PDA

View Full Version : Onderdelen zijn binnen...



Darkchild
4 mei 2006, 12:43
Zoals sommige van jullie al weten, was ik aan 'et voorbereiden om mijn stratje te gaan aanpassen. De onderdelen zijn ondertussen al binnen. Nou heb ik hier twee leuke single coils, en een humbucker liggen. Die wil ik zo snel mogelijk gaan bevestigen. Maar eerst...

De twee single coils hebben geen aanwijzingen erbij meegekregen. Ze hebben een witte en een zwarte draad. In principe maakt 'et denk ik niks uit hoe je deze verbind. Zolang ik de draadjes maar op dezelfe plek zet als de ouwe single coils. Maar ik wil 'et natuurlijk wel zeker weten (om nou dat hele ding weer uit elkaar te moeten halen achteraf is ook niks natuurlijk). De humbucker is in een klein doosje binnen gekomen. Op dat doosje staat het volgende:

INSTALLATION
The pickup has four conducters.
The Black wire should be soldered
with bare to ground. The white
and red wire should be soldered
together and isolated. The green
wire is the hot lead.


Oke, de rode en 'et witte draadje heb ik begrepen. Dat zijn duidelijk de twee draadjes die de twee "coils" in de humbucker met elkaar verbinden. Alleen over het zwarte en 'et groene draadje ben ik nog een beetje onzeker. Als ik zou moeten schatten, zou ik het zwarte draadje achterop (onderop) het volume potje solderen, en het groene draadje aan de 5 standen schakelaar, op dezelfde plek als de ouwe single coil. Kan iemand dit bevestigen?

hadv
4 mei 2006, 18:56
zou zo maar helemaal kunnen kloppen

dit is overigens een typisch geval van dat je de humbugger ook in singlecoil kunt gebruiken

Gearjunkie
4 mei 2006, 19:34
Van de singlecoils is een draad hot en de andere ground. Je draait volgens mij de fase om als je de draden omkeert.
Ik gok dat ook de witte hier hot is en dus naar de schwitch gaat. De anderen soldeer je bovenop de volumepot.

Darkchild
4 mei 2006, 20:03
Oke, dus de draden die worden omschreven als "hot", of "hot lead" zoals op het doosje van de humbucker, gaan dus naar de schakelaar. En de draden die worden omschreven als "ground" gaan naar de volumeknop.

Mooi, dan gaan we maar is beginne, ghighi.

Gearjunkie
5 mei 2006, 19:15
Kijk ook even op www.guitarelectronics.com
Hier vind je veel schema's