PDA

View Full Version : Inbouw FX in top



Nocki
4 mei 2006, 15:41
Hoi. Het hoort mischien bij fx thuis maar het gaat heel specifgiek om de inbouw in de top vandaar deze vraag hier.

Ik krijg over een paar maanden een Roadster top. nu zal er niet veel ruimte zijn om er een chorus en delay pedaal in te hangen die vast zitten en verbonden zijn aan de fxloop. zeker niet als er ook nog gerommeld moet worden met een stekkerdoos of adaptor. dus dacht ik mischien een 19"effect erin te hangen met een vaste stekker. de top krijgt toch stroom en mischien kan ik wel aftappen in de top zelf.

ik zou dan gewoon een 19" effect keizen en m goed instellen op kanaal 1 en m daarop laten staan. mischien niet de beste oplossing maar voor wat ik wil msihcien de goedkoopste en snelste kwa opbouwen en afbouwen.

de meeste fx units zijn allemaal veel te diep of te dik. maar ik zag dat de g-sharp van tc maar 10 a 11cm is in de diepte. mischien kan ik die makkelijk krijt in de top als ik een beetje rommel. hebben jullie hier ideen over wat handig zou zijn?

graag hoor ik van jullie!

Nocki

paulusdeBKB
4 mei 2006, 15:55
Niet aan te raden Nocki! Waarschijnlijk moet je in je top gaan boren en de kans op interferentie is veel te groot. Verder heeft de trafo vrijwel zeker geen geschikt aftappunt voor het juiste voltage. Bovendien kost het uitdokteren van hoe het zou moeten werken zo veel tijd dat je die nevernooit niet terugverdient met opbouwen en afbreken bij optredens. In opbouwtijd scheelt het namelijk hoogstens 30 sec.

AART
4 mei 2006, 16:05
bovendien: de top word er minder waard van, en met jouw koop/verkoopgedrag denk ik dat je dan je eigen geld weggooid.

Nocki
4 mei 2006, 16:24
er zit een balk in de top die ik weg zou kunnen halen en daarvoor in de plek komt een balk waaron de fx unit geplaatst word. dit zonder schade aan de top te veroorzaken. ik zoek dus eigenlik gewoon ene kleine chorus en delay...

nielsduursma
4 mei 2006, 16:41
er zit een balk in de top die ik weg zou kunnen halen en daarvoor in de plek komt een balk waaron de fx unit geplaatst word. dit zonder schade aan de top te veroorzaken. ik zoek dus eigenlik gewoon ene kleine chorus en delay...

kan je net zo goed 2 pedaaltjes erin leggen, of erop. en anders maak je even snel van een paar plankjes een soor 19" rackje waar je het allemaal inlegt.

ieme
4 mei 2006, 17:17
Koop Een Brunetti!

Nocki
4 mei 2006, 17:23
:-) die had ik aan moeten zien komen... :-)

casper innosence
4 mei 2006, 20:29
is een fligtcase voor de top (zo een waarbij de top in de flightcase blijft staan) met een 1 HE unit eronder niks? Als je er een neemt waarbij de voor en achterkant af kan kun je ehm ook permanent aansluiten op de effectloop.

BartT5R
4 mei 2006, 21:58
Nocki,
waarom probeer je niet een van die half 19" toestellen, zoals de Yamaha FX500 of een Boss VF1?
Neemt in ieder geval minder plaats in, je kan hem zelfs met tape!!!! aan de zijkant vasttapen. :gitarist:

Nocki
4 mei 2006, 23:01
Dat is een leuke tip! ik zal er eens naar kijken! bedankt!

Nocki

AART
4 mei 2006, 23:10
boss se50 ofzo is ook zo'n halve 19"unit dacht ik.

paulusdeBKB
5 mei 2006, 09:35
Ja, en de SE70, en de Zoom 9030 en 9050.

ieme
5 mei 2006, 14:55
je hebt toch een powerball die GEWELDIG klinkt?

Nocki
5 mei 2006, 17:03
Jazeker. maar er gaat niks boven de boogie die ik al besteld heb. de powerball was een tussen oplossing zoals gezegd...

Akira
5 mei 2006, 18:08
Koop Een Brunetti!

Vet is het wel:




http://img67.imageshack.us/img67/9964/img06969fi.jpg

;)

Deze was van mij, ik moest hem verkopen en de huidige eigenaar heeft er deze multi fx in gestoken.

Nocki
5 mei 2006, 18:16
Ja tis idd een leuk idee van brunetti geweest.. toch al ik gaan voor de amp de ik heb besteld... dus het wordt een soort byoc.. :-)


Nocki

turboblues
6 mei 2006, 00:49
Ja tis idd een leuk idee van brunetti geweest.. toch al ik gaan voor de amp de ik heb besteld... dus het wordt een soort byoc.. :-)


Nocki
Amai, heb ik toch wel even gestruikeld over die laatste post.. :)

Nocki
6 mei 2006, 09:02
Tis gewoon niet goed als ik mezelf na lees.

Ik zat gisteren aan tafel met een vrouweleijke collega toen ik dit schreef op de laptop. ik was er overduidelijk niet bij met mn gedachten... :-)

Mijn excusses voor allen met een "taal"hart die na het lezen van mijn post ten aarde zijn gestort...

Ik heb van een aantal mensen het advies gekregen om eens te kijken naar een visual sound h2o. msihcien zou ik die uit elkaar kunnen halen en in een kleine behuizing kunnen stoppen zodat deze achter in de top past.


Nocki

Gaby
7 mei 2006, 19:14
....of je doet het zo.:cooler:
De tweede opening was achteraf eigenlijk niet nodig geweest.

http://img18.imageshack.us/img18/320/jsxeffects1ji.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/3142/jsxeffectscab6po.jpg

Joey Handsome
7 mei 2006, 19:22
....of je doet het zo.:cooler:
De tweede opening was achteraf eigenlijk niet nodig geweest.



Lijkt nu meer op een robot dan op een gitaarversterker...

EpiCenturiesAWAy
7 mei 2006, 19:30
....of je doet het zo.:cooler:
De tweede opening was achteraf eigenlijk niet nodig geweest.

http://img18.imageshack.us/img18/320/jsxeffects1ji.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/3142/jsxeffectscab6po.jpg
Is dit niet ambetant als je alles moet vervoeren ? Zo'n hoge head ?

Gaby
7 mei 2006, 21:36
Is dit niet ambetant als je alles moet vervoeren ? Zo'n hoge head ?
...uhhh ambetant??
Gaat gewoon in een op maat gemaakte flightcase. De JSX is van zich zelf al aardig zwaar dus zo'n extra effectje doet het 'm ook niet.

Nocki
7 mei 2006, 22:06
sorry. het is heel mooi netjes gedaan. maar ik vind het niks.

hetr gaat er bij mij gewoon om mn amp zo te houden kwa looks. en dit hoort daar niet bij. ik wil het echt aan de acterkant verstopt ofzo.
hoeft ook niet 19" te zijn maar het leek me een aantal voordelen hebben. ik dnek dat ik maar zo'n h20 koop en die ut elkaar sloot of 2 boss pedalen!


Nocki

El Bastardo
8 mei 2006, 07:41
Volgens mij ben je bezig in de categorie 'Moeilijk doen als het ook makkelijk kan'
Evengoed succes natuurlijk ;)