mooier staan met zwarte hardware. de caddy is multiply dus daar zit iig nog zwart in...

Maar ja op zich ben ik wel een fan van zwarte hardware dus ik ben erg benieuwd! heb je de hardware al besteld?

Baco
6 mei 2006, 11:02
Het enige wat ik nog jammer vind is dat zwarte bindings mooier staan met zwarte hardware. de caddy is multiply dus daar zit iig nog zwart in...

Maar ja op zich ben ik wel een fan van zwarte hardware dus ik ben erg benieuwd! heb je de hardware al besteld?
Dat deed me idd nog twijfelen, die binding. Zal wel zien, bevalt het me niet dan heb ik reserve onderdelen voor mijn custom ;)
Hardware heb ik via een dealer op het Dean forum besteld, is onderweg normaliter.