PDA

View Full Version : ESP LTD EC-1000VB ervaringen



Bl44t44p
4 mei 2006, 13:38
Heb hem nu al een paar keer in advertenties zien staan van de nieuwe lijn van ESP LTD in 2006, prachtig ding en specs lijken me ook prima.

Maar iemand hier al ervaringen mee? En nog iets, welke winkel in NL verkoopt deze gitaren in godsnaam :confused: ?

http://www.espguitars.com/images/guitars/EC-1000VB.jpg

http://www.espguitars.com/guitars_deluxe.html

armageddon
4 mei 2006, 13:43
Ik ken iemand die hem heeft en die is er enorm tevreden over. Het is wel een beetje een 'zware' gitaar. Niet direct in gewicht maar meer in het gebruik ervan. Meer voor zware beukende riffs, dan snelle loopjes zeg maar.

Feedback kan ze toch wel bestellen?
Soundservice in Den Haag is de distributeur, dus wellicht kan je hun even bellen.

Bl44t44p
4 mei 2006, 13:49
Dat deze gitaar vooral geschikt is voor metal en nog zwaardere vormen had ik ook wel verwacht, maar ik ben dan ook niet vies van een flink zware sound, en volgens mij zouden vooral die EMG's goed tot hun recht komen met mijn Thunder 50 (had jij toch ook goede ervaringen mee?). Hoop alleen dat ie clean ook nog een beetje fatsoenlijk geluid kan produceren, want speel nog steeds in een poprock band en geen death metal oid ;)

koennie
4 mei 2006, 15:35
www.theamericanguitarstore.com

http://www.americanguitarstore.com/showproduct.asp?id=211

wel al verkocht, maar ze bestellen er zo nog een voor je.

Ik heb er een aantal keren op gespeeld en ze spelen zeer goed! lekkere lage actie, niet te dunne hals, maar wel dunner dan standaard gibson geloof ik en de bereikbaarheid van de hoge frets is ook wel oke. Voelt goed en degelijk aan en mooi afgewerkt.

succes!

RedBuell
4 mei 2006, 16:58
www.theamericanguitarstore.com

http://www.americanguitarstore.com/showproduct.asp?id=211

wel al verkocht, maar ze bestellen er zo nog een voor je.

Ik heb er een aantal keren op gespeeld en ze spelen zeer goed! lekkere lage actie, niet te dunne hals, maar wel dunner dan standaard gibson geloof ik en de bereikbaarheid van de hoge frets is ook wel oke. Voelt goed en degelijk aan en mooi afgewerkt.

succes!


Dat is een ESP en geen LTD, die LTD schijnt zo rond de € 1000,-te gfaan kosten. Die 81 in de brug klinkt wel erg schel vind ik, die 60 in de halspositie vind ik wel weer erg lekker klinken vooral clean. Ik zou bij deze gitaar een EMG die wat meer laag kan produceren nemen.

armageddon
4 mei 2006, 17:02
Jammer dat The American Guitar Store zulke extreem sneue Marktplaats ads heeft :)
Ik bedoel maar (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/29774514.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BJKldppNGZHS3 mRILYo2DjqQtCF3ryGr%2F%2BPxCAG3gBdTEeCGXXVUJm%2B8C KPWMbOb1YdKFE5EUtWc9HlR7Pm%2BJgvDq9q49OOjuEnCO7jSj 0%2FJbYCGJA2%2FwAfXxqPfs7mGhuvAFjqz%2FwFIFSu7&df=1)

@Bl44t44p: Ik heb inderdaad ook EMG's + Thunder 50 en dat rockt wel hoor. Voor de cleans moet je het overigens niet doen. Die zijn niet zo heel briljant, maar echt niet slecht gelukkig. Wat ik momenteel doe is een TS-9 tussen de Thunder en mijn gitaar. Misschien denk je dat dat overkill is, maar ik kan dan de gain op de engl terug draaien en lekker de Tone van de TS-9 gebruiken om clean nét dat lekkere randje te krijgen en wat hoog erbij te draaien. Klinkt best lekker. Overigens komt er morgen wel een Mesa DC-5 naast om de Engl weg te concurreren :P

RedBuell
4 mei 2006, 17:10
Jammer dat The American Guitar Store zulke extreem sneue Marktplaats ads heeft :)
Ik bedoel maar (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/29774514.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BJKldppNGZHS3 mRILYo2DjqQtCF3ryGr%2F%2BPxCAG3gBdTEeCGXXVUJm%2B8C KPWMbOb1YdKFE5EUtWc9HlR7Pm%2BJgvDq9q49OOjuEnCO7jSj 0%2FJbYCGJA2%2FwAfXxqPfs7mGhuvAFjqz%2FwFIFSu7&df=1)

@Bl44t44p: Ik heb inderdaad ook EMG's + Thunder 50 en dat rockt wel hoor. Voor de cleans moet je het overigens niet doen. Die zijn niet zo heel briljant, maar echt niet slecht gelukkig. Wat ik momenteel doe is een TS-9 tussen de Thunder en mijn gitaar. Misschien denk je dat dat overkill is, maar ik kan dan de gain op de engl terug draaien en lekker de Tone van de TS-9 gebruiken om clean nét dat lekkere randje te krijgen en wat hoog erbij te draaien. Klinkt best lekker. Overigens komt er morgen wel een Mesa DC-5 naast om de Engl weg te concurreren :P

Welke EMG's zijndat?

koennie
4 mei 2006, 17:57
Dat is een ESP en geen LTD, die LTD schijnt zo rond de € 1000,-te gfaan kosten. Die 81 in de brug klinkt wel erg schel vind ik, die 60 in de halspositie vind ik wel weer erg lekker klinken vooral clean. Ik zou bij deze gitaar een EMG die wat meer laag kan produceren nemen.

tja niet gezien.. maarja ze bestellen die ltd ook vast wel voor je. en anders kun je t nog wel proberen bij www.musik-produktiv.de

dus

armageddon
4 mei 2006, 18:25
Welke EMG's zijndat?

ZW set, dus een 85 in de neck en een 81 in de brug.

RedBuell
4 mei 2006, 18:32
ZW set, dus een 85 in de neck en een 81 in de brug.


Hoe vind jij die 81 in de brug? Ik vind hem nogal schel en clean helemaal slecht.

armageddon
4 mei 2006, 20:35
Ik vind hem niet erg schel. Juist best wel zwaar, veel lowend. Niet echt zwaar nee. Maar het voordeel is is dat je flink wat gain terug kan draaien op je amp en dus beter door de mix komt. Althans, dat is mijn ervaring.

Emg's koop je natuurlijk niet voor de cleans, door de hoge output maakt het weinig uit wat voor houtsoort etc je hebt lijkt het. Ze klinken allemaal bijna hetzelfde. Ik vind de cleans wel gaan en live zeker geen probleem, maar als je op zou nemen heb je wel een ander element nodig denk ik, maar het is maar net het geluid waar je naar op zoek bent toch?

Stitch
5 mei 2006, 00:21
Ik heb een eclipse met 2 x EMG 81 en ik moet zeggen van mij mocht die bij de brug ook wel een slagje donderder. Maar dat kan ik overigens prima compenseren met mijn versterker. Clean vind ik de 81 in de brug niks waard, maar een 81 in de nek positie klinkt voor clean erg lekker hoor (zelfs met een 5150).

RedBuell
5 mei 2006, 09:29
Ik heb een tijdje geleden 2 LTD's (EC400 en EC400AT) geprobeerd over een Marshall dsl 401, de EC 400 met 81 in de brug vond ik dus erg schel en schreeuwerig wel vond ik dat iedere noot goed door kwam en bij het aanslaan van een open accoord (of is het akkoord) met overdrive het werd geen brij.

De 60 in de nek klonk clean echt heel mooi warm en sprankelend.

Die EC400 AT had een setje duncans aan boord (59,JB) die klonk in de brug (jb)veel bassiger met overdrive, clean een stuk beter maar wel bij het aanslaan van een open acoord met overdrive meer brei als bij die 81. Die 59 in de hals positie klonk overigens ook heel goed.

jorrit
5 mei 2006, 13:10
ik heb ook al maanden gas op dat ding..
alleen jammer van die emg's maar die kunnen dr uit :D