PDA

View Full Version : Review Line6 Toneport UX2



wille525
4 mei 2006, 13:46
Ik heb gistermiddag de Line6 Toneport UX2 gekocht. Ik heb lang hierover getwijfeld, want ik was eigenlijk heel tevreden met mijn huidige geluidskaart(en). Daarnaast kost het 2-kilo wegende line6 speeldingetje nog geen 200 euro. Dus wat kan je daarvan verwachten? Line6 beweert dat met de Toneport UX2 een stapel hardware apparaten opzij kunt zetten. Goed, even hier m’n ervaringen op een rij:

• Geluidskaart: waanzinnige sound. Verslaat mijn Terratec DMX 6fire, EWS88 MT en Tascam US224 qua sound
op alle fronten. Absoluut geen verkleuring van het geluid. Deze wordt gewoon opgenomen en afgespeeld
zoals het is.
• De Toneport bevat een uitgeklede variant van de Line6 Pod XT (Live) voor elektrische gitaar. Hoewel het een
lichtere versie is dan het origineel, bevat deze wel de belangrijkste, en best klinkende versterkermodellen. Een
extension-pack aanschaffen is achteraf niet nodig. Verder zijn alle mogelijkheden hetzelfde. Voorheen sloot ik
mijn ‘POD XT Live’ op de line-in aan van mijn geluidskaart. Nu plug ik de gitaar direct in de Toneport,
waardoor er totaal geen signaal verlies is, in tegenstelling tot de oude situatie.
• Naast de Pod XT voor gitaar, bevat de Toneport er ook één voor de basgitaar. Hiervoor geldt hetzelfde als
voor de POD XT voor de gitaar.
• Twee fantoomvoedingen voor condensatormicrofoons + goed bruikbare (!) pre-amp-simulaties met alle
mogelijkheden, zoals de-esser, noise gate, compressor, reverb etc etc. Mijn 19 “ compressor, tube-simulation
e.d. kunnen allemaal de deur uit. Binnen de Toneport bevinden zich een aantal presets, waarin dit allemaal al
wordt geregeld. Daarnaast kun je deze naar eigen blieven fine-tunen.
• Heel makkelijk werkend control panel. Het control panel van de EWS 88 daarentegen is een behoorlijke klus
om deze door te krijgen. De control panel van mijn Tascam US224 is te beperkt.
• Regelaar van het output-volume signaal. M’n actieve monitor speakers hebben allerbei een afzonderlijke
volumeregeling. Het output-signaal kon voorheen alleen worden afgesteld binnen Windows of via een kleine
volumeregelaar die ik had geplaatst tussen mijn computer en de monitor speakers. Da’s nu niet meer nodig,
dit kan ik direct doen via de toneport.
• Een nadeel(tje): De ASIO drivers van de toneport hebben een iets hogere lantency dan mijn EWS en DMX
6fire, maar voor studio gebruik levert dit geen problemen op.
• Nog een nadeel: via mijn EWS 88 MT heb ik 8 inputs- en 8 output. Deze mogelijkheid zit hier niets op. De
Toneport is alleen voor home-recording.

Fumi SG
4 mei 2006, 19:13
Ik heb ook een Toneport en ben er niks dan tevreden over!! Ik gebruik hem nu alleen het meeste voor de speakersim, ik gooi m'n zelfbouw pedaal er dan voor en gebruik het G12-T75 speakermodel... levert zo'n lekkere crunch op!!:satisfie:

Helter Skelter
31 mei 2006, 18:03
hmm, interessant :)

nog even over die 'Fantoomvoeding' van de Toneport: kun je daarmee ook het echte signaal van een versterker opnemen (dus gewoon met een microfoon ervoor en dan eventueel mixen met een backingtrack of iets dergelijks?)

bert k
31 mei 2006, 18:23
Hij bedoelt waarschijnlijk microfooningangen (met fantoomvoeding) Daar kan ook een dynamische mic in, zie het maar als een gewoon mengpaneeltje. Daar kan je prima je amp ermee opnemen.

guhlenn
31 mei 2006, 18:41
hoe nam je eerst je gitaar op? via mic bedoel ik.

Helter Skelter
31 mei 2006, 19:09
klinkt allemaal overtuigend dus morgen of vrijdag maar de Toneport UX-2 in huis halen, die kost bij Verspuij nog geen €200,- dus daar kan ik me ook geen buil aan vallen.

Iemand nog suggesties voor een goede (condensator) mic? want als ik toch bij Verspuij ben kan ik die ook wel gelijk meenemen :satisfie:

@Guhlenn; ik heb thuis nog nooit wat opgenomen... :)

guhlenn
1 juni 2006, 08:27
ik doelde op de originele poster, om zijn review in perspectief te zetten. zekf geen ervaring met toneport, maar dit klinkt idd. heel positief...

harrie-beton
1 juni 2006, 12:11
Iemand nog suggesties voor een goede (condensator) mic? want als ik toch bij Verspuij ben kan ik die ook wel gelijk meenemen



Microfoonsgenoeg.
Zoek maar op het forum, het hangt ook van je budget af.
Low budget is de Supralux of Behringer b1 wel een goede keuze.

Medium budget de Rode Nt1a (189 euro)

High budget heb je erg veel mogelijkheden...

Ic3gl0vE
1 juni 2006, 16:24
zit er direct monitoring op de UX2? mijn huidige terratec kaart heeft dat niet en in sommige situaties zou het erg prettig zijn om het wel te hebben.

Minda
2 juni 2006, 13:27
Hé, da's een boeiend apparaatje... Even een vraag: als ik wat opneem, wil ik tijdens het spelen wel eens van kanaal / effect wisselen. Met behulp van een pedaal, wel te verstaan, want ik speel meestal met 2 handen. Kan dat met dit ding ook? Of moet ik mijn solo in meerdere delen opnemen en later samenplakken? Ik heb het niet kunnen vinden op de Line6 site.

Dank,

harrie-beton
2 juni 2006, 15:53
http://www.line6.com/toneport/hardware.html

Bedienen met je voeten? JA
de UX2 heeft twee footswitch jacks.
De UX1 niet.

harrie-beton
2 juni 2006, 15:56
direct monitoring: ja, zoals ik het lees.



Tone Direct™ monitoring - unique, full tone low latency monitoring regardless of recording software's buffer size

44.1 & 48KHz, 16 & 24 bit recording

96KHz mode with built-in sample rate conversion for simultaneous input and output

USB-powered

ASIO, WDM, Mac OS X

Solidkick
2 juni 2006, 18:04
Ik moet nog steeds zo'n soort apparaat aan m'n laptop knopen.
Wel een mooi ding met een hoop opties.
Stuk vriendelijker geprijsd ook dan de M-box van Digidesign.
Dank voor de review.

guitardude
4 juni 2006, 20:38
Voorheen sloot ik
mijn ‘POD XT Live’ op de line-in aan van mijn geluidskaart. Nu plug ik de gitaar direct in de Toneport,
waardoor er totaal geen signaal verlies is, in tegenstelling tot de oude situatie.
Een pod XT live heeft toch ook een usb poort? Waardoor je ook geen signaalverlies hebt (digitaal immers) :)

harrie-beton
5 juni 2006, 01:28
ik heb dat ook gelezen in zijn "start" post maar het signaalverlies lijkt me onhoorbaar voor gewone mensen.

Ik wissel tussen line podxt en usb podxt en dat hoor ik niet en heb redelijke gear hier staan.

polekke
3 december 2007, 15:19
ik heb een toneport aangeschaft maar als ik even speel onstaat er iedere keer een hoop ruis en gekraak.kan iemand mij vertellen waardoor dit komt?gr polekke

harrie-beton
3 december 2007, 15:27
Ik weet waarschijnlijk hoe dat komt. Je pc is niet snel genoeg en of je draait te veel programma's tegelijk.

Om je pc sneller te krijgen, efficienter en of virus vrij is wel een ander forum.

bram83
3 december 2007, 23:42
Dit apparaat lijkt mij dus echt te gek, maar in de liedjes wil ik ook graag dmv digitale piano met usb (roland rd300sx) de instrumenten in het programma aansturen.
Als ik dus de Toneport gebruik als geluidskaart, kan dat ook in samenwerking met zo'n piano? (input usb bijv.)

Ik heb nu een flut geluidskaart zelfs met midi-usb een enorme latency heeft.

Ic3gl0vE
4 december 2007, 00:34
Is je midi ook daadwerkelijk vertraagd (dus naast de tel als je op de tel speelt), of klopt je midi wel maar komt het audiosignaal te laat je speakers uit? De timing van het midisignaal zou niet beïnvloed mogen worden door je geluidskaart als je usb-midi gebruikt namelijk.

Azrael
4 december 2007, 00:39
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/132608176-toneport-ux2-gitaar-bas-zang-op-je-pc-effecten-pre-amp.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6DImtXSREIreJJgUgz EZMiOWlt69I%2B3qfe%2BH57TS76ilQa2uN91gcHVezEIEuu%2 FXAiGLzdWVIDlHKHLqfxMBC9yfyarOo6XSDqNqh8lHBtZErK8I jPjw%2BG%2FhTCXDxsWY9y3UOLNdD7ZUcoBSeTIVPG8uHcBuZW M%2BX1SmNI0%3D&df=1&fta=eNo9j01uwyAQRu%2FCImvAxIYZ%2BQq9goWCm6JigwxO3F q%2Be4fI6WaE3vx8Dwsa9kyFrUsYHjZkhhkMB7aFXlxc7ksEgc 4DhgK%2FPmH%2BdJlIKsBxSjCv07j4G4YNhLp2SmH4AaWNaSV% 2BP6HEeUxxKRizB3lJae15TVDAkr2PDD3dytAA846iLTV2T5fJ AZhopFHCXNV77GRNJ3VbmfxnLdeie7HmZFJrLU2rGR7kSwElJu vyEMb5Xr7qZE0R9NPbuiyDn924vSntT3YbqiFJuVe2BGafDD%2 FO56PKctiP4w9FqV7v&fta_ind=3&fs=1

Hhehehe :seriousf:

artnaz
4 december 2007, 00:55
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/132608176-toneport-ux2-gitaar-bas-zang-op-je-pc-effecten-pre-amp.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6DImtXSREIreJJgUgz EZMiOWlt69I%2B3qfe%2BH57TS76ilQa2uN91gcHVezEIEuu%2 FXAiGLzdWVIDlHKHLqfxMBC9yfyarOo6XSDqNqh8lHBtZErK8I jPjw%2BG%2FhTCXDxsWY9y3UOLNdD7ZUcoBSeTIVPG8uHcBuZW M%2BX1SmNI0%3D&df=1&fta=eNo9j01uwyAQRu%2FCImvAxIYZ%2BQq9goWCm6JigwxO3F q%2Be4fI6WaE3vx8Dwsa9kyFrUsYHjZkhhkMB7aFXlxc7ksEgc 4DhgK%2FPmH%2BdJlIKsBxSjCv07j4G4YNhLp2SmH4AaWNaSV% 2BP6HEeUxxKRizB3lJae15TVDAkr2PDD3dytAA846iLTV2T5fJ AZhopFHCXNV77GRNJ3VbmfxnLdeie7HmZFJrLU2rGR7kSwElJu vyEMb5Xr7qZE0R9NPbuiyDn924vSntT3YbqiFJuVe2BGafDD%2 FO56PKctiP4w9FqV7v&fta_ind=3&fs=1

Hhehehe :seriousf:Dat is inderdaad humor! :D En tegelijkertijd beetje triest...

Maargoed, ik ben ook zeer tevreden met dat ding. Mobiel kun je zo ook perfect opnemen. Laptopje in tas, UX2 erbij in, een kabeltje, en een hoofdtelefoon en je hebt een geweldig studio'tje in een rugzak! Kwaliteit vind ik ook prima.

Voetschakelaar(s) zou inderdaad erg handig zijn. Iemand suggesties voor een goedkoop dingetje?

bram83
4 december 2007, 08:45
Het is idd echt vertraagd. als ik een noot speel, komt 'ie pas (bpm 120) een zestiende noot later. Zo die ik dat na opname ook echt in dat programma staan; de noot staat 2 hokjes verder. Voor mij eigenlijk niet acceptabel.

Ik vond het eerlijk gezegd ook al vreemd: Midi is toch niet zo'n zwaar signaal ofzo?

artnaz
4 december 2007, 09:14
Ik heb er geen last van. Weet niet precies waar het aan ligt, maar misschien is je computer niet al te sterk?

tidalwave_sideburns
29 januari 2008, 19:28
Ik ben van plan ook zo'n toneport aan te schaffen, om mijn eigen projectjes en nieuwe nummers voor m'n band wat beter te laten klinken.

Qua geluid zal er wel een hoop verbeteren, (er staat een van mijn brouwsels op een erg verwaarloosde myspace pagina, http://www.myspace.com/jankanerwatvan)

Ik werkte tot zeer recent met modplug tracker (jaja) om de drums en bas en wat al niet te programeren, sinds kort overstapt op EZ drummer en een freeware midi sequencer (aodix).

In het trackertijdperk zat ik een tijdje te klooien totdat ik een gitaargeluid had met net niet teveel hoog dat het ging kraken (de tracker trok maar 44.1 kHz), als ik de versterker via de line out op de geluidskaart aansloot. Dit beviel me beter dan gitaar direct in geluidskaart, of een wat brakke Korg AX10G effectenbak ertussen. Maar het verschil tussen opname en real time was bijzonder groot.
Ik was benieuwd in hoeverre dit meevalt met zo'n toneport. Ik zoek een gitaargeluid voor m'n opnames dat valt ergens tussen het Revival album van Reverend Horton Heat en het typische crunchy Marshall geluid.
Vrijveel mid dus, (het laag en het hoog zijn voor de slapping upright bass), flink wat drive, wat galm en/of delay, en absoluut geen flangers, phasers, filters, chorus, pitch shifters etc.

Mijn ervaring is dat gitaren net iets te "cyber" klinken via van die software amp-dingen (amplitube, warp etc.) Hoe zit dat met die bijgeleverde software? Krijg je daar wel een beetje een "authenthiek" geluid mee, of moet je dit voor het grootste gedeelte pre-toneport doen om als het eenmaal opgenomen is met equalizers en panning het geluid fine te tunen.

Op youtube staan wel wat demo's, maar ik snap eigenlijk niet dat als je kennelijk digitaal op kan nemen, waarom je dan in godsnaam je spel over een of andere brakke microfoon opneemt via een nog brakkere speaker. Wie heeft er een linkje naar hoe gitaar over toneport klinkt?

Hoe kan je trouwens eigenlijk opnames maken met zo'n toneport? Ik ben gewend om met een metronoom mee te spelen, dit op te nemen met soundforge o.i.d, en dit later er in het nummer te mixen. Niet echt real time dus, maar in feite is dat voor mij niet zo belangrijk.

Zou iemand mij hierover kunnen informeren?


Jan

Misere Nobis
30 januari 2008, 00:02
Een pod XT live heeft toch ook een usb poort? Waardoor je ook geen signaalverlies hebt (digitaal immers) :)
Waar heb je uberhaubt nog een toneport voor nodig als je een pod x3 live hebt eigenlijk?

jw009
30 januari 2008, 09:15
Waar heb je uberhaubt nog een toneport voor nodig als je een pod x3 live hebt eigenlijk?

Bass/zang/fantoomvoeding/monitoruitgang

savale
30 januari 2008, 11:40
Ik gebruik zelf een tascam us122L. Ook deze heeft direct monitoring maar dan weer geen cab simulatie en effecten: ik gebruik daar weer guitar rig 3 voor. Zo een toneport is dan eigenlijk ook wel erg interessant. Voor een paar tientjes meer heb je dat ingebouwd in je geluidskaart in plaats van apparte software.

pol
4 februari 2008, 08:19
De silver en gold bundle met extra amps voor de toneport is nu ook een heel stuk afgeslagen, zie dat ze nu maar 100 $ staan voor de silver en 150 $ voor de gold.

Kun die enkel maar via visa bestellen op de line6 site ? 150$ valt nog goed mee voor alle models.

vincent136
4 februari 2008, 19:49
Als ik het goed begrijpt vervangt de toneport je huidge geluidskaart, wanneer je hem via usb/firewire aansluit, klopt dat?

(Alle pc-geluiden gaan dan via de tonport naar je monitoren die op de toneport zijn aangesloten?)

chubbyfan
4 februari 2008, 19:56
Ik baal er alleen van dat ik de toneport niet als plug-in kan gebruiken(ja,kan wel maar dat kost 100 euro,die vuile stinkerts) :sneaky:

fransoos
4 februari 2008, 20:36
Ik baal er alleen van dat ik de toneport niet als plug-in kan gebruiken(ja,kan wel maar dat kost 100 euro,die vuile stinkerts) :sneaky:

op dit moment is de prijs al gezakt naar $99,95 omgerekend dus ca. € 65,00.
van de website line6 te downloaden.

harrie-beton
4 februari 2008, 21:17
Als ik het goed begrijpt vervangt de toneport je huidge geluidskaart, wanneer je hem via usb/firewire aansluit, klopt dat?

ja maar je oude geluidskaart blijft ook werken. Je moet windows wel aangeven in config scherm welke je wilt gebruiken in windows. In muziekprogramma's kun je kiezen welke geluidskaart je wilt of ook als je beide wilt gebruiken.

vincent136
5 februari 2008, 15:59
oké, thanks.

HvV
5 februari 2008, 22:38
Toneport, Guitarport is dat niet allemaal computer-based? Volgens mij zit er qua soundchip of modeling hardware zit niet zo heel veel in (tot niks) en gebeurt alles grotendeels op je pc in software, niet? Behalve dan die UX8 want die schijnt de Pod tone engine aan boord te hebben. Ik denk dat ik voor gitaar modeling dan toch liever een pod gebruik. Toneport is dan wel weer interessant voor zang en je gitaargeluid via een mic.

harrie-beton
5 februari 2008, 22:58
ux, Toneport en guitarport zijn 75% goedkoper dan een pod / podxt / pod x3. Je kunt ze niet gebruiken zonder computer maar als je altijd thuis aan het klooien bent is het voor veel mensen het ei van columbus.

De pod is al heel oud maar de podxt is id gitaar only.
De pod x3 is volledig op zich staand en heeft ook microfoon aansluiting. 400 euro.

Bouke
5 februari 2008, 23:07
De pod x3 is volledig op zich staand en heeft ook microfoon aansluiting. 400 euro.

alleen superfuck dat daar dan weer geen phantom power opzit....

Verder te gek ding! Begin 'm nu wat onder de knie te krijgen. 'Speelgevoel' is lekkerder dan de XT en Toneport. Of zal dat door de E 400,- komen :D

Bouke

vincent136
12 februari 2008, 14:39
Ik zie op diverse plaatjes dat de ux2 een koptelefoon uitgang heeft op de voorkant, is dat signaal een directe uitgang van wat je instuurt, of is dat het signaal dat terug komt uit je pc?

En het zelfde geld voor de audio-uitgangen op dat ding, de monitor out en de stereo out geven toch het geluid weer van wat al door de pc is geweest?

pol
12 februari 2008, 14:49
ja, de toneport werkt ook als geluidskaart en geeft dus de geluiden weer die door je pc worden afgespeeld.

de x3 heeft betere converters + een processor die een stuk krachtiger is (9 x) als de xt.

ben benieuwd wanneer ze met een nieuw amp uitkomen, want qua processor kracht loopt de vetta nu ook een stuk achter op de x3.

vincent136
15 februari 2008, 18:41
Ik heb vandaag een toneport gekocht, maar wanneer ik muziek afspeel geeft hij heel veel hoge ruis, afgewisseld met een beetje muziek. Hoe kan dit? ik heb de minimale eisen die line 6 stelde om met een toneport te kunnen werken
ik heb geen extra programma's aanstaan momenteel

artnaz
15 februari 2008, 23:47
@Vincent: Weet het eigenlijk niet, maar heb je om te beginnen de drivers geïnstalleerd?

Weet trouwens iemand of/wanneer de nieuwe versie Toneports (met de kwaliteit van de X3) uitkomt? Of is dat allemaal software-matig, en is de ontwikkeling wat moeizamer dan de POD met de ingebouwde processor?

vincent136
18 februari 2008, 07:26
ja, de drivers zijn prima geinstaleerd. alles moet naar behoren werken nu..
gisteren heb ik mijn gehele pc geformateerd, omdat het ding weer zo traag als stront was, alles weer erop gezet, o.a. de toneport software, nu gaat het wel iets beter, maar na ongeveer 1 minuut muziek afspelen is het opeens stil en komt er daarna een keiharde ruis, die niet meer stopt..
vreemd, want ik heb wel de minimale systeemeisen

harrie-beton
18 februari 2008, 09:35
Het kan zijn dat je wel aan de systeemeisen voldoet maar dat je pc te druk is met andere dingen.
Wat je kunt proberen is in "uitvoeren" het command MSCONFIG
in typen. Dan alles uitschakelen en de pc opstarten. De melding na het opstarten negeren en kijken of de pc het dan wel trekt.

vincent136
18 februari 2008, 10:20
Zou kunnen, lijkt me sterk want naast windows, avg virus scanner en itunes staat er nog niets op :P (ja, gearbox ook nog dan)

Maar ik ga het proberen, thanks.
Als m'n pc het nou toch niet trekt moet ik nog wachten tot juni ongeveer, dan komt d'r een nieuwe laptop (apple macbook). dan gaat het zeker wel lukken :satisfie:

bass blom
18 februari 2008, 10:42
virusscanners willen nog wel eens flink storen.

richie sambora
18 februari 2008, 22:35
Je wijzers gaan in het rood!!
amp simulatie stiller zetten. (of iets anders)

vincent136
26 februari 2008, 18:00
Ondertussen werkt het allemaal redelijk naar behoren en ben ik begonnen met wat recording, eerst simpeltjes via audacity, maar ik heb nu Ableton live geinstaleerd, die er bij zat. Daarnaast heb ik ook mijn cubase weer eens tot leven geroepen. Beide programma's zien bij de input alleen maar de sends 1 + 2, maar in Gearbox stuur ik ook send 3 + 4 uit. Ik ga er dus vanuit dat ik mijn gitaar wegstuur via de sends 1 + 2 en mijn zang microfoon via sends 3 + 4 , en dat ik deze 2 sends in 2 aparte audio sporen weer oppak, dus in feite een 2 sporen opname (stereo) maak. Maar het probleem is dus dat alleen sends 1 + 2 opgepakt worden in beide programma's. Iemand ervaring hier mee en een eventuele oplossing? ik ben al druk aan het lezen geweest in handleidingen maar hiervoor kon ik geen oplossing vinden

alvast bedankt

Student
1 maart 2008, 11:27
Leuk topic,

Maar wat mij nog niet duidelijk is, of de geluidskaart van je pc nog operationeel is/blijft.

Dus kan ik het geluid van de Toneport in mijn Line in ingang van mijn geluidskaart pluggen. Zodat ik het geluid over mijn PC speakers kan horen.

chubbyfan
1 maart 2008, 11:30
Leuk topic,

Maar wat mij nog niet duidelijk is, of de geluidskaart van je pc nog operationeel is/blijft.

Dus kan ik het geluid van de Toneport in mijn Line in ingang van mijn geluidskaart pluggen. Zodat ik het geluid over mijn PC speakers kan horen.
toneport gaat met usb en is een externe geluidskaart eigelijk,de geluidskaart van je pc blijft operationeel,gewoon een kwestie van selecteren in de mixer van je geluidskaart

Student
1 maart 2008, 11:37
toneport gaat met usb en is een externe geluidskaart eigelijk,de geluidskaart van je pc blijft operationeel,gewoon een kwestie van selecteren in de mixer van je geluidskaartDuidelijk thx :)

newbreed
2 maart 2008, 13:30
Neemt iemand hier wel eens zang op met een UX2?
Gitaar, piano ed gaan perfect maar zang dus absoluut niet. Ik gebruik een goeie mic dacht ik (Neumann kms 105) en goede kabels.

Een opname in cubase gaat heel snel oversturen, vooral als de zang een beetje uithaalt. maar meters gaan niet t rood in ??? Ook zit er een snerpend hoog in wat ik er bijna niet uit krijg.... iemand tips voor vocalrecording met de UX2?

artnaz
2 maart 2008, 14:01
Hmm... Ik heb het één keer gedaan, en dat ging perfect! En dat was met een goedkope Skytronic-microfoontje.

Geen idee wat het probleem bij jou is, ik heb dus één keer gedaan zonder enige moeite, verder weet ik het niet...

vincent136
7 maart 2008, 10:46
Het lijkt me duidelijk dat er iets overstuurd wordt.

Heb je de compressie aanstaan met de gain te hoog?
Gebruik je de juiste pre-amp ?

Als je in gearbox instelt dat je meters op de ux2 input weergeven, slaan ze dan al in het rood?
En als je weergeeft wat de output is, slaan ze dan ook in het rood?
En dan kun je nog de meters weer laten geven wat gearbox uitstuurd via send 1+2 / send 3+4

Dat zul je moeten controleren en dan kun je dingen uitsluiten.
Dat snerpende hoog kan dus komen door oversturing..

Hopelijk heb je d'r iets aan, waarschijnlijk heb je het allemaal al gecontroleerd.

Nico2
18 maart 2008, 18:21
Kan je de ux2 ook gebruiken zonder pc, dus met alleen de ux2 zelf een pc een koptelefoon en een snoertje. want dan wil ik m menemen op vakantie dan hoef ik geen versterker mee te nemen :p

pol
18 maart 2008, 18:28
nee, toneport is een pc interface.

artnaz
18 maart 2008, 18:42
Daar koop je de (mini)POD voor. Of een Korg Pandora/Vox Amplug/Tehringer POD/etc.

harrie-beton
18 maart 2008, 23:45
de ampplug, pod 2.0, podxt, pod x3, zoom g2 horen ook nog erbij. Ik denk trouwens dat de mini pod perfect voor vakantie is.

Nico2
19 maart 2008, 22:11
amPlug lijkt me ideaal voor op vakantie, denk dat ik die binnen kort bij de lokale gitaar boer es ga checken :cheerup:
en dan er natuurlijk een ux2 bijkopen voor recording :D

Danieldg
19 maart 2008, 22:20
Neemt iemand hier wel eens zang op met een UX2?
Gitaar, piano ed gaan perfect maar zang dus absoluut niet. Ik gebruik een goeie mic dacht ik (Neumann kms 105) en goede kabels.

Een opname in cubase gaat heel snel oversturen, vooral als de zang een beetje uithaalt. maar meters gaan niet t rood in ??? Ook zit er een snerpend hoog in wat ik er bijna niet uit krijg.... iemand tips voor vocalrecording met de UX2?
Heb je al geprobeerd GearBox zelf te bypassen? Dat kan je doen rechtsbovenaan, naast de stemvork. Bij mij hielp dit, met de bypass aan had ik geen last meer van hoog + ik had meer volume. Oversturing kun je beperken door de mic gain terug te draaien.

newbreed
20 maart 2008, 18:55
Heb je al geprobeerd GearBox zelf te bypassen? Dat kan je doen rechtsbovenaan, naast de stemvork. Bij mij hielp dit, met de bypass aan had ik geen last meer van hoog + ik had meer volume. Oversturing kun je beperken door de mic gain terug te draaien.


die ga ik eens proberen.
Maar heb je dan nog een return voor afluistering op de headset? Ik ga wel ff testen.
De Gain van de Mic staat al erg laag. Ik vrees dat het t volume is van de persoon die staat te zingen. Als ik nl wat meer laid back stukken opneem dan gaat t goed maar als het Heavy moet zijn dan gaat ie meteen oversturen. gaat overigens nergens in het rood.

Jason34
21 maart 2008, 11:36
Ik zit ook te twijfelen of ik een Toneport zal kopen, maar nou vraag ik me af... Ik heb mijn gitaar nu gewoon aangesloten in mijn line in van mijn geluidskaart (x-fi platinum) en icm Guitar Rig krijg ik er al aardig fijn geluid uit. Waarom zou ik dan dus eigenlijk een toneport nodig hebben? Klinkt het nog veel beter? hoeveel ms latency is mogelijk met een Toneport? Ik ben namelijk nog niet helemaal tevreden met het geluid zoals het nu is, beetje ruis en computer achtig. Ik wil dat het zuiver klinkt en opnemen in Cubase.

harrie-beton
21 maart 2008, 11:44
Ik zit ook te twijfelen of ik een Toneport zal kopen, maar nou vraag ik me af... Ik heb mijn gitaar nu gewoon aangesloten in mijn line in van mijn geluidskaart (x-fi platinum) en icm Guitar Rig krijg ik er al aardig fijn geluid uit. Waarom zou ik dan dus eigenlijk een toneport nodig hebben? Klinkt het nog veel beter? hoeveel ms latency is mogelijk met een Toneport? Ik ben namelijk nog niet helemaal tevreden met het geluid zoals het nu is, beetje ruis en computer achtig. Ik wil dat het zuiver klinkt en opnemen in Cubase.

De toneport is beter dan guitarrig door betere AD convertors maar het grootste voordeel is dat de tonport vooral bijna geen latency heeft 2 ms ofzo. Beide systemen zijn wel afhankelijk van je pc. Vanwege de pod x3 is er een vracht podxt boontjes te koop, dat zou ik ook overwegen. Deze zijn onafhankelijk van de pc en klinken zeer goed. Met USB dus prima edit mogelijkheden en digitaal opnemen.

Nico2
21 maart 2008, 13:08
Als je een toneport wilt kopen moet je nu naar feedback want daar zijn ze in de aanbieding :D]
ux2 voor 170€ terwijl hij normaal 200€ is

pol
21 maart 2008, 13:23
latency is zeer kort, en de geluiden zijn dezelfde als bij de pod XT, toneport heeft standaard alleen wat minder models, maar die kan je bijkopen.

Android Soul
22 maart 2008, 19:18
Hoi,

ik had eerst een Vamp en daar kan je leuk mee opnemen, voor thuis. Maar nu ik de Toneport ux2 heb is het wel anders ja. Veel beter en inderdaan weinig tot geen latency. En ook kan je heel gemakkelijk je bijgeluiden weghalen zoals ruis e.d.

Ik gebruik hem in combinatie met Nuendo.

Echt een aanrader wat mij betreft. ;)

Nico2
24 maart 2008, 11:54
toch maar de ux1 bestelt die extra ingang voor gitaar en mic en fatoom switch en pedaal ingang zijn me geen 70 € waard 8-)

Jason34
26 maart 2008, 21:32
Ik heb ook de UX1 besteld. Genoeg voor mij. Ben erg benieuwd. Ik hoop dat Feedback hem deze week nog levert. :rockon:

vincent136
27 maart 2008, 14:39
Ik zit nog steeds met de vraag hoe ik 2 sporen opnames kan maken met de ux2. dus 2 microfoon signalen bijvoorbeeld tegelijk opnemen in 2 sporen..

harrie-beton
27 maart 2008, 17:51
in audition kun je gewoon kiezen welke bron je opneemt op welk spoor.
Met welk programma neem je op?

vincent136
29 maart 2008, 23:56
tot nog toe audacity, alleen dat is crap. ik ben al een poosje cubase aan het uitzoeken, ik heb ook nog ableton live 4.1.5 wat bij de toneport zat geleverd op m'n pc staan

harrie-beton
30 maart 2008, 13:47
volgens mij kan audicity wel meerdere sporen afspelen en er 1 opnemen maar niet 2 verschillende sporen opnemen. Je kunt maar 1 bron selecteren.
Dat wordt ableton, cubase of Adobe Audition leren gebruiken, die kunnen dat wel.

vincent136
30 maart 2008, 17:08
Met cubase ben ik al aan het zoeken geweest, en die ziet bij input alleen maar de send 1+2. nu heb ik in de handleiding van gearbox wat gelezen over de send 3+4, maar dat begreep ik ook niet echt goed, maar ik ga eens verder opzoek..


iets anders: hoe kan het dat wanneer ik bij alle instellingen de toneport als geluidskaart heb geselecteerd audacity bijvoorbeeld het geluid niet opneemt wat de pc op dat moment afspeelt? ik neem vaak concerten op vanaf een stream op internet, en vroeger selecteerde ik dan de stereo mix in audacity, en huppa.

Het zelfde probleem doet zich voor met een webcam opname: mijn basgitaar via de toneport en het beeld worden opgenomen, maar geen muziek uit itunes waarop ik meespeel.

Met msn kan ik alleen voiceclips opnemen als het brongeluid uit de tonport komt.. dus niet een liedje om iemand snel iets te laten horen.

Ik heb het idee dat het 'geluid' dus gelijk naar de toneport gaat, maar dan niet terug komt in de pc.. behoorlijk vervelend, wat ik speel vaak mee met een backintrack of zoiets dergelijks en als ik het dan ff snel wil opnemen moet ik eerst die backingtracks downloaden en in audacity zelf laden, enz.

Iemand een idee?

harrie-beton
30 maart 2008, 17:40
bekend probleem. Windows kan intern geen verbinding maken tussen de toneport en de andere geluidskaarten. Dat moet je zelf doen. Veel mensen gebruiken een mengtafeltje.

lifespan
30 maart 2008, 22:31
....of er ergens een NL manual te downloaden is? Ik kom een aardig end met die Engelse, maar stuit toch geregeld op probelemen waar ik dan niet goed uit kan komen. Heeft iemand een tip voor me????

bvd, Pep

vincent136
31 maart 2008, 08:41
bekend probleem. Windows kan intern geen verbinding maken tussen de toneport en de andere geluidskaarten. Dat moet je zelf doen. Veel mensen gebruiken een mengtafeltje.

Wat is de functie van het mengpaneel binnen deze kwestie als ik vragen mag?
Je zegt: Dat moet je zelf doen. Hoe doe ik dat ?

bvd

harrie-beton
31 maart 2008, 10:21
Ik heb het idee dat het 'geluid' dus gelijk naar de toneport gaat, maar dan niet terug komt in de pc.. behoorlijk vervelend, wat ik speel vaak mee met een backintrack of zoiets dergelijks en als ik het dan ff snel wil opnemen moet ik eerst die backingtracks downloaden en in audacity zelf laden, enz.

Als je op wilt nemen wat je speelt op deze manier zou ik het zo aansluiten: Je kunt dan achteraf de mix niet meer in balans brengen. Maar zoals ik het lees wil je dat ook niet.

toneport output -> mengtafel in kanaal 1
gewone geluidskaart -> mengtafel in kanaal 2
output van mengtafel in je line in van je pc.
Selecteer in Windows mixer de line in en deze in weergave op DEMPEN zetten. Anders krijg je een feedback loop!
Ga opnemen in audicity en kies dan de windows line in als input. Dat moet goed gaan.

Sommige geluidskaarten kunnen opnemen "wat je hoort". Als je kaart dat kan hoef je alleen maar een kabeltje tussen de line out van de toneport te zetten en deze in de line in van je windows geluidskaart. Als je dan opneemt hoor je beide bronnen opgenomen.

Nog een waarschuwing. Als je een backingtrack afspeelt op een gewone windows geluidskaart en opneemt tegelijk op dezelfde kaart heb je vaak veel latency. Beetje latency is niet erg. Als je een paar meter van je versterker afstaat is de latency al snel 5 msec. Geluid gaat maar 1200 km per uur.
Er is altijd latency in de digitale wereld maar meestal 2 msec ofzo. Dus als het meer dan 10 msec wordt dan is "strak" spelen onmogelijk. Het is dan tijd voor een duurdere professionele geluidskaart. De toneport is een duurdere geluidskaart maar deze is niet zo geschikt om line in op te nemen.

vincent136
31 maart 2008, 14:12
Bedankt voor de informatie, het is me duidelijk. nou heb ik hier een hele mooie 16 kanaals mackie mengtafel staan, dus alles is aanwezig, behalve een line in op mijn laptop, hehe.

Maar ik heb gisteren op ebay een 2e handse macbook pro gekocht, die gaan we eind van deze week ophalen :) dus dan zal het allemaal anders gaan (gelukkig, eindelijk eens wat anders dan windows + een hele vooruitgang in mijn 'home-studiotje', mijn huidige laptop is nog te traag om fatsoenlijk met cubase en vst inputs te werken)

Het zou voor muziekopname/bewerking ed. misschien beter zijn om een desktop te nemen, maar aangezien ik voor m'n hbo komend schooljaar een laptop nodig heb, heb ik dat maar gedaan :) Leek me toch wel een aardig goede keuze

harrie-beton
31 maart 2008, 14:56
Er is een kans dat de Mac ook niet op die manier zonder mengtafel kan opnemen. Verder is de Mac duurder maar id een betere laptop om op te nemen.

Nico2
31 maart 2008, 21:35
yes morgen of overmorgen komt mijn toneport ux1 :D

Jason34
1 april 2008, 08:14
yes morgen of overmorgen komt mijn toneport ux1 :D

Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Kwaliteit is echt super maar ik vind de software toch een beetje oplichterij, je kan Gearbox namelijk niet als VST plugin gebruiken maar alleen als standalone, dus in een programma als Cubase wel jammer, hier moet je nog 200 dollar voor neertellen dus... Maar verder erg leuk apparaatje! :hippie:

Nico2
1 april 2008, 09:55
Hier kost ie 130 euro ofzo, maar ik denk dat ik wel een leuk dealtje kan maken met een mooie MIJ strat die ze daar hebben :D

Jason34
1 april 2008, 10:11
Hier kost ie 130 euro ofzo, maar ik denk dat ik wel een leuk dealtje kan maken met een mooie MIJ strat die ze daar hebben :D

Ik bedoelde eigenlijk 200 dollar voor die gearbox vst plugin. Erg jammer dat dit niet gewoon bij de UX1 zit.

harrie-beton
1 april 2008, 10:24
we leven in een tijd dat software duurder is dan hardware. Toen ik begon met computers was dat andersom. Zo duur is dat toch niet? Voor mij is dat 2 keer Albert Heijn..

Nico2
2 april 2008, 22:19
Ik werk bij de albert heijn, dus zoveel geld heb ik niet :p

vincent136
3 april 2008, 10:22
....of er ergens een NL manual te downloaden is? Ik kom een aardig end met die Engelse, maar stuit toch geregeld op probelemen waar ik dan niet goed uit kan komen. Heeft iemand een tip voor me????

bvd, Pep

Ik ben hier ook al een poosje naar op zoek, iemand een idee?

Jason34
3 april 2008, 16:07
Ik ben hier ook al een poosje naar op zoek, iemand een idee?

Een manual van wat? van de toneport zelf of de gearbox software? of van Cubase?

Nico2
3 april 2008, 16:37
Is het mogelijk om de speakers van mijn computer als monitoren voor die tonport te gebruiken? en zoja hoe?

ACSlater
3 april 2008, 21:31
Is het mogelijk om de speakers van mijn computer als monitoren voor die tonport te gebruiken? en zoja hoe?

Kabeltje met twee mono jackpluggen aan de ene kant, die je in de monitoroutputs van de Toneport steekt, en een stereo minijack aan de andere kant en deze achterin je geluidskaart in de line-in. Of een adapterkabel van een female minijack --> twee monojacks welke in de monitor out moeten. De minijack van je speakers dan in de female minijack prikken.

Nico2
3 april 2008, 22:04
Bedankt, ga ik proberen ! :)

Misere Nobis
3 april 2008, 22:48
Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Kwaliteit is echt super maar ik vind de software toch een beetje oplichterij, je kan Gearbox namelijk niet als VST plugin gebruiken maar alleen als standalone, dus in een programma als Cubase wel jammer, hier moet je nog 200 dollar voor neertellen dus... Maar verder erg leuk apparaatje! :hippie:
Huh? Ik ben ook van plan een UX1 of 2 te kopen aankomende maand. Maar die effecten en models zijn dus niet in cubase te gebruiken, of alleen direct met opnemen?

chubbyfan
3 april 2008, 22:52
jawel hoor ,alleen niet als plugin(daar moet je natuurlijk voor betalen) ,dus cubase onthoud je settings van de gearbox niet :angry:voor de rest kun je er prima mee werken in cubase,je moet gewoon je settings onthouden(ik schrijf ze meestal ff op)

chubbyfan
3 april 2008, 23:05
Ik bedoelde eigenlijk 200 dollar voor die gearbox vst plugin. Erg jammer dat dit niet gewoon bij de UX1 zit.
hoe bedoel je,dat ding kost 99 dollar,das omgerekent 80 euro ofzo,kijk maar op de line 6 site

lifespan
4 april 2008, 06:58
Een manual van wat? van de toneport zelf of de gearbox software? of van Cubase?
... nou, uitgaand van het idee "hoe meer, hoe beter" van de toneport zelf, gearbox en eventueel live lite? Begrijp me goed, ik kom een aardig eind, maar loop geregeld op kleine dingen vast (zal de leeftijd zijn, bijna 50) en dan is het erg moeilijk om dingen terug te vinden in een Engelse manual en vaak ook nog eens moeilijker om nu precies te begrijpen wat ze dan bedoelen, vandaar..... en nu ik toch bezig ben, weet iemand wellicht ookk of er een NL manual van Cakewalk beschikbaar is>

Pep

Jason34
4 april 2008, 09:36
hoe bedoel je,dat ding kost 99 dollar,das omgerekent 80 euro ofzo,kijk maar op de line 6 site

Inderdaad, ik heb me vergist, die 200$ was vast van een ander pakket dan. Alsnog jammer als je verwacht dat de software die bij de toneport zit compleet is met vst plugin.

Jason34
4 april 2008, 09:38
... nou, uitgaand van het idee "hoe meer, hoe beter" van de toneport zelf, gearbox en eventueel live lite? Begrijp me goed, ik kom een aardig eind, maar loop geregeld op kleine dingen vast (zal de leeftijd zijn, bijna 50) en dan is het erg moeilijk om dingen terug te vinden in een Engelse manual en vaak ook nog eens moeilijker om nu precies te begrijpen wat ze dan bedoelen, vandaar..... en nu ik toch bezig ben, weet iemand wellicht ookk of er een NL manual van Cakewalk beschikbaar is>

Pep

Je hebt helemaal gelijk, nederlandse handleidingen zijn vaak niet te vinden. Ik probeer meestal zelf heel veel uit te vinden en als ik bij bepaalde dingen er niet uit kom schakel ik google in. Google is ook best een goeie handleiding.

chubbyfan
5 april 2008, 10:58
... nou, uitgaand van het idee "hoe meer, hoe beter" van de toneport zelf, gearbox en eventueel live lite? Begrijp me goed, ik kom een aardig eind, maar loop geregeld op kleine dingen vast (zal de leeftijd zijn, bijna 50) en dan is het erg moeilijk om dingen terug te vinden in een Engelse manual en vaak ook nog eens moeilijker om nu precies te begrijpen wat ze dan bedoelen, vandaar..... en nu ik toch bezig ben, weet iemand wellicht ookk of er een NL manual van Cakewalk beschikbaar is>

Pep
Och,ik ben ook al een jaar bezig,ik blijf altijd net zo lang prutsen totdat ik het voor elkaar heb(voorheen stak ik mijn gitaar in de mic van de stereo en nam mijn gitaar op cassettebandje op om eroverheen te soleren :seriousf: )het probleem van die programma,s is dat je er zoveel mee kunt en daardoor vaak door de bomen het bos niet meer ziet,maar we komen iedere dag een stapje verder ,gewoon van alles proberen,en je kunt ook dingen hier vragen :)

Graaf
6 april 2008, 15:48
Ik ben na alle positieve geluiden over de Toneport ook van plan een UX (1 of 2?) aan te schaffen. Met mijn Dell inspiron heb ik met de gewone geluidkaart enorm veel last van latency. Nou is zo'n massaprodukt voor dit soort doeleinden ook niet altijd de beste keus. Heeft iemand ervaring met Dell en Toneport?

Enne... kan je met de Toneport tegelijk een afspelen en opnemen zonder dramatisch veel latency?

Bedankt

vincent136
7 april 2008, 09:56
welkom op het forum :)

Je kunt zonder latency gewoon opnemen en afspelen, de latency is niet merkbaar. (je moet natuurlijk wel een pc met een beetje fatsoenlijke snelheid hebben he)

harrie-beton
7 april 2008, 10:36
de Dell "Dell inspiron" die jij hebt is een supergoedkope laptop, je moet even kijken of hij wel krachtig genoeg is voor Toneport. Controleer even de minimale systeemeisen. Staat op de line6 site. Ik heb mijn twijfels.

Graaf
8 april 2008, 17:29
Volgens de specificaties zou het moeten lukken.
Dus...op naar feedback. Die hebben nu wel een aardige aanbieding.

Bedankt :)

pussyblaster
26 april 2008, 12:27
ik heb dit ding een uur geleden geinstalleerd, bij line 6 monkey staat alles aangevinkt dat alles up to date is alleen ik krijg geen geluid als ik gearbox opstart. ik heb alles gecheckt alles staat open en die metertjes bewegen wel...

Ik heb een toneport UX2

EDIT: als ik ze op mijn gitaarversterker aansluit krijg ik wel geluid, maar ik wil dat ze via mijn normale versterker via mijn computer. kan dat?

pol
26 april 2008, 13:53
logisch, je moet je computerspeakers ook op de toneport aansluiten.

jw009
26 april 2008, 14:29
Dan moet je op je PC de toneport als geluidskaart opgeven, ipv je huidige geluidskaart.

Configuratie scherm -> geluiden en audioapparaten --> tabblad audio

pussyblaster
26 april 2008, 18:22
Bedankt Jw!

alleen nu komt het geluid van mijn computer uit mijn gitaarversterker, en ik wil juist dat het geluid van mijn gitaar door mijn normale versterker komt

alleen er zitten geen instrument inputs achter in mijn normale versterker...

pol
26 april 2008, 18:29
dan sluit je je normale versterker toch op de outputs van de toneport aan, niet zo moeilijk toch..

het geluid van de toneport komt niet uit de geluidkaart van je pc he.

harrie-beton
26 april 2008, 23:00
Toneport werkt als een extra geluidskaart. je kunt ook een stereo kabel tussen je toneport output stoppen en je input (line) van je gewone geluidskaart. Dan heb je zonder een mengtafel twee geluidskaarten over 1 set speakers.

vincent136
16 mei 2008, 20:32
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om 2 sporen op te nemen met de ux2. is het uberhaupt mogelijk om de send 1+2 en 3+4 onafhankelijk van elkaar te ontvangen in cubase? volgens mij niet, tenminste, dat idee heb ik. ik kom er totaal niet uit, iemand een idee?

Hasman
17 mei 2008, 18:55
ik heb vandaag een ux2 aangeschaft en bevalt goed. Heb echter wel een probleem. Als ik gearbox gebruik slaat het geluid soms over alsof er een kabeltje eventjes contact verliest maar dit is niet het geval. Ook muziek die ik via mijn pc over de toneport afspeel slaat soms over... Heeft iemand mischien hetzelfde probleem gehad en hoe is het op te lossen?

heavy-metal-thunder
18 mei 2008, 11:08
Een pod XT live heeft toch ook een usb poort? Waardoor je ook geen signaalverlies hebt (digitaal immers) :)

Stomme vraag misschien, maar een POD met USB (XT of XTlive of XTPro) is er dan nog impact van de geluidskaart. Waarom deze vraag: ik heb zelf een POD Pro, die geen USB heeft. Ik ga via line out van de POD naar line in van mijn geluidskaart. Maar de klank trekt op niet veel. Wellicht zit de matige geluidskaart (soundblaster Augigy 4) hier voor een stuk achter. Misschien kan het voor mij interessanter zijn om over te stappen op een XT?

vincent136
18 mei 2008, 18:25
ik heb vandaag een ux2 aangeschaft en bevalt goed. Heb echter wel een probleem. Als ik gearbox gebruik slaat het geluid soms over alsof er een kabeltje eventjes contact verliest maar dit is niet het geval. Ook muziek die ik via mijn pc over de toneport afspeel slaat soms over... Heeft iemand mischien hetzelfde probleem gehad en hoe is het op te lossen?


Hoe snel is je pc? Misschien is hij niet snel genoeg voor de toneport..
Ik heb het ook gehad, maar ik moest toch nog even de pc formateren en toen werkte alles weer goed. het kan dus zijn dat je computer hevig vervuild is of zoiets dergelijks

harrie-beton
19 mei 2008, 10:45
Stomme vraag misschien, maar een POD met USB (XT of XTlive of XTPro) is er dan nog impact van de geluidskaart. Waarom deze vraag: ik heb zelf een POD Pro, die geen USB heeft. Ik ga via line out van de POD naar line in van mijn geluidskaart. Maar de klank trekt op niet veel. Wellicht zit de matige geluidskaart (soundblaster Augigy 4) hier voor een stuk achter. Misschien kan het voor mij interessanter zijn om over te stappen op een XT?







Dat is nu verstandig! De Pod "X3" (opvolger van xt) is uit en de XT gaat voor een prikje weg, tegen de 150 tot 200 euro. Moet zeggen dat de X3 beter klinkt en je dual amps hebt... Dan ben je 400 euro verder. GAS GAS

De x3 pro komt in augustus op mijn deurmat. Mijn podxt pro is te koop.

Jason34
19 mei 2008, 20:03
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om 2 sporen op te nemen met de ux2. is het uberhaupt mogelijk om de send 1+2 en 3+4 onafhankelijk van elkaar te ontvangen in cubase? volgens mij niet, tenminste, dat idee heb ik. ik kom er totaal niet uit, iemand een idee?

Ik weet niet of je er inmiddels uit bent maar ik heb het vandaag voor elkaar gekregen. Je moet in cubase in vst connections nog een bus toevoegen onder tabblad input. Dan maak je 2 audio kanalen aan, eentje zet je op send 1+2 (input), en de ander op send 3+4. Ik heb dan een UX1 maar wat wel geinig is is dat je ook een gitaar in je mic input kan stoppen. Zet beide sporen op monitor en record en opnemen maar. Superding zo`n toneport :rockon:

Android Soul
24 mei 2008, 08:13
ik heb vandaag een ux2 aangeschaft en bevalt goed. Heb echter wel een probleem. Als ik gearbox gebruik slaat het geluid soms over alsof er een kabeltje eventjes contact verliest maar dit is niet het geval. Ook muziek die ik via mijn pc over de toneport afspeel slaat soms over... Heeft iemand mischien hetzelfde probleem gehad en hoe is het op te lossen?

Hi,

ik heb er ook wel is last van, maar weet wel hoe het bij mij komt. Die toneport is usb, als je bijvoorbeeld net als ik een externe hd heb en die is bezig met bijvoorbeeld uitpakken of ik ben aan het downloaden of iets, dan heb ik dat ook. Zodra hij klaar is is het weer weg. Het lijkt net of de usb overbelast word of iets. Heb jij ook iets van usb hardware wat bezig is op dat moment?

Cheers 8-)

vincent136
24 mei 2008, 12:28
Ik weet niet of je er inmiddels uit bent maar ik heb het vandaag voor elkaar gekregen. Je moet in cubase in vst connections nog een bus toevoegen onder tabblad input. Dan maak je 2 audio kanalen aan, eentje zet je op send 1+2 (input), en de ander op send 3+4. Ik heb dan een UX1 maar wat wel geinig is is dat je ook een gitaar in je mic input kan stoppen. Zet beide sporen op monitor en record en opnemen maar. Superding zo`n toneport :rockon:

Bedankt, ik ga kijken..

ik kom er op terug :)

vincent136
24 mei 2008, 13:38
Het werkt dus niet. Mijn windows pakt het hele send 3+4 signaal niet op. Wanneer ik cubase instel naar joun manier, pakt hij alleen record send 1+2 op. Ook als ik bijvoorbeeld via msn een audiogesprek met iemand heb, wordt send 3+4 niet herkend, send 1+2 wel...

pol
24 mei 2008, 14:46
bij cubase kun je toch instellen welke input die moet opnemen.

Jason34
25 mei 2008, 18:44
Het werkt dus niet. Mijn windows pakt het hele send 3+4 signaal niet op. Wanneer ik cubase instel naar joun manier, pakt hij alleen record send 1+2 op. Ook als ik bijvoorbeeld via msn een audiogesprek met iemand heb, wordt send 3+4 niet herkend, send 1+2 wel...

Msn staat er even helemaal buiten maar als je in Cubase in 'vst connections' de send 3+4 toevoegt bij inputs moet het werken.

vincent136
7 juni 2008, 12:17
ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, het begint zo langzamerhand echt vervelend te worden. ik heb de toneport aangeschaft om 2 sporen te kunnen recorden, maar het werkt nog altijd niet. kutding...

in mijn cubase kan ik geen vst connections vinden. hoe voeg ik die 3+4 toe in cubase? die send 3+4 wordt nog steeds nergens herkend in alle mogelijke software die ik gebruik..

Jason34
7 juni 2008, 13:22
ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, het begint zo langzamerhand echt vervelend te worden. ik heb de toneport aangeschaft om 2 sporen te kunnen recorden, maar het werkt nog altijd niet. kutding...

in mijn cubase kan ik geen vst connections vinden. hoe voeg ik die 3+4 toe in cubase? die send 3+4 wordt nog steeds nergens herkend in alle mogelijke software die ik gebruik..

Welke Cubase versie heb je dan?

vincent136
9 juni 2008, 20:00
De versie is Cubase SX 1.01

Jason34
13 juni 2008, 16:54
De versie is Cubase SX 1.01

Ik gebruik zelf SX3, ik weet dus niet of SX1 dezelfde opties heeft maar je kan hem bij mij vinden in hetzelfde menuutje als waar ook "vst instruments" zich bevindt. Het lijkt me dat "vst connections" er ook tussen moet staan maar zo niet dan weet ik helaas ook niet hoe je 2 kanalen toe kan voegen.

Ilja
19 juni 2008, 14:58
Ik ben al tijden aan het kloten om op te nemen van mijn line6 Flextone 3 naar mijn laptop(met Cubase), en ik krijg het maar niet voor elkaar. Alles klinkt slecht, kraakt, of valt weg.

Nu lijkt mij zon toneport wel wat! Kan ik daar ook de gitaarversterker zelf inpluggen zodat ik dat geluid kan opnemen?

:jam:

vincent136
19 juni 2008, 18:07
Nou, als je de sound van je gitaar amp wilt hebben moet je een microfoon kopen en die er voor plaatsen.

Goede en goedkopere mic's zijn oa. de Studio Projects B1 (nieuw 120 euro) en de Shure sm57 (nieuw 100 euro)

Daarbij nog even een standaard (30 euro) en een kabeltje (15 euro)

Je kunt ook, wat eigenlijk net zo tof is, Gearbox gebruiken. Dat programma bevat heel veel goede versterkermodellen.

Ik weet niet wat voor amp je hebt, als je een mooie buizenbak ofzo hebt is een mic wel een goed idee..

Alleen dan zit je ook weer met de akoestiek van de opname ruimte, enz. Gearbox werkt eigenlijk voor home recording net zo goed

Ilja
19 juni 2008, 18:09
Nou, ik heb een Line 6 Flextone 3 xl (das de versterker) en daar komt wel een best goed geluid uit, maar het is geen buizenbak.

Maar bedankt voor je reactie! Ik zal eens naar Gearbox kijken. Denk wel dat ik een tonelab kan gebruiken. :cooler:

vincent136
19 juni 2008, 18:20
Oh, oke. Ja, weet ik veel.. ken niet alle versterker modellen uit mijn hoofd. In gearbox zit ook een line6 amp + speakerkabinet, is dat niet even toevallig..

Geen mic meer nodig :)

bert k
19 juni 2008, 19:08
Ik heb zelf ook een flextone III gehad, en daar maakte ik toch behoorlijk goeie opnames mee. Hoe sluit je dat ding precies aan? Via een mengtafel? Dat zou toch helemaal kraakvrij moeten zijn als je de XLR's gebruikt.

Ilja
19 juni 2008, 20:32
Ik heb zelf ook een flextone III gehad, en daar maakte ik toch behoorlijk goeie opnames mee. Hoe sluit je dat ding precies aan? Via een mengtafel? Dat zou toch helemaal kraakvrij moeten zijn als je de XLR's gebruikt.

Ik had een kabeltje gekocht met 2x XLR naar 2 Tulp. En dan met 2 tulp naar 1 kleine stereojack. En dan in mijn geluidskaart van mn laptop...

vincent136
19 juni 2008, 22:10
Ik had een kabeltje gekocht met 2x XLR naar 2 Tulp. En dan met 2 tulp naar 1 kleine stereojack. En dan in mijn geluidskaart van mn laptop...

Ja, dan is een kraak en piep heel erg logisch. Ga naar een muziekwinkel en koop een HQ kabel van 2x xlr naar 1x 3.5 mm jack, dan kom je al een heel eind.

Wanneer je iets beter wilt, is een externe geluidskaart (iets van m-audio ofzo) een goed idee, een inboard geluidskaart van een laptop is vaak rommel

Ilja
19 juni 2008, 22:12
Thanks, zal ik eens proberen! Als het niet lukt ga ik een externe geluidskaart proberen. :satisfie:

vincent136
19 juni 2008, 22:49
Zal wel lukken denk ik, als je een redelijke line-in hebt.. mijn laptop heeft dat niet, ik heb de UX2 maar gekocht. Bevalt nog niet zo heel erg, maar dat ligt aan mijzelf. De toneport is prima!

pussyblaster
26 juni 2008, 19:35
Hey, ik heb een toneport UX2, maar als ik in 2 gitaren op mijn toneport aansluit op 2 ingangen krijg ik toch maar het geluid van 1 via gearbox,via recording heb ik niet geprobeerd. hoe kan ik dat in gearbox veranderen?

Groet Bas.

Stefan. Ptzl
1 juli 2008, 12:06
Line 6 verbaasd me meer en meer. De L6 variax is ook een leuk speeltje :)
Over de toneport heb ik al meerdere negatieve reacties gelezen, maar dit zal wel voor een groot deel van de gebruiker afhangen denk ik...
Voor 200 euro kun je inderdaad niet bij de pakken blijven zitten! :p

armageddon
1 juli 2008, 12:11
De Toneport is briljant!
Ik ram even snel een drumloopje in in mijn sequencer, baslijntje en gitaar opnemen via Toneport en ik heb een bovengemiddeld goed klinkende demo om mee te nemen naar de band als ideetje. De drummer doet dat ook zo.

Men moet het apparaat even in perspectief plaatsen :) voor 150 euro heb je een redelijk klinkend audio-opname-apparaat. Verre van high-end, maar het is dan ook 150 euro.

Soulpower
9 juli 2008, 00:13
http://www.myspace.com/soundofalma Hier kan je het resultaat horen van toneport :D

Alle gitaren en basgitaar opgenomen via toneport.. toneport is ideaal voor homerecording.. er valt echt een goed geluid eruit te halen voor je eigen demo's thuis homerecording.

Ik gebruik cubase SX3 en dus Gearbox toneport.. wat ik wel doe vaak is het opgenomen gitaargeluid achteraf in Cubase SX3 EQen, reverb toevoegen en compressen.. wat erg belangrijk is.. en je merkt het verschil duidelijk.

Ik ben benieuwd naar die goldbundle.. is die ergens te koop in nederland? want ik kan niet bestellen via line6.. ik heb geen creditcard ofzo..

pol
9 juli 2008, 07:09
nee, kan je enkel met visa betalen.

ik heb sinds gisteren ook de 3 model packs bij mijn toneport gekocht, zitten wel coole models bij.

wel jammer dat ik net die 4th of july promo heb gemist, gold pack stond even aan 99 $, nu terug 169$

ze hebben de toneport + gold bundle wel uit, maar die staat bijna 500 euro, wat compleet belachelijk is, met een UX1 + gold addon ben je nog geen 300 kwijt..

Jason34
10 juli 2008, 11:44
Ik heb onlangs ook toch maar de Gold Bundle aangeschaft, het is een leuk pakket en vooral als plugin wel erg leuk te gebruiken in Cubase. $169 inderdaad met de metal pack en nog wat packs. Je kan hem via Line6.com volgens mij idd alleen met creditcard betalen, hier in de winkel zou ik hem niet kopen voor zo`n bespottelijke prijs!!!

Soulpower
11 juli 2008, 02:27
hmm klote dat betekent dus dat ik eigk mijn line6 nooit kan upgraden naar gold tenzij ik een creditcard ga nemen... hmmm voor een keer wat bestellen een creditcard aanvraag.. ik moet erover nadenken.. of ff iemand in mn omgeving checken met een creditcard..

En die gold bundle.. is er een behoorlijke verbetering qua sounds?? of zijn t gewoon andere modellen.. andere sounds.. of klinkt het ook echt beter?

pol
11 juli 2008, 08:18
gewoon andere sounds, meer effectjes.

al vond ik de basis modellen ook al vrij deftig klinken.

Jason34
11 juli 2008, 10:38
Het ging mij voornamelijk om die plugin zodat ik Gearbox in Cubase kan gebruiken, ik vind de Metal Pack wel interessant maar de rest heeft niet veel meerwaarde. Ik heb overigens wel een hele zooi Tones gedownload. Kijk maar eens op www.guitarampmodeling.com, even aanmelden en je kan presets downloaden voor elke Virtuele amp die maar te krijgen is. Erg leuk, vooral als je de gold bundle bezit, heb nu zo`n 3000 tones :hippie:

Stefan. Ptzl
22 oktober 2008, 00:43
Gaan ze die dingen niet van de markt halen?
In piens kon ik er niet meer aangeraken, in keymusic, die dealer is van Line 6 wel nog maar dom als ik ben dacht ik dat de UX1 ook phantoomvoeding had.
Dus morgen ga ik proberen om het ding te ruilen voor de UX2 :confused:

Zijn de overdrive amps niet een beetje scketchy en de bas amps overdistorted?
van horen zeggn:satisfie:

grts.

pol
22 oktober 2008, 08:13
niks sketchy aan, zijn prima geluiden.
en niemand verplicht je om de line6 models te gebruiken met je toneport, er zijn nog hopen andere programma's ook, bv Revalver, Amplitube, Guitar rig, enz.

de naam van de toneport is nu wel veranderd, en programma heet nu pod farm, maar de models zijn nog altijd dezelfde.

chubbyfan
22 oktober 2008, 20:31
niks sketchy aan, zijn prima geluiden.
en niemand verplicht je om de line6 models te gebruiken met je toneport, er zijn nog hopen andere programma's ook, bv Revalver, Amplitube, Guitar rig, enz.

de naam van de toneport is nu wel veranderd, en programma heet nu pod farm, maar de models zijn nog altijd dezelfde.

Het lijkt erop als je op de site van line 6 kijkt,dat je hier wel je vst plugin bijkrijgt

rjong999
22 oktober 2008, 21:50
klopt.

10
10
10

WICKED
23 oktober 2008, 22:38
http://www.line6.com/podstudioux2/index.html?utm_source=Index&utm_medium=DropDown&utm_campaign=PODStudioUX2

ik lees hier dat de pod studio ux2 eraan komt, waarin verschilt deze met de oude toneport ux2. Alleen in zwarte kleur en pod farm?

rjong999
23 oktober 2008, 23:01
ja

10
10
10

WICKED
23 oktober 2008, 23:45
zal ik dan wachten op de podfarm of maakt dat geen .. uit

MjS
24 oktober 2008, 00:48
Volgens mij zijn er intern nog wat dingetjes veranderd, bijv signal-noise-ratio. Maar dat ze er vrijwel hetzelfde uitzien zegt voor mij al genoeg, geen radicale veranderingen. Wat wel interessant is om te weten, is of je POD farm gratis krijgt als je de oude Toneports hebt. Bij de nieuwe krijg je het, maar bij de oude niet... En het is toch wel handig om bijv. te kunnen re-ampen.

pol
24 oktober 2008, 08:35
die pod farm lijkt me gewoon gearbox met een andere naam en layout. models zijn hetzelfde, alleen aparte modelpacks zijn nu weg, enkel dat fx junkie pack zit apart.

Ik zie niet dadelijk een reden om over te schakelen. Reampen doe ik nu ook al met de gearbox plugin, en van de model packs was het metal pack het enige interessante voor mij.

Chocola
27 november 2008, 23:49
Ik begrijp hieruit... dat... de opnamesoftware zelf er niet bij zit? :/ Wtf :/

Barkeepert
28 november 2008, 00:15
Wel, ze vroegen zich alleen af of je de vernieuwde software gratis kan downloaden als je al in het bezit van een oudere TonePort bent.

pol
28 november 2008, 08:19
ja, tuurlijk kan dat.
al werkt bij mij podfarm niet als plugin in cubase, en gearbox wel. of is podfarm enkel stand alone en geen plugin ? het wordt verwarrend allemaal.

een droog signaal via podfarm naar cubase sturen lukte me ook niet, via gearbox ging dat weer wel.

rjong999
28 november 2008, 10:50
Ik begrijp hieruit... dat... de opnamesoftware zelf er niet bij zit? :/ Wtf :/
ja
10
10
10