PDA

View Full Version : Ibanez SAS 32 FMTL



Sjoerd
4 mei 2006, 13:03
hallo,

ik hoor de laatste tijd veel over de Ibanez SAS 32 FMTL

http://www.feedback.nl/?id=55&b=SAS32FMTL

Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Dus hoe zijn de pickups, hals ect

Bedankt

Scali
4 mei 2006, 13:18
Ik heb em ook een paar keer in m'n handen gehad... Niet ingeplugd helaas, dus over de pickups kan ik weinig zeggen.
Maar ik vind de hals echt uitstekend. Speelt heel erg snel en soepel, heerlijke feel. En de hiel is fantastisch schuin afgeschuurd, beter kan niet :)
Ik ben wel een Les Paul gewend, dus ik heb geen last van gelakte hals. Sommige mensen schijnen per se een kale hals te willen hebben.

Van de pickups verwacht ik eerlijk gezegd niet heel veel, gezien de prijs van de gitaar, en het feit dat het geen 'merk'-pickups zijn. Nou kunnen Ibanez pickups ook heel goed zijn, hoor. Ik heb zelf een RG570CT, met de originele V7-S1-V8 pickups van Ibanez er nog in, en ik ben er nog steeds tevreden over, ze doen wat mij betreft qua kwaliteit en detail niet onder voor de Gibson 490R en 498T die ik in m'n Les Paul heb. Sterker nog, de Ibanez is iets minder gevoelig voor storing van m'n versterker, monitor etc.

Lijkt me iig een prima gitaartje om mee te spelen, zeker voor het geld. En het lijkt me ook de moeite waard om dan later de pickups te upgraden (behalve als je er natuurlijk heel tevreden over bent), want dan heb je een topgitaar met top-pickups.

Lacrymosa
4 mei 2006, 13:25
Ik heb dr 1, maar dan in het rood
HEERLIJKE gitaar
Super licht, speelt echt super
Pickups zijn, OK, niet meer dan dat
Nek element is beter dan het brugelement, heb zelfs met het nekelement een aantal solo's op ons album ingespeeld
In de brug heb ik nu een Seymourduncan TB5 zitten, krijg heel vaak complimenten over mn lead geluid.
In denk dat ik in de nek een Full shred ga zetten ofzo

Sjoerd
4 mei 2006, 13:37
ok, bedankt.

En de Sa 220 FM TL?

Is deze slechter, of niet veel verschil.

Sjoerd.

Lacrymosa
4 mei 2006, 13:38
das een geschroefde hals toch?

Scali
4 mei 2006, 13:56
Ja, is geschroefd, en is ook een esdoorn hals.
Dus het is eigenlijk een totaal andere gitaar, qua feel en sound (fellere attack, wat minder sustain). Neigt meer naar Fender, waar de SAS meer in de richting van PRS/Les Paul zit.

Koen.
4 mei 2006, 17:09
Ik ben ook van plan de sas 32 fm te kopen, heb er op gespeeld kwam een goeie sound uit en vond vooral die True Duo System leuk. Ik heb er goeie recenties over gelezen maar ik zou toch nog wat meer ervaringen willen horen van deze gitaar...

Rw
4 mei 2006, 17:31
keb zelf de sa120 cn ook 2 Hums etc. maar die is ietsjes goedkoper dan deze, maar ik ben er erg blij mee.

als je m lekker vind spelen en je hebt t geld ? waarom niet?

Sjoerd
4 mei 2006, 21:29
ok.

Bedankt allemaal,

iemand anders nog?

Nickname
4 mei 2006, 22:25
Ik heb er bij EMI in eindhoven op gespeeld en ik vind het een geweldig mooie en fijn spelende gitaar. Mooi spul :)

Lacrymosa
5 mei 2006, 09:54
Het is mijn main axe
Het grootste voordeel vindt ik het gewicht, en de prijs, want het is echt veel gitaar voor je geld

Koen.
5 mei 2006, 09:57
Heeft er ook nog iemand ervaring mee dat hij kapot is gegaan..

Orpheo
5 mei 2006, 10:07
Heeft er ook nog iemand ervaring mee dat hij kapot is gegaan..

kapot als in...?

Rw
5 mei 2006, 10:31
kijk hier eens:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Ibanez/SAS32FM-1.html

Lacrymosa
5 mei 2006, 10:46
Heeft er iemand eigenlijk wel ervaring met een Ibanez die kapot ging???
IK ken ze niet

guitartub
5 mei 2006, 17:07
Heb m bij Feedback ook in mijn handen gehad, voelde lekker aan en kwa looks: BLOEDMOOI. Denk dat deze voor de bezitters absoluut geen verkeerde keuze is.

Scali
5 mei 2006, 17:27
Heeft er iemand eigenlijk wel ervaring met een Ibanez die kapot ging???
IK ken ze niet

Ja, m'n output jack is een keer kapot gegaan... dat pinnetje binnenin was lam geworden en brak af toen ik m'n plug eruit haalde.
Voor een paar gulden een nieuwe gehaald, erin gesoldeerd, et voila.
M'n tremolo-pook (LoPro-Edge) is ook een keer gebroken. Volgens mij was het een gietfout... er zat iets dat op een soort luchtbel leek, op het punt waar ie gebroken was.
Andere gehaald, en die zit er nu al tig keer langer op dan die eerste, en werkt nog steeds perfect.

crapton
5 mei 2006, 18:37
Heb er 1 gehad SAS 32 uit 2005 maar dan rood. Mooi afgewerkt prima gitaartje. Deze gitaar is gebaseerd op een geschoefde hals, dwz Ibanez heeft exact dezelfde body en hals (ander materiaal - beide mahonie) gepakt maar ipv geschoefd zijn ze gelijmd. Ofwel er is een wat vreemde overgang tussen hals en body - vind ik persoonlijk. Niet storend. Gitaar is vrij dun en licht hangt lekker, erg soepel spelende hals, goede trem. Verder heel basic.

Elementen vond ik niet geweldig, komt vrij veel hoog uit, dwz niet 'vet'. Heb er een tijd DiMarzio's in gehad, geeft stevige rocksound. Ik zou de elementen 'upgraden'.

Ik heb nu een Ibanez SZ 520, is steviger, dikker, meer Les Paul gevoel, en betere elementen. Alleen geen trem. Maar...ieder zijn smaak dus probeer zelf.