PDA

View Full Version : 2de hands Gmajor of nieuwe G-sharp



Lacrymosa
4 mei 2006, 12:46
Ik ben op zoek naar een goed multieffect
Nou gebruik ik voornamelijk delays en reverbs, andere dingen zijn leuk, maar ik heb dr niet extreem veel mee
Maar ik zat te twijfelen tussen een 2de hands Gmajor (rond de 300 euro) of een Gsharp (nieuw zon 250 euro)

Ga ik de extra mogelijkheden van de Major heel erg missen als ik de sharp koop?

BeeJee
4 mei 2006, 13:51
Als je alleen delay en reverb gebruikt, dan mis je niet veel aan de G-major

Kaboemba
4 mei 2006, 14:48
Ik zeg intelleflex of repliflex rocktron, kost minder klinkt misschien wel beter.
Okee hij kan minder (in aantal effecten) maar zeg nu zelf hoeveel gebruik jij er eigenlijk en minder is toch al snel ook makkelijker.
Heb nu zelf een g-major en ben er dik tevreden mee. Had die andere twee en was er meer dan dik tevreden mee. Maar zou zelf als ik opnieuw moest kopen voor de rocktron gaan.

paulusdeBKB
4 mei 2006, 15:57
+1 voor Kaboemba. Verder val je je aan de TC-apparaten allebei geen buil. Ik zou voor de G-Sharp gaan.

Josdevos
4 mei 2006, 16:14
Wel de 2dehandsprijzen van Rocktrons Replifex/Xpression en de G-major liggen wel dicht bij elkaar.

Voordeel Rocktrons: Goeie transparantie, je kan ze gerust serieel gebruiken.
Nadeel Rocktrons: Werken met adaptor, geen makkelijke interface, plattere fx als de G-major.

Voordeel G-major: Betere interface en betere fx als de Replifex/Xpression
Nadeel Gmajor: Moet in parallel, teveel tonesuck in serie. Maar als het vooral om reverb/delay gaat is parallel geen nadeel als je amp een regelbare fx loop heeft.

Qua spam: Heb nog een G-major te koop... :cooler:
(gebruik geen rackfx meer, speel gewoon op m'n amps met wah en wat pedalen)

Lacrymosa
4 mei 2006, 17:53
check je PM's

Kaboemba
4 mei 2006, 19:06
Ik vind de interface van de rocktrons helemaalniet moeilijk, tis gewoon een kwestie van stap voor stap er door heen draaien. Niet zo heel veel anders als de gemiddelde fxbak.

Josdevos
9 mei 2006, 08:25
Ik vind de interface van de rocktrons helemaalniet moeilijk, tis gewoon een kwestie van stap voor stap er door heen draaien. Niet zo heel veel anders als de gemiddelde fxbak.

Moeilijk niet zit goed ineen, maar is vooral heel onoverzichtelijk vind ik.... Je weet nauwelijks wat er aanstaat in welke patch. Ontnam mij alle moed om m'n fx deftig te tweaken...